روايات

رواية صغيرة الأدهم الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم نوران أحمد

رواية صغيرة الأدهم الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم نوران أحمد

رواية صغيرة الأدهم البارت السادس والثلاثون

رواية صغيرة الأدهم الجزء السادس والثلاثون

رواية صغيرة الأدهم الحلقة السادسة والثلاثون

اخدت نور الهاتف وضربت الارقام
نور بصوت طفله : الو سمو عليكو
صوت شاب قوي : الو وعليكم السلام مين
نور بصوت طفولي : انت مين
…… : يا بت جولي لامك تجفل الخلاط دجيجه نشوفو مين حولها دجيجه مفرحناش علي الطماطم دجيجتين نشوفو الو مين
حاول الفتيات كتم ضحكتهن
نور : الو انت مين
……. : استغفر الله العظيم هو يوم عليا الطلاج باين من أوله عليا الطلاج من 5 الصبح باين يوم فجري
نور : يا عمو انا اسمي تونيا وانت
….. : انا مين
نور : اه
…… : انا مدحت يا خالتي
نور : خالتك مين انا مث خالتك يا حبيبي
مدحت : طايب عايزه اي يا دنيا
نور : انت عندك كام سنه يا عمو انا عايزه اتعلف عليك واللهي ارتحتلك من صوتك
مدحت : عرفتيني من صوتي عليا الطلاج هو يوم باين اصطبحت بوش
نور : عليا الطلاج لانعرف عليك يا عمو اصطبحت بوشي ده انا اموله علي فكله
مدحت : مش عليكي يا عم ع المرأ اللي جعدالي تفرم طماطم تجوليش شغلانه والله شغلانه مجندله
نور : هي ملاتك
مدحت : ايوه عليا الطلاج ربنا يبعدها عني يا شيخه وتغور فداهيه تاكلها عربيه
نور : حالام عليك كل ده عثان سمعت ثوتي
مدحت : صوتك بقولك اياا روحي يا بت يلا يا ماما سلام
نور : خد اقولك يا عمو يا حبيبي هقولك اخر حاجه واقفل متكثرنيث متثبنيث يا عمو
مدحت : اي هو ده بجولك اي يا بت
نور : جولي
مدحت : جولي لابوكي ولا امك اللي مصلطينك عليا الطلاج العمليا محملاش عليا الطلاج اجيلكو ورب الكعبه ادور فيكم الضرب وبراحتي
نور : هقولك علي حاجه واقفل بث
مدحت : ماشي جولي يا ماما جولي يا جمر ربنا يخليكي يارب عيونك عيون غزلان ربنا يحفظك
نور : الله حبتني كدا بثرعه
مدحت : ابايا اجسر د### ام التلفون ده يا شيخه عشان متكلمش تاني ولا اعمل اي طيب
كتمت نور الهاتف ونفجرت بالضحك هي والفتيات لتوقفهم باشاره انها سترجع للمكالمه
مدحت : عليا الطلاج ماشي بعلاج الضغط والسكر ومحملاش العمليا اصلا
نور : يا حبيبي الف سلامه عليك جابتلك السكل وتغط
مدحت : عليا الطلاج وانتي هتجيبيلي دلوجتي ال ال الجلطه علي طول واموت علي يد عيله صغيره
نور : لا لا اوعي تموت هموت ولاك
مدحت : تموتي ورايا
نور : انت اسمك مدحت
مدحت : ايوه اسمي مدحت
نور : يا احلي مدحت في حياتي
مدحت : انتي عندك كام سنه يا بت
نور : خمثه ونث
مدحت : لا كبيره عليا انا عندي 4 ونص
نور : لا يا مدحت الثن مث حاجه توقف حبنا
مدحت : ابايا سامعه عيله صغيره تجولي السن بجالي 18 سنه مجوزك مجولتليش حتي ازيك ع الاشكال الخرا يلعن ابو ابوكي
اغلق الهاتف
ليصرخو الفتيات من كثره الضحك علي تلك المكالمه
لتوقفهم نور قائلا : الموضوع مخلصش هنا هتصل تاني
ميرا : يا الهوي عليكي لو اسر عرف هيقتلك
نور : اسكتي يا بت ده بارد
اتصلت نور مره اخري
مدحت : الو
نور : الو
مدحت : انتي تاني يا بت انا مش جولتلك سلام
نور : بتقفل في وثي ليه
مدحت : زي بعضه معلش الرصيد خلص
نور : لصيد اي انا الي لنه عليك
مدحت : ما الشحن خلص
نور بصوت هادئ : انت بتضحك عليا يا مدحت
مدحت : تاكلني عربيه عشان اخلص عليا الطلاج الاجيها منك ولا من العماله تفرم طماطم الله يصلح حالك بجولك اي يا بت متتصليش ع الرقم ده عليا الطلاج اطلعلك في الحلم
نور : اطلعلي هو انا هلاقي احلي منك
مدحت : يا باي يا امي علي الشغلانه المجندله انتي عندك كام سنه يا حبيبتي
نور : خمثه ونث
مدحت : ابايا خمسة ونص
نور : اه
مدحت : عليا النعمه متجوز بغله عندها 24 سنه تاكلها عربيه عليا الطلاج ما جالتلي بحبك من يوم الدخله
نور : ثوفت في فرق ما بينا ازاي يا قلبي
مدحت : عليا النعمه لما تكبري هيبجا عندك شجه دعاره كد الدنيا انتي
نور : حالام عليك يخلبيتك
مدحت : مين علمك بتسمعي الكلام ده منين يا بت
نور : انا اول ما سمعتك ثوتك دوت علفت كل حاجه عن معاني الحب
مدحت : معاني المحن معاني الجرف
ضحكت نور بهدوء
مدحت : عليا الطلاج يا بت لو اتصلتي هنا تاني لسمعك كلام عفش
نور : عليا الطلاج انت قلبك حنين ومث هيقدل يعمل معايا كدا
مدحت : اباي يا بت انتي بترضعي زباله ولا بتاكلي اي وانتي صغيره
نور وهي تضحك : اي بث في اي
مدحت : يا عم ما جولنا مفيش انتي مين مصلتك علي ابونا انتي
نور : اي يا مدحت متعصب ليه
مدحت : يا باي يا امي عليا الطلاج المراره هتتشال
نور : امتي هتثيلها امتي عثان اجي ازولك
مدحت : بجولك اي يا عسل انتي تروحي علي ماما تجوليلها يا ماما عمو كلمني امك حلوه ولالا
نور : اسال امك لو امك حلوه تبقي امي حلوه
مدحت : انا امي ميته
نور : الله يلحمها يا مدحت يا حبيبي سامحني
مدحت : ابايا يا امي طب هاتي ابوكي أكلمه انتي بت مين طيب
نور : اي يا مدحت عايز تعلفهم قد اي كنا بنحب بعض
قفل في وجهها لتظل تضحك بشده ولاكنها لاحظت انها الوحيده من تضحك لتنظر حولها لتجدهم متسمرين في مكانهم وينظرون للامام نظرت لنفس الاتجاه ولاكن سرعان ما صرخت وركضت وأسر خلفها
نور بصراخ وهي تركض : يا مامااااااا يا مامااااا الحقيني
خرجت سميحه علي صوتها لتختبئ خلفها بسرعه
كان اسر يستشيط غضبا
اسر : وربنا لربيكي تعالي هنا
سميحه : اي يا ولاد بس اي اللي حصل
نور بمسكنه مدعيه البرائه : شوفتي يا ماما عايز يضربني ازاي وهو اصلا مش جوزي ولا ليه الحق يعمل كدة
اسر بعصبية : مش اي يا روح امك لا بقولكم اي كتب الكتاب اللي اتكتب عند المأذون ده كان في احلامي يعني ولا واي عبط مش عايز ومع ذالك مش النهار ده الحد الخميس هكتب الكتاب تاني قدام الناس وهطلع عينك
سميحه : اي يا ابني حصل اي بس
اسر بغضب : الاستاذه المحترمه بتكلم واحد
نور ببرائه : اي يا اسر ده مدحت
شهد بهمس لميرا : البت دي متخلفه
اسر بغضب اكبر : نعم يا اختي
سميحه بهمس لنور : ده قريبك ولا اخوكي يا بت
نور : ولا اعرفه يا حجه
سميحه بغضب وهي تمسك الشبشب وتضربها : اه يا قليله الربايه يا مهزقه ادافع عنك ازاي دلوقتي
صرخت نور وركضت خلف ميرا تحتمي بها
كان فارس يقف بعيدا مبتسما وقال : ما شاء الله ابو الهول البارد طلعله صوت
اسر بغضب : متفرحش اوي كدا مراتك كانت معاهم
نظر فارس لحور نظره ارعبتها لتتحدث بسرعه
حور : والله والله لا انا انا انا بس قولت موافقه يلا نتكلم عشان نفرفش شويه
ضربت شهد بيدها علي رأسها بيأس قائله : غبيه زي المتخلفه اللي وري دي جيين تكحلوها عميتوها كتكم البلا الله يخربيتكم
كانت ميرا تضحك علي تعليقات شهد
فارس بغضب وعيناه كالدم بصوت حاد : علي اوضتك حالا
حور : بس ا…
فارس بصوت افزعها : قولت علي اوضتك
ركضت حور وهي تبكي علي غرفتهم
سميحه : ليه يا ابني
نور : كله بسبب المفتري اللي واقف هناك ده
شهد : اخرسي الله يخربيتك
اسر بغضب : تصدقي بالله ا..
لم يكمل كلامه بسبب رنين هاتفه
اسر بحده : ايوه يا فندم
القائد : اسر جمع فريقك
اسر : ليه يا فندم
القائد : في مهمه كلفتكم بيها
اسر : يا فندم حضرتك عارف اني في مهمه حاليا خاصه جدا وبعدين انا مش معايا تفاصيل المهمه الجديده
القائد : ابعتلك كل حاجه بمجرد ما تقفل معايا والمهمه دي ليها علاقه بالمهمه اللي انت فيهم لما تقرا المعلومات اللي هبعتهالك هتفهم
وضع اسر يده على جبينه بضيق : والمهمه دي المفروض هتتنفذ امتي
القائد : خلال ساعات هتطلع انت وفريقك
اسر : ازاي يا فندم
القائد : بلغ فريقك وخليهم خلال ساعه بس يكونو عندي يجهزو نفسهم وانت هسيبك تحط خطه وتقرا المعلومات اللي عندك وكل حاجه هتيجي لحد عندك هتطلع من هنا الساعه 1 بالليل
اسر بضياع : تمام يا فندم
نظر الجميع لأسر بفضول بما جعل وجهه يتغير 180 درجه
اتصل اسر بفهد ليجيب بسرعه : اي يا معلم اخبارك اي
قام بمشاركه المكالمه مع فريقه ليجيب النمر والثعلب
الثعلب بمرح : وحشني يا كبير عاملين اي يا عيال
اسر بجديه قلقت الجميع : جهزو نفسكم وخلال ساعه تكونو في المقر
فهد : ده ليه أن شاء الله
اسر : مهمه جديد
الثعلب : نعم يا خويا مهمه اي دلوقتي
اسر بحده : مش خدت الأوامر
الثعلب بذهول : ايوه
اسر بعصبية : يبقا تنفذ من غير نقاش واغلق في وجههم
الثعلب : اي اللي حصل دلوقتي
النمر : يبقا الموضوع مهم ومش محتاج سخافتك اكيد يلا عشان الحق اجهز سلام
الثعلب : هو ليه الكل بيقول عليا سخيف وتافه
فهد : وده ملفتش نظرك لحاجه
الثعلب : لا لفت
فهد : الحمدلله يا بركه دعاكي يا اما
الثعلب : أن الشجره المثمرة الناس بتزقلها بالطوب
فهد : بتزقلها حسبي الله غور يلا سلام
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
فارس : اي يا اسر مالك
اسر : عندي شغل
ثم ذهب سريعا لغرفته يقرأ المعلومات وهل كالاتي
تم رصد شاحنات تعبر الميناء وتم تتبعها حتي وصلت لتايلاند ويتم بيع الأسلحة والفتيات علي جزيره منعزله لا يعيش بها احد وبعد مراقبتهم لفترات تم التوصل إلي بعض المعلومات وأن تلك الجماعه يقودها شخص مجهول الهويه من امريكا ومن خلال المعلومات توصلنا لفتاه تخلت عن جماعتهم ومعها بعض المعلومات وتم حبسها في تلك الجزيره مهمتك النزول الي تلك الجزيره وجمع المعلومات وتخليص الفتيات ومصادره تلك الفتاه قبل قتلها ومن ضمن المعلومات هناك افخاخ كثيره في الجزيره ومراقبين واسلحه
الطياره هتوصلك بعد ساعتين من وصول الرساله بالتوفيق يا بطل
ظل اسر يفكر بخطه وتجهيز معداته
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
نور : هو ماله ده
ميرا : اقسم بالله مشوفتش في برودك
شهد : والله العظيم حظك حلو انه منفخكيش
سميحه : مسكينه البت اللي فوق طلعت ودمعتها علي خدها يا حبه عيني
نزل اسر وهو يرتدي ملابس القوات الخاصه ومعه سلاحه
كانت هذه المره الأولي التي تراها نور هكذا فابتسمت وسرحت بملامحه وهي تضحك كالبلهاء
قائلا : اسورتي اسورتي واد يا اسورتي
نظرت الفتيات لها بزهول ما تلك الرقه التي تتحدث بها
نظر اسر اتجاه الصوت بصدمه
نور : انت لسه زعلان مني يا حبيبي
اسر : يا اي ..؟ نعم.. ؟ مين دي ؟ انا مش فاضي للهبل ده
نور : خد يا واد وانت قمر كدا يخربيت جمال امك
ابتسم أسر قائلا : مش هينسيني اللي عملتيه بردو لما ارجعلك بس
سمع الجميع صوت طائره قريبه
اسر : لازم امشي سلام
ذهبت الفتيات الي النافذه لينظرو لما يحدث
ميرا : بقا انتي يطلع منك الكلام ده اي يا بت البجاحه دي كدا قدامنا بتعاكسيه
نور : مش جوزي الله
شهد : مش علي اساس من شويه مش جوزك
نور : بس بقا كفايه رغي عايزه اتفرج
عند خروج اسر ذهب إليه الشيخ ورجاله
الشيخ : في اي يا اسر يا ابني
اسر : عندي مهمه لازم اخلصها امانه عندك البيت وأصحاب البيت امانه في رقبتك لحد ما اجي
الشيخ : متقلقش يا ابني نفديهم برقابنا
اسر : تسلم ده العشم بردو
أخرج الفهد سلم من الطائره ليصعد عليها اسر ركض سريعا وأمسك به تحركت الطائره وهو ما زال يصعد للاعلي حتي وصل
النمر : اي الخطه بقا
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
حور بدموع : ا انا عايزاه امشي من هنا
تجاهلها فارس وهو يحضر بعض الملابس
حور وهي تبكي كالاطفال أمسكت طرف قميصه : وديني عند بابا
فارس بعصبية : حووور انا مش فاضي لدلعك الفارغ ده
حور بدموع : ايوه فعلا تحرجني وتكسفني قدام الكل بالشكل ده وكمان انا اللي بدلع انا عايزه بابا
نظر إليها فارس نظرات اخرستها وجعلتها ترتد للخلف بخوف
فارس بغضب : انا لحد دلوقتي ماسك اعصابي ومش عايز انفعل مش عايز اسمع صوتك خالص مفهوم وخرج سريعا
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
رن الهاتف من رقم مجهول
ليفتح الخط بفضول بدون اي كلمه أتاه صوت
……. : ادهم خلي بالك كويس اوي انت متراقب ومشكوك فيك وانت عارف اللي بيقلقوا منه بيعملوا فيه اي
وتم إغلاق الخط ليصمت لبعض الوقت يفكر ثم ذهب سريعا للخارج من الباب السري للقصر وحجز طائره وذهب
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
عند مازن كان يراقب ما يحدث في المشفي من بعيد ليكتشف الجانب المظلم لكل شخص يعمل معه بالمشفي
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
عند فارس فقد لاحظ اشياء غريبه تحدث حول القصر ليذهب سريعا ويستعد لها وأخبر بعض من رجال الشيخ بأن يحمو المخزن بما فيه
ولم تمر الا دقائق حتي سمع الجميع صوت طلقات نارية وتحطيم وأصوات عاليه كانت حور وحيده في الغرفه تبكي بخوف حاولت ميرا استجماع شجاعتها وصعدت للاعلي وهي تركض منحنيه ظهرها حتي وصلت إليها وامسكت يديها طمأنتها ونزلت بها للبنات واخذتهم لذالك المكان الذي صنعه لها والدها تحت الارض وهو عازل وحاولت طمأنتهم
وفي الخارج كان المكان ممتلئ برجال ملثمين برداء اسود وتأذي الكثير من رجال الشيخ محاولين حمايه من في القصر وكان مازن وفارس كالوحوش في ارض المعركه
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
النمر : انا مش مطمن حاسس ان في كمين لينا يا معلم
اسر : أن شاء الله يكون احساسي غلط ونقدر نخلص المهمه دي بنجاح المهم زي ما عرفتكم الثعلب هيروح لاعلي مكان يراقب كل حاجه في الجزيره ويبلغنا وطبعا انت اسطوره اكبر قناص لو شوفت حد فينا في خطر ومش واخدين بالنا اتصرف وانت يا نمر وفهد كل واحد هياخد اتجاه وعند اشارتي تهجمو غير كدا لا
فهد : انت متخيل أن الجزيره دي بتاعتهم كلها ؟ هيكون فيها قد اي ؟
الثعلب : مش اول ولا اخر مهمه صعبه يعني هنقدر و اللي عنده كلمه حلوه يقولها غير كدا لا
نزل الجميع من الطائره واتخذ كل شخص مكانه وذهب اسر يتسلل ببطئ وهدوء للداخل حتي صدم بما يراه وووو
تفتكروا اي اللي هيحصل في القصر وهل هيقدرو يوصلوا للبنات وبنت الزعيم ولالا وممكن يتأذي حد فيهم ولالا
ويا تري ادهم اختفي وراح فين
وتفتكرو في كمين معمول لأسر في الجزيره دي ولالا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقى حلقات الرواية اضغط على : (رواية صعيرة الأدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *