روايات

رواية انتقام عاشقة الفصل السادس 6 بقلم نورا فريد

رواية انتقام عاشقة الفصل السادس 6 بقلم نورا فريد

رواية انتقام عاشقة البارت السادس

رواية انتقام عاشقة الجزء السادس

انتقام عاشقة
انتقام عاشقة

رواية انتقام عاشقة الحلقة السادسة

بعد وقت ميرفت خرجت لبست النضارة و ركبت عربيتها غزال مسكت مس..دس و رفعته في راس الحارس لحد ما فتح الباب خدت منو الموبايل و دخلت المكان فضلت مشية بخوف و تبص وراها لحد ما وصلت لى غرفة
غزال بفضول و خوف: يا تري مخبية ايه يا حماتي العزيزة أو الاوضة دى بتعمل فيها ايه المكان مرعب اوى منك لله يا ميرفت يارب تتشلي و اخلص منك انا لازم افتح الاوضة دى و اشوف اللي فيها
غزال قربت من الباب و فتحتو و شافت
وقفت بصدمة سندت ايديها على الباب بذهول و الدموع على وشها فرح و حزن جريت على جميلة بلهفة و هى مذلة مش مصدقة قبلت خده و ايديها و جبينها
غزال بدموع: مش مصدقة نفسي انى شايفكي دلوقتي وحشتني اوى ليه سبتني ليه سبتني لي ميرفت و عميلها انا اتمرمط اوى يا امي
جميلة نظرت ليها بدموع لكن مش بتتكلم ولا بتتحرك غزال نظرت ليها: انتي مش بتردي عليا ليه . امي انتي مش فاكرني انا غزال بنتك اميرتك جت يا امي
فلاش
غزال قعدة قدام جميلة و جميلة بتسرح شعرها
جميلة: غزال و بعدين معاكي اظبطي علشان اسرحلك شعرك
غزال: انا زهقت يا جميلة بقلك ساعة بتسرحي دماغي وجعتني
جميلة: مانتي لو تهتمي بيه زى الناس مكنش بقا كده شوفتي لم مسمعتيش كلامي حصل ايه بوظتي شعرك اهو اتنعكش اثبتي بقا
باك
غزال بدموع: ردي عليا ابوس ايدك ماما مالك مش بتتكلمي ليه طب حركي ايدك انا ها فهم الست دى عملت ايه فيكي فاكرة زمان لم سيبت شعري و قعدت العب بيه… اتشنط جامد و كان ها يتقص في اليوم ده زعقتي جامد و قولتي مش قولتلك بلاش يا غزال اهو علشان مسمعتيش كلامي اتشنط… دلوقتي حياتي بقت كده انا بقيت لوحدي حاسه اني تايهة حتي انس لم فكرت انتقم انتقمت من الشخص الغلط اعمل ايه يا امي ( مسحت دموعها و قامت) انا مش ها سيبك هنا انا مش ها سيب حقك ولا حقي ولا حق ابويا انا اتحرمت منكم بدري اوى و كله بسبب ميرفت بس خلاص جاه وقت انها تدفع تمن أفعالها مش ها خاف ولا ها عمل حسب لحد تاني
غزال عملت اتصال و بعدين من الغرفة بعد وقت طويل في قصر الشاذلي غزال وصلت لى القصر سيف و غزال جريو عليها بفرح غزال كمان استقبلتهم بابتسامة جميلة و حضنتهم اكنها بتستخبة من كل تعب الدنيا في حضنهم
غزال: كنتي فين يا مامي و اتاخرني ليه
سيف: قولتي مش ها تاخر بس اتاخرتي جامد
غزال بتعدهم عنها و قبلت رأسهم: سوري بس حقيقي انا كان عندي مشوار مهم اوى اوى
غزال حطت صابعة على خدها: ممم مشوار ايه ده بقا يا ست مامي
سيف: اعترفي حالا
غزال: قولتي عندك كام سنة
غزال: بيقولوا خمس سنين انا و سيف من سن بعض
سيف: أيوة نفس السن و نفس الشهر و تقريبا نفس اليوم
غزال: اروح اغير هدومي و بالليل وعد مني ها نخرج نتعشا بره ايه رايكم في فكرتي
غزال و سيف نظرو لى بعض بفرح و قالوا: موافقين طبعا
غزال: ابتسمت و طالعت على غرفتها كان أنس لسه نايم اقتربت منه و قالت بحيارة: مش عارفه احبك ولا اكرهك طب اعمل ايه اهلك مسبوش ليا حل تاني غير ان انتقم بس انت عارف انى مش كده وان مش ده طبعي بس هما دمروني مكنش فيه حل غير ان انتقم عن طريقك و لم جيت اخد حقي منك بسبب عملتك طالعت مريض ليه وصلنا لكده مش هي دى حياتي اللى كنت عايزها و برسمها معاك ااااع يخرب بيتك ياخي انت بتطلع منين
انس مسك ايديها الاتنين و نظر ليها بعشق: انتي اللي بتطلعني منين دائما معايا خيالك مش مفرقني سحرلي صح
غزال: هو انتوا ينفع معاكم سحر انتوا عالم مجانين و بعدين فى حد يخض حد كده فزعتني يا اخي ايه سبني بقا يا اصوت و الم عليك الناس انا بقولك اهو ابعدي عني ياما ازعلك انت و اهلك
انس بعد عنها بزهق: اهلك ممم شكلي مش ها نقفل الموضوع ما تقولي انكي وخدني كوبري ليهم قوليها يا حبيبتي مكسوفة ليه مانتي بسم الله ماشاء الله عليكي مخلتيش حاجة غير لم عملتيها انتي شيطانية انا مش عارف رجعت و غلطت نفس الغلطة دى ازاي انتي لعنة يا غزال
غزال عيونها دمعت: انس ان
انس: انس ايه و زفت ايه انتي دمرتي حياتي يوم زفت يوم ما حبيتك بقا بتخونيني يا غزال و كللل ده كنتي مع حبيبي القلب
غزال دموعها نزلت على خدها باستغراب لكن انس غمزلها
انس بهمس: امي و ابويا واقفين وراء الباب ركزي معايا الله يخليكي
غزال: زي ما انت كمان عملت و زى ما انت عملت انا ها عمل ايه مش من حقي احب و راجل بجد ولا استنا لم حضرتك تحن اصلي انا الجارية اللى اتجوزتها بقااا تتجوز يا انس و تتجوز مين السلعوة دى صحيح كان معايا حق لم قولت انك ابن مامتك يا روح مامتك و اه يا انس كنت معاه امبارح و من شوية كمان و اللى عندك اعملوا.. اوه ايه رايك تقتلني علشان تكون سيرة العيلة الكريمة على كل لسان ولا اقولك اتجوز عليا حاا ( غزال قعدت و حطت رجل على رجل)
ميرفت و بجهت فرحوا لم اتاكدو ان غزال و انس فعلا بي كرهوا بعض و راحو لى غرفتهم أما عند غزال و انس الاتنين نظروا لى بعض و ضحكوا بعلو صوتهم غزال بعدت عن انس
انس: انا مش عارف اقولك اسف لان مليش عين اطلب السماح بس زي ما انتي خسرتي ولادك انا كمان خسرتهم انا كمان اتحرمت من ان اكون اب اوعدك اني مش ها سيبك ها جبلك حقك
غزال: بلاش تحط نفسك في اختبار زى ده مهما كان دول اهلك هما عملوا كده من خوفهم عليك
انس: هه تو عملوا كده علشان محدش يمشي كلامو من رغم انهم اهلي لكن دول ميعرفوش حاجة عن الرحمة و الحق اوعدك يا حبيبتي اني مش ها سيب حقك
غزال خدت نفس عميق: انس اسفة جدا بس انا لم سمعت اسمك و بعديها اتجوزت حسيت باحساس وحش اوي جن جنوني مكنتش حاسه باي حاجه غير ان اوجعك زى ما انت وجعتني لحظت غضب كنت موجوعة يعني بعد ما حبيتك مقدرتش اصدق ان في ست تانية خدتك مني بتبص ليها نفس نظراتك ليا مكنتش حاسه غير انى اقت..لك أو او.لع فيك بس متبقش لحد تاني مشكلتي انى أنانية أنانية مع اي حاجة و اي حد بحبو انا عايزك ليا لوحدي نامت و صحيت لقيت واحدة مشاركني فيك و للاسف مقدرش اتكلم شوفت بقا صعبة ازاى لا قادرة اقرب منك زي الاول ولا قادرة ابعد عنك
غزال سبيتو و خرجت لكن سمعت صوت صرخ شيري دخلت الغرفه من غير اي تردد اتصدمت لم لقت شيري وقعة على الأرض و مسكة بطنها و بتصرخ من الألم
غزال جريت عليها: شيري مالك فيكي ايه حاسه باية
شيري بدموع: مش قادرة يا غزال حاسه انى بموت ساعدني ارجوكي
غزال: طب اعمل ايه
غزال خرجت من الغرفة و نادت لى شمس اللى جريت زى المجنونة على غرفة شيري خدوها و راحوا على المستشفى بعد شوية خرج الدكتور
غزال: طمنا يا دكتور
الدكتور: هى الحمدلله بقت بخير
شمس: سبب التعب ايه ايه اللي خلها بالشكل ده
الدكتور: المدام كانت بتخد مان..ع حمل بس بكمية كبيرة لدرجة انها ممكن تخسر الرح.م دى يعتبر محاولة انتحار شكلها بتخدو من زمان لان أثر عليها و للاسف المدام مش ها تكون ام في حياتها حمدالله على سلامتها عن اذنكم
شمس خرجت تطمن على غزال و غزال دخلت لى شيري و قعدت جانبها و في دماغها مليون سؤال بعد وقت فاقت شيري
غزال: حمدالله على سلامتك يا شوشو حاسه بحاجه
شيري: الله يسلمك شكرا ليكي مش عارفه اشكرك ازاي
غزال: احنا اخوات مفيش بينا كده بس الا قوليلي يا شوشو ازاي خلفتي سيف و انتي بتخدي دواء علشان متخلفيش لدرجة ان اثر عليكى
شيري: ايه اللي بتقوليها ده انتي اتجننتي ولا بتخرفي هاا انتي عايزة مني ايه مستحيل اخد الزفت ده انا اساس من زمان و بتهبب بتعالج علشان اخلف و لحد دلوقتي بحاول لحد ما تعبت
غزال: ازاي اومال سيف يبقا مين انتي واعية لى كلامك لو مش بتخلفي اومال سيف يبقا ابن مين
شيري

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انتقام عاشقة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *