روايات

رواية جبروت متيم الفصل الأول 1 بقلم شغف الإعصار

رواية جبروت متيم الفصل الأول 1 بقلم شغف الإعصار

رواية جبروت متيم البارت الأول

رواية جبروت متيم الجزء الأول

جبروت متيم
جبروت متيم

رواية جبروت متيم الحلقة الأولى

كانت تقترب منه بغضب وتقول:وانا مستحيل يا انس اوافق اتجوز واحد زيك
انس ويقول ببرود وهو يقرب وجهه من وجهها:هتتجوزيني يا عهد وغصب عنك وجلس علي الكرسي أمامها ببرود وكمل كلامه متفكريش اني ميت في حبك جوازك مني ليه مصلحه ليا
عهد:علشان كده نجوم السماء اقربلك يا انس
انس ويقف أمامها ويهمس بأذنيها وهو يلمس وجنتها:مش محتاجه اقولك مين انس الراوي يا بنت عمي وانا اقدر اعمل اي لو موفقتيش
عهد وتبعد يده:مش موافقه ووريني هتعمل اي يا انس
انس :طب كويس قوي كده وفتح فونه وظهرت صور ليها معاه في أوضاع مش كويسه
عهد بغضب:انت بني ادم حقير كان ممكن اتوقع منك اي حاجه بس الا دي يا انس انت وقعت من نظري قوي انت ازاي كده ازاي تعمل كده دا انا حتي بنت عمك وبعدين انا وانت عارفين أن دي فتوشوب
انس ويمشي حوليها وبخبث:انا وانت بس جدي والباقي ميعرفوش ولو انا وريتهم الصور دي شوفي بقي يا قطه اي اللي هيحصل وانا مش هيكون عليا عتاب وانت عارفه كويس أن انس الراوي بينفذ كلامه فالاحسن ليكي توافقي وكلها سبع شهور واطلقك متخفيش
عهد بضعف:موافقه
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
انس:يعجبني ثباتك علي المبدأ يا دكتور وجاب لها عقد الجواز وقال لها تمضي مسكت القلم بضعف ومضت
انس:دلوقتي بقيتي مراتي
عهد من بين دموعها:حقير
انس ويجلس أمامها علي الكرسي ويقول ببرود: تؤ تؤ كده عيب يا عهدي انا دلوقتي قره عينك وهو يغمز لها ودلوقتي غيري هدومك دي وانزلي ومحدش يعرف بجوازنا
عهد بدموع:حرام عليك انت بتعمل فيا كده ليه
انس ويخرج من غرفتها:كيفي كده بقي
عهد :والله لاندمك يا انس ونزلت وجدته يجلس يتحدث مع جده وعمه نظرت لها بكره وغضب وهو نظر لها بخبث
في مكان آخر……
استيقظت بوجع وهي تمسك رأسها بوجع:انا فين نظرت وجدت من يجلس علي الكرسي أمامها عاري الصدر
هو:اخيرا صحيتي اصل انا وينظر لها بوقاحه مردتش اعمل حاجه غير لما تفوقي
هي بدموع:انت مين
هو:انا مين انا حمزه الراوي ويقف ويجلس بجانبها ويمشي بصباعه علي خدها ويقول اظن اسمي مش مهم يا قمر
هي:ابعد ايدك دي وخليني امشي من هنا
حمزه: لا وشرسه كمان
هي ولقت سكينه بجانبها مسكتها وقالت:لو فكرت تقرب مني صدقني هقتلك
حمزه ويمسك يدها وقربها من قلبه:يلا
هي بتوتر ويدها ترتجف:صدقني هقتلك
حمزه:يلا ايدك بتتهز ليه ومسك منها السكينه سيبي دي يا شاطره لتعورك ويلا بقي خلينا نقضي ليله حلوه كده زيك
هي :مستحيل اللي في بالك ده يحصل وحاولت تقوم لكن حمزه مسك يدها الاثنين وحاوطها بين درعاته والسرير :وانا حمزه الراوي اي حاجه بتعجبني باخدها وقرب من رقبتها ويقبلها
هي بعياط وصراخ:سيبني ابعد عني ابوس ايدك ابعد عني
وبعد وقت كان يلبس التيشيرت وهي تضم رجليها لصدرها وتبكي بصدمه:انا مش ممكن اسمحك ابدا
حمزه:يلا يا شاطره بره هدخل الحمام واطلع ملمحش طيفك هنا
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
هي بدموع:انت بجد بني ادم حقير وحيوان
حمزه ذهب لها بغضب وأمسك كفها بغضب:قسما بالله لو اتكلمتي كلمه زياده هقطعلك لسانك ده يا حلوه وقال بوقاحه اي عجبتك وعايزه تقعدي معايا أكثر معنديش مانع بس مره تانيه وهو يلمس علي شفايفها
أبعدت يده وقالت:حسبي الله ونعم الوكيل
حمزه:زي ما قولتلك اطلع ملمحكيش هنا
مشيت الفتاه وهي تبكي
هي:ياربي هروح ازاي لاهلي كده دا انا ابويا ممكن يقتلني يارب ذهبت الي بيتها
الام:ورد مالك يابنتي
ورد وتكتم دموعها:مفيش يا ماما هدخل انام بس علشان دماغي وجعاني ودخلت الي غرفتها انهارت علي السرير تبكي
ورد:انا خلاص كده انتهيت يارب يارب
عند حمزه خرج من الشقه ركب السياره
حمزه:خلاص يا جدي فاضل ساعتين واوصل البلد واغلق الخط
عند عهد كانت تقف في المطبخ تعد الشاي
انس:هاتي الشاي واطلعي علي اوضتك
عهد:ملكش دعوه تمام ودي اخر مره تكلمني كده قرب منها انس ويلمس بإبهامه علي شفتيها ويقول:شكلك نسيتي اني جوزك يا عهدي….

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جبروت متيم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *