رواية بدايه جديده الفصل الرابع عشر 14 بقلم أميرة محمد
رواية بدايه جديده الفصل الرابع عشر 14 بقلم أميرة محمد
رواية بدايه جديده البارت الرابع عشر
رواية بدايه جديده الجزء الرابع عشر
رواية بدايه جديده الحلقة الرابعة عشر
وقفنا المره ال فتاتت لما كانت اميره نزلت من السفر و فاجاءت مهاب
مهاب بصدمه: اميره
اميره قامت وقفت قدامه
مهاب: لي ي اميره لي بعتي عني
اميره: كان لازمن اعمل كدا
مريم من وراهم: ماما ماما
اميره نزلت ل مستواها: اي ي حبيبتي
مريم: ده بابا
اميره بصت ل مهاب ال واقف في صدمه: ايوا ي حبيبتي
مريم جريت عليه حضنته و مهاب حضنها وبعدين جه يحيي و مهاب حضنهم جامد
سلمي دخلت
سلمي بصدمه: اميره
اميره ببتسامه: وحشتيني
سلمي حاولت تداري زعلها: انتي اكتر
اميره: فين العيال نفسي اشوفهم
سلمي: مش هنا ي حبيبتي
اميره: ماشي ي حبيبتي
مهاب: اميره ممكن نتكلم
اميره: تمام
مهاب بحب: اقعدو هنا مع تيته ي حبايبي و شويه كدا و هاجي
مهاب خد اميره و طلعو دخلت الشقه اتفاجأت
اميره: هو انتا مكنتش بتقعد في الشقه ولا اي
مهاب: لا من ساعت ما مشيتي وانا قافلها
اميره: امال سلمي قاعده فين
مهاب: جبتلها شقه جديده
اميره فضلت تتمشي في الشقه: ولي مخبتهاش تعيش هنا هيا مش حبيبتك
مهاب مسك ايدها جت تشدها هو رفض: اميره اسمعيني سلمي طيبه وبنت حلال ملهاش حد غيرنا و اكيد انتي فاهمه كدا وانا كنت بجبر بخاطرها بس والله انما انتي حبي الاول والاخير انتي حبيبتي و اختي و مراتي و بنتي وامي وصحبتي وكل حاجه في حياتي والله
اميره: وبعدين ي مهاب
مهاب بحب: ممكن متبعديش عني
اميره: خلاص ي مهاب انا استقريت في تركيا و شغاله في شركه كبيره هناك و العيال الحضانه بتاعتهم هناك سبهم يتربو صح والله عاوز تبقا معايا سافر معانا عاوز تبقا مع سلمي افضل هنا القرار قرارك ي مهاب
و مشيت و سابته
مريم: مامي مامي
اميره ببتسامه: اي ي حبيبتي
مريم: ال مس بتاعت يحيي رنت علي تلفونك و بتقولك كلميها
اميره: ماشي ي حبيبتي عن اذنك بقا ي ماما
كريمه: خليكي شويه
اميره: معلش ي ماما وان شاءلله هبقا اجيلك تاني بس بكرا صعبه لاننا راحين نتفق علي خطوبه سيف عقبال ياسر يارب
كريمه: يارب ي حبيبتي ياسر بقا معقد نفسيا والله
اميره: هبقا اتكلم معاها ي حبيبتي متقلقيش
كريمه: ماشي ي حبيبتي و سلمت علي العيال وبعدين مشيو
تاني يوم
اميره: ثانيه واحده جايه اهو
وفتحت الباب لقت مهاب
اميره ببرود: خير
مهاب: دي مقابله تقبليني بيها يعني
اميره فتحت الباب علي اخر: اتفضل ادخل
اول ما دخل مريم جريت عليه
مهاب حضنها: وحشتيني اووي ي ميمو
مريم: انتا اكتر ي بابي
مهاب: بصي بقا انا جبتلك اي
مريم: الله ده كله ليا لوحدي
مهاب: ايوا
مريم باسته من خده: انا عاوزه افضل معاك ي بابي
مهاب بص ل اميره: هتبقي معايا ي حبيبتي متقلقيش
اميره ضحكت بسخريه: ده انتا بتحلم والله
مهاب نزل مريم: حبيبي روحي العبي مع ملك ي حبيبتي
مريم راحت ليهم
مهاب: اميره لمي الدور ولادك عاوزين يفضلو هنا
اميره: وانا مش هسمح اني ولادي يتربو هنا ولا اقولك ل انا ل سلمي ي مهاب وانتا اختار
مهاب: ي اميره سلمي مش هينفع اسبها والله
اميره: يبقا انا ال امشي بقا عن اذنك
مهاب مسك ايدها: ي اميره اسمعيني سلمي لو سبتها جوز خالتها مش هيسبها في حالها
اميره: خلاص طلقني ي مهاب طلقني و خلي سلمي معاك
مهاب: ي اميره انا بحبك والله
اميره: بتحبني تصدق صعبت عليا
مهاب: انتي مكنتيش كدا ي اميره اي ال حصلك
اميره: طب سبني في حالي ي مهاب
مهاب بزعيق: مش هسيبك في حالك ولا عاوزه تسبيني علشان تتجوزي حبيب القلب
اميره بصدمه: انتا مجنون
مهاب: علشان بقول الحقيقه صح
اميره تجمعت في عنيها الدموع و جريت علي اوضتها
مالك: في اي مالها
مهاب: مفيش
مالك: مهاااب قول اخلص
مهاب: اختك صعبه اوووووي مش راضيه ترجع عاوزاني اطلق سلمي و سلمي غلبانه و ملهاش حد
مالك: خلاص طلق اميره
مهاب بزهق: انتا كمان
مالك: امال اقولك اي
مهاب: عقل اختك ي مالك
مالك: حاضر هتكلم معاها هتيجي معانا بليل
مهاب: ان شاءلله
مالك: تنور
مهاب: بنورك انا هقوم بقا علشان اجهز و اجي
مالك: تمام
مهاب مشي و مالك دخل ل اميره لقها بتعيط
مالك: يعني انهارده يوم اخوكي و اخوكي مبسوط و انتي هنا بتعيطي يعني لو شافك كدا هيبقا مبسوط هتنكدي عليه
اميره مسحت دموعها
مالك قعد جنبها: مالك في احكيلي ي حبيبتي احكيلي
اميره حكتله علي ال مهاب قاله
مالك: اه ي واطي بس مش موضوعنا انتي في الاول تقبلتي سلمي لي جايه دلوقتي مش عاوزها معاكي
اميره: لانها بتبصلي بصت كره عاوزاني مرجعش تاني
مالك: وهيا قالتلك كدا ولا انتي سمعتيها بتقول كدا
اميره: تؤ
مالك: يبقا متحتيش في بالك الكلام ده جوزك وانتي ليكي حق فيه زي ما هيا ليها حق فيه
اميره: لا انا هسافر
مالك: بصي ي اميره انتي عناديه اوووي وبراحتك بس انتي ال هتندمي في الاخر
و مشي و سابها
وبعدين بوسي جاتلها: بصي انا مش واقفه في صفه علشان اخويا وكدا بس مهاب بيحبك ي اميره
اميره: طب لو بيحبني كان وافق انو يسافر معايا
بوسي: اميره مهاب شغله هنا وبعدين عنده عيال من سلمي مينفعش يسبها
اميره سكتت مردتش
بوسي: فكري فكري ي اميره بس اوعي تضيعي مهاب من إيدك
اميره هزت راسها و بوسي مشيت بليل
سيف: ي جماعه اتاخرنا والله
منه: الابله اميره ال متأخره
مالك: تعالو نمشي وهيا هتيجي مع مهاب
وفعلا الكل مشي و اميره خرجت ملقتش حد غير مهاب حتي العيال مشيو معاهم
اميره بستغراب: امال هما فين
مهاب: مشيو و قالو انك هتيجي معايا
اميره: طب يلا
و مشيو في الطريق
مهاب: برضو مصممه علي قرار انك تسافري
اميره: مهاب ولادك حلوين هناك و كويسين و هناك بيئه نضيفه و حلو انما هنا مفيش حاجه كويسه
مهاب: ازاي يعني مفيش حاجه كويسه هنا
اميره: مش عاوزه العيال يتعرفو علي حد من هنا لان مفيش هنا حد كويس وبعدين انا خيرتك ي مهاب لاما انا ل سلمي وانتا اختار القرار بإيدك لاما تتطلقني احسن
مهاب بعصبيه و بصلها: الكلمه دي متتقلش تاني
اميره بصت قدمها بصدمه و سرخت: حاااااسب
و عملو حادثه و العربيه اتقلبت بيهم الناس اتلمت عليهم و حاولو يطلعهم و طلعهم بس كانو بينذفو جامد و متعورين جامد و نقلوهم علي المستشفي حد خد تلفون اميره لاقها بيرن فا رد
مالك: انتي فين يبنتي كل ده في الطريق
شخص: انا اسف ي باشا بس صاحبت التلفون ده عملت حادثه و نقلنها هيا والشخص ال كان معاها علي مستشفي********
مالك قام بصدمه و الكل استغرب
مالك بصدمه: خلاص خلاص جاي
سيف بقلق: في اي
مالك: انا اسف ي حبيبي بس يومك هيبوظ اميره عملت حادثه هيا و مهاب
بوسي بصدمه: اخويااااا
كلهم قامو و جريو علي المستشفي
راحو المستشفي و سالو لقو مهاب كويس و ايده بس ال اتكسر بس اميره ال اتبهدلت خالص و وفي العمليات راحو لقو مهاب قاعد في الارض حزين و مكسور و بيعيط زي طفل ال عنده سنه بوسي جريت عليه و حضنته و فضلت تواسي فيه فجأه لقو الكل خارج ب يجري مهاب قام بل العافيه وقال بصوت ضعيف: في اي
ممرضه: ال مريضه خسرت دم كتير و محتاجين دم و دمغها مفتوحه فاتحه كبيره و ال نزيف مش راضي يقف
مالك: انا اخوها ممكن تاخدو مني دم
ال ممرضه: طب حضرتك ممكن تتفضل معايا بسرعه
مالك مشي معاها و مهاب قعد في الارض و فضل يعيط
بعد ساعات اميره خرجت من العمليه و دخلت العنايه المركزه
الدكتور: حالتها مش مستقره خااالص لان الخبطه جت عندها بس واقفنا النذيف بل العافيه الحمدلله و في بعض الكسور وفي علاج لازمن تاخده بس اول ما تفوق ان شاءلله و احنا حطنها في العنايه علشان تبقا تحت عنينا وان شاءلله خير ادعولها
مهاب بتعب: طب ممكن ادخلها
الدكتور: 5 دقايق بس
مهاب: ماشي
وراح ورا الدكتور و دخل ل اميره اول ما دخل انصدم من شاكلها و من الاجهزه ال متعلقه قعد جنبها و نزل الكمامه
مهاب بعياط: انا اسف ي حبيبتي انا اسف علي كل حاجه عملتها انا عارف انك هتمشي و هتسبيني بس انا بحبك ي اميره بحبك اوووي بلاش تمشي انا عاوزك جنبي وبعدين مسك ايدها حقك عليا ي نور عيني انا اسف انا عارف اني زعلتك اوووي بس والله غصب عني اصحي بقا انا محتاجك جنبي اوووي يرتني كنت انا وانتي لا و فضل يعيط جامد جت الممرضه و خرجته
بوسي: لازمن تبقا اقوي من كدا ي حبيبي
مهاب: مش قادر ي بوسي مش قادر
سلمي: انا اسفه ي مهاب انا السبب في كل ده
مهاب بعصبيه: اه انتي السبب و يلا غوري من هنا مش عاوزه اشوف شكلك
سلمي مشيت و هيا زعلانه جاامد
بوسي: مكنش ينفع تعمل كدا
مهاب: بوسي انا مش طايق نفسي والله
بوسي سكتت و راحت ل مالك
تاني يوم (طبعا انا في شويه شخصيات مذكرتهمش)
الدكتور: بصو انا مش عارف اقولكم اي بس لحد دلوقتي مفاقتش
مهاب: ازاي يعني ي دكتور
الدكتور: الخبطه كانت جامده اوووي كفيله تعمل اكتر من كدا اصلا فا ادعولها و عاوز اكتر شخص هيا بتحبه يدخل يتكلم معاها يمكن تستجاب و تصحي
مالك: ماشي ي دكتور شكرا
مالك: ادخل اتكلم معاها ي مهاب
مهاب بصله: حاضر
مهاب دخل و اتكلم معاها بس بدون فايده برضو
بعد مرور اسبوع
مهاب: هاتو مريم و يحيي
امير: ازاي يعني هيشوفو امهم كدا
مهاب: معلش ي امير خلي حد يجبهم
امير رن علي منه و قالها وهيا جابتهم و جت
مهاب خدهم و دخل ل اميره
قبل ما يدخلو ليها
مهاب: بصو ماما تعبانه شويه وهتلقوها نايمه فا عاوزكم تتكلمو معاها و تقولولها كلام حلو علشان تصحا
هزو راسهم بمعني ماشي وبعدين دخلو
مهاب قعد جنبها و قعد العيال جنبه
مهاب مسك ايد اميره: اصحي بقا وحشتني اووووي شوفتي جبتلك مين جبتلك مريم و يحيي
مريم: ي مامي انتي وحشتني اووووي قومي بقا علشاني انا و يحيي و بابا بابا بيحبك اوووي ي مامي قومي بقا علشان خاطري
يحيي باس ايدها: انا اسف ي ماما علي ال حصلك بس انتي وحشتني اووووي قومي بقا انا بحبك اوووووي وعيط (يحيي رغم سنه الصغير لاكنه نسخه من مهاب و تحسو ان سنو كبير و بيفهم جداا)
مهاب بعياط: قومي ي حبيبتي قومي واعملي ال انتي عاوزاه
اميره بصوت غير مسموع: م.ه.ا.ب
مهاب بصلها لقها مفتحه عنيها و بتحاول تتكلم
مهاب جري خرج و فضل ينده علي الدكتور الدكتور جه و خرجهم برا و كشف عليها و بعدين نقلوها اوضه عاديه
امير: الحمدلله على سلامتك ي حبيبتي
اميره: الله يسلمك ي حبيبي
مريم: عارفه ي مامي بابا كان بيعيط
اميره دورت بعنيها علي مهاب ملقتهوش: امال مهاب فين
مالك: مش عارف كان هنا من شويه
اميره: طب حد يشوفه
امير راح يدور عليه لقها قاعد بيعيط
امير قعد جنبه: اميره عاوزاك
مهاب مسح دموعه: بجد
امير: ايوا
مهاب جري ليها
اميره اول ما شافته ابتسمت مهاب راح عندها: انتي كويسه
اميره ببتسامه: ايوا ي حبيبي
مهاب بستغراب: ايوا ي حبيبي و بص حوليه والكل كان مستغرب
مالك: اميره
اميره بصتله: نعم
مالك: انتي هتسافري تركيا تاني
اميره بستغراب: تركيا هو انا سافرت تركيا اصلا
مهاب: اييييي
مالك راح نده الدكتور
الدكتور كشف علي اميره
الدكتور: للاسف عندها فقدان ذاكره مؤقت
مهاب بصدمه: يعني ايييييي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بدايه جديده)