روايات

رواية شكب الفصل العشرون 20 بقلم صفاء حسني

رواية شكب الفصل العشرون 20 بقلم صفاء حسني

رواية شكب البارت العشرون

رواية شكب الجزء العشرون

شكب
شكب

رواية شكب الحلقة العشرون

انا صبرت عليكي كتير
انفعل شمس ومسكها من شعرها
لكن النهارده هتشوف العذاب الصح مش بتقول ان عمار الجنه وانا النار هوريك مين شمس
اتنهدت شكب وقالت جسمي نحس اصبح لا يتاثر بعذبك ومهما شمسك حرقتنى هلاقي القمر اللى ينور طريقي فى الظلام
#صفاء
#الفصل #العشرون
ضحك شمس وترك شعرها ،وقطع هدومها ولمس صدرها وقال
طيب لو خليتك تتلذذ القرب منى هتعمل ايه
واستمر يحسس على جسمها وهي مشميز الوضع
انا عملت المستحيل عشان تكون لي وهتكونى
دفعته شكب بكل قوتها وقالت
انت حيوان ويجي اليوم الا هتتحاسب فيه على كل حاجه عملته
سحبها من شعرها ورمها على الارض وهو بيضحك بهستريا وقال
انتي الا عملت مني حيوان ،لم رفضتنى رغم عشقتك بجنون حطيت كل ما املك تحت رجلك
كانت نسمة بتشهق وقالت
لكن انا هفضل شايفك شيطان حيوان وفاكر الفلوس كل حاجة
مازل يضحك شمس بسخرية وقال
لكن فلوسي خليتنى عرفت اشتريك من عمك والنتيجة بقيتي ملكي، ومن وقت ما دخلت حياتي حبيتك مش عارف ليه انتى دايما غرضك تذلينى
ويمسك ايدها وقال
رفضك لي بيموتني ،ومحاولت هروبك بتجنيني خوفي كله انك ممكن تسيبيني وتمشي، ومقدرش اعرف طريقك وانتي عملتيها كذا مره
ردت نسمة وقالت
لانك خطفتني وحجزتني بالقوة ،انت مريض ومتعرفش معني الحب ،وانا عمري ما احبك في يوم والا اتقبلك حتي لو موتني عمرك ما هتكون
الشخص المناسب لي
صرخ فيها وقال
انا مش مناسب ليك ،انتى كنت مجرد طالبة يتيمى عايشة لوحدها مع جدتها وجدها فى اوضة فى شقه
عمك ام دلوقتي اقعدة في قصر وغرفتك دلوقتي قدها مرتين وكمان بتتينك عليا
اتكلمت شكب بدموع وقالت
اه كنت فقيرة لكن كنت حرة بتنفس الهواء لكن انا دلوقتى سجينة فى مملكتك المزيفة
#صفاء
#الفصل #العشرون
وكان لا تنفد طاقته بالتعذيب
بداء يعاشرنا غصبا واغتصابه لي يوم بعد يوم كان معتبره عقاب لي
فاتت ايام عذابي الذي كان يطلق عليهم تجديد شهر العسل
قطع هذا السجن بدق الجرس
تركنا وقام وجسده عاري ويبتسم وقال
لسه مش شبعت منى صح وانا كمان اشوف مين وارجع ليكي
وضغط الزر وهو يصرخ وقال
لماذا الاتصال الان انا قلت قول للبنت امها مريض ومن قطعنا وازعجني سوف اقوم برفضه
اعتذرت الخادمة قالت
اسفة يا فندم ،في ظابط شرطة تحت عاوز يقابلك.
اتجدد الامل في وجه شكب عندما سمعت كلمة ظابط
اخرين في منقذ ينقذها ،لازم تحاول تخرج وتبلغه
قراء ملامح وجهها شمس
ف ابتسم وسحبها من شعرها وفتح بابا الغرفة السرية الدخلي ،ويطلق عليها غرفة الملابس لكن يوجد فيها سرير من الحديد واجبرها تنام عليه وربط ايدها بكلبش علشان متحاولش تهرب
وكان يوجد ايضا دولاب، وملابس واكسوسرت واغلق الباب
ثم ارتدى ملابسه وجهز حاله وخرج
كانت شكب جسمها يتالم عذاب هذه الايام الذي لم تعرف عددهم ومشتاقة لبنتها وهتجنني عاوزة تخرج من المكان واستمرت في محاولة فتح الباب فضلت تبحث وسط الملابس على اي الة حاد، تفتح بيها وايديها بتتلم من الكلبش لكن مكنش فارق معها الالم لازم تقدر تخرج من هنا
وفجاءة وجدت شكب صورة،الذي، همست بيها
درة من سنين ولم دققت في الصورة شافت رقم محفور جوي الصورة
استغربت انها منتبهتيش قبل كدة من الارقام دا ركزت كويس طلع رقم موبيل وقالت
ازي مخدش بالي قبل كدة
انا لازم اتصل بالرقم ده كانت قالت انه ظابط في الشرطة اصبحت تبحث مثل المجنونة على هاتف اكيد فى هاتف انا كنت سرقته من الممرضة
عشان يوم الهروب اين وضعته تذكر يا شكب
نعم تذكرت رجعت خلف السرير ومدت ايدها داخل عمود السرير واخرجت الهاتف وبدات تفتحوها وتطلب، من الله ان يكون في شحن لو دقيقه
وبالفعل فتح معها وبدت تضغط على ازارة الهاتف
بالارقام
فى نفس الوقت دخل ظابط من الامن الخاص كان يحرس ملك سعودي بجور منزل شمس
وقبل الدخول من بوابة البيت جاء الاتصال
تنهدت شكب وهى مش مصدقه نفسها تم الاجابة عليها وقالت
انا بنت عم شغف اسمى شكب ومحجوزة في فيلا على البحر يمتلكه شمس الفاروق هل تسمعنا
رد مروان وهو مش مصدق نفسه وقال
اه سمعك الحمدلله الذي تم العثور عليكى. ومتقلقيش انا سوف انقذك انا كنت مطالب في حراسة ملك سعوديه وبالصدفة بجوار، منك
سمعنا. الو
#صفاء
#الفصل #العشرون
كان خرج شمس امام البوابة فى نفس الوقت تم الاتصال بالشاب وقال لها كلام يقوله ل شمس
وبالفعل ابتسم الضابط وقال
انا من الحراسات الخاصة مكلف بحراسة الملك السعودي عدنان وهو اليوم سوف يقوم حفل في المنزل ويطلب من حضرتك الحضور انت والاسرة
ابتسم شمس وقال
نعم شكرا قبلت الدعوه لكن انا بمفردى
قطع كلامه جري الفتاه وهى تبكي وتجرى من الخادم وقالت
فين ماما انا عاوزة ماما
كانت بتبكى نوفال وهى تسال عن شكب والخادمة تجري خلفها كملت نوفال
انا عاوزه ماما وديتها فين يا وحش
ابتسم شمس عشان يلغوش على كلام البنت وقال
احنا مش بنلعب دلوقتي يا حبيبتي بتعشق التمثيل والالعب وخفض على ركبه وقال
انتى عارفه ان ماما فى المستشفى عشان تعبانه شويه ولسه مش رجعت
صرخت نوفال وقالت
انت كداب ماما فوق محبوسة وانا سمعت صوتها وانت بتتكلم مع maid وكانت بتقولك ارجوك عاوزة
اشوف بنتى طلعنى ل ماما
كان شمس محرج من الموقف ونظر على رد فعل الامن
نظر له الضابط وقال
الملك السعوديه جي هو وعائلته من اجل بسنيز مهم في البلد ولم عرف انك من اكبر رجال الاعمال في مصر طلب تحضر الحفلة
وكمل وكانه بيهدده وقال
انا مش مجرد حارس خاص انا من شرطة الحرسات الخاصة، ولو كلام بنتك صحيح وبتكذب علينا
فسوف يتم اجرا حجز بالاجبار حتى لو زوجتك
ف ياريت زوجتك تحضر الاحتفال بدون شوشرة
نظر له شمس وهو يغلى من داخله وقال
حضرتك بتصدق كلام طفلة فى شخص عاقل يحجز
زوجته بالاكراه بنتي خيالها واسع
ابتسم الظابط وقال
لكن الامير السعودية قال
انه شاف هذه الفتاة مع زوجتك ينظرون من النافذة من ايام وفى شهود كتير اكيدت ان لم يتم خروج اى شخص من المنزل الا انت
اتعصب شمس وقال
هو انا فى تحقيق، حضرتك عرض عليا احضر احتفالية وانا رافض مع السلامه
ابتسم الظابط وبدا يهدده وقال
تمام مفيش مشكله لكن انا اعتبرها شكوة من بنتك انك حاجز امها ويتم تفتيش بيتك
ونظر الي البنت وسالها
صح يا قمر هتشتكى ضد الوحش انه حاجز ماما
نظرت نوفال ل شمس بخوف ومكنتش عارفه تقول ايه كل اللى جوها مشتاق ل امها وهى تعلم انها محجوزة وسمعت من maid اى الخادم وهما يضحكو واحدة منهم قالت
واضح البيه بيحب مراته اوى بيعيد شهر العسل تانى معها ولم يخرج الا ساعات قليل ويعود
ردت الثانيه وقالت
انا سمعت انها قمر الله أكبر عشان كده مش بيشبع منها
ابتسمت الاخري وقالت
اوعدنى يارب بالشهر العسل ده
وفضلوا يضحكو
#صفاء
#الفصل #العشرون
فاقت من شرودها البنت وهى تعلم ان امها تعتبر هذا الرجل وحش وكانت تعلم مع كل مره كانت امها تنحجز فى هذه الغرفة الملعونة يبقي يحدث حاجه ل امها عشان مع كل مره كان يحدث لها نزيف بسبب العنف او ترى علامة ضرب على جسم امها وقالت
اه انا هشتيكى على الوحش ده لو مرجعش ماما
انصدم شمس من كلام نوفال، ما حدث وجعل فتاة لا تتجوز السبعه سنوات كانت تخاف ان تراه الان تقف تحدى وتتهمه بالحجز
فحمل بنته من على الارض وابتسم وقال
انتى بتهزر صح انا عارف انكى مشتاقة ل ماما وعشان متزعليش هنروح دلوقتي ل ماما المستشفى واجيب ليكي ايس كريم وتتفرجى على البحر
تغيرت ملامح نوفال بفرحة وقالت
بجد يعني هخرج وهروح مول وملاهى والعب على البحر انا وماما نفسي اشوف الشارع والبحر والمول
انصدم الضابط وقال
واضح انك حاجز الام وبنتها تمام هتصل، ب زملائي فى الادرة واقدم بلاغ ضدك
بلع ريقه شمس وابتسم ببرود
وليه تتعب نفسك، انا وزوجتى وبنتى هنيجى على الحفلة بعد ما اجيبها من المستشفى
#صفاء
#الفصل #العشرون
هيست نوفال وقالت
هيه هروح حفله والبحر والملاهة
تركهم الضابط بعد ما نفذ كل الا كان مطلوب منه من خلال سماعة الاذن الموجودة في ودنه وكان معه في الخط مروان وكان يسمع الحوار، ويملى عليه الرد
وعندم خرج قال
تم يا فندم يحضرو الحفلة
اتنهد مروان بوجع وقال
تمام شكرا جدا
وما بين نفسه هى ممكن تكون دى شكب كل حاجه زمان اثبتت انها ماتت لكن عمار مش مصدق ومتاكد انها عائشة وقتها مكنتش مصدقه لكن لم شغف اتصلت بي وبعتت رسالة ان شكب موجوده كنت وقتها فى تدريب فى الكلية ومعرفتش اللى بعدها بشهرين لم رجعت ووقتها الكل خاف يتكلم وانكرت الرساله وعيونها بتقولي اتاخرت مبقش ليه مكان السؤال وقتها قرارت اختار تخصص الحراسات الخاصة عشان اكون حارس لكل النااس المهم والوزراة والامراة ولم النهاردة كان حظى امير سعودي ساكن جنب شمس ده اكتر حاجه فرحتنى وبدات ارقب البيت من خلال مكان شغلي شفوت واحدة لكن مش عارف ان كانت هى ولا لا عشان هى كانت منقابة وكمان الصورة اللى ليه كانت وهى عندها ١٧ سنه وهى دلوقتي بقي تقريبا عندها ٢٧ سنة لكن لم اتصلت وسبحان الله رقمى القديم كنت محتفظ بيه عشان كنت ندمان انى مكنتش موجود يوم ما احتاجونى وقتها درة قالت انا حفرت رقمك على صورة ل شكب واكيد يجي يوم وهتتصل بيك
وفعلا اتصلت يبقي هي واللى كمين من شمس بكره هنعرف

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية شكب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *