روايات

رواية عشق اولاد النمر الفصل السادس 6 بقلم جنه ياسر

رواية عشق اولاد النمر الفصل السادس 6 بقلم جنه ياسر

رواية عشق اولاد النمر البارت السادس

رواية عشق اولاد النمر الجزء السادس

عشق اولاد النمر
عشق اولاد النمر

رواية عشق اولاد النمر الحلقة السادسة

“رفاعي قال : الملك عاوزك في عمليه قتل….
اللورد نظر له بغموض ورفع حاجبه وقال : نعم
رفاعي : بص يا اللورد انت الوحيد اللي هتقدر تنفذ العمليه دي..ثم مسك ملف كان جنبه ووجهه له…
اللورد اخذه وفتحه لاقه صوره فتاه جميله جدا لكن لم يدقق في ملامحها وقفل الملف …
رفاعي قال : عشق جاسر الحديدي انا و الملك عاوزينك تجيب لينا خبرها انهارده قبل بكره…
نظر اللورد له ورفع حاجبه..
ثم كمل رفاعي وقال : طبعا انت عارف جاسر الحديدي غني عن التعريف النمر البنغالي اكبر عدو لينا وللملك من 15 سنه اخر مهمه طلعها كان هيقبض علينا وخسرنا صفقه بالمليارات و حرق قلب الملك علي ابنه … هو انا ساعتها ضربت عليه نار وكمان ضربنا علي حماه اللواء عبدالله الشاذلي عرفت انه مات والنمر لسه عايش بس الاصابه اثرت عليه وساب الشغل وفتح لاولاده مستشفي وشركات ومدرسه جه الوقت اللي الملك عاوز يحرق قلبه علي بنته زي ما حرق قلبه علي ابنه…. والملك بيقولك لو نفذت هيبقي ليك حلاوه حلوه وغمز له
اللورد ببرود : شوف حد غيري انت عارف كويس اني مش باجي جمب ظباط …
رفاعي : عارفين عشان كدا طلبنا ان تقتل بنته مش هو..
اللورد : يعني هي فرقت انا مش هعمل العمليه دي بلغ الملك يشوف حد غيري.. ولسه هيفتح الباب وينزل رفاعي مسك ذراعه..
رفاعي قال : اصبر طيب مكنتش اعرف انك بتخاف يعني…. اول مره ترفض عمليه للملك بجلالته يطلبها منك ما انت قتلت ضباط كتير ليه دلوقتي مش عاوز و ليكونش خوفت من النمر..
اللورد نظر له نظره ارعبته ثم نظر ليده التي علي ذراعيه… وبعدها
وقال : مش اللورد اللي يخاف وانت عارف ده كويس وبردو مش اللورد اللي يتأمر انت عارف اني ممكن بكل سهوله اقتل بدم بارد وله يهمني حد..
رفاعي : عشان كده انا جتلك لان مفيش حد هيقدر ينفذ العمليه دي غيرك فكر ياللورد الملف ده في كل حاجه عن بنت النمر من ساعت من اول ما اتولدت لحد دلوقتي… بتصحي امتي بتنام امتي بتنزل امتي كل تفصيله عنها هتلاقيها انا هديك مهله لمده اسبوع يكون الموضوع خلص الملك لو عرف انك رفضت انت عارف كويس ممكن يعمل اي….
نظر له ببرود واخذ الملف و نزل اللورد ومعه الملف ثم دخل الاوتيل وتوجه الي الغرفه….
دخل رمي الملف وقلع جاكت البدله وذهب الي ازازه الكحول ليشرب و شعل سيجار…..
فجاء سمع صوت يقول : نفذ يا اللورد انت عارف عمك والملك ممكن يعملوا ايه لو منفذتيش (كان خليل)….
اللورد نظر له بغموض وقال : مش اللورد اللي يخاف يا خليل ده انا احط رفاعي والي زيه ورا الشمس وانت عارف ده كويس بلاش الكلام اللي مش بيعجبني عشان مخسركش
خليل : انا عارف يا اللورد انت مين وممكن تقدر تعمل ايه بس متنساش الملك بيكون ايه في المافيا بلاش تخليه يقلب عليك لان لو قلب احنا مش هنعيش انت مش قده يا اللورد…
“فجاء خليل تأوه بوجع ومسك ذراعه الذي ينزف اللورد اطلق النار عليه وطبعا معه المسدس كاتم الصوت….
اللورد : قال وهو بيجز علي سنانه : قولتلك بلاش كلام ميعجبنيش لو هو الملك انا اللورد انا اللي كل كبيره وصغيره بيلجؤ ليا هما من غيري وله حاجه دول بيتحاموا فيا انا….
خليل بوجع : وانا مقولتش حاجه غير اني خايف عليك يا صاحبي ممكن في لحظه يغدرو بيك ويصفوك من المافيا نفذ ياللورد انا خايف عليك والله وبعدين يعتبر العمليه دي مش جديده عليك اهو ضربت عليا نار ااااااااااااه اهو هتموت صاحبك بسهوله
اللورد : قوم وبطل دلع دي رصاصه سطحيه انا لو عاوزه اموتك بجد كنت موتك
خليل بوجع وقرف : امممم عارف نفس الاسطوانه المشروخه كل ما تضربني برصاصه عوض عليا عوض صابرين انا مش عارف اي اللي مخليني مصاحب واحد زيك
اللورد بغضب : قوم اخلص هات علبه الاسعاف خليني اعقم الجرح ليك ودي يعتبر قرصه ودن عشان تبطل تتنيل تقولي كلام مش بيعجبني.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في اليوم التالي في قصر النمر كان الجميع متجمع في غرفه الطعام وجالسين علي السفره ليتناولوا الافطار..
غرام : صباح الخير يا ولاد..
اسد : صباح الورد والياسمين.
جاسر : امال فين همس ..
عشق : راحت الجامعه
جاسر وهو ينظر لي اوس وقال وهو يجز علي اسنانه
: عامل ايه يا اوس دلوقتي..
اوس : اهو كويس احسن من الاول
جاسر : مش ناوي تقول مين اللي عمل كدا فيك..
اوس : لا يا بابا عشان لو عرفت انا عارف انك مش هترحمه وهتجيبلي حقي وانا مش عاوز كدا انا عاوز اجيب حقي بايدي وادفعه تمن اللي عمله..
غرام بغضب : بردو انت مش هتبطل الا لما يحصل ليك حاجه ما تقول مين وباباك هو اللي يتصرف… هو مش كل حاجه زفت خناق وضرب وعنف انا تعبت منك بجد كل يوم تعمل مشكله شكل في المدرسه…
اسر : براحه يا ماما هو خلاص مش هيعمل مشاكل تاني مش كدا يا اوس.
اوس : ان شاءلله انا هطلع علي اوضتي عشان عاوز ارتاح..
ثم قام وتوجه الي الدرج ليذهب الي غرفته..
جاسر : مش كدا يا غرام قولتلك الف مره متزعقيش لي قدام اخواته كدا هيعندك وهيتمادي..
غرام بتعب : تعبت منه يا جاسر بجد الوحيد اللي مش قادره عليه منا ربيت اهو اسد واسر عمرهم ماتعبوني زيه ده كل يوم في المدرسه يعمل مصيبه ومش محترم حد وله مدرسين و اصدقاءه وله حته محترمني..
جاسر : خلاص فكك منه سيبهولي انا اللي هربيه من تاني..
عشق بدلع : بابي
جاسر نظر لها وقال : نعم با عشق
عشق : انا وديما هنخرج مع بعض شويه ونعمل شوبينج.. بس بليز نروح من غير الحراس
جاسر : لا مش هوافق تخرجو من غير الحراس
ديما : يا انكل متقلقش والله احنا عاوزين مره نطلع من غيرهم..
جاسر : لا يعني لا..
عشق بزعل : خلاص مش عاوزه اروح في حته.. عن اذنكم وقامت لتذهب..
جاسر : استني عندك تعالي كملي فطارك..
عشق من غير ماتلتفت قالت : شبعت.. ثم ذهبت.
غرام : خلاص يا جاسر متنكدش عليها خليهم يروحو من غير حراس لو جيت للحق موضوع الحراس بيخنق متعملش زي بابا الله يرحمه …
ديما : بليز يا انكل وافق
جاسر : خلاص ماشي هي مره ومش هتتكرر
ديما بفرحه : اوكي يا نكل يا عسل.. هروح اعرف عشق ان حضرتك وافقت..
جاسر ثم نظر لماسه : هو انتي هتروحي المستشفي انهارده يا ماسه..
ماسه كانت شارده ولم تسمع اي حديث كان تفكر في حمزه وان عارفها سوف تجن كيف يعرفها ثم فاقت علي صوت والدها ..ونظرت له
وقالت : هاا بتقول حاجه يا بابا
جاسر : بقول هتروحي المستشفى وله هتقعدي انهارده
ماسه : لا يا بابا مش هروح انا قاعده انهارده ولو في حاجه مهمه هيتصلوا عليا ..
جاسر : ماشي يا حبيبتي..
ماسه : طيب عن اذنكم انا بقي ..
وذهبت ماسه الي الحديقه ..
جاسر : هو اسد مجاش من امبارح معقول امبارح لما كلمته قال ان في مشاور مهم ومكملش معايا المكالمه
غرام : والله مش عارفه لا مجاش والصبح رنيت مردش عليا ..
جاسر : الواد ده اتغير بقي مش بيروح الشركه وبقي يكتر في مشاوير معرفش اللي هيا اي والشقه اللي جابها انا بدأت اقلق ..
أسر قال : عادي يعني ممكن يكون وقع بالحب وبيجري ورا واحده يعني هو اسد غريب علينا ..
جاسر : ليه هو حكالك يعني ان بيحب وله انت بتفتي ..
أسر بمزح : بفتي طبعا ههههه
جاسر بغضب. : قوم يلا من هنا..الواحد مش بيعرف ياخد منك معلومه نافعه ..
وبعدين اعمل حسابك انت هتبدأ تنزل الشركه معانا وتدرب انت كدا كدا في آخر سنه..
أسر : حاضر يا والدي العزيز انا رايح اخرج مع صحابي ..باي يا غرومه ..
ثم ركض الي الخارج خوفا من جاسر ..
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند فيلا إلياس الحديدي ..كان إلياس كان ذاهب الي غرفه يامان وفتح الباب ودخل وكان يامان واقف امام المرأه يجهز حاله ليذهب .
إلياس : ممكن اتكلم معاك شويه قبل مل تنزل ..
يامان بإدب : طبعا يا بابا اتفضل ..
إلياس : انا جاي اتكلم معاك كأب وابنه ..انا شوفتك واحنا في المستشفي لما كنت بتبص لعشق ولما خرجتوا لبره وسمعت كلامها وكلامك ..
يامان : بابا خلاص اقفل علي الموضوع ياريت تنسي اللي حصل انا اكتشفت اني اتسرعت وخلاص انا استحاله افتح الموضوع تاني عشق دلوقتي بالنسبه بنت عمي وبس ..
إلياس : ماشي يا يامان اتمني تنسي الموضوع وتشيله من قلبك لان لو فضلت تفكر فيه هتتعب ونصيحه مني ليك يا يامان لازم انت تفوق لنفسك لازم تعتمد علي نفسك اكتر وتشتغل وتتفوق وتعمل شخصيه طور من نفسك يا يامان وفكك من الحب دلوقتي انت لسه صغير واوعي تفكر لما انا بقسي عليك يبقي انا وحش لا ده انا عاوزك تكون قوي والله يا بني انا ببقي خايف عليك وعاوزك تكون احسن حد في الدنيا واوعي تفكر كمان ان عمك جاسر حنين علي ولاده ده اكتر واحد بيكون قاسي علي ولاده بذات الولاد ليه عشان عاوز يخليهم حاجه يبقي ليهم شخصيه ويكونوا اقويه … انتو بتبقو فاهمين ان احنا مش بنحبكوا بكره لما تكبروا وتخلفوا هتفهمو ليه كنا بنقسي عليكم… يابني مفيش اب بيكره ضناه ياريت تفهم ده… مفيش اب بيميز بين ولاده بتبقوا كلكم زي بعض…الاب لو بس في حد مس حد من عياله ده ياكل العالم كله الا عياله …فاهمني يا يامان ..
يامان ارتمي في حضن إلياس وقال : انا اسف يا بابا وانا والله بحبك اوي .
إلياس بعده وقال وهو يضع يده علي كتفه : اتمني القعده اللي جايه تقولي انك اتغيرت وبقيت شخص تاني اتفقنا يا استاذ يامان…
يامان بفرح : اتفقنا واسف اني عليت صوتي واتكلمت بطريقه وحشه ..
إلياس : المهم انك اعترفت بغلط ..انا همشي انا عشان معطلكش..
ثم ذهب إلياس ويامان شعر بفرحه وكلام إلياس له أثر في وقرر ان يتغير و يبدأ حياته من جديد ثم تنهد وذهب ليتوجه الي عمله في الكليه ..
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند اسد وحور كانو وصلوا الشقه الخاصه لي اسد فتح الباب وتوجه الي الداخل ..وكان اسد حامل يوسف ونائم علي كتفه ..
اسد : اتفضلي ادخلي
حور بارتباك كانت تنظر لي الشقه وانبهرت بجمالها كانت شقه كبيره و الديكورات كانت كلاسيك …
اسد نظر لحور : انا زي ما قولتلك امبارح في المستشفي انا مش عايش هنا خالص اعتبري البيت بيتك مفهوم .. ..انا يعتبر اول مره ادخل الشقه دي معاكي فياريت تطمني …
حور بخجل : انا مكسوفه منك اوي انت من اول ما شوفتني وانت دايما بتحللي مشاكلي و بردو متعرفنيش لسه ..بشكرك بجد وان شاء الله انا هحاول القي مكان قريب اقعد في .
اسد : انا هعتبر مسمعتيش حاجه تمام البيت بيتك انا هنزل اجيب شويه طلبات للمطبخ لان زي ما قلتلك انا مجتيش قبل كدا هنا ….ياريت ترتاحي عقبال ما اجي وانا هجيب الحاجه وهمشي علطول ..
حور ابتسمت : بجد مش عارفه اقولك ايه يارب يكتر من أمثالك وياريت كان كل الناس يكونوا زيك .. بجد شكرا مش عارفه اقولك اي
اسد لها وقال : متشكرنيش يا حور انا معملتش غير الأصول …خدي يوسف بقي دخلي ينام جوه ده نايم طول الطريق ..
حور اخذت يوسف وابتسمت له وقالت : حس بالامان معاك يوسف قليل لما يرتاح لحد ..
اسد بابتسامه : ربنا يخلي ليكى.
حور بخجل : شكرا ..
اسد : طيب انا هنزل بقي اجيب الحاجه واجي ادخلي انتي ارتاحي ..
ثم توجه الي الباب ونظر الي حور وابتسم لها ثم خرج وتوجه الي خارج العماره …
“وبعد حوالي ساعه كان اسد اشتري الأغراض للمطبخ واشتري ملابس لحور ويوسف لأنهم لم يوجد معاهم ملابسهم ثم دخل العماره و توجه الي الشقه ..ثم وقف ثواني وقال : اعمل ايه ادخل علطول وله ارن الجرس تفتح هيا …بس ممكن تكون نامت خلاص بقى انا هدخل احط الحاجه و امشي علطول ..
ثم فتح الباب الشقه وتوجه الي الداخل وذهب الي المطبخ ليضع الأغراض علي الرخامه ثم خرج وكان هيذهب بس لاحظ ان باب غرفه مفتوح في لحظه كان بيقرب ونظر الي غرفه لم يوجد حور كان يوسف فقط الذي نايم ..
اسد باستغراب : هي راحت فين …
ذهب ليدور عليها وتوجه الي الريسبش تفاجاء انها كانت جالسه ورأسها كانت ساندها للخلف ونائمه اسد واقف يتأمل بها شعر بضربات قلبه بشده كانت تتصارع شعر بشعور غريب من لاول مره يكون عاوز يتقرب من فتاه هو دائما يبعد عنهم … أسد مازال واقف فتره طويل يتأمل في ملامح حور كان ينظر لكل تفصيله فيها …حور رأسها كانت تميل ثم فاقت و نظرت الي اسد اتصدمت انه جاءه ..
قامت بسرعه ووقفت وتعدل في ملابسها ..
حور بخجل : انت جيت احم انا معرفش ازاي نمت من غير ماخد بالي كنت مستنياك ..
اسد بتوتر : انا جبت الحاجه بره …انا همشي انا سلام
ثم التفت ليذهب بس تذكر شئ ما ثم التفت اليها مره آخري ثم قال : احم انا جبت ليكي انتي ويوسف شويه هدوم ابقي شوفيهم ..وتليفون عشان في اي وقت احتاجتي حاجه اتصلي عليا انا سجلت رقمي ..
حور بخجل وكانت تفرك بيدها ونظرت الي الارض بخجل وقالت : مكانش لي لزوم انك انك يعني تجيب حاجه ..
اسد بمرح : ازاي هتفضلي بلبسك ده علطول وبعدين انتي عماله تفركي في ايدك كدا ليه اهدي شويه ..
حور : انا بجد بشكرك ومش هنسي اللي انت عملته معايا انا وابني طول عمري ..
اسد. : سبق وقولتلك انا معملتيش غير الصح والأصول وبطلي بقي تشكريني انا زهقت من الكلمه دي ..انا همشي بقي عاوزه حاجه ..
حور بخجل : لا شكرا …
اسد قال : لو حصل حاجه ابقي رني عليا زي ما قولتلك تمام ..
حور ابتسمت له وهزت رأسها بمعني ان تمام …
اسد ابتسم ثم خرج من الشقه وتوجه الي قصر النمر ..
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
نذهب الي تولين التي كانت مع اصدقائها جالسين في كافيه قريب من كليه التي تدرس فيها تولين..
ساره صديقتها : بس ايه العربيه الجامدة دي يا تولين
تولين بغرور : دي أقل حاجه عندي بابي لسه جايبه ليا .
سيرين صديقتها : مبروك يا تولي تتهني بيها ..
تولين : الله يبارك فيكي يا سوسو بقولكوا انا همشي عاوزين حاجه .
سيرين : رايحه فين يا بنتي عندنا محاضره بعد شويه ..
تولين : لا مش هحضرها عندي مشور لازم اروحه باي
ثم ذهبت وتوجهت الي السياره وتحركت بها ..
تولين : اعمل ايه عشان اروح اشوفه اخبط العربيه اي خبطه …لا بس حرام العربيه لسه جديده اوووف بقي اعمل ايه …انا من ساعت ما شوفته وانا مش بفكر غير فيه اول مره بجد احس بحاجه كدا غريبه …
كانت تولين شارده ولم تركز في الطريق وفجاءه السياره اتخبطت في الرصيف …
تولين بخضه : هو ايه اللي حصل يلهوى العربيه اتخبطت ..نزلت مسرعا لتتفقد السياره لاقت الخبطه صغير حمدت ربها وفرحت لان كدا تقدر تذهب الي الورشه لتري مصطفي ..ركبت السياره وتوجهت الي الحاره التي فيها الورشه ..
وبعد ساعه كانت وصلت الي الحاره وتوجهت الي الورشه ..ثم ركنت ونزلت من السياره ..
كان مصطفى يعمل بجديه ومشغول و ليتعجب عندما يري تولين تأتي اتجاه وعلي وجهها ابتسامه ..
تولين بابتسامه : هاي ازيك يا كابتن
ابتسم علي كلماتها هو لم يعتاد علي تلك الكلمات بهذا المكان دائما يقال له اسطي او معلم ..
مصطفي باستغراب : كابتن ..خير يا انسه في حاجه تانيه حصلت ..
تولين : العربيه اتخبطت مني ..
مصطفي بندهاش : تاني
تولين قالت : اصل انا لسه بتعلم السواقه فا يعني خبطتها منغير قصدي ..ممكن تساعدني
مصطفي بحزم : انا للأسف مشغول دلوقتي ممكن تيجي وقت تاني ..
ابتسمت تولين : عادي ممكن استني اصل يعني مينفعش ارجع بيها كدا هيحصل..
مصطفي قاطعها وقال : هيحصل مشكله مش كدا
تولين رجعت خصله من شعرها الذهبي خلف اذنها.
وقالت : اه
مصطفي : اتفضلي وريني الخبطه المرادي عامله ازاي ..
ثم ذهب مصطفي الي السياره و يري مكان الخبطه ..
مصطفي وهو ينظر إلى تولين وقال : بسيطه مش كبيره المرادي ..
تولين ابتسمت له ثم بدأ مصطفي يقام بعمله تحت نظراتها كانت تتأمل فيه كل تفصيله شعره عيونه وجهه القمحاوي عضلاته البارزه قلبها بدأ ينبض بسرعه ووضعت يدها علي قلبها وشعرت بدقات قلبها ثم نظرت لمصطفي هل معقول قلبي يدق لهذا الشخص انا أشعر بشعور غريب اول مره اشعره اتجهه احد معقول يكون هذا شعور الحب ..لكني لم أراه غير مره واحده فقط ..
وبعد نصف ساعه لقد انتهي مصطفي السياره ورجعت مثل الاول….
مصطفي : العربيه رجعت زي الاول اتمني تخدي بالك المره اللي جايه ووتعلمي السواقه كويس..
تولين : شكرا يا استاذ مصطفى….مش اسمك مصطفي بردو ..
مصطفى : ايوه اسمي مصطفي..
تولين بتلقائيه مدت له يدها ليصافحها ..
وقالت : وانا اسمي تولين
مد مصطفي له يده وصافحها ثم شردوا ببعض هو سرح في لحظه فيها هي فتاة جميله كثيرا ..فتيات الحاره لم يأتوا بجانبها شئ هي احلي منهم بمراحل ..
قطع لحظتهم صوت قوي يقال : المره دي مش هسيبك يا مصطفي الا لما اعلم عليك قدام الحاره
مصطفي نظر ليري من يقول هذا الكلام …رأه راجح بلطجي الحاره ..
مصطفي : خير يا راجح عاوز مني ايه السعادي
راجح بصوت عالى : هعوز ايه منك غير اللي انت عارفه
مصطفي بغضب : وانا قولتلك طلع الموضوع ده من دماغك اختي لا يا راجح استحاله اوافق عليك وغور من هنا بقي ..
راجح : هي بقت كدا ..انت عاوز تفتح عليك نار جهنم انت متعرفش انا مين ..
مصطفي : اعلي ما في خيلك اركبه مش انا اللي بخاف يا بابا ..
راجح : ماشي يا مصطفي انت اللي بدأت ..
راجح كان ينظر لمصطفي بغضب وغل ثم نظر الي تولين و كان ينظر لتولين نظرات شهوانيه واعجاب ..
راجح : مش تقول يا مصطفي ان عندنا ضيوف هنا في الحاره ..
راجح يتوجه الي تولين ويمد يده وقال : يا أهلا بالمزه انا راجح كبير الحاره ..
تولين خافت بشده من شكله وبعدت وكانت هتقع لكن مصطفي لحقها ووضع يده علي خصرها بتحكم ..ثم وقفت تولين واستخبت في ضهر مصطفي ..
راجح : بتستخبي مني يا قطه هو انا شكلي وحش كده ..
مصطفي بعصبيه ولكمه علي صدره وقال : اتكل علي الله يا راجح احسن ليك ..
راجح : و لو ممشتش هتعمل ايه
مصطفي : هعمل كدا ..ثم بدون إنذار لكمه بوكس في وجهه وراجح اتعصب بشده ثم هو كمان لكم مصطفي وبدأت معركه ما بينهم ..ثم بدأت الناس تبعدهم عن بعض …وبالفعل نجحوا وبعدهم عن بعض ..
راجح : مش هسيبك يا مصطفي وهتشوف هعمل فيك ايه ..
مصطفي كان في رجال مسكينه وقال : طب وريني هتعمل ايه ..
راجح بعصبيه وقال. : هوريك خلي بالك من اخواتك كويس واشبع منهم عشان قريب مش هتشوفهم..
مصطفي بقوه وقال : اعلي ما في خيلك اركبه. ..وريني اخرك ..
راجح بغل : هتشوف ثم ذهب وهو يتوعد لمصطفي ان يأذي ..
مصطفي توجه الي تولين ومسك ذراعها بعنف ..
ثم قال : انتي ممشتيش ليه افرضي كان حصلك حاجه ..
تولين بتألم : اه سيب دراعي بيوجعني …
بعد عن تولين وقال : اتفضلي واقفه ليه امشي مش عربيتك خلصت وياريت متجيش هنا تاني سامعه ..
تولين دموعها نزلت وقالت : انت انسان قليل ذوق ومش محترم ثم ذهبت وهي دموعها تنزل علي وجنيتها
وركبت السياره وتحركت ..اما مصطفي اضايق عندما رأي دموعها لام حاله كثيرا علي طريقته الوقحه معاها …قرر لو رأها مره اخره سوف يعتزر لها ..
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند همس في كليه التجاره انجلش كانت جالسه مع صديقتها المقربه في الكافتيريا لتنتظر المحاضره ..
اسيا : يعني ابن عمك اللي انتي بتحبي هو اللي هيدرسلنا مكان دكتور عز ..
همس لكمتها لكمه خفيفه ثم قالت : ايه بتحبي ده مفيش حاجه من دي ما تحترمي نفسك افرضي يعني كان هنا وسمعك هيفتكر ايه ..
اسيا : احنا هنستهبل علي اساس انك فعلآ مش بتحبي ده انا من ساعت ماعرفتك وتقريبا مفيش سيره غيره ….
همس : اسكتي يا اسيا خلاص بقي اه بحبه بس هو مش بيحبني وله عمره هيفكر فيا …تخيلي يا اسيا ان جه واتقدم لاختي عشق لجواز ..طلع بيحب عشق
آسيا بصدمه : انتي بتهزري بجد عمل كدا يعني ايه طلع بيحب اختك ..ينهار اسود وانتي عملتي ايه ساعتها
همس : كان يوم مش عاوزه اقولك سيبتهم وطلعت وطول الليل وانا كنت بعيط بس الصبح عرفت ان عشق رفضته وطلعت عارفه اني بحبه وقالت ليا ان هي هتساعدني اني تخليه يقع في حبي ..
اسيا : يلهوي انا لو بدالك كنت انتحرت تخيلي اشوف الشخص اللي بحبه يحب اختي يتجوزها ياختاااي لا مش متخيله بجد …
همس : خلاص بقي ماقولتلك ان عشق رفضته
اسيا : عادي ممكن هو يقرب منها و يخليها تقع في حبه ويتجوزوا نصيحه مني انسي يا همس انتي كدا هتفضلي موجوعه …
همس بوجع : كلمه موجوعه قليله اوي علي اللي انا حساه انا لو بجد حصل وعشق لو وافقت انها تتجوزوا انا ساعتها فعلآ هنتحر ..
اسيا : بعد الشر عنك متقوليش كدا …عيشي حياتك يا همس وحاولي طلعي من قلبك ..
همس : ياريت اقدر انساه بس مش عارفه وله قادره اطلعه من قلبي من وانا صغيره و انا بحبه تخيلي كام سنه وانا بحبه ومس عارفه مفكرش في ..
اسيا : جربي يا همس مثلا تشوفي حد بيحبك يعني عندك سيف الي معانا في الدفعه ده بيموت فيكي بيعشق التراب الي بتمشي عليه ..جربي تقربي منه يمكن تنسي استاذ يامان ده …
همس : سيف مين اللي اتقرب منه يع ده واحد مقرف اسكتي يا اسيا احسن… هي الساعه كام صح ..
اسيا : مش عارفه استني اشوف …
همس بصراخ : يلهوى الساعه ١١ اتأخرنا علي المحاضره قومي بسرعه ..
اسيا : يابنتي اصبري شويه هو احنا من امتي واحنا بنروح في ميعاد المحاضره …
ثم غمزت لها وقالت : وله عشان حبيب القلب هو اللي هيدينا المحاضره ..
همس : اسكتي بقي اووف بقيتي رخمه انا رايحه واسيبك..
اسيا : استني يا بنتي جايه معاكي ..
ثم ذهبو هم الاثنين وتوجه الي المدرج وكان يامان منتظر بالخارج يتحدث في الهاتف ..
همس قالت لي اسيا : اسبقيني انتي وانا جايه وراكي ..
انتهي يامان مكالمته وهمس توجهت اليه ومرسوم ابتسامه علي وجهه ..
همس : ازيك يا يامان
يامان : الحمدالله انتي عامله ايه ..
همس بابتسامه : كويسه هنبدأ المحاضره دلوقتي ..
يامان : اه يلا ادخلي عشان نبدأ ..
همس بخجل : احم علفكره شكلك حلو اوي بالبدلة..
يامان : شكرا يا همس وانتي شكلك قموره يلا عشان ندخل ..
ثم ذهب وتوجه الي الداخل وهمس مصدومه انه مدح بها
و قالت : هو قالي شكلي قموره وله انا سمعت غلط …. عععااااااااا مش مصدقه بجد ..
ثم دخلت وتوجهت الي المقعد لتجلس بجانب اسيا ..
همس بغضب : قعدتي ورا ليه مش قولتلك نقعد قدام ..
اسيا : يعني انتي شايفه ان في مكان ده اول مره يكون المدرج مليان كدا هههه واكتريته بنات واخده بالك انتي ..
همس بغيره : اووف اسكتي خالص مش عاوزه اسمع صوتك لحد ما المحاضره تخلص ..
اسيا بخبث : ابقي ركزي في الشرح مش في يامان هاا
همس نغزتها بقوه في ذراعها وقالي : اخرسي
يامان قال بصوت عالي : احب اعرفكم علي نفسي قبل ما نبدأ المحاضره …انا دكتور يامان بكون معيد هدرسلكوا ماده مبادئ الاداره طبعا كلكم عارفين اني انا هكون بدل الدكتور عز لحد ما يرجع من الاجازه احتمال كبيرا ان انا اللي هدرسلكوا الترم ده اتمني الكل يركز وإن شاء الله هنبسط الدنيا مع بعض في حد عاوز يسأل اي سؤال قبل ما ابدء الشرح ..
في فتاة رفعت يدها له فنظر اليها ..
وقال : اتفضلي يا انسه ..
الفتاه : هو حضرتك هتبدء من الاول خالص وله هتكمل علي المحاضرات اللي عليها الشرح..
يامان بجديه : لا انا هبدأ من الاول خالص لان شرحي هيختلف عن دكتور عز .. في حد هيسأل حاجه تانيه ..
جميع الطلبه هزو رأسهم بعني لا ..
يامان بدأ يشرح بمهاره و الكل مركز معه وفهموا منه لان هو كان يبسط المعلومه ..
وبعد ساعه كان ختم يامان المحاضره و اخذ أغراضه و ذهب الي الخارج …
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
نذهب الي عشق وديما كانوا ذهبو الي مول هم حاليا في محل ملابس ليعملوا شوبينج ..
عشق : واو اي رأيك في الفستان اللي هناك ده يابت يا ديمو جامد..
ديما… امممم واو بجد تحفه بس يا تري النمر هيرضي يخليكي تلبسي قصير اوي كدا …
عشق نظرت له وضحكت : ههههه لا اكيد مش هيرضي انا هجيبه واخلي البسه في البيت او البسه لزوجي المستقبلي عادي …
ديما… صح هاتي لزوجك المستقبلي وغمزت لها… يارب اوعدنا بقي نتجوز …
عشق : يلهوي عليكي لما انتي عاوزه تتجوزي مش بتوفقي علي العرسان ليه اللي بيجوا
ديما : يع لا قرف هما اللي بيجو دول عرسان ..يا حبيبتي انا عاوزه اتجوز واحد كده الناس كلها تحسدني عليه ..
عشق غمزت لها : طيب عندك اخويا أسر البنات بيجرو وراه وقمر يا بت …
ديما بغيظ : يلا نمشي يا عشق وهعتبر ان مسمعتيش اي حاجه ..
وبعد دقائق كانو ذهبوا من المحل…
عشق : تعالي ناكل ايس كريم بحبه اكلوا من هنا اوي….
ديما : انا مش قادره عاوزه اقعد رجلي وجعتني
عشق :خلاص تعالي ندخل نقعد في الكافيه ده وناكل ايس كريم بردو عشان الجو حر …
ديما : ماشي يلا بسرعه عشان مش قادره
ذهبوا توجهو الي الكافيه وطلبه الايس كريم وكان الكافيه فخم جدا يدخل فيه احد رجال الاعمال والاشخاص اغنياء…. لان باهظ الثمن…
ديما : اه يا رجلي ده احنا لفينا كتير اوي
عشق : اه فعلا رجعلي وجعاني انا هروح ادخل التواليت واجي
ثم قامت و ذهبت الي مكان الحمام وهي ماشيه لم تأخذ بالها فجاءه اتخبطت في شخص وكانت هتقع لولا ذراعه الذي امسكها به …
عشق نظرت للشخص وبعدت بسرعه وكانت ملامحوا مخيفه جدا..
عشق : سوري مكنش قصدي…
اللورد نظر لها وقال : انتي تايهه …
عشق نظرت له بخوف من ملامحه
وقالت : لا ممكن تبعد عشان اعدي لو سمحت…
افسح لها الطريق وهي ذهبت بخطوات خوف وبتنظر خلفها في ثانيه كان اختفي استغربت لان كان واقف من ثواني…
عشق في سرها : يا مامي علي شكله هو اختفي بسرعه ازاي كدا وانا مالي هو راح فين… اوووف انا كنت خايفه منو اوي وبعدين هو شكلوا مش مريح ويخوف..
ذهبت الحمام وبعد ذالك رجعت لديما…
ديما : كل ده الايس كريم ساح..
عشق : اسكتي ياختي علي اللي حصلي قابلت الرجل الاخضر يا مامي شكله يخوف اوي
ديما : مين الرجل الاخضر ده احكي بسرعه..
عشق : وانا رايحه التواليت خبطت في حيطه هههه حتي كنت هقع لولا ان هو مسكني وبعدين بصيت لي ويارتني ما بصيت شكله يخوف وله صوته حاجه تانيه استني هقلده ..
عشق قالت بصوت تخين علي اساس تقلده : هو انتي تايهه …هو ماله انا تايهه وله لا وبعد كدا يا بت يا ديمو في ثواني اختفي تفتكري ده عفريت علي جسم انسان ..
ديماضحكت عليها : فصلتيني ضحك يا عشق ههههههه…لا مممكن يكون جن عاشق ههههه
عشق : اضحكي اضحكي….بجد كانت ملامح وشه صعبه و مكشر ويخوف بصي كله علي بعض يخوف جسمه والوشم اللي علي ايده بجد اول مره اخاف من حد كدا واللي خوفني اكتر اني ماسافت ما لفيت عشان امشي ملقتهوش اختفي بسرعه جدا بت يا ديما ليكون جن عاشق بجد انا خايفه يلا نروح…
ديما : هههههه كدا كتير جن عاشق ايه يا عشق اهدي وبطلي هبل ويلا كلي الايس كريم عشان نمشي …
عشق : ماشي ..
وبعد دقائق عشق قالت : تعالي نتصور المكان حلو اوي
ديما : يلا نحاسب ونقوم انا مش قادره عاوزه اروح
عشق : يا ستي دي صوره يلا قومي
عشق شدت ديما لمكان زي استديو كان الكافيه مخصصه لصور ..
عشق انبهرت بالمكان قالت : واو يلا نتصور وخرجت هاتفها الايفون 15 برو ماكس يلا اقفي اصورك
ولسه عشق هتصور ديما سمعو صراخ والكل يركض بطريقه مخيفه اندهشوا خرجوا من الاستديو ليرون الناس الذي يصرخوا ويذهبوا بخوف عشق وقفت فجاءه ونظرت لي اللورد الذي كان واضع شخص علي ترابيزة ووضع سلاحه علي رأسه …
عشق في لحظه خافت بشده وصرخت عندما انطلقت الرصاصه في جسد الشخص اتخضت وبرقت وديما بتشدها بخوف ورعب وعشق عيونها علي اللورد وهو كمان نظر لها وعيونهم علي بعض……

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق اولاد النمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *