روايات

رواية نور قلب الصعيدي الفصل السادس عشر 16 بقلم شيماء رمضان

رواية نور قلب الصعيدي الفصل السادس عشر 16 بقلم شيماء رمضان

رواية نور قلب الصعيدي البارت السادس عشر

رواية نور قلب الصعيدي الجزء السادس عشر

نور قلب الصعيدي
نور قلب الصعيدي

رواية نور قلب الصعيدي الحلقة السادسة عشر

جاسر راح لمعتز عشان يكلمه تاني يمكن يقنعه انه يعيش معاهم وينسي الي فات وصل الشقه الي معتز عايش فيها ورن الجرس هوا وجابر
معتز فتح لكن اتفاجئو بيه بيعيط
جاسر بخضه معتزمالك بتعيط ليه حصل ايه
جابر جري عليه معتز فيه ايه مالك يااخويا
معتز بدموع الخضه الي علي وشكم دي حقيقيه انا اخوكم بجد
جاسر قعد جنبه وقال طبعا اخونا اخونا الصغير الي مهما عمل اخونا
جابر انت الصغير اخر العنقود يعني سكر معقود قول بقا حصل ايه الي خلاك تعيط كده انت راجل صعيدي مينفعش راجل صعيدي يبكي انطق اي حصل
معتز انا كنت بره ورجعت فتحت بلمفتاح وسمعت دينا بتقول
فلاش بااك
في الهاتف
دينا ياحبيبي ولسه هخليه يدخل علي حبل المشنقه علي طول…………….. هههههههههئ ايوه منا خليته يفكر انه قت. ل ابوه ……….. هههههههههئ اه ياحبيبي لما كنا في عندهم في الڤيلا زود جرعه العلاج للراجل وحطيت س. م عليه واليوم ده سخنت معتز عليه دخل اتخانق معاه وزقه الراجل ما. ت خاف وجه عليا وهوا مرعوب بيقول قت. لت ابويا خته في حضني ووسيته وقتها خته وهربنا من البيت قبل فرحي علي جاسر بكام يوم……. ايوه وفكر انه انتقم من جاسر لما كسره بيا وم. وت ابوه ايوه المغفل فكر ان هوا الي السبب وانا هخليه يخلص من ام جاسر هي كمان ووقتها اسلمه بايدي للحكومه وابقا كده نفذت كل الي قولت ليا عليه ونتجوز ياحبيبي
باااااااك
معتز بدموع دخلت عليها وكنت بخنقها زقتني وهربت انا كنت معمي ياجاسر كنت معمي سامحني سامحوني
جابر هششش اهدا والبت دي هجبها وهخليها تعترف بكل حاجه
جاسر انسي يامعتز قوم معايا
معتز بحزن علي فين
جابر علي بيتك يلا قوم
نزلو كلهم وركبو العربيه وراحو البيت
جاسر دخل وراه جابر ومعتز معاهم الجد وام جاسر وقفو
ام معتز في ايه ياجاسر
جاسر تعالي ياامي عايزك
خدها ودخل المكتب
ام جاسر في ايه ياجاسر
جاسر هحكيلك ياامي ومتاكد انك مش هتظلمي حد الي حصل زمان بابا غلط مع ام معتز وو………….. دي كل الحكايه ساكته ليه ياامي
ام جاسر هقول ايه ياابني الله يرحمه هوا بين ايد ربنا
جاسر معتز اخويا واتظلم كتير وهيعيش معانا هنا
ام جاسر قامت وقفت وخرجت بره معتز وقف وحاطت وشه في الارض راحت عليه ووقفت قصاده ومن غير اي مقدمات خدته في حضنها
معتز اتفاجئ بس حضنها وحس في حضنها بحنان الام
ام جاسر انت من النهارده ابني الثالث
معتز انا مش عارف اقول لحضرتك ايه
ام جاسر قولي ياامي
معتز كنت محتاج الحضن ده ياامي من زمان وبكي
ام جاسر بس ياجلب امك اهدي انا معاك واخواتك جنبك انسي الي فات
معتز بص لجده
الجد بخجل من الي عمله سامحني ياابني ظلمتك انت وامك زمان
معتز مسامحك ياجدي
جاسر يلا اطلع الاوضه فوق ارتاح وانزل عشان الغدا
معتز هز دماغه وطلع
جاسر طلع لنور وفهمها كل حاجه
نور ياعيني حصله كل ده
جاسر من دلوقتي معتز زي جابر بظبط وانسي الي فات
نور عشان خاطرك مسمحاه
جاسر حضنها كنت متاكد يانور انك قلبك كبير
مريم نزلت تحت وقاعده في الجنينه بعد مانور حكتلها كل الي حصل وفهمت وضع معتز ايه
وعدا ايام وجه معاد الفرح الكل جهز ونور وساره لبسو فساتين الفرح وكانو زي الاميرات فيه ومريم لبست فستان سهره محتشم بكم شفاف وطفويل وفرده شعرها علي ظهرها
ومروه كمان كانت جميله جدا
جاسر وجابر لبسو زي بعض ومعتز لبس جلباب صعيدي وواقف يحطب مع جاسر الي كان لابس بدله سوده زي جابر
مروه ومريم ونور وساره مع الستات في الفيلا وخرجو يتفرجو عليهم وهما بيحطبو مروه بت يانور مين المز الي مع جوزك ده
نور ده اخو جوزي
مروه العيله دي كلهم حلوين كده
نور بس يابت هتقري عليهم
مريم بقت تتمشي وسط الناس وتتفرج عليهم وهي مبهوره بيهم لقت واحد بيقول لها
.. الصعيد فيها ناس حلوه كده
مريم بصت له بقرف ومشيت
.. حقك تتقل ياقمر انتي تبع مين العريس ولا العروسه اصل انا جاي اتفرج مش تبع حد
مريم جت تمشي مسك ايديها ماتيجي سيبك من الدوشه دي وتعالي اقولك كلمه سر
مريم لسه هترد لقت الي بيشده وبيديله بلبوكس
مريم.. اهظا اهدا يانجم بتعمل اي انا موجوده اهو خلي عنك انت ومسكته ادته بلبوكس في وشه وبحركه واحده كان الي بيعاكسها واقع في الارض
الي ضرب الي بيعاكسها بلبوكس قال يخربيتك داانتي شلفطيه
مريم اقل حاجه عندي وجت تمشي وقفها مفيش شكرا
مريم شكرا وجت تمشي طب انتي اسمك ايه
مريم هقولك انا اسمي ايه هات ا يدك كده
. هتعملي ايه
مريم مسكت ايده وعضتها
. ااه يابت المجانين
مريم جريت وهوا فضل باصص لطيفها
جاسر. صقر بتعمل ايه هنا ومين الي في الارض ده
صقر هه ده واحد كان بيعاكس بنت
جاسر وقومت معاه بلواجب طبعا
صقر لا مش انا دي هي
جاسر هي مين
صقر حتت بت انما ايه
جاسر حلوه
صقر لا مفتريه
جاسر لا دي حالتك صعبه تعال ولينا قاعده تانيه تعال ياابن خالي تعال
مريم راحت للبنات لقت الزفه هتبدء والكل بيجهز لها
مروه كنتي فين يامريم
مريم كنت بتمشي
مروه مالك مسهمه ليه كده
مريم حتت واد انما ايه يخربيت جمال امه
مروه اوبا لا دي حكايتك حكايه لينا قاعده مع بعض يلا عشان الزفه
مريم يلا
كل عريس خد عروسته ودخل جناحه
جاسر دخل وهوا شايل نور ونزلها براحه
نور بخجل وباصه في الارض
جاسر اخيرا وقعتي تحت ايدي
نور بتوتر ايوه عايز ايه يعني
جاسر بيقرب منها
نور بخوف بتقرب ليه ابعد ياعم انت
جاسر ابعد ايه داانا هطلع عليكي القديم والجديد
نور بتوتر انت عايز ايه
جاسر هقولك وقرب عليها وحاوطها في الحيطه وقرب عليها واداها بوسه طويله شويه
نور بعد مافاقت انت قليل الادب
جاسر انتي متعرفيش
نور بتوهان لا معرفش
جاسر انا مشفتش تربيه وخدها وراحو لعالمهم الخاص
جابر دخل هوا وساره وحطها علي السرير
جابر بقيتي بتاعتي ياساره انتي كنتي فين كل ده
ساره بخحل كنت موجوده ياسي جابر
جابر ياوعدي علي الكلمه دي يابت هحبك اي اكتر من كده داانا بقيت اشوفك في كل الناس
ساره بجد ياسي جابر
جابر تعالي وهعرفك دلوقتي بجد ولا لا وراحو لعالمهم الخاص برضوو ونسيب العرسان بقا ياجماعه ونروح لمريم
كانت قاعده في الجنيه علي الزرع هي مروه وبتحكيلها علي الي حصل
مروه يامهبوله بتعضي الواد انتي مبتكليش لحمه يابت
مريم الله ماهو الي بيعاكسني
مروه انتي مفتريه والله هقوم ياختي انام مش هطلعي
مريم لا انا قاعده شويه
مروه تصبحي علي خير يامجنونه
مريم بضحك وانتي من اهله ياعاقله
مروه داخله وطالعه السلم خبطت في معتز
معتز انا اسف جدا
مروه بتوهان انتو كلكم حلوين كده ليه
معتز بضحك كلنا مين بقا
مروه هه ولا حاجه وجريت علي فوق
معتز مجنونه دي ولا ايه بس قمر بت الايه
صقر بص من فوق لمح مريم قاعده علي الارض وسرحانه
نزل جري عايز يتعرف بيها ويعرف هي مين
صقر من وراها مش هتقولي اسمك برضو ولا هتعضيني تاني
مريم وقفت بخضه بسم الله الرحمن الرحيم طلعت امتي
صقر طلعت ايه هوانا عفريت ولا ايه
مريم اه عشان خضتني
صقر سلامتك من الخضه ها اسمك ايه بقا
مريم سرحانه احم مريم
صقر ايه علي صوتك شويه
مريم. مريم اسمي مريم
صقر منا سمعت اول مره بس عايز اسمع صوتك
مريم الله انت هتصاحبني ولا ايه اتكل علي الله ياكابتن يلا من هنا هرش مياه
صقر كابتن وهرش مياه احنا واقفين قدام ورشه يابنتي بس تعرفي انتي زي القمر
مريم بتوهان مش ااقمر منك والله ياجدع انت
صقر بضحكه رجوليه بانت غمزاته اتنقلت من كابتن لجدع فيه تحسن اهو اسمي صقر
مريم صقر الله حلو اووي
صقر بخبث مين فينا انا ولا اسمي
مريم جريت علي فوق من توترها
دخلت الاوضه وهي سرحانه
مريم قمر يابت يامروه قمر
مروه ااه قمر
مريم عيونه اييه
مروه ولا صوته
مريم ولا طوله طويييل
مروه هوا مين ده
مريم صقر
مروه انا بتكلم علي معتز
مريم اتنيلي معتز ايه
تاني يوم الكل قاعد علي الفطار بس طبعا العرسان لسه نايمين
صقر مشلش عينه من علي مريم ومريم طول الوقت متوتره ومروه سرحانه في معتز ومعتز بياكل ولا واخد باله منها
مروه قربت من مريم شوفتي المفجوع ولا حاسس بيا
مريم اتقلي يابت شويه هتفضحينا احنا مسافرين بعد يومين
مروه بحزن متفكرنيش بقا
ام جاسر متاكلو يابنات
مريم بناكل اهو ياطنط
خلصو اكل والبنات قامو يعملو شاي
ام جاسر بقولك ايه يامعتز
معتز نعم ياامي
ام جاسر اي رأيك اخطبلك مريم بت قمر
صقر كح وشرق
ام جاسر اسم الله عليك ياولدي خد اشرب
صقر بعد ماشرب
صقر مريم ايه بس ياخالتي لا بصراحه بقا مريم دي بتاعتي انا عايز اتجوزها
معتز بضحك ياامي انا مش هتجوز دلوقتي اصلا
ام جاسر لا هتتجوز بلاش مريم يبقا مروه
معتز بحزن انا مش هقدر اتجوز دلوقتي ولا اربط بنت بيا
ام جاسر هتخطبها وهتتجوز وهتجبلي عيال قبل مااموت
معتز بلهفه بعد الشر عليكي انا ماصدقت بقا ليا ام
صقر خاالتي هتخطبيلي مريم
ام جاسر عيوني ليك ياولدي هنروح بعد سبوع ونخطب مريم لصقر ومروه لمعتز ومش عايزه كلام لاولا جدكم سافر السعوديه ليله الفرح كنا تتممنا الفرح بسرعه هقوم اقول للبنات واعرف اي رأيهم
صقر خالتي ممكن انا الي اعرف مريم
ام جاسر براحتك ياولدي
صقر قام دخل المطبخ
صقر انسه مروه خالتي عايزاكي
مروه حاضر وخرجت بره
صقر مريم
مريم بانتباه نعم
صقر انتي مخطوبه
مريم لا
صقر ولا مرتبطه
مريم بكسوف لا
صقر قرب عليها ولا بتفكري ترطبتي
مريم هه بفكر
صقر قرب اكتر بتفكري في مين
مريم فاقت ولاحظت قربه قامت زقاه وقع علي الارض وجريت
صقر بضحك مجنونه
عند جاسر ونور صحيت من النوم لقت جاسر جنبها صرخت مره واحده عملت اييييه

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نور قلب الصعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *