روايات

رواية دكتور قلبي الفصل السابع عشر 17 بقلم ملكة زماني

رواية دكتور قلبي الفصل السابع عشر 17 بقلم ملكة زماني

رواية دكتور قلبي البارت السابع عشر

رواية دكتور قلبي الجزء السابع عشر

دكتور قلبي
دكتور قلبي

رواية دكتور قلبي الحلقة السابعة عشر

عمر بصدمه وفرحه حامل بجد
مالك بفرحه على فرحه اخوه وحضنه الف مبروك
عمر الله يبارك فيك
مالك هخرج انا ورايا حاله لزم اشوفها
ليان ابتديت تفوق اه
عمر بلهفه حبيبتي عامله ايه دلوقتي طمنيني عليكي
ليان وديت وشها الناحيه التانيه عوزه امشي من هنا
عمر حاضر هخدك ونروح
ليان هتوديني عند ماما
عمر بدموع بردو عاوزه تسبيني طب لو مش عشاني عشان خاطر ابننا
ليان بصدمه اي ابننا حطيت ايديها ع بطنها أنا حامل
عمر آه هتبقي احلي ماما في الدنيا
ليان بدموع كان نفسي يجي يتلقي امه وابوه مع بعض مش منفصلين
عمر حضنها حقق عليا
ليان بتحاول تطلع من حضنه بس هو كان ماسك فيها مش راضى يسبها
ليان استسلمت وفضلت في حضنه تعيط
عمر حس أن نفسها انتظم بيبص اتلقها نامت شلها وركبها العربيه وروح البيت
ساره بفرحه بجد ي مالك ليان حامل
مالك بجد يعيون وقلب مالك من جوه عقبلنا احنا كمان
ساره بكسوف آه انشاء الله
مالك وحشتيني اووي هتيجي امتا
ساره كمان يوم يكون ادم خلص شغل ونرجع
مالك جهزي نفسك اول لما ترجعي هاجي اتقدم على طول
ساره انشاء الله
مالك تمام ياقلبي تصبحي على خي
ر ساره وانت من اهل الخير
ادم دخل بتكلمي مين
ساره دا مالك
ادم كشر مش قولنا هنربيه الاول
ساره راحت وقعدت في حضنه منا بربيه بس بطريقتي
ادم باس جبينها ربنا يخليكي ليا يارب
ساره طلعت من حضنه احم مالك عاوز يجي يتقدم
ادم شاف الخوف في عين ساره يايرفض فامحبش يزعلها
ادم بابتسامه وانا موافق بس هنفخه طلبات
ساره بضحك براحتك ياكبير
عمر وصل البيت ونيم ليان ع السرير برفق وحط ايده على بطنها بي حنيه ربنا يخليكم ليا يارب انا من غيركم مثواش حاجه وخدها في حضنه ونام
اسراء بضحك شوفتي مش قولتلك هخدو منها اكيد دلوقتي ليان مقهوره وهتسبله البيت
صحبتها بشفقه على ليان صدقيني هتندمي وذنب ليان في رقبتك سلام
تاني يوم ليان صحيت اتلقت نفسها في حضن عمر
ليان لو تعرف انا بحبك قد ايه مكنتش عملت فيا كده
عمر فتح عينه وانا بموت فيكي صدقيني غصب عني
ليان بعد اذنك اوع
عمر طب هتفضلي جنبي
ليان لا
عمر بزعل براحتك ي ليان بس عوزك تعرفي ان عمرك ما هتلاقي حد يحبك قدي وسبها وقام دخل الحمام
ليان قعده محتاره تفضل معاه ولا تسيبه
عمر خرج من الحمام راح يلبس على طول
ليان أنت رايح فين
عمر من غير ما يبصلها رايح الشغل هبعتلك حد يسعدك وفطاري كويس وبليل هنروح عند دكتوره النساء
ليان طب استنى انزل معاك الشغل
عمر لف وشه مفيش نزول انا مش مستعد يحصلك حاجه حد يخبطك كده ولا كده
ليان قربت منه خايف عليا
عمر والدموع فى عنيه اكتر من نفسي متسبنيش
ليان صعب عليها شكل عمر هي مش قادره تشوفه في الحاله دي اول مره تشوفه ضعيف
قربت منه وخديته في حضنه توعدني انك هطلقه على طول ومش هتسبني ابدا
عمر بفرحه اوعدك أن عمري ماحد هيكون في حياتي غيرك ليان قربت من شفيفه وبستها وعمر بسها بشوق
ليان بعدت ممكن تفضل معايا النهارده
عمر من عيوني انتي تؤمري امر كده
ليان قربت منه بدلع طب انا و ابنك عوزين فطار من ايدك عمر بفرحه ونزل باس بطنها أنا عيوني ليكي انتي وابني
اسر حور عامله ايه النهارده
حور الحمدلله بخير اسر ماما عوزه تشوفك اووي
حور أنا كمان والله وحشاني جدا
طب اي هتيجي تشوفيها النهارده
حور معلش خليها يوم تاني عشان تعبانه شويه
اسر بخوف لي مالك
حور متقلقش اووي كده شويه أرهق مش اكتر
اسر تمام تعالي نفطر سوا
حور يلا
بليل عمر خد ليان عند الدكتوره
الدكتوره عال كل حاجه تمام بس انتي ضعيفه اووي ياستاذه ليان لزم تتغزي كويس عشان الانيميا الي عندك وانا هكتبلك على شويه فيتامينات تمشي عليها واهم حاجه الراحه علشان انتي لسه في اول شهور الحمل
عمر شكرا يدكتوره وخد ليان ومشي
عمر شوفتي قالت اي اهم حاجه الراحه يعني مفيش نزول مستشفى وتكلي كويس
ليان حاضر اي أوامر تاني
عمر بضحك آه
ليان اي عمر عايز واحده وشاور على خده
ليان قربت منه واديته وحده في خده
ليان أنا مش عاوزه اروح
عمر اومال عوزه تروحي فين
ليان وديني عند ماما نقولها بخبر الحمل اي رأيك
عمر حاضر وبعدين نطلع عند ماما ونقدي معها اليل اي رأيك ليان اشطا طنط وحشاني اووي
عمر قرب منها بغمزه والله انتي الي وحشاني ماتيجي نروح واحكيلك حدوته
ليان بكسوف بس بق
عمر بضحك لسه بتكسفي مني والله عيبه في حقي
ليان وصلت عند امها
امها حبيبتي الغالية وحشاني اووي
ليان حضنتها والله انتي اكتر يا ماما
عمر لا انا كده زعلان
امها لي يبني
عمر عشان ختي ليان بي الحضن وانا لا
امها قربت منه وخديته بي الحضن احسن حضن لحسن عمر عمر باس ايديها ربنا يخليكي لينا ياست الكل
ليان عندنا خبر حلو
امها اي هو
ليان بفرحه أنا حامل
امها زغرطيت بفرحه الف مبروك ربنا يتمملك علي خير ياقلبي انتي تقعدي معايا اشوف طلباتك عشان متتعبيش نفسك
عمر بتزمر وخد ليان في حضنه لا مراتي متبعدش عني ابدا انا اخدمها بعنيا
ليان بصت لي عمر بحب ربنا يخليك ليا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية دكتور قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *