روايات

رواية سجدة وزين الفصل الثالث 3 بقلم شغف الإعصار

رواية سجدة وزين الفصل الثالث 3 بقلم شغف الإعصار

رواية سجدة وزين البارت الثالث

رواية سجدة وزين الجزء الثالث

سجدة وزين
سجدة وزين

رواية سجدة وزين الحلقة الثالثة

بنت عم زين (ملك) ذهبت الى المستشفى التي تعمل بها ودخلت الي مكتبها دخلت عليها الممرضه
صفاء:يا دكتوره ملك
ملك:نعم يا صفاء
صفاء:في مريض واخد رصاصه في كتفه بره
ملك:طب داخليه بسرعه يا صفاء
صفاء خرجت ودخلته
ملك: أيهم
عند حوريه كانت تعد الطعام سمعت جسار بينادي عليها
حوريه وهي تذهب له: استغفر الله العظيم امتي اخلص من القرف ده وجدت جسار يقف عند باب البيت ذهبت له
جسار:تعرفيه
حوريه وتنظر الشاب:دا
جسار بغضب:بقولك تعرفييه انطققققي
حوريه بتوتر من نبره صوته:زميل ليا في الكليه والله
جسار:اه ما الهانم مش بتروح الكليه تتعلم لا بتروح لتحسين العلاقات الاجتماعية
حوريه:انا
جسار بغضب:ادخلي جووه بسرعه
ذهبت حوريه بسرعه من امامه
جسار للشاب:قولي بقي جاي ليه
الشاب:انا
جسار بغضب:ما انت مش لسه بتتعلم الكلام أنطق جاي ليه
الشاب بخوف:كنت جاي أطلب أيد الانسه حوريه
جسار ونزل فيه ضرب:مدام حوريه يا روح امك
جسار:محسسسسن
جاء الغفير
محسن:نعم يا جسار بيه
جسار:ارميه بره وذهب الي حوريه التي كانت تقف في المطبخ بتوتر
جسار ومسكها من ذراعها بغضب:كلمتيه قبل كده ضحكتي ليه قبل كده بصيتي في عينه قبل كده ها انطقي مشيتي من امامه قبل كده هاا
حوريه:والله ما اعرف غير انو معايا في الكليه بس والله صدقني
جسار ويزقها:ماشي يا حوريه ماشي وخرج من المطبخ بغضب بعد دقائق دخلت عمه زين
عمه زين:ماله الولد ده وانت يا بت خلصي الاكل يلا
حوريه وهي لتقوم :ح حاضر
عمه زين وتمسك رأسها:اعمليلي كوبايه قهوه وهاتيها علي اوضتي
حوريه:حاضر
عند زين كان يمشي وجد سجده تقف أمام الاسطبل
زين:بتحبي الخيول
سجده:ايوه بس مبعرفش اركبها
زين أخذ حصان باللون الاسود به غره بيضاء وصعد عليه
سجده:بتاعك
زين:ايوه
سجده:اسمه
زين:ليل
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
سجده :شكله حلو قوي وفجأه وجدت زين يمسك يدها ويجلسها امامه علي الحصان
سجده:الله شعور جميل قوي
زين استغل الفرصه وبدأ يقرب من رقبتها ويقبلها
سجده:وانا اقول انت بتعمل خير انت نزلني يا زين نزلني
زين:انت طلعتي بمزاجك هتنزلي بقي بمزاجي واسكوتي بقي وبدأ يمشي بالحصانة وهو محاوط خصرها بيده ويضع دقنه علي كتفها
سجده:خلاص يا زين ممكن حد يشوفنا
زين:ههههششش محدش يقدر يتكلم
عند ملك
ملك:أيهم
أيهم وجلس علي السرير:شوفي شغلك يا دكتور
ملك ذهبت له :طول عمرك همجي ومبتفكرش في أفعالك انصبت ازاي هاا
أيهم:ملك دي اصابه خفيفه متخفيش
ملك :انت اي ياخي معندكش احساس كان ممكن تكون خطيره ها ليه متعرفش انو في ناس بتخاف عليك
أيهم بخبث:وانت من اللي بيخافوا عليا
ملك:مش وقته الكلام ده لازم اشوف كتفك ده
خلع أيهم التيشيرت :طب يلا يا دكتور
ملك وأخرجت الرصاصه وبعد الانتهاء
أيهم:زين في البيت
ملك:ايوه
أيهم ومشي وقبل ما يفتح الباب:متقوليش لحد علي الاصابه دي مفهوم
ملك:طيب وخرج أيهم
زين ما زال علي الحصان
أيهم من خلفه بيصفر:الله يسهل و يا عم
زين:مالك يا سنجل يا بائس انت يارب شيل عنيهم من علينا
سجده بهمس لزين:انا عايزه انزل
زين نزل ومسك يدها لينزلها وطلعت جري علي البيت
أيهم بصوت بنت:نفسي اجرب الحصان يا بيبي
زين:عيوني انديلك محسن
أيهم:انت رخم ياض
تعالوا نسولف ونطقطق اسألوا وانا اجاوب 🥺🙂

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سجدة وزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *