رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الفصل السابع 7 بقلم أميرة
رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الفصل السابع 7 بقلم أميرة
رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي البارت السابع
رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الجزء السابع

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الحلقة السابعة
ف المانياا
عمر/هو حالته ايه دلوقتى يا دكتور
الدكتور/للاسف مفيش اى تحسن ف حاالته
عمر/طب ممكن ادخل اشوفه
الدكتور /للاسف مش هينفع
عمر بخيبه امل /اؤك
ف شركه الجارحى
زياد/يلاا ياعم كريم معااد المقاابله عشاان السكرتيره
كريم/اعملها انت يا زياد انا مش فااضى
زياد/وانا ماالى هى سكرتيرتى ولا سكرتيرتك
كريم/يوووووه بقاا اعملها انت يازيااد وخلااص
زياد/يابنى ارحمنى بقاا هو مفيش غيرى ف الشركه دى
كريم/يلاا يازيزو
زياد/مااشى ياخوياا هو قلبى الابيض اللى زى البفته دا اللى مودينى ورا الشمس
ثم يخرج ويتجه الى غرفه المقاابله
زياد/دخليلى اول وااحده
السكرتيره/حااضر يامستر زياد
فيدخل زياد الغرفه ويجلس ع مكتبه وتبدأ السكرتيره ف عرض المتقدماات ع الوظيفه ع زيااد حتى يأتى دور ريم
زياد/كنتى بتشتغلى فين قبل كدا
ريم/انا لسه بدرس
زياد/بتدرسى؟؟؟
ريم/ايوه انا ف تالته هندسه
زياد/بس انتى كدا مش هتعرفى تنظمى بين الجامعه والشغل
ريم/لا ان شاء الله هعرف انا عاايزه شغل عاايزه شغل ضرورى
زياد/……………
ريم/لو سمحت طب جرب وانا هحااول اثبت نفسى
زياد/والله انا لسه بقول انى قلبى الابيض دا هو اللى هيودينى ف دهيه للاسف
ريم/نعم؟؟
زياد/لا ولا يهمك اؤك هخليكى تحت التدريب لفتره وانتى وشطرتك بقاا لو قدرتى تثبتى نفسك
ريم/بجد!؟
زياد/يعنى دا فيه هزار
اتفضلى معاايا
ثم يأخذها ويذهب الى مكتب احمد ويدق ويدخل
زياد/احمد السكرتيره الجديده اهى
يرفع احمد رأسه وينظر الى ريم التى ترتدى فستاان باكمام طويل وطرحه بسيطه
استو9وب|√|
ريم ::؛:: فتااه ال21 من عمرها بشرتها بيضاء ورديه وعيونها سودا مثل الليل وشعرها اسود ولكن دائما ما تغطيه بحجااب مما يزيد من جمالهاا طولها مناسب وجسدها رشيق::؛::
احمد/اؤك اتفضلى مكتبك برا
فتخرج ريم وتجلس ع المكتب فتجد ملفاات ع المكتب فتبدأ ف قرأتها لعلها تعرف شىء عن الوظيفه الجديده
احمد/دى بااين عليها صغيره
زياد/ف تاالته هندسه
احمد/انت بتشغل وااحده بتدرس ومعندهااش اى خبره
زياد/محتااجه الشغل وعندها ظروف وشكلها غلباانه
احمد/هو انت بتشتغل بالعواطف
زياد/معلش جربها اقولك حطها فتره تحت التدريب
احمد/تصدق فكره اصل انا كنت نااوى اشغلها ع العمياانى كدا
زياد/تصدق انا قاايم من وشك
احمد/اتفضل ع شغلك وابعتلى السكرتيره الجديده
زياد/طيب ياخوياا بس وانبى خف عليها دا البت شكلها طيبه
احمد/اطلع برا يازيااد
زياد/طاالع اهو بس متزقش
ثم يخرج ويجد ريم جاالسه ع المكتب وتتفحص الاوراق الموجوده ع المكتب
زياد/انسه ريم
ريم وتقف مكاانها بتوتر/نعم يامستر زياد
زياد/بلااش توتر وادخلى مستر احمد عاايزك
ريم بتوتر اكثر /م مستر احمد
زيااد ويضحك ع شكلها /ايه يابنتى خاايفه كدا ليه
ريم /حضرتك تعرف هو عاايز ايه
زياد/لا والله معنديش فكره بس اكيد هيطلب منك شغل يلاا ادخلى وبلااش التوتر دا عاايز ثقه وتحدى
ريم وقد استعاادت بعض ثقتها بنفسهاا/اؤك
ثم تذهب تجااه الغرفه وتدق الباب وتدخل
ريم/حضرتك عاايزنى
احمد وهو لا ينظر لها/ايوه خدى الفاايل دا صوريه وادى لكل مهندس نسخه
ريم بهمس /وانا هعرف المهندسين دول عددهم كام منين وهعرفهم ازاى عشاان اديهم الفايلاات
احمد/بتقولى حااجه
ريم/ايوه هعرف عدد المهندسين ازااى انا لسه جديده
احمد/مش شغلى دا شغلك انتى عموما روحى مكتب هناء هتلااقى كل الورق اللى هتحتاجيه
ريم/هناء مين؟؟؟
احمد وقد بدأ الضيق يظهر ع وجهه /هناء السكرتيره اللى كانت قبلك
ريم/اؤك
ثم تستدير لتخرج ولكن يوقفها صوت احمد
احمد/استنى
ريم وتنظر له/نعم
احمد/انا سمحتلك تمشى
ريم/انت قولت اللى كنت عاايزه
احمد/يسلاام هى اسمها انت ولا حضرتك وبعدين مين قاالك انى خلصت اللى انا عاايزه
ريم بضيق /سورى حضرتك عاايز ايه تاانى
احمد ببتساامه جانبيه /مش عاايز حااجه اتفضلى
ريم وهى تضرب الارض بقدميها بطفوله ثم تستدير وتخرج
احمد لنفسه/منك لله يازيااد جايبلى طفله
اما ف مجموعه شركاات الجارحى ف مكتب كريم يرن هااتفه
كريم/ايوه ياملك
ملك/ايوه ياكيمو بقولك انا وشمس خلصنا شوبينج وف مطعم هنتغدى تعاالى اتغدى معاانا
كريم/مش هينفع ياملك
ملك/وحيااتى ياكيمو
كريم/امممم عشاان خاطرك بس …. قولى اسم المطعم
ملك/مطعم ………………..
كريم/اؤك نص سااعه واكون عندك
ملك/اؤك متتأخرش
كريم/ماشى سلاام
ملك/سلاام
ثم تنظر الى شمس
شمس/هاا جااى
ملك/مش قولتلك ميقدرش يرفضلى طلب
شمس/هههههههههههه مااشى بس انا حااسه انى شكلى مش حلو ومتغيره اوى
ملك/اسكتى يابت دا انتى قمر اقسم بالله
اما ف سرايا الانصاارى
نزل عبدالله ممسكاا بحقيبه سفره
عبدالله/انا ناازل القااهره يابابا
مهدى /عطول كدا ياعبدالله
عبدالله بابتساامه/ايوه متحمس للشغل
مهدى بفرح /مااشى يابنى ربنا معااك
ثم يودعه ويخرج عبدالله باتجااه سياارته
عبدالله لنفسه/بسرعه ايه دا لو اطول اطير هطير واروح اقول لااحمد ع الجواازه اللى انت لبستهااله دى
ثم يركب سياارته وينطلق ف طريقه الى فيلاا احمد الجاارحى
اما ف المطعم فيصل كريم ويرى ملك فيذهب ف اتجااه الطاوله التى تجلس عليهاا
كريم/مين دى ياملك وفين شمس
ملك/نعم ياخويا
كريم/انتى قولتيلى ان شمس معااكى مقولتيش ان ف حد تاانى
شمس وتكااد ان تضحك /نعم اماال انا مين
كريم/انا عاارف الصوت دا
شمس/لا وانبى
كريم/انتى شمس صح ايه اللى انتى عملااه ف نفسك دا
ملك/ايه رأيك
كريم لنفسه/يخربيتها مزه
كريم/اهو مش بطاال
ملك لنفسهاا/وحيااه مريهاان هاانم انت مبتفهم دا البت قمر ليله اكتمااله
كريم/امتى عملتو دا كله
ملك /اما كنا ف الشوبينج
فلااش باالك
ملك/يلاا نفطر عشاان هتتعبى النهاارده
شمس/هتعب ليه
ملك/يلاا بس
وبعد الفطاار تركب ملك سياارتها ومعهاا شمس ويتجهو الى المول ثم الى البيوتى سنتر
ملك/عاايزه اقاابل صاافى هاانم
السكرتيره/ثوانى اديهاا خبر ياملك هاانم
وبعد دقائق تدخل ملك ومعها شمس
صاافى /ملوكه ازيك ياحبيبتى
وبعد الترحيب
ملك/عاايزاكى تظبطى شمس ياطنط
صاافى/انتى تأمرى ياملوكه اتفضلى ياشموسه
ملك/قومى ياشمس مع طنط
فتذهب شمس مع صاافى
صاافى لبناات السنتر /عاايزاكو تظبطوها كل حااجه ميك اب وشعر وكله
وبعد فتره ليست بقصيره
الموظفه/اتفضلى ياانسه شوفى نفسك
شمس/دى انا
الموظفه/ايوه انتى قمر ماشاء الله
شمس/انا اتغيرت اوى ….. عاايزه اروح لملك
الموظفه /طب اتفضلى معاايا
ف مكتب صاافى يدق البااب
صاافى /اكيد شمس…….اتفضل
فتدخل شمس
ملك/مين دى
شمس/هههههههههههه انا معرفتش نفسى والله
صاافى /يالهوى انتى اتغيرتى 180 درجه ايه الجماال دا
صاافى /بسم الله ماشاء الله قمر
ملك لنفسها/لاازم كريم يشوفك وانتى مزه كداا
ملك/طب نستأذن احناا
صاافى /اؤك اتفضلو
ملك لنفسهاا /هتصل بكريم يجى يشوفك ويتغدى معاانا هيييييييييييح شكلى هتسلى
باااك
كريم/طب يلاا نتغدى
اما عند عبدالله فقد وصل القااهره
عبدالله لنفسه/اناا هنزل اتغدى ف اى مطعم انا مفطرتش وواقع من الجوع منك لله ياحج فتحى الكلب انت وابنك وبنتك
ثظ يوقف سياارته وينزل ويدخل المطعم ويجلس ويطلب الطعاام
شمس/طب يلاا نروح بقاا عشان انا تعبت وحااسه انى دايخه
عبدالله لنفسه/دا صوت شمس
ملك/كيمو صحيح انا هشترك لشمس ف الناادى عشاان نروح مع بعض
كريم/اؤك ياملك
شمس/يلاا بقاا انا عاايزه اناام ودمااغى صدع
عبدالله/لا بقاا انا متأكد دا صوت شمس
ثم ينظر خلفه ع الطااوله التى يجلس عليها كريم والبناات
عبدالله/مش شمس اماال ايه بقاا دا صوتهاا
كريم/انتى خدتى علااجك
شمس/لسه
كريم بعصبيه /لسه ايه انتى بتهزرى دى صحتك وانتى ياست ملك مش تااخدى باالك منهاا
شمس/بس
كريم/مش عاايز اسمع حااجه يلاا اتفضلو ع البيت وخليهاا تااخد العلااج بتااعها يا ملك
ملك لنفسهاا/ماالك متعصب كدا ليه ياكيمو هههههههههههه مش بقولك هتحبهاا يابن مريهاان
ملك/اؤك
ويخرجو وتذهب ملك الى سياارتها ومعهاا شمس ويتجهو الى الفيلاا ويذهب كريم الى الشركه
كريم لنفسه/انا ليه اتعصبت كدا …… اكيد عشاان هتتعب ودى اماانه ….. ايوه دى اماانه مش عشاان حااجه تاانيه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي)