روايات

رواية الغرام وجنونه الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم روكا حسن

رواية الغرام وجنونه الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم روكا حسن

رواية الغرام وجنونه البارت الثاني والثلاثون

رواية الغرام وجنونه الجزء الثاني والثلاثون

الغرام وجنونه
الغرام وجنونه

رواية الغرام وجنونه الحلقة الثانية والثلاثون

مبروك يا غرام بيه أنتي حامل في الشهر الاول ؟؟
أتنفضت غرام من مكانها و بصت ل أبوها بصدمة .. حامل أزايي قالتها غرام بخوف : ممكن نعمل تحاليل تاني ؟
شدها أبوها من أيديها و خرج بره و بدون مقدمات ضربها كف شديد علي وشها شهقت غرام لما لقت شفايفها بتنزل د’م
…… د”م
صدقني أنا بنت والله يا بابا صدقني محصلش بيني و بين زين حاجة !!!!
وصل زين علي المكان شاف الد”م اللي نازل من بوقها قرب منها طلع منديل و مسحلها قال بحنان عليها :
مالك يا غرام اي مزعلك حصل حاجة يا عمي
بعدت غرام و ركبها بتخبط في بعضها أنقض أبوها عليه و فضل يضرب فيه بقوة بيبعده زين بغضب
حصل أي يا محمد بيه هو أنا عملتلك حاجة ومين عامل في غرام كدا
بعد محمد بزعيق : حصل أي بينك و بين غرام ؟؟
بص زين لغرام باستغراب … غرام محصلش بنا حاجة ..
أنا حامل يا زين
حامل قالها زين بصدمة وهو بيحاول يستوعب اللي حصل
رد يا حضرة الظابط بتقولك حامل من مين بقا …..
أنفجرت غرام في العياط و جريت علي العربية بقهر وصوت شهقاتها بقت عالية ركبت عربيتها و مشيت
خرجت أمها وهي في أيدها التحاليل أخد زين بص في التحاليل وقال بجمود … التحاليل سلبية ده معناها أنها مش حامل
فين الدكتور الحمار ده دخل زين بسرعه أتخض كل اللي في المكان و خرجوا خبط زين الباب برجليه دخل بغضب ….
التحاليل سلبية ازاي حامل
أبتسم الدكتور و شرح ليه أن التحاليل كويسه بص زين لدكتور بشك .. أنا هحلل ليها في مكان تاني لو مطلعتش زي ما انت بتقول هشمعلك العيادةةةة
خرج زين بيتصل علي غرام مش بترد و قفلت تلفونها قال بقلق …
غرام زعلانه اوي ومش عارف ممكن تكون راحت فين ؟
سابهم زين وهو بيبص ل أبوها بغضب
قال ابوها بهدوء … ولو طلعت حامل
وهي حامل من راجل غريب دي كانت مراتي ولو حصل حاجه أنا هتحمل ومن دلوقت هي مراتي كلامك يبقي معايا يا عمي
سكت ابوها وركب عربيته هو و مراته و مشيي
و زين كان مشتت كان عارف انها اكيد راحت شقتهم اللي كانت فيها امبارح ركب عربيته و راح هناك لقاها قاعده بلبدلة علي الارض و بتعيط اول ما شافته صرخت فيه بنهيار
أبعد عني يا زين أبعد عني
كان نفسه يحضنه و يحسسها بالأمان قال بتنهيدة.. أنا واثق فيكي وعارف أنك كويسة وعمرك ما تعملي حاجة غلط
رفعت عيونها في عيونه كانت حمرا من شدة العياط قالت بصوت مبحوح أثر بكائها ..
بابا اول مره يعمل كدا يا زين اول مره يبقي قاسي معايا أنا عارف أن عشان بنت وحيده بابا و ماما مهتمين بيا وعمرهم ما زعلوني في يوم بس بابا مش واثق فيا
حتي لو حصل حاجه أنا كنت مراتك يعني لو حصل حاجة مش حرام سواء هو عارف أو لا فا أنا بقا مراتك
حصل طلاق كملنا مع بعض أنا قولتله محصلش حاجه يصدقني لو حصل حاجة كنت هقول مش هخبي حاجة يا زين هو اكتر حد لما حبيت روحت قولتله أن بنته كبرت اكتر حد مشجعني في شغلي هو بابا
كان معايا في تعليمي لحد ما بقيت شاطرة و ظابط كويس جدا وله هيبة و ناس كتير بتخاف مني !!
كان قاعد جمبها بيسمعها بهدوء وهي بتحاول تخرج اللي جواها
أنا مليش علاقة براجل غيرك يا زين أنت الشخص الوحيد اللي حبيته من وانا طفلة كبرنا مع بعض
لحد وقتنا ده كان نفسي تحس بقيمتي أن بنت و تخدني علي قد عقلي عارفه أن تصرفاتي بدون تفكير بس ده طبعي
أنت عملت كتير يا زين عشان علاقتنا أنت في نظري أحسن راجل في الدنيا قررت أبعد عنك عشان اشوف هقدر اعيش من غيرك ولا لا أكتشفت ان لازم يومي تبقي موجود فيه
زين متسبنيش
_كان مبتسم و حاسس بفرحة كبيرة .. بالعكس يا غرام لازم أتقبلك بكل حالاتك عشان أنا كمان بحبك و يومي مبيمشيش من غيرك فاكر لما شوفتك بالفستان الاحمر في اول مهمه طلعنها مع بعض لحد ما شوفتك بالفستان الابيض و كنتي مراتي كان نفسي ساعتها يبقي فعلا جوازنا حقيقي و نعيش في سلام مع بعض كانوا احلي شهرين في حياتي
غرام أنا بحبك و عايزك و شاريكي ولو طلعتي حامل أنا هتقبل ده
بصتله غرام بتبريقه وضربته في كتفه……. وهكون حامل ازاي بقا
غمزلها زين بسفا”له…. تعالي وانا أخليكي حامل حقيقي
زين بطل قلة ادب
عيون زين
ضحكت غرام ونسيت اللي حصل و سط ضحكها مع زين ..
فجأة رن ظافر علي زين بتنهيدة :
الدكتور في حد دفع ليه مبلغ معين أحنا معانا الدكتور و قال أن ……… هو اللي دفع ليه
بتقول أي مين ؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الغرام وجنونه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *