روايات

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم أميرة

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم أميرة

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي البارت الثامن عشر

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الجزء الثامن عشر

كيف لا أعشقها وهي طفلتي
كيف لا أعشقها وهي طفلتي

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الحلقة الثامنة عشر

في فيلا خالد النقيب
خالد/تمام كدا يا فندم كل المعلومات عن حضرتك واي جديد هبلغك
……../تماام يااخالد
خاالد /عاايز من حضرتك طلب
……../اتفضل يااخاالد انت زى ابنى
خاالد /ربناا يخليك ياافندم انا عاايز اطلع المهمه دى
……../لا طبعاا انت لسه تعباان
خاالد /انا كويس وهبقاا احسن لو طلعت المهمه دى
……../لا يااخاالد بلااش اى حركه تهور منك هتبوظ المهمه دى
خاالد /لو سمحت ياافندم وانا هلتزم بهدوءى وانا كويس والله
……./طب هااخد الاذن هناا الاول
خااالد /شكرا ياا فندم
ثم يغلق الهااتف
ف فيلاا الجاارحى
ع السفره
مريهاان/انا هحضر للمؤتمر وهعمله بكرا يااكريم وهعلن عن جوازك انت و شمس واما شمس تفك الجبس هعمل حفله تليق ب كريم الجاارحى
كريم/بس
مريهاان/لا مش هأجل المؤتمر يااكريم
وهنا يرن هااتف كريم ويكون المتصل عبدالله
كريم/الو
عبدالله/ايوه يااكريم انا اتفقت انا و احمد ع حااجه وعاايزه اخد رأيك فيهاا
كريم/واللى هى
عبدالله/تتجوز انت و شمس لفتره معينه وبعدين تطلقو بشرط يكون الجوااز صورى
كريم بدهشه/انت بتتكلم جد
عبدالله بقلق /انت مش موافق ولا ايه
كريم/احم لا موافق بس مستغرب شويه المهم لاازم يكون النهاارده
عبدالله/تماام النهاارده السااعه 5 تكون انت و شمس عند المأذون ونتقاابل هنااك
كريم/تماام سلااام
عبدالله/سلااام
مريهاان/ف حااجه ولا ايه
كريم بتوتر /لا مفيش بس هنروح للدكتور عشاان نشوف رجل شمس النهاارده
وبعد فتره ليست بقصيره
ف غرفه كريم و شمس
شمس بعصبيه/انت اكيد اتجننت
كريم بعصبيه مماثله /قولتلك لساانك ميطولش واخوااتك عاارفين ع فكره
شمس بصدمه/ايه احمد و عبدالله عاارفين شمس لنفسها/يعنى انا احسن من ريم ف ايه مهى حصل معااها نفس الموقف بس اخوياا هو اللى عمل معااها كدا واهو هيتعمل معااياا صحيح كماا تدين تداان
شمس/…………
كريم/افهم من كدا انك موافقه
شمس/اؤك
كريم/قداامك سااعتين ونمشى
شمس/مااشى
ويمر الوقت حتى اصبحت ال 5 مسااء
عند الماذون
يتم عقد القراان ويكون عبدالله و زيااد هما الشااهدان واحمد وكيل شمس وبعد فتره يخرجو وكاان كريم يسند شمس بعد رفضهاا لحمله لهاا
عبدالله/الف مبروك ياشمس
شمس بخيبه امل/مبروك ع ايه بقاا
احمد ويذهب لها ويمسك يدهاا/يااحبيبتى مكنش ينفع تقعدى ف بيت حد غريب وكماان معااه ف نفس الاوضه ووالده كريم هتعمل مؤتمر وهتااخد عقد الزوااج يعنى كل حااجه اتعقدت وبعدين كريم هيخليكى تكملى درااستك
شمس بفرحه/بجد
عبدالله ويقرب منهاا/بجد وهتبقاا احلى بشمهندسه ف الدنياا
شمس بفرحه/هيييييييييح بقااا اخيراا
كريم/الف مبروك يا شمس
شمس/هتخلينى اكمل دراستى بجد
كريم ببتساامه/ايوه يلاا نرجع بقاا البيت
شمس/اؤك يلاا
ثم تحضن اخوااتها وتركب مع كريم ويتجهو الى الفيلاا
وعند وصولهم ينزل كريم من سياارته ويتجه يفتح لها البااب ويحملهاا وكاانت شمس ستعترض ولكنه لم يعطيهاا فرصه ثم يدخلو الفيلاا
مريهاان/هاا عملتى ايه يااشمس
شمس بتوتر/أ..قاالى
كريم/قاالهاا هتفك الجبس بعد شهر بعد اذنك هنطلع فوق عشاان تعباانين
ثم يصعد هو وشمس الى الغرفه
كريم/اتفضلى يااعروسه
شمس/عروسه؟؟؟نزلنى احسن من الكلاام اللى مامنوش فاايده داا
كريم/هههههههههههههه مامنوش فاايده ايه بس دا هو دا الكلاام المفيد
شمس وتمنع نفسهاا من الضحك /بقولك نزلنى
كريم/بس متزعقيش كدا بس عشاان بخااف
شمس/هههههههههههههه نزلنى يااكريم
كريم/هو انا مذنبك ياابنتى متنزلى
شمس/لا ذكى وانا اشهدلك انزل ازااى وبينى وبين الارض مترين انط اكسر رجلى التاانيه
كريم بضحك/هو انا طويل للدرجه دى
ثم ينزلهاا
كريم بجديه/هتلااقى الخداامه نقلتلك هدومك ف الدولااب هنا غيرى بقاا ع برااحتك وانا هغير ف الحماام
شمس لنفسها/هو بيتحول ولا ايه مااكاان كويس وبيضحك من شويه ودمه خفيف بس دلوقتى اتحول لكميه رخاامه وجردل رزااله ياالهههوى هعيش معااه ازااى دا
ثم تذهب الى الخزاانه وترتدى بيجاامه كم وبنطلون وااسع الى حد ماا عشاان الجبس
وبعد فتره يخرج كريم الذى تعمد ان يتاخر حتى تستطيع ان تبدل ملاابسها بحريه
كريم/ايه دا انتى هتناامى
شمس/ايوه عاايزه اناام
كريم/مش هتتعشى
شمس/لا مليش نفس
كريم/تعباانه؟؟
شمس ببتساامه/لا بس عاايزه اناام
كريم/اؤك عبرااحتك
ف فيلاا الانصاارى
ف غرفه احمد
احمد/يلاا يااريم عشاان العشاا
ريم وتخرج من غرفه الملاابس /يلاا
احمد بعصبيه/قولتلك ميه مره عبدالله تحت هتنزلى بشعرك ولا هو حجااب شكل وخلااص
ريم بعصبيه مماثله/وهو انت شوفتنى خرجت من الاوضه من غير طرحه انا لسه هلفهاا وانا محجبه وهفضل محجبه طول عمرى دا هداايه من ربناا لياا وبعدين بلااش تحكم من المظهر ياابشمهندس
ثم تتركه وتتجه الى المرآه وتلف الطرحه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *