روايات

رواية احببت صعيدي لكن ملتزم الفصل الثاني 2 بقلم سلمى محمد

رواية احببت صعيدي لكن ملتزم الفصل الثاني 2 بقلم سلمى محمد

رواية احببت صعيدي لكن ملتزم البارت الثاني

رواية احببت صعيدي لكن ملتزم الجزء الثاني

احببت صعيدي لكن ملتزم
احببت صعيدي لكن ملتزم

رواية احببت صعيدي لكن ملتزم الحلقة الثانية

نبدأ بصلاة علي النبي اللهم صل وسلم وبارك عليك يا حبيبي يا رسول الله وبسم الله الرحمان الرحيم
نبدأ عند دياب الي قام مفزوع علي اذان
الفجر وهو بيقول:اعوذ بالله من الشيطان
الرچيم اي يارب الحلم ده انا هقوم اصلي
الفجر نروح عند حور
:/اعوذ بالله من الشيطان الرچيم ياماما
ياماما هدي:/مالك ياحور يابنتي بسم الله؟!
الرحمن الرحيم اي الحصل حور:/ شوفت
كابوس ياماما قال في بنت واقفه علي
شكل!! شيطانه جنب دياب وجمبهم ست
كبيره علي شكل شيطان برضو واقفين علي
باب البيت ودياب عامل يحاول يبعدهم عني
وانا مستخبيه فيه
هدي:اهدي يابنتي
وقومي صلي الفجر وادعي أن انت ودياب
وأخواتك يتمملكم علي آلاف خير وانا
هصحي ابوكي يابنتي علشان يصلي بينا
جامعها قامت ماما حور صاحت منه وهنا
ودخلت تشوف جوزها لاقيتو صاحي
ياسر 😕 صحيتو خلاص؟!
هدي:/ ايوه ياحج يلا علشان نصلي قام
ياسر:/ وصلي بيهم
وعند دياب بقاا ونشوف
يوسف واحمد :/يوسف يسطا انا خايفه!!
احمد:/يابني متخافش ابوك بيحب الاهزار وبعدين هنصحي علشان نصلي اهو نكسب
سواب
يوسف:/ يسطا ابوك غشيم هنجلبها دم اخر
ليل ابوك هيقتلنا مش كفايه دياب الي اول
ما صحي أكلنا بي البوكس كل دا!! ودياب
واقف وراهم ويوسف واحمد واقفين قدام باب الاوضه بتاع ابوهم وامهم فجأه وهما بيتكلم لاقو نفسهم بياكلو علقه سخن
محمد:/دا انا هخليكم شبه السلوعوه ياولد
المركوب منك ليه
يوسف:/يابوي والله مالي؟ دعوه ده احمد
منك الي الله روح يا احمد اشوفك فيك يوم
اسود محمد نزلهم علشان يصلو الفجر
جماعه بعد ما خلصو صلاة الفجر دياب اقعد وعامل ينكش في يوسف واحمد
دياب:/يختي بطه الحته دي وجعكي؟
احمد:/
اسكت يا دياب ابوك ايده تجيله قوي تجيله
دي يعني تقيله بس انا بحب اهبد ياجماعه
متخدوش في بالكم ياريت حد يعلمني صعيدي نرجع الي قصتنا
دياب:/ ههههههههههههههههه مهو انتو الي
استفزتو
نروح عند حور بعد ما خلصو وقراءة
سورة مريم بتحضر الفطار هي ومامتها
وابوها واقف بيسعدهم
ياسر 😕 حور تعرفي أن في بطه وقفه معانا
في المطبخ
هدي:عيب يا ابو حور البت واقفه!! معانا
الكاتبه: وهي مش فاهمه حاجه زي الهبله وه اي
حور:/ الدلع ده ابوي هاتلي الطماطم من
التلاجه
ياسر :/حاضر يحبيبتي خشي بقا علشان
رجلك وجعاكي دخلت حور بعد الأحاح من إخوتها وأبوها وامها جت حور قالتلهم بعد ما فطرو
حور:/ بابا كونت عاوزه اقولك حاجه كدا . ا
ياسر:/ قولي؟
ياسر كان مدي ابو دياب محمد فاكرين مهله
علشان يفكر بس انا نسيت اقول.
بنات ياسر 😕 احنا موافقين علي كتب الكتاب
بس نكمل الدراسه ابو حور فرح جدآ جدآ
لأن يتمنا أن بنات يكونو في أحسن الأحوال
صلي علي النبي صلى الله عليه وسلم 🤍
ياسر:/
هبقا اكلم الحج محمد وقالو نحدد يوم جري
اليوم بي حور بسرعه ودياب جه علشان يقعد معاها بس ابوها رفض وحددو المعاد الخميس الي جاي وجه يوم الخميس و ما ادركم بي يوم الخميس بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير وعلي خير الجمله الشهيره لآخر عروسه هنا وابوو و ياسر ابو حور و محمد ابو دياب حددو معاد يوم الفرح الشهر الي جاي داا وفضل والشهر يخلص اسبوع ونشوف بقا ريهام هتعمل اي أنا عاوزه ادكو شويه صور الي ابطال الروايه بلص هما ممثلين مصريين
صلوا على الحبيب المصطفى عليه افضل الصلاه والسلام ومننساش ندعم اخوتنا في فلسطين اللهم كون لهن عونن ونصيرن
رايكو يهمني معلش اني باخر عليكم بس المفاجاه أن القصه دي مطوله حبيتن يعني هتكون بتاع4احزاء كل جزء هعمل هيكون احفاد محمد و يااسر وأحفاد دياب وحور فاهمين ولسه الأجزاء الجايه حماس سلام

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت صعيدي لكن ملتزم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *