روايات

رواية زواج اجباري الفصل الأول 1 بقلم حنين محمود

رواية زواج اجباري الفصل الأول 1 بقلم حنين محمود

رواية زواج اجباري البارت الأول

رواية زواج اجباري الجزء الأول

زواج اجباري
زواج اجباري

رواية زواج اجباري الحلقة الأولى

اصحي بقي يا ولدي اصحي يلا علشان تروح ل جدك علشان عايزك انت ياولد
عز الدين: وه عايزه ايه يا امي
ام عز الدين اسمها (امينه) ست طيبه جدا و جميله و عندها ٤٥ سنه نرجع للقصه
امينه : وه بصحيك يا ولدي علشان جدك عايزك في الغيط
عز الدين: وه جدي عايزني و دلوق
امينه : اممم عايزك يا ولدي و ولاد عمامك كلهم كمان
عز الدين: وه كده الموضوع شكله كبير عاد
امينه : صدقني يا ولدي لو اعرف حاجه هجولك
عز الدين: طيب ياما متشغليش بالك انتي و انا هروح و اشوف ايه الحكايه
امينه : طيب ربنا معاك يا ولدي و سبته و خرجت
عز الدين: امين ياما و قام يلبس و يجهز نفسه
في مكان تاني 🚶🏻‍♀️🤝
بت يا حور بقولك
حور : عايزه ايه يا فاطمه
فاطمه : هو احنا صاحيين ليه بكير أكده
حور : وانا ايش عرفني ياعني كل اللي بعرفوا أن جدي عايزنا كلنا في الغيط
فاطمه : اااااه صباحو غيط و بهدله و قرف
حور : وه ايه اللي قرف ماله الغيط انتي علشان روحتي عند امك في مصر كام يوم هتنسي اصلك يابت ابوي
فاطمه : اسكوتي انتي يا بتاعت عز الدين 😝😝
حور و وجهها احمر خجلا : وه ايه بتاعت عز الدين دي الله وبعدين معاكي سبيني في حالي عايزه اجهز الفطار بتاع جدي
فاطمه : هههههههه اوعي يابت تفكري اني نايمه علي وداني و مش عارفه انك بتحبيه
حور بخجل : اه بحبه هو عز الدين وحش بس ياريت يحبني زي ما انت بحبه معا اني عارفه أن ده مستحيل
فاطمه : وه ايه اللي بتقوليه ده عاد ايه اللي مستحيل ليه يعني هو في احسن منك فين ده انتي جمال و حلاوه و ادب و اخلاق هو هيعوز ايه اكتر من كده
حور بحزن : بس انا مش زي البنات اللي معاه في الجامعه أنا جعفر بنسبه ل البنات دي
فاطمه : ليه عاد علشان مش مدلعه زيهم يعني وه كفايه انك هتكوني دكتوره
حور : سيبك يلا خلينا نخلص علشان نشوف جدي عايز ايه
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
عند الجد ( عادل وليد النشار عندو ٦٥سنه صارم جدا بس قلبه طيب و بيحب أحفاده السبعه اوي و هو اللي رباهم بعد ما ولاده كلهم ماتوا في حادث عربيه زي الزفت 😭) اتجمع أحفاده السبعه اللي هما
عز الدين اكبر واحد فيهم عندو ٢٧ سنه جسمه رياضي جذاب و عيونه بني و قمحاوي و شعره غزير و لونه اسود هادي و مش بيتكلم كتير و كلامه موزون و هو اللي ماسك الشركات كلها و كمان ظابط في المخابرات المصرية
عمار ده الحفيد التاني جسمه رياضي و ابيضاني و عيونه سوده و شعرو غزير و لونه اسود بيحب الهزار و هو بير اسرار عز الدين و ماسك شركات جدو بس فتح شركه خاصه بيه و عندو ٢٥ سنه
زيد شب جميل و طيب و جسمه رياضي جذاب و ملامحه رجوليه و جميله بس صارم جدا في الشغل مش بيعرف أبوه و ماسك شركات الجد هو كمان وعندو ٢٠ سنه
سالم جسمه رياضي جذاب ماسك شركات الجد و بيدرس و ملامحه رجوليه جميله مش بيحب يتكلم كتير و عندو ٢٠ سنه
فاطمه بنت جميله جدا و عيونها عسلي و شعرها سلاسل ذهب و طيبه بس مجنونه شويه و عندها ٢٠ سنه
حور بنت طيبه و جميله جدا عندها ١٩ سنه أكتر حفيده بيحبها الجد طيبه اوي و بسبب قلبها الطيب بتروح في ستين داهيه
وصلوا الاحفاد عند الجد و سلموا عليه و حور قالت
حور : عملتلك الوكل ياجدي
الجد : تسلمي يا قلبي جدك
عز الدين: كنت عايزنا في ايه يا جدي
الجد……

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية زواج اجباري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *