رواية جوري الفصل الرابع عشر 14 بقلم رياس
رواية جوري الفصل الرابع عشر 14 بقلم رياس
رواية جوري البارت الرابع عشر
رواية جوري الجزء الرابع عشر
رواية جوري الحلقة الرابعة عشر
كلتي
:اه الحمدالله
قام ايان و وقف عند السور وطلع قعد علي سور بصلي ومد ايده
:تعالي
:ولما نقع نموت مكسورين ؟
ضحك ايان وبصلها
:اوعدك اننا مش هنقع نموت مكسورين تعالي
بصيت لايده ومسكتها وطلعت قعدت جنبه
:جو الحلو اوي
:فعلا
:بس ايان اسفه لو سؤالي هيضايقك لو مش عايز ترد
قاطعها ايان
:قولي يا جوري
:يعني مامتك وباباك الله يرحمهم بس اهل مامتك واهل باباك فين
:حقيقي يا جوري اني من ساعه ما اتولدت وانا عايش في امريكا عمري ما شوفتهم و مكنتش بصراحه مهتم اني اعرف عنهم تفاصيل انا معترف بغلطي انا متكلمتش معاهم غير بعد اهلي ماتو وكلام من نوع احنا جنبك ولازم تيجي مصر اكتر وقت حسيت اني عايز انزل مصر عشانهم بس بعد كده متكلمناش
ضحك بسخريه وهو بيكمل يمكن رقمي ضاع و الحقيقي ان رقمهم ممكن يكون ضاع من تليفوني كمان
:ليه متحاولش تكلمهم تاني
:في الوقت المناسب يا جوري
بصتله جوري وحست انه مش عايز يتكلم
:طيب اللي تحبه
الغروب امتي
:قرب
بصلها وضحك :انتي عايزه تنامي
:لا مش عايزه انام بس عايزه راحه نصايه مش اكتر
:تعرفي انك بتنامي في اي وقت واي مكان
:انا اهلي بيقوليلي اوقات اني غيبوبه اه بس ايش تقصد يا بشمهندس
:جوري انتي بتنامي في اي مكان وفي اي وقت
:عادي بتحصل
:ok ok
بطلي حركه عشان ممكن تقعي كده
:متخافش ب لو جيت اقع بقي هتعمل ايه
:همسكك
:انت قاعده لبره يعني هنقع احنا الاتنين
:حتي لو هنقع مش هسيب ايدك ومش هسيبك تقعي ومش هسيبك لوحدك في مكان حاسس انك مش هتبقي كويسه في
بصتله وابتسمت كلامه مش كذب كلامه حقيقي كل المواقف اللي هعملها معايا تدل علي كده عكس استاذ سيف اللي سابني ومتصلش بيا في عيد ميلادي
فضلوا ساكتين لحد ما جوري بدات تتعب ونامت وسندت علي كتف ايان
ضحك ايان وهو بيبص عليها
:بتنام في اي وكل مكان
بصلها ايان وسرح في حياته اللي اتغيرت من ساعه لما شافها هو كان وحيد عنده صحاب بس هي مختلفه مش متخيل ان لحد دلوقتي معداش شهر اعرفها كل ده حصل بسرعه محدش كان ممكن يتخيلها
:جوري اصحي عشان تشوفي الغروب يلا
جوري
فتحت عيني وبصتله وانا بضحك ومش متخيله اني نمت
:صباح الخير
:صدقتيني بتنامي في اي وقت واي مكان
ضحكت :طيب عرفت
:بص بص الغروب
اتفرج
بصينا انا و ايان والمنظر كان تحفه
:اول مره تشوف الغروب
:اه اول مره وانتي
:اول مره سبحان الله المنظر تحفه
:عندك حق
:تعرف اني بغني
:صوتك حلو
:اه
:طيب غني
:دلوقتي اغني ايه
:اي حاجه حابب اسمع صوتك
ضحكت وانا مكسوفه
:مش عارفه
:انتي اتوترتي ليه غني اي حاجه بتحبيها
:طيب هغني اغنيه لشاديه تعرفها
:الصراحه لا بس قولي
قالي كلام احلى كلام
وطبطب الهوى علينا
وفتح الهوى عينينا
قالي كلام احلى كلام
من بعد ما قاله ما حانام
قالي ايه
عينيك يا حلوة بتسحر
قالي كلامك شهد مكرر
قال على بعدك عمري ما حاقدر
قالي كلام احلى كلام
قالي ايه
قال تعالي يا حلوة معايا
نفرح نسهر دا انتي هنايا
وقالي ايه
قالي ده نورك شمس حياتي
يا اللي مليتي كل حياتي
قالي كلام احلى كلام
من بعد ما قاله ما حانام
:بس بحب الاغنيه دي اوي عجبتك
:مش الاغنيه بس اللي عجبتني صوتك اللي عجبني اكتر
جوري محتاج منك طلب مهم
:اكيد قول
:عايز اعرف عيوبك
:يعني ايه
:ولا غلطه لحد دلوقتي مش لاقي فيكي ولا غلطه بنبهر بيكي ديما
محتاج اعرف عيوبك
:كلامك حلو وشكلي مش هعرف هنام
:زي شاديه
:اه شوفت بقي
:صوتك حلو اوي
:شكرا يا ايان شكرا علي كلامك و علي اليوم وعلي مساعدتك ليا اللي مش بتخلص من ساعه ما شوفتك
:انا اللي اشكرك يا جوري مش العكس المهم نمشي لانك هتصحي بدري
:اه يلا
نزلنا من علي سور
:ايان استني استني
:نعم
:نتصور؟
:يلا
مسكت الموبيل واحنا بنتصور في المكان وصورني
:شكرا
:يلا
:يلا
نزلنا السلم وركبنا العربيه
:استني اشغلك الاغنيه بصوت المغنيه بقي
:OK
شعلت الاغنيه وفضلت باصه من الشباك وانا بسمع الاغنيه
خلصت الاغنيه بصتله
:ايه رايك
:عادي صوتك احلي
:والله صوتي احسن من
المغنيه
:هكدب عليكي ليه
:اللي انت شايفه يا بشمهندس
ابتسمت وانا بصه للطريق لحد ما نوصل
:انتي عارفه ميعاد الدكتور الساعه كام
:هكلم سيف لما نروح واتأكد
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جوري)