روايات

رواية اسيرة السليم الفصل الثالث 3 بقلم أمونة

رواية اسيرة السليم الفصل الثالث 3 بقلم أمونة

رواية اسيرة السليم البارت الثالث

رواية اسيرة السليم الجزء الثالث

اسيرة السليم
اسيرة السليم

رواية اسيرة السليم الحلقة الثالثة

للدكتور:للاسف الشديد هي اتعرضت لمحاولة اغت*صاب وده خالها فقدت الوعى بس الحمد لله هي لسه بنت
سليم كان بيسمع الكلام وعنيه كلها غضب وبيخبط ايدو في الحيطه بغضب جحيمي
سليم:هي هتفوق امته يا دكتور
الدكتور:كمان نص ساعة بس للاسف ماقدرش أخرجها من هناا غير لم اعمل محضر بالواقعة دي جريمه ولازم اشوف شغلي على أكمل وجه
سليم:وانا ظابط وفاهم ان ده شغلك ولازم تعملو بس انا مش عاوز حد يعرف حاجه عن الموضوع ده وانا بمعرفتي هعرف اخد حقهاا
قال كلامه وخرج بره المستشفى
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم 🤎
سليم:عملت اي
حسام: كله تمام يا سليم باشا هو معنا ودخلته الحبس لحد ما حضرتك تيجي
سليم:تمام محدش يلمسها لحد ما اجي انا تمام
قفل السكه وهو كل تفكيره في حور وازي قدرت تعمل كده ومسمعتش كلام ابوهاا وابن عمها وكانت هتضيع مستقبلها وشرف*ها
قطع تفكيره صوت الممرضه
لو سمحت الانسه حور فاقت بس عماله تصرخ ومش عارفين نهديها والدكتور طلب حضرتك
سليم راح بسرعه ناحية الغرفه الا موجوده فيها حور لاقها ضمه نفسه ومنهاره من العيط
سليم:بتعيطي ليه مش ده الا كان نفسك فيه وده الا كسرتي كلمة ابوكي عشانه هو ده الا خالكي تقفي في وش ابن عمك عشانه هو ده اللي هيصونك وبيحبك وهتم*وتي نفسك عشانه
ومرمطي شر*ف ابوكي عشانه
حور بدموع وانهيار:كافيه كافيه ابوس ايدك ارحمنييي بقااا وسبني في حالي انا مكنتش اعرف ان كل ده هيحصل ولا ان هو بلقزا*ره دي وعمري ما شكيت في حبه بس معرفش ليه عمل كده
سليم: عشان رخي*صه وشافك بايعه اهلك عشانه وبتحبيه ومدلوقه عليه وبايعه نفسك وبكل سهوله رايحه معه شقه
سليم بصله بحده وضحك وقال
انتي النهارده كنتي هتخسري اغلي ما تملكي بسبب غبا*ئك واستهترك
حور قاعده تسمع كلامه بدموع وخزلان ومش عارفه تعمل اي واي الا هيحصل لو باباه عرف
سليم:قومي عشان تروحي وانا عشان عمي وصحته مش مستحمله وخبر زي ده ممكن يروح فيه مش هحكيلو حاجه بس يا ريت مشوفش وشك في طريقي تاني
سابها وخرج ركب العربيه واستنها تخرج
بعد فتره خرجت حور ركبت العربية وطلعو علي البيت
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين 🌸
بعد فتره وقف العربيه ونزلت حور وطلعت علي الشقه بسرعه وهي مرتبكه وخايفه
سليم خد عربيته وطلع بأقصى سرعة وهو الغضب مسيطر على تفكيره
وصل سليم القسم ودخل بسرعه ناحية الغرفه الا فيه كريم
فتح الباب ودخل وهو بيقفل الباب
لا اله الا الله محمد رسول اللّه 🤍
كريم وهو مش قادر يقوم وبصص علي سليم برعب وخوف شديد منه
قرب سليم عليه ونزل لمستواه وقالو
سليم:اي يا كيمو يا حبيبي خايف لي كده اجمد كده وخليك رجل ده حتي الا يشوفك من شويه يقول عليك سبع رجال في بعض
سليم نزل عليه بصفعه قويه جدا وكريم وقع على الأرض
سليم بغضب جحيمي شالها ونزل فيه ضر*ب بكل وحشيه حتي فقد كريم الوعي
سليم بص عليه وسابه وخرج
سليم:الواد ده يتحبس حبس انفردي وكل الجرائم التي ارتكبها تتحول إلى النيابة
قال كلامه وخرج بره القسم ركب عربيته واتجاه نحو البيت
بعد فتره وصل سليم عند البيت نزل من العربيه وطلع علي شقته
الهم صلي وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد 🤎
فتح الباب ودخل لاقي حور قاعده علي الكنبه مستنيه بصالها بحده واتجاه نحو غرفته
لكن اوقفه صوت حور
حور:انا عايزه اتكلم معاك
سليم بصله بغضب جحيمي وقال
مفيش كلام بيني وبينك قولتلك طول ما انا هناا ملامحش وشك في وشي فاهمه
لم يكمل كلامه واتفجاء بحور وقعت علي الارض فقده الوعي؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اسيرة السليم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *