روايات

رواية دكتور قلبي الفصل الثاني 2 بقلم ملكة زماني

رواية دكتور قلبي الفصل الثاني 2 بقلم ملكة زماني

رواية دكتور قلبي البارت الثاني

رواية دكتور قلبي الجزء الثاني

دكتور قلبي
دكتور قلبي

رواية دكتور قلبي الحلقة الثانية

تاني يوم ليان صحيت مفزوعه بسبب التلج الي امها حطيتها في ظهرها
ليان بضيق اف كل يوم كده حرام عليكي قطعت الخلف بدري بدري
أمها هتقومي ولا اديكي بي الشبشب
ليان بضحك كله الي ابو ورده
امها انتي عارفه الساعة كام
ليان كام امها 9
ليان بصويت كام يلهوي يلهوي هترفد من اول يوم ليا
امها ادخلي خدي شور بسرعة لغيت لما احضر الفطار
ليان ماشي بس بسرعه
ليان خديت شور وفطريت ومشيت جري
عمر في كام عمليه النهارده
اسراء في 3 وحده قلب مفتوح وتنين تركيب اسطره
عمر تمام نص ساعه ونبدا
اسراء تمام
ليان وصلت المستشفى
الممرضه انتي اي الي جابك هنا مش قولنا مفيش شغل جيتي لي
ليان أنا
عمر من ورا ومن امتا وانتي بتدي اوامر ماتيجي تعقدي مكاني احسن
الممرضه العفو يدكتور أنا بس كنت بقولها اننا مش طلبين ممرضين
عمر وانا وفقت تشتغل وبعد كدا حسك عينك تتدي اوامر من غير إذني والاء همشيكي من هنا
الممرضه بخوف لاء خلاص غلطه ومش هتكرر تاني
عمر روحي شوفي شغلك
الممرضه بصيت علي ليان بغل وغيره من جملها ومشيت
عمر اتاخرتي لي
ليان بخوف أنا والله اتاخرت غصب عني والله ماما مكنتش رضيا تخرجني من غير فطار غلطه ومش هتكرر تانى
عمر اهدي شويه مالك خايفه كده لي الساعه 10 والمفروض المستشفى بتبدا 9 يعني تاخير ساعه اتمنا انها متكررش تانى انا المرادي هعديها عشان اول يوم ليكي بس بعد كده هيبق في كلام تاني
ليان حاضر
عمر ربع ساعه تكوني جهزه عشان هتدخلي معايا العمليات ليان تحت امرك يا دكتور
عمر سبها ومشي
في اوضه العمليات عمر واسراء شغالين في العمليه
وليان بتنولهم الحاجه هي وساره
بعد 3 ساعات عمر خرج هلكان
اسراء ياها أخيراً الواحد تعب
عمر تعالي نشرب قهوة عشان العمليه الجايه
اسراء يلا
ساره ازيك ياقمر أنا ساره
ليان بابتسامه وانا ليان
ساره انتي شكلك جديده هنا
ليان اول يوم ليا انهارده
ساره بستغراب بس ازاي بس احنا عندنا اكتفى من الممرضين مين الي عينك
ليان الدكتور عمر
ساره الدكتور عمر دا مش بيحب يزعل حد رغم ان هو المدير بس بيتعامل معانا كأنه واحد زيه زيانة بس مبيحبش الغلط عنده الشغل شغل
ساره بس سيبك انتي اي الجمال ده دانتي بتنوري في الظلمة
ليان بضحك والله محد قمر غيرك
ساره انا حبيتك تعالي نبق صحاب
ليان بفرحه بجد
ساره بضحك عليها بجد يله تعالي ناكل حاجه قبل العمليه التانيه
ليان مليش نفس والله بس ممكن نشرب عصير
ساره اشطا
بعد ساعه في غرفه العمليات
عمر ليان هاتي جهاز الكهرباء بسرعه المريض قلبه وقف
ليان بخوف حاضر
عمر عمل لي المريض إنعاش بي الكهرباء والمريض قلبه رجع ينبض تاني
عمر خد نفس الحمدلله
ليان وقفه وايديها بتترعش من الخوف والخضه بعد مخرجو من العمليات
ليان خرجه بتسند علي الحائط عشان اعصابها سيبه
ساره ليان مالك انتي كويسه
عمر سمعها جري عليها ليان مالك
ليان مفيش بس تعبت شويه
عمر بخوف خلاص خليكي ومتدخليش معايا العمليه الجايه ليان بتعب هزيت راسها
عمر ساره روحي جبيلها لمون خليها تهدى شويه
اسراء بغيره من اهتمام عمر ليها خلاص يعمر هي كويسه تعالي ارتاح انت شويه علشان عمليه القلب المفتوح محتاجه تركيز
عمر وهو باصص علي ليان ومش ميدي اسراء اي اهتمام روحي انتي وانا هقعد مع ليان لغايه لما تبق تمام
اسراء بغل من ليان ماشي يعمر براحتك
ساره جات ومعها العصير خدي اشربي
ليان مش عاوزه حاجه انا تمام
عمر بحدا اشربي مش شيفه وشك مخطوف ازاي اشربي عشان تهدي
ليان حاضر
بعد ربع ساعه
عمر دلوقتي احسن
ليان آه الحمدلله
عمر تمام يلا ياساره عشان ندخل اخر عمليه وانتي يا ليان تقدري تروحي
ليان تمام شكرا
بعد 5 ساعات
عمر خرج زعلان عشان المريض مات
اسراء خلاص يعمر ميغلاش علي الي خلقه
عمر بزعل هز راسه ومشي
ليان روحت البيت
امها مالك وشك مخطوف كده لي
ليان مفيش كان يوم متعب بس شويه
امها طب ادخلي غيري هدومك وتعالي عشان تتعشي
ليان ماشي
عمر روح البيت
امه تعالي يحبيبي مالك
عمر مفيش يحبيبتي عامله ايه اخاتي الدواء بتاعك
امه آه يحبيبي عندي ليك خبر حلو
عمر اي هو
اخوك جاب امتياز ونازل الشهر الجاي يشتغل معاك في المستشفى
عمر بفرحه بجد
امه لسه قافل معايا دلوقتي
عمر طب اي مش هناكل من ايدك يست الكل
امه في دقيقه الااكل هيكون جهز يا حبيبي
اسراء قعده بتفكر في عمر بس افتكرت اهتمامه بي ليان اسراء بغل وغيره شكلك مش هتعمري فى المستشفى ياليان عمر ليا لوحدي وبس

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية دكتور قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *