روايات

رواية حبي الوحيد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم جنى أحمد

رواية حبي الوحيد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم جنى أحمد

رواية حبي الوحيد البارت الحادي والعشرون

رواية حبي الوحيد الجزء الحادي والعشرون

حبي الوحيد
حبي الوحيد

رواية حبي الوحيد الحلقة الحادية والعشرون

مراد بغضب: رااااامي
ندي بإستغراب: هو انت افتكرت؟
مراد: أيوة افتكرت كل حاجة
ندي وهي بتديله كوباية مية: طيب أهدى وأشرب مية كدا … رامي اتسجن بعد ما ليل اتضرب بالنا”ر بس الظابط لما جه يحقق مع ليل بعد ما فاق عرفنا أن رامي اتـ”ـجن
مراد بصدمة: أتـ”ـجن؟؟
_______________________
«فلاش باك»
الظابط: احنا محتاجين نحقق مع استاذ ليل
ثريا بحزن: هو جوا فاق الحمدلله
سليم: تقدروا تدخلوا تحققوا معاه بس ياريت حضارتكوا متقلوش عليه
الظابط: لا مش هنتقل عليه أحنا محتاجين نسألوا سؤالين مهمين بس … ودخلوا وحققوا معاه
الظابط: احنا هنراعي مرضه مع الحكم
ليل بإستغراب: مرضه اي مرض
الظابط: رامي اتـ”ـجن والدكاترة بيحاولوا يعرفوا سبب مرضه … طيب احنا كدا اخدنا إفادتك عيلتك تقدر تدخلك دلوقتي
_____________________
«باك»
مراد وهو ماسك راسه بوجع: حاولت افتكر كتير بس مقدرتش
ندى بإبتسامة: مش انا قولتلك انك هتفتكر بإذن الله
مراد بحب: ما انتي عشان اللي قولتيلي هفتكر فوثقت فيكي وفعلا افتكرت دايما بوثق فيكي وبتطلع ثقتي في محلها … ولف جسمه عشان ياخد الدوا بتاعه لكن ندي مسكت إيده وقالتله…
ندي بدموع فرحة: انت مبقتش محتاج تاخد الدوا دة دلوقتي
مراد بإستغراب: ليه يعني لازم اخده دلوقتي
ندي بفرحة: لانك ببساطة اتعالجت تماما ومش محتاج الدوا دة وخدت علبة الدوا ورمتها في الباسكيت
مراد بصدمة: يـ يـ يعني أنا خـ خفيت طيب أحلفي
ندي بدموع الفرح: والله انت خفيت
مراد من كتر فرحته خدها في حضنه وحضنها جامد اوي وقال …
مراد: أنا بحبك اوي اوي يا ندي بجد إنتي أحلي حاجة حصلتلي … انا لازم أكلم ليل وماما وبابا وفريدة واعرفهم بالخبر دة
ندي: ما أنا قلتلهم على الخبر
مراد بإستغراب: ومقولتليش ليه طالما عارفة؟؟
ندي: لأني مكنتش متأكدة لما ليل خد الطلـ”ـقة ساعتها انت جاتلك نوبة حادة واغمي عليك ودخلت في غيبوبة اسبوع ومخك عطا رد فعل لغيبوبة فـدة كان سبب انك تتعالج فعشان كدا انا طلبت الأشعة والتحاليل دي وعرفت انك خفيت بس كنت عايزة اشوفك هل هتفتكر الجزء الاخير قبل ما يغمى عليك ولا لاء كنت عايزة اشوف هل الغيبوبة أثرت علي مركز النسيان والتذكر عندك ولا لا بس الحمدلله الغيبوبة مأثرتش على اي حاجة
مراد بفرحة: انا مش مصدق ان كل دة حصل يعني انا اتعاااااالجت
ندي بفرحة: اه اتعالجت خلاص كل حاجة عدت مافيش جلسات خلاص
مراد بضحك: بس انا زعلان لاني مش هشوفك تاني خلاص
ندي بضحك: ليه يعني هموت……..
مراد بمقاطعة وهو بيحط إيده علي فمها: بعد الشر عليگي متقوليش كدا تاني
ندي بضحك: انا بهزر علي فكرة
مراد: ولا حتي بهزار بعد الشر عليگي
ندي بضحك: طيب أقفل السيرة دي
مراد: بجد مش مصدق نفسي اني خلاص خفيت تعرفي أن مرضي كان في حاجة حلوة
ندي بضحك: اممم وإيه هي الحاجة الحلوة
مراد بحب: انتي طبعا … وميل عليها باس رأسها وخدها في حضنه
ندي بضحك: فاكر اول مرة أتقابلنا فيها عملت فيا إيه
مراد بحب: هههههه مش عارف إيه اللي خلاني أعمل كدا بس مكنتش اعرفك بس بعد ما عرفتك ندمت طيب ما انا لما قلتلك عرفتي اسمي ازاي قلتيلي اومال اللي كنت بتكتبه في الـCV دة اوائل الطلبة
ندي بضحك: مش عارفة كنت ببص في عينك بحس أن في حاجة غريبة أو في حاجة بتجمعنا
مراد وهو بيكح بتصطنع: طبعا كان عاجبك لون عيني
ندي: ياعم اقعد عشان انت عينك خضرة هتتكبر علينا
مراد بضحك: اممم غيرانة مني
ندي: اه غيرانة وكملت وهي بتتقلب اممممم عايزة انام
مراد: وانا كمان يلا تصبحي علي خير
ندي: وانت من اهل الخير … خدها في حضنه وناموا
_______________
“في فيلا الاسيوطي”
نادية: ندي كانت علي طول تفضل تصوت وتغني
علي بضحك: كانت مصدعانا بس والله البيت من غيرها مضلم
نادية بضحك: زمانها دلوقتي نايمة
علي: لا طبعا زمانهم بيقطفوا الزهور
نادية: احنا هنروحلهم بكرا
علي: ماشي … وخدها في حضنه وناموا
______________
“في فيلا الجرحي”
ليل دخل الفيلا ولقاها ضلمة لكن الانوار اتفتحت
سليم: مساء الخير اتأخرت ليه مش قلت هي ساعة ولا ساعتين
فريدة بدقة: بقالك 6 ساعات و12 دقيقة و18 ثانية انا ظابطة التيمر من ساعة ما بابا قالي انك رحت
ليل: اوووه دة إنتي مركزة بقا
فريدة: اومال كان الحبيب العاشق اتجوز ودلوقتي في حبيب تاني
سليم: اممم طب ما تعترف اعترف أنك بتحبها
ليل بتوتر: حـ حب إ إيه
فريدة: يابني انت بتحبها كفاية لما شفتها المرة اللي فاتت كوباية القهوة وقعت
ليل: ياجماعة عادي يعني صدفة
سليم: لا مش صدفة مافيش حد بيغير وبيخاف على حد غير لما يكون بيحبه
فريدة: يابني احنا فاهمين بعض كفاية لما نزلت في الولد ضرب عشان خبط في غزل
ليل بتوتر: إنتي عرفتي منين
فريدة: يابني عيب عليك دة بابا يلا أعترف أنك بتحبها وبعدين فيها إيه ما تروح تتجوزها
ليل: يابنتي انا….
سليم بمقاطعة: شششش انت بتحبها لو فعلا عادي مكنتش قضيت الوقت دة كله معاها
ليل بضيق: اووووف ايوة يا بابا بحبها اه بحبها وبحبها أوي كمان
فريدة: اوووه طيب ما تقول من الأول لازم تتعبنا معاك
سليم: طيب ما باباها يبقي رامي السيوفي وصاحبي جدا نروح نطلب إيدها
ليل من توتره قال: مش لازم يعني
فريدة: ما تحترم نفسك يلا
سليم: إيه اللي بتقوله دة
ليل: لا والله متفكروش غلط انا اتوترت يعني
فريدة بضحك: طيب خلاص خلاص وشك قلب ألوان
سليم: طيب هي بتحبك
ليل: معرفش بس تقريبا يعني حسيت
سليم: يوووه لما تبقي تعترفوا لبعض وتتجوزوا هنشوف احفاد مراد وفريدة
فريدة بضحك: علي رأيك يا بابا
_____________
“في غرفة ليل”
ليل بعت ماسدچ لغزل مكتوب فيها(انتي صاحية؟؟)وغزل ردت بسرعة وقالت اه واتكلمه كول
ليل: غريبة يعني اول مرة تسهري منك لله أفسدتي اخلاقي وخلتيني أسهر
غزل: وانا مالي ما انت اللي جيت معايا
ليل بضحك: تفتكري زهرة الياسمين ريحتها ظهرت دلوقتي اصل احنا في الليل
غزل: اه طبعا تعرف اني بحب زهرة الياسمين والاقحوان اوي
ليل وهو بيفكر: امممم شكلك بتحبي الزهور
غزل: بعشقها
ليل بتوتر: غزل بقولك هو يعني بصراحة كدا انا……
غزل قلبها دق بسرعة وعرفت هو عايز يقول إيه وكتمت صوت الكول وقالت اخييييييرا كنت مستنياها من زمان اخيرا حس على دمه وبعد كدا رجعت فتحت الكول
غزل بهدوء وهي من جوا بترقص: اممم كنت بتقول حاجة
ليل بتوتر: بصراحة كدا….
غزل: ما تخلص يا ليل بقالنا 10 دقايق في كلمتين … وليل كتم الكول وقال ااااه ليل طالعة منها حلوة اوي
غزل: طيب هقفل لحد ما ربنا يسهل وتفتكر
ليل بسرعة: خلاص والله هقول
غزل بفرحة ممزوجة بضيق: قول
ليل: بصراحة كدا … انا معجب بيكي وبحبك وعايز اتقدملك
غزل بفرحة وهي بتنط على السرير: أحم أحم بس المفروض أفكر الأول
ليل: احنا هنستعبط انتي هتموتي
غزل: مين دي انا بس بفكر دي مسألة جواز
ليل: ماشي من حقك فكّري وقوليلي مستني ردك
غزل بخجل: ماشي … هقفل معاك لاني عايزة أنام
ليل: تصبحي علي خير
غزل: وانت من اهل الخير … وقفلوا مع بعض وطبعا غزل وليل هيموتوا من الفرحة وناموا في سعادة
_______________
تسريع الأحداث
تاني يوم نادية وعلي راحوا زاروا مراد وندي ولاحظوا أن علاقة ندى ومراد حلوة وكانوا مبسوطين أن ندى قدرت تعالج مراد ولما قرروا جواز ندي لمراد كان قرار كويس وفي محله
______________
“في الشركة”
ليل بتعب: كدا فاضل كام ملف
مازن: 7 ملفات
ليل: يارتني كنت عملتهم امبارح كان زماني قاعد باشا دلوقتي
مازن: أبقى خلي غزل تنفعك
ليل بإستغراب: انت عرفت منين
مازن: عمي سليم قالي يابني مافيش حاجة تستخبى عليا
ليل: دة انت هتستلمني بقا بابا دة سائب مصر كلها وجه قالك
مازن بضحك: هتلاقي الخبر على اليوم السابع
ليل بضحك: دة انا هلاقيها في نشرة الأخبار وحياتگ
_______________
“في فيلا مراد الجرحي”
ندي: انا هعملك غدا مشوفتش ولا هتشوف
مراد بضحك: ربنا يستر انا بقالي اسبوعين في المستشفي
ندي بضحك: لا ما انت مشوفتش قسم غسيل المعدة
مراد: يابنتي ما نطلب اكل انا مش عايز اتعب
ندي: طيب جرب أكلي ما يمكن يعجبك
مراد: هنشوف … وندي عملت الاكل ومراد اكله وانبهر من الأكل لانه كان فعلا تحفة
مراد بإنبهار: اممم الاكل تحفهه مأكلتش اكل حلو كدا
ندي بتكبر مصطنع: طول عمري بارعة … بعد نص ساعة
مراد: ندوش ممكن تحطيلي طبق تاني
ندي بضحك: هو بالهنا والشفا وكل حاجة بس دة رابع طبق ليك مكنتش اعرف اني بعمل اكل حلو كدا
مراد: بصراحة الأكل تحفة …
ندي: اتفضل بكرا هعملك حاجة جديدة وشوف
__________
“في الشركة”
ليل كان قاعد بيشتغل ومشغول لكن لاقي رسالة من غزل مكتوب فيها
(ليل بصراحة أنا فكرت في اللي احنا قلناه امبارح ووافقت على جوازنا لأنك شخص كويس ومحترم وانا بصراحة من غير كدب بحبك ومرتاحة معاك تقدر تيجي في الوقت اللي يناسبك عشان تطلب ايدي من بابا)
ليل: ……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حبي الوحيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *