روايات

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الفصل العاشر 10 بقلم أميرة

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الفصل العاشر 10 بقلم أميرة

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي البارت العاشر

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الجزء العاشر

كيف لا أعشقها وهي طفلتي
كيف لا أعشقها وهي طفلتي

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الحلقة العاشرة

ف المانياا
خاالد/اتصل بااحمد ياعمر
عمر/احمد الانصاارى ؟؟
خاالد /ايوه
عمر/طيب
ف الناادى
احمد/ممكن تفهمنى اختى ايه اللى حصلها وفضلت عندك ازااى
كريم بتوتر /اختك فقدت الذااكره
احمد…. عبدالله/ايه
كريم/احم اختك وصلت عندى ازااى لان خاالد النقيب اتصل بيااوقاالى ان اخت وااحد صااحبه جاايه القااهره وانه كاان هيقاابلها بس لاازم يساافر الماانياا وطلب منى اقاابلها واخليهاا عندى ف الفيلاا وهو هيتصل تاانى يوم وهيقولى هى مين ومين اخوهاا بس للاسف الحاادثه حصلت وانا عرفت منك اماا كنت ف المكتب
عبدالله/وشمس فقدت الذااكره ازااى
كريم/اماا جت عندى ف الفيلاا كاان ف حراامى ف البيت وكاان ف الاوضه اللى جهزت عشاانها ياااه دا انا نسيت حكاايه الحراامى دى عموماا الحراامى ضربها ع دمااغها ولولا ان ملك كاانت ف البلكونه وشاافته وجت قاالتلى وروحنا نطمن عليهاا ولقتها مرميه ع الارض ساايحه ف دمها
عبدالله/يانهاار اسود
احمد/اهدى ياعبدلله كمل يااكريم
كريم/خدتها ع المستشفى والدكتور قاال انها فقدت الذااكره ومفيش حد يحااول يسألها عن مااضيهاا ولا يفكرها بحااجه وهو بيديهاا ادويه وهتفتكر بس ع برااحتها عشاان لو عرفت كل حااجه ف وقت وااحده ممكن تجيلها صدمه
عبدالله بعصبيه /يعنى ايه اختى مش هتعرفنى ومش هقولها ان انا اخوها كماان
وهناا يرن هااتف احمد فيمسك بالهااتف ثم يقول
احمد/دا عمر النقيب
كريم/رد بسرعه احسن يكون حصل لخاالد حااجه
احمد/الو ازيك ياعمر
عمر/الحمدلله تماام خاالد فااق وعاايز يكلمك
احمد/ايه فااق طب اديله الفون
خاالد/ازيك يااحمد
احمد/حمدلله ع سلاامتك ياحضرت الظاابط
خاالد /الله يسلمك يااحمد معلش مش هقدر اكلم كتير عشاان تعباان بس عاايز اقولك ان شمس عند كريم الجاارحى
احمد/عرفت يااخاالد كريم قااعد معاايا اهو
احمد/عرفت ازااى سلملى ع كريم
احمد/الله يسلمك اما تقوم بالسلاامه وترجع مصر هبقاا اقولك
خاالد/تماام مع السلاامه
ثم يغلق الخط وينظر الى كريم
احمد/خاالد بيسلم عليك يا كريم
كريم/هو عاامل ايه دلوقتى
احمد/كويس الحمدلله كاان بيتصل يقولى ان شمس معااك
عبدالله/بعد ايه بقاا
كريم/بص ياعبدلله اللى حصل مكنش بايدى والله
عبدالله/وبعدين مش هعرف اكلم شمس
احمد/هو احنا لو قولنا لها هيبقاا خطر عليهاا
كريم/ايوه وهى بتااخد دواء يسااعدها انها تفتكر وساعاات بتنطق اسماائكم
عبدالله/ايه!!؟
كريم/اماا كاانت ف المستشفى اول حااجه قاالتها وهى بتفوق اسمائكم انتم الاتنين واما جبتلها شوكولااته امباارح اول اما كلت قطعه قاالت ربنا يخليك ليا يااحمد انا بحبك موت
احمد/وقاامت حضنتك
كريم بتوتر/احم ايوه
احمد/كاانت بتعمل كداا كل اماا اجيبلهاا الشوكولااته اللى بتحبها
عبدالله/وبعدين بردو شمس هتيجى معاانا ازااى وهى ماعرفنااش
احمد/شمس مش هتيجى معاانا لانها مش هترضى هى مش عرفاانا
كريم/كلاامك صح ممكن تخلوها عندى مع ملك وابقوو اطمنو عليهاا
عبدالله/نعم ياخوياا
احمد/انا كتب كتاابى النهاارده وهعمل فرح وابوك هيجى طبعاا الفيلاا ولو شااف شمس تبقاا مصيبه
كريم/مصيبه ليه
احمد/هقولك بعدين
عبدالله/وانا هشوفهاا وهقعد معااها ازااى
كريم/ف اى وقت عاايز تشوفها تعاال الفيلا
عبدالله/وهشوفها بصفتى ايه
كريم/سيب دى علياا
احمد/شكرا جدا يا كريم
كريم ببتساامه /لا شكر ع وااجب انت هتتجوز النهاارده صحيح
احمد/كتب الكتااب النهاارده والفرح بكراا
كريم/بسرعه كداا
احمد ببتساامه بااهته/هههههههههههههه يلاا بقاا
عبدالله لنفسه/خلصت نفسك انت يااحمد
احمد/ابقاا تعاال ياكريم هستنااك كتب الكتااب ف الفيلاا
كريم/هههههههههههههه انت تأمر يلاا بقاا عشاان ملك بتناادى
عبدالله/ملك مين؟؟
كريم/ملك اختى اللى قااعده مع شمس
عبدالله لنفسه/بقاا هى دى ملك بقاا هى مزه الصرااحه بس بااين عليها صغيره
ثم يذهبو الى الطااوله التى تجلس عليهاا شمس و ملك
كريم/هاا يلاا يابناات
شمس/معرفنااش الاستااذ كاان عاايز ايه (تشير الى عبدالله)
كريم بتوتر/هقولك ف البيت
احمد/متنسااش تيجى كتب الكتااب يا كريم
كريم/هههههههههههههه ودى حااجه تتنسى
ملك/كتب كتااب مين
كريم/كتب كتااب احمد
شمس بزعل /كتب كتاابك انت (وتشير الى احمد)
والكل مستغرب من طريقه كلاامها وزعلهاا عند معرفتهاا بكتب كتااب احمد
ملك/وماالك زعلاانه كدا ليه
احمد/انتى تعرفينى
شمس/حااسه انى اعرفك كويس اوى بس معرفش ايه الصله اللى بيننا مع انى عند شعور ان الصله اللى بيننا قويه جدا وانك شخص مقرب لياا بس مش فااكره والاخ اللى واقف جنبك دا (تشير الى عبدالله)
عبدالله/نعم
شمس/انا متأكده انى اعرفك
عبدالله بفرحه/تعرفينى!؟
شمس/ ايوه بس ثم تتوقف عن الكلاام عندماا ترى صوره مشوشه ولكن الصوت وااضح
الشااب/ يلاا ياشمس
شمس/مرسى قااعد ياعبدالله وهيشوفناا
شمس بصوت عاالى نسبيا /عبدالله مرسى قااعد هيشوفناا مرسى قااعد ع الكرسى صااحى اهو ياعبدالله
الكل مستغرب ومندهش مما تقول عدا عبدالله الذى يعرف انها تتذكر يوم هروبهاا
شمس/مش قاادره انا تعباانه ودمااغى هتتفجر
ملك/يلاا نروح يااكريم دى شكلهاا تعباانه وكماان معااد الدواء بتااعها
كريم/طب نستأذن احناا ياجمااعه
احمد/اتفضل وابقاا طمنى عليها ياكريم
كريم/تماام
اماا ف فيلاا الشاازلى
ادهم/انت بتقول ايه يامحمود فااق امتى ؟
محمود/الخبر لسه واصلنى دلوقتى يابااشا وجيت اقولك عطول عشاان نتصرف
ادهم/والشحنه اللى معاادهاا كماان اسبوعين دى
محمود/احتماال يكون لسه مرجعش
ادهم /رجع او مرجعش دا لاازم يموت
محمود/ايه!؟
ادهم/اللى سمعته
محمود/طب ودا نقتله ازااى بس
ادهم/اتصرف
محمود/يابااشاا دا مااشى بحرااسه واكيد بعد الحاادثه الحرااسه اتكثفت عليه
ادهم/وبعدين دا الصفقه دى مهمه جدا وفيها كل فلوسى
محمود/هفكر واشوف طريقه نقتله بيهاا
ادهم/بسرعه يامحمود
محمود/اؤك بعد اذنك يابااشا
وعندماا سمعته يستأذن للخروج جريت تختبئ حتى لا يرااها وبعد خروجه صعدت الى غرفتهاا
ف الغرفه
مريم/يالهههوى دول هيموتوه لا انا كل مره بسكت وبخااف اعمل حااجه او حتى اكلم واقول للبوليس بس المره دى مش هسكت متبقااش حد اخااف عليه ولا خاايفه ع نفسى وكماان دا نااوى يجوزنى القااتل اللى كاان تحت دا لا انا مش هخااف ولاازم اتصرف ثم تقوم وتجلس اماام اللابتوب وتبحث عن شئ وبعد دقاائق تقفز من الفرحه وتمسك هااتفها وتنقل رقم من ع اللاب الى الهااتف ثم تتصل
مريم/الو
………./ايوه مين معاايا
مريم/لو سمحت ممكن اكلم حصرت الظاابط خاالد
عمر/طب ثواانى
ثم يأخذ الهااتف لخاالد
خاالد/مين
عمر/بنت مقلتش اسمهاا
خاالد/طيب
ثم يأخذ الهااتف
خاالد/ايوه مين معاايا
مريم/حضرت الظاابط خاالد النقيب
خاالد/ايوه
مريم/انا مريم ادهم الشاازلى ارجوك متقفلش انا عاايزه حضرتك ف موضوع مهم
خاالد بستهزاء/بنت عدوى عاايزاانى ف موضوع مهم هههههههههههههه
مريم بضيق/قول اللى انت عاايزه بس اناا عاايزه اسااعدك
خاالد بضحك/وانتى هتسااعدينى ازااى هتقتلينى وتريحينى زى مااابوكى قتل مرااتى وابنى اللى مكنش جه لسه ع الدنياا
مريم/لا انا هسااعدك تنتقم من ادهم الشاازلى
خاالد بدهشه/ايه!!!!؟
مريم/ف صفقه معاادها بعد اسبوعين صفقه اعضاء انا ممكن اجبلك كل المعلوماات اللى تحتااجها الصفقه دى مهمه جدا وبيقول ان فلوسه كلها فيهاا وخاايف جداا منك
خاالد/انتى عرفتى الكلاام دا منين
مريم/سمعته وهو بيكلم مع محمود درااعه اليمين
خاالد/وسمعتى ايه تاانى
مريم/محمود هيحااول يقتلك قبل معااد الصفقه عشاان خاايفين ترجع تاانى وعاارفين ان المره دى مش هتسيبهم ف حاالهم وهتنتقم منهم ع اللى حصلك
خاالد/تعرفى اى معلوماات عن الصفقه دى
مريم/لا انا قولتلك اللى سمعته وهرااقب كل تحركااته وهقولك ع اللى بيحصل اول باول
خاالد/تماام جداا وانا عاايز اقاابلك
مريم/مش هينفع عشاان انا خدت باالى انه حااطط نااس تراقبنى
خاالد/هو مش بيثق فيكى
مريم/هو مش بيثق ف نفسه اصلاا
خاالد/بس انا لاازم اشوفك واديكى حااجاات
مريم/حاجاات ايه ؟؟
خاالد/هتعرفى لماا اشوفك
مريم/هتشوفنى ازااى
خاالد/هشوف واقولك واى حااجه تحصل ولو عرفتى اى حااجه عن الصفقه قوليلى
مريم/تماام
اما ف شركه الانصاارى
يدخل احمد ومعه عبدالله
عبدالله /اللى انت قولته دا صح انت لحقت تلااقى البنت
احمد/ايوه واعمل حساابك انت شااهد
عبدالله/هههههههههههههه انت تأمر ثم يكمل بزعل /شمس زعلت اوى لما عرفت زى ماتكون عاارفه اللى بيحصل
احمد/انا لاازم اشوف دكتور كويس واخدهاا نعرف حاالتها بالظبط ويقولنا نتعاامل معااها ازااى وعاايز اشوف هعمل ايه مع ابوك وعاايز اجيبهاا الفيلاا
عبدالله/شوف الاول الجواازه دى وملكش دعوه ب شمس اناا هااخد باالى منها
احمد/ربنا يسهل
ثم يرى ريم ماازاالت ف مكتبهاا
احمد/ادخل انت المكتب وانا جااى ورااك
عبدالله/ف حااجه ولا ايه
احمد/هبقاا افهمك اسبقنى انتى
عبدالله/مااشى ثم يدخل المكتب ويذهب احمد الى مكتب ريم وعندماا ترااه تقف مكاانهاا
احمد بضيق/انتى لسه موجوده هناا
ريم/اماال اروح فين
احمد ببرود/تروحى البيت تجيبى هدومك وتقولى لاهلك وتجهزى نفسك
ريم بضيق/اهلى…..انا هخلص وهروح اجيب هدومى والبس
احمد/روحى دلوقتى هااتى حاجتك الضروريه واطلعى ع العنوان دا ويكتب لها عنوان ع ورقه وانا هظبطلك كل حااجه هنااك
ريم/عنوان ايه دا
احمد/عنوان الفيلاا
ريم/احم طب هروح اعمل ايه ف الفيلاا
احمد/خلصى وبطلى اسئله
ريم/اماال امشى ورااك وانا مغمضه عنياا مش فهمه حااجه فهمنى
احمد بضيق/خلااص بقاا واعملى اللى بقوله
ريم بضيق/طيب
ف سرايا الانصاارى
مهدى /حضرلى العربيه انا مساافر القااهره النهاارده وقول للسواق يجهز
………../حااضر يابيه
مهدى لنفسه/لاازم اروح بنفسى مش هينفع اقول لاحمد ف التلفون غير انى ع مااقنعه كماان دا دمااغه نشفه وعنيد
ف فيلاا الجاارحى
يصل كريم ومعه شمس و ملك وفور دخولهم الى الفيلاا
شمس/هاا فهمنى بقاا مين دول اناا حااسه انى عرفااهم
كريم بتوتر/احم دا عبدالله وا احمد الانصاارى عندهم اخت شبهك بالظبط واسمها شمس بردو بس مفقوده بقاالها فتره وبيدورو عليها وعبدالله فكرك هياا
شمس بدهشه/طب مايمكن انا اخته فعلاا
كريم/وانتى اش عرفك
شمس/لان انا معرفش اى حااجه عن نفسى ولا حتى هويتى وكل اللى اعرفه انى اسمى شمس يمكن اسمى شمس مهدى الانصاارى ثم تقول بدهشه/شمس مهدى الانصاارى الاسم دا مش غريب علياا معقول دا اسمى
كريم/انتى عرفتى منين ان اسم ابوهم مهدى
شمس/مش عرفه بس هى طلعت منى كدا شمس مهدى الانصاارى طب انا عاايزه اشوفهم تاانى عاايزه اسألهم ع كذا حااجه
كريم بتوتر/ماانتى سمعتى النهاارده كتب كتااب احمد
شمس/انا عاايزه اشوفهم النهاارده وعاايزه اروح كتب الكتااب
كريم/طب اطلعى خدى علااجك وانا هكلم احمد واقوله
شمس /مااشى
ثم تصعد الى غرفتها فتذهب ملك الى كريم
ملك/انا سااكته من الصبح بس دلوقتى عاايزه افهم ايه اللى بيحصل
كريم/احمد و عبدالله اخواات شمس
ملك/طب ليه مش قولت لشمس
كريم/ما الدكتور قاال انه غلط عليهاا
ملك/طب وهنعمل ايه دلوقتى
كريم/هتصل بالدكتور الاول واقوله ع اللى حصل واشوف هيقولى ايه
ملك/تماام انا هطلع اغير هدومى وانزل تكون اتصلت بيه
كريم/تماام
ثم يخرج هااتفه ويتصل بالدكتور
ف منزل ريم
تقوم باخذ ملاابسها وكل حااجتها وصوره لواالدها ووالدتها كاانت تحتفظ بهاا وتكتب رسااله الى زوج واالدتها تخبره باانها ستترك المنزل وتضعهاا ع السفره وتخرج من المنزل تركب تااكسى وتخبره عنوان الفيلاا.
وعندما تصل تنبهر من جماال الفيلاا ورقتها والجنينه الوااسعه المليئه بالزهور
تدق البااب فتفتح لها الخاادمه
الخاادمه/ريم هاانم
ريم باستغرااب /ايوه
ريم لنفسها/دا بينى احمد قاالها
الخاادمه/اتفضلى يااهاانم
فتدخل ريم
الخاادمه /اتفضلى اقعدى هناا ثواانى وجاايه
ريم/اؤك
وبعد دقائق تأتى الخاادمه ومعها شاابه ف منتهى الجماال
الشاابه/اهلاا ريم هاانم انا روميسااء احمد بااعتنى عشاان اساااعدك ف اللبس والميك اب وهبقاا معااكى النهاارده وبكرا
ريم بدهشه/اؤك
روميسااء/ممكن تتفضلى ع اوضتك عشاان نشوف الفستاان عليكى
ريم/مااشى
وتذهب ريم مع روميسااء وماازاالت مندهشه من فخاامه وجماال الفيلاا وهذه المعاامله الجيده
روميسااء/اتفضلى دى اوضتك
فتدخل ريم الى الغرفه وتجدها وااسعه وجميله جداا وكل شىء مرتب وانيق وبهاا خزاانه كبيره وعلبه كبيره بجاانب السرير
روميسااء/دا الفستاان بتااعك (وتأشر ع العلبه الكبيره الموجوده بجاانب السرير)اتفضلى خدى دوش عشاان نبدأ ف الميك اب عشاان مفيش وقت
ريم/اؤك
روميسااء/انا هستنااكى ف الاوضه التاانيه مع الفريق بتااعى
ريم/تماام
ثم تخرج وتغلق البااب خلفهاا وتدخل ريم الحماام تجده كبير جداا وبه كل انوااع الشاامبوهاات وكل مااتحتااجه
اماا ف فيلاا الجاارحى
ملك/هاا كلمته
كريم/ايوه
ملك/قاالك ايه
كريم/قاال طاالما بتفتكر دا كويس ولو شااكه ان هماا اخواتها وعاايزه تعرف ممكن نقولهاا وتشوفهم عاادى وهى كداا ف تحسن وهتفتكر كل حااجه قريب
ملك/طب تماام هتعمل ايه
كريم/هتصل بااحمد واقوله
ملك/اممممممم تماام
اما ف شركه الانصاارى
عبدالله/هاا فهمنى بقاا ف ايه ومين اللى هتتجوزها
احمد/السكرتيره
عبدالله/المزه اللى كاانت بره دى
احمد/اتلم يااخوياا
عبدالله/هههههههههههههه من اولها كداا
اماا ف الماانياا
خاالد /احجزلى ع اول طيااره عاايز ارجع مصر
عمر/نعم يااخوياا تساافر فين وانت بالوضع دا
خاالد/اللى سمعته عاايز ارجع مصر
عمر/لاا دا انا اروح اناادى للدكتور بقاا
ثم يخرج ويعود بعد دقائق بالدكتور (الدكتور الظاابط صديق خاالد)
الدكتور/ف ايه يااخاالد
خاالد/عاايز ارجع مصر
الدكتور/مش هينفع دا اقل حااجه لاازم تفضل اسبوع ف السرير وممكن تخرج بعد يومين
خاالد/اتصلى ب عبدالرحمن بيه
الدكتور/انت عنيد اوى ثم يتصل ب عبدالرحمن ويعطى الهااتف لخاالد وبعد منااقشه طويله عبر الهااتف بين عبدالرحمن وخاالد اعطى خاالد الهااتف للدكتور
عبدالرحمن/حضر لخاالد طيااره مجهزه بكل حااجه طيااره خااصه وهبعتلك الحرااسه اللازمه وانت تكون ضمن الفريق
الدكتور/تماام يابااشا
اماا ف فيلاا احمد الانصاارى
ريم/خلاااص كداا
روميسااء/ايوه ياريم اتفضلى البسى الفستاان عشاان نلف الطرحه
ريم/اؤك
ثم تخرج من الغرفه وتتجه الى غرفتها الكبيره وتفتح العلبه الكبيره الموجوده بجاانب السرير فتجد فستاان اوف واايت به خيوط ذهبى بكم ورقيق جدا وشوز ذهبى وطرحه واكسسواراات
ريم/يالهوى ع الجماال ايه دا دا تحفه اوى
ثم تدخل الحماام وترتديه وكاان ضيق وينزل بوسع بسيط وكاانت كالاميره وجاءت روميسااء ولفت لها الطرحه وكاانت كالاميره بالفعل فحجابها زادها جماال فوق جماالها
اما ف فيلاا الجاارحى
شمس وهى تنزل ع الدرج الكبير /انا لبست
كريم لنفسه/يالهوى ع القمر هو انا هسيبك تخرجى كداا لا حراام حد يشوفك دا اللى يبصلك انا اموته
اما شمس فكاانت ترتدى فستاان كحلى ضيق وينزل بوسع كبير حتى الركبه بحماالاات رفيعه ورفعت شهرهاا ولكن تركت بعض الخصلاات تنزل ع وجهها فتزيدهاا جماالاا ورقه
اماا ملك فكاانت ترتدى فستاان طويل نبيتى بدون حماالاات وتركت لشعرها العناان ليغطى ظهرهاا
كريم/اناا همشى معااكم
ملك… شمس/ايوه
كريم/لااحراام كداا القمر والشمس يجتمعو ف وقت وااحد
ملك/هههههههههههههه لا وانبى شكلى حلو
كريم/حلو بس دا انتى ملااك يالوكه وشمس اسمك ع مسمى الفستاان تحفه عليكى
اماا شمس فكاانت ف حااله لا تحسد عليهاا وجههاا اصبح احمر كالطمااطم من شده الخجل
كريم/يلاا ياطمطماايه انتى يلاا يالوكه
ثم يخرجو ويركبو سيااره كريم متجهين الى فيلاا الانصاارى
ف فيلاا الانصاارى
عبدالله/يلاا اطلع هااتها عشاان المأذون وصل
احمد/طيب
ثم يصعد الى غرفه ريم ويدق البااب فتفتح له
احمد لنفسه/يخربيتك ملااك ع الارض
احمد/يلاا المأذون وصل
ريم/يلاا
ثم تخرج من الغرفه فيمسك احمد بيدهاا فتنظر له بتوتر
احمد/عشاان الماذون والنااس اللى تحت متخدش باالهاا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *