روايات

رواية احببت صعيدي لكن ملتزم الفصل الخامس 5 بقلم سلمى محمد

رواية احببت صعيدي لكن ملتزم الفصل الخامس 5 بقلم سلمى محمد

رواية احببت صعيدي لكن ملتزم البارت الخامس

رواية احببت صعيدي لكن ملتزم الجزء الخامس

احببت صعيدي لكن ملتزم
احببت صعيدي لكن ملتزم

رواية احببت صعيدي لكن ملتزم الحلقة الخامسة

نبدأ عند يونس يونس في البيت بيدرب
نفسو فجاه جت رولا وهي تقول هيا يا
يونس كام انك وسيم في هذا التدريب
والتدريب كان انو بيعمل ضغط يونس في
نفسو استغفر الله العظيم و اتوب اليه يارب
يارب سامحني علي انا هعملو قام وضع
قبله علي رقبتها وهو يقول:/رولا انكِ فتاه
رائعه للغايه لكن انا سوف اكون في الحفله
الساعه 5 مساء كيف هذا إن لا اكون من اول
الحضور في حفل عيد ميلادك 30 رولا:/انهو
ليس فقط عيد ميلادي ولكن هذا سوف
نكوم بأخذ كميه كبيره من الآثار المصريه
يونس بالطبع رولا :رولا سوف امشي انا لأن
اراك في الخامسه نروح عند عصافير الكنريه
دياب وحور دياب واخد حور وبيتمشا معاها
وبيقولها :/حور انا عاوز نتكلم في موضوع
شغلي أكده حور:ماشي بس هو اللي انا
اعرفو انك كبير البلد ومعرفش انك ليك
شغل تاني يعني دياب بضحك:/لا ياست
البنات ليا شغل تاني وهتحبي كمان
طب يلا بقا علي الكافيه طبعاً الي هيقول
ازاي صعيد وفيها كافيه احب اقولك ان
دالوقتي الصعيد من احسن الاماكن الي
ممكن تلاقيها وتلاقي فيها كافيه وكل حاجه
نرجع القصه
دياب:حور انا شاب عندي 30سنه ولما كونت
في الكليه كان الناس كلها عارفه أني في
كليه هندسه بس انا كونت في كليه شرطه
ومن الشرطه لما للهندسه بداري فيها شغلي
علشان انا مقدم في المخابرات المصريه
معاكي المقدم دياب محمد الهواري وملقب
في المخابرات ب العقاب الاسود
حور بتبص لدياب وهي في كامل صدمتها
ودقيقه وكانت هتصوت من الفرحه دياب
اهدي يا مجنونه بس صوتك طيب كدا انا يا
حور مش مخبي عنك حاجه حور بحب
دياب هو انت ازاي هتبقا كبير البلد ومقدم
ومهندس وشيخ ازاي هاا دياب:بصي يا حور
انا مهندس معماري زي ما انتِ عارفه ولكل
عارف لكن خليني اقولك ان الشغل دا كل
مش صعب علياا بفضل الله تعالى بقدر اعمل كل دا وأن شاء الله اكون ميت شهيد من
الشهداء ياحور دي امنيتي حور بدموع لي
بتقول كدا حرام عليك انا ليا مين غيرك
دياب :اللهم صل على سيدنا محمد اخيراً
ياناس اتعرفتي انك بتحبني حور:دياب بما
أنك شيخ وكدا ممكن اسالك سؤال دياب:/
وانا كل إذن صايغيه ياستي فجاء لاقو طفل
جاي يجري علي دياب وبيقول ازيك يا بيه
دياب :/أنس مش قولت بلاش بيه دي انت
اخوي الصغير ولوله انك مش عاوز اخدك
وتشتغل معايا أنس بمقطعه دياب بيه
استوب لحد هنا ونروح علي منه و حبيب
قلبها احمد الي كان عمال يقول الي منه كلام
كتير عن الي في قلبو فجاه لاقي منه
مسكتو من دماغو اديتو بي الدماغ احمد اااه
وربنا مانا سيبك وهكذا دار الحب بينهم اما
بقا العقليين بتوعنا هنا ويوسف طلعو يجرو
ور بعض علشان يوسف غصب عنو بص
البنت وفرجو عليهم امه لا اله الا الله وكل
شب من شبابنا قال الي حبيبتو علي شغلو
الحقيقي وفي الحفله كان الاغاني والراقصة
هما الي بيحركو الناس ودياب و يوسف
واحمد طلعو علي البلد الي فيها يونس وقالو
مسكو التجار ويونس نزل مصر علشان يكملو
تحقيق في الموضوع يونس اول ما وصل
البيت شافها خبطت فيه يونس تؤ تؤ تؤ
عيب كدا يا فراوله لما تخبطي فيا ريهام اول
ما شفتو كانها نسيت كل حاجه ونسيت
الناس ركزت في ملامحو بس فاقت وقالت
عيب يا جدع انت ومين انت اصلاً انا يونس
يابت عمي وبكدا اقدر اقول ان شكل هيبقا
في توم اند چيري تاني في القصه دي وهنا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت صعيدي لكن ملتزم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *