روايات

رواية حبي الوحيد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم جنى أحمد

رواية حبي الوحيد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم جنى أحمد

رواية حبي الوحيد البارت التاسع والعشرون

رواية حبي الوحيد الجزء التاسع والعشرون

حبي الوحيد
حبي الوحيد

رواية حبي الوحيد الحلقة التاسعة والعشرون

مراد شال ندي ونزل علي سلم الفيلا وراحوا عند العربية ونزلها وفتح باب العربية وركبوا وإتجهوا إلي المستشفي
«في العربية»
ندي وهي بتعض مراد من كتفه: ااااااااه مش قاااااادرة
مراد بدموع: سيبي كتفي يا ندي حرااام عليگي
ندي بصويت وهي بتحاول تنظم نفسها: اااااااه أوف أوف أوف سوووووق بسرعة يا مراد
مراد وهو مركز في الطريق وموجوع من ضرب ندي: سيبي كتفي طيب عشان أعرف أسوق هنعمل حادثة والله
ندي وهي بتضربه في وشه: إخلصصصص سوووووق بسرررررعة
مراد بدموع: وشي وشي بطليييي ضرب يا ندي هنوصل والله بس إستحملي
ندي وهي مكملة عض في إيده اللي ماسكة الدريكسيون: اااااه أوف أوف بسرررررعة يا مراااااد
مراد وهو بيهديها: حاضر يا حبيبتي خلاص فاضل خطوتين ونبقي وصلنا نوح يا حبيبي بطل ضرب في ماما شوية عشان ماما عمالة تضرب فيا وأنا خالص مش قادر سيبي وشي بقااا كفاااية سيبي وشي كفاية ضرب
ندي بعياط: منك لله إنت السبب في إللي أنا فيه دة
مراد: ليه يا ختي كنت أنا اللي ضربتك على إيدك عشان تحملي
ندي: ما أنا حملت بسببك المهم إخلصصصصص وصلنااا وكملت ضرب بوكسات في وش مراد
مراد بهدوء وهو بيملس على شعرها: خلاص وصلنا …. ومراد شال وندي وحطها على الترولي وطبعاً كان باين عليها إن دي حالة ولادة
(وسليم وثريا وفريدة جم وعلي ونادية وليل جه بس من غير غزل عشان كانت نايمة بعمق بعد تعب شديد وليل مرضاش يصحيها سابها في الفيلا مع الحراسة)
سليم: إهدأ يا مراد يابني هتفضل رايح جاي كدا ليه محسسني إنها في عملية قلب مفتوح دي ولادة طبيعية وبعدين وشك ماله عامل كدا ليه؟؟
مراد: مافيش ندي وإحنا في العربية كانت عمالة تضربني وتعضني دة أنا كلت ضرب مكلهوش عيل في سنة ستة إبتدائى مضيع الباقي
فريدة بضحك: تستاهل ربنا جابلي حقي فاكر لما كنت تعضني من إيدي وتضربني في نفس الوقت
ثريا: أهوا ليل جه أهوا …. وليل سلم على الكل
فريدة: اومال فين غزل يعني مجبتهاش معاك ليه؟.
ليل: غزل إمبارح طول الليل كانت عمالة ترجع وتعبانة ونامت بالعافية مرضتش أصحيها نامت بالعافية
مراد: فعلاً والله كما تدين تدان زي ما عملت فيكي إتعمل فيا وأكتر كمان (كدا جبت حق كل الناس يا جودعان إيه رأيكوا😂😂)
•عند علي ونادية•
كانوا قاعدين مع بعض لكن كان مراد والكل قاعدين قدام العمليات علي طول لكن علي ونادية قاعدين ورا بشوية … فاهمين حاجة؟😂😂
نادية بقلق: أنا خايفة أوي يا علي إنت عارف إن دي اول مرة ندي تتحط في اللحظات دي
علي: يا نادية يا حبيبتي عادي طيب ما إنتي ولدتي ندي طبيعي وكنتي أول مرة تتحطي في المواقف دي فعادي إن شاء الله تقوم بالسلامة
نادية وهي بتاخد نفسها: إن شاء الله إن شاء الله
علي: إن شاء الله
بقلمي جني أحمد
___________________
“في فيلا ليل الجرحي”
غزل صحيت بإنزعاج وهي بتحط إيدها جمبها عشان تلاقي ليل لكنها ملقتش حد فقامت بإستغراب
غزل بإستغراب: إيه دة غريبة يعني فين ليل معقولة يكون راح الشركة؟.. ….. لا لا شركة إيه اللي الساعة 6 إلا ربع … يمكن كلموه عشان حاجة مهمة أو حاجة حصلت ….. بس كان قالي وبعدين ليل مش بيروح في حتة غير لما يعرفني ويسلم عليا اوووف أومال راح فين ياربي …. ونزلت تحت عشان تشرب مية بتاعها لقت الخادمة
غزل: سهر متعرفيش ليل راح فين لإني صحيت ملقتهوش وبكلمه مش بيرد
سهر: أيوة يا ست هانم أنا عارفة ليل بيه وهو كان نازل متسربع وقالي أخلي بالك منك وأديكي الدوا لو إتأخر يعني
غزل: أيوة كان نازل متسربع رايح فين يعني في حاجة في الشركة في مشكلة كدا يعني؟؟
سهر: معرفش يا ست هانم بس مش عارفة مش عارفة مين بتولد ومش عارفة إيه حاجة كدا يا ست هانم
غزل بصدمة: بتولد يبقي ندي أيوة فعلا هي قفلت الشهر التاسع إمبارح طيب مقاليش ليه اووووف يا ليو .. ماشي يا سهر كملي شغلك …… وطلعت علي أوضتها
______________
“في المستشفي”
ندي كانت خلاص ولدت وإتنقلت غرفة عادية بس حطولها شوية أجهزة عشان ينظموا ضربات قلبها
الممرضة: إتفضل يا استاذ مراد ولد زي القمر يتربي في عزك … ومراد خد الولد ومراد أول ما شابه حس بشعور غريب حس إنه شايل حتة منه هو وندي وكبّر في ودنه الأذان وكان صوته حلو أوي
ثريا بإبتسامة: ما شاء الله والله اكبر جميل يا مراد يتربي في عزك
نادية بدموع فرح: الله وأكبر الله وأكبر ما شاء الله عليه
علي: بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن يتربي في عزكوا يا مراد
سليم: الله واكبر ما شاء الله عليه يتربي في عزك يا مراد
ليل: ألف مبروك يا مراد يتربي في عزك
فريدة وهي تلاعب مناخيره الصغيرة: ألف ألف مبروك يا حبيبي يتربي في عزك
مراد: شكرا ليكوا ياجماعة إنكوا شاركتوني في فرحي وبعدين مراد فضل يدقق في نوح ولاقاه إنه شبهوا أوي حتي بلون شعره ومراد باسه من خده
سليم: ما شاء الله عليه شبهك أوي يا مراد بنفس لون شعرك ولما يفتح عينيه بردوا أكيد لونها هتبقي شبهك
مراد وهو بيدي نوح لممرضين بحرص شديد: إتفضلوا والممرضين خدوه وحطوه في عربية صغيرة للأطفال وبدأوا يجهزوه عشان يدخلوه لندي ….. وغزل رنت علي ليل وليل رد عليها
غزل: ليل أنا برن عليك مش بترد عليا ليه برن عليك من الصبح؟؟
ليل: يا حبيبتي ندي كانت بتولد الفجر وإنا مرضتش أصحيكي خصوصا امبارح كنتي بترجعي وتعبانة فقلت أخليكي نايمة
غزل بطفولة: طيب أنا عايزة أجي المستشفي انا أصلا معرفتش أنام انا عايزة أجي المستشفي يا ليو عشان خاطري
ليل: والله لو تقدري تيجي تعالي بس لو مش هتقدري متجيش علي العموم لو هتيجي أبعتلك العربية والحراسة
غزل بسرعة: طبعاً جاية أنا أصلا لابسة هدومي وكنت بكلمك عشان استأذنك
ليل بضحك: حاضر تعالي بس إنزلي علي السلم براحة وخلي السواق يسوق العربية ببطئ محدش بيجري ورانا
غزل: حاضر يا ليو ….. وغزل نزلت وركبت العربية وإتجهوا إلي المستشفي
_________________
“في المستشفي”
ومراد دخل لندي اللي فاقت لكن كانت تعبانة جدا
مراد: عاملة ايه دلوقتي يا ندوشتي
ندي بتعب واضح في صوتها ووشها: الحمدلله كويسة بس تعبانة جامد وباخد نفسي بصعوبة مش مهم أنا المهم البيبي كويس؟.
مراد وهو بيقبل خدها: البيبي كويس ومافيهوش أي حاجة وعلي فكرة هو شبه أبوه
ندي بإبتسامة باهتة: طيب أنا عايزة أشوفه وعايزة أشيله
مراد بحب: هتشوفيه يا روحي بس إرتاحي شوية وهما هيجيبوه كمان شوية
ندي: هو ماله وشك متدشمل كدا ليه كإن عربية داست عليه؟..
مراد بسخرية: إنتي نسيتي الضرب اللي أكلته لما كنا في العربية
ندي بحزن: أنا آسفة يا مراد متزعلش والله
مراد بإبتسامة: مش زعلان منك يا حبيبتي أهم حاجة تكوني كويسة …… وندي فضلت تبوس كل مكان في علامات ضرب ندي في وشه لحد ما وصلت لمنطقة فوق الشفة العلوية
مراد بخبث: هاااا ما تكملي وقفتي ليه؟..
ندي بتعب: مراد إحترم نفسك ….. وهاتلي نوح عايزة أشوفه
مراد وهو بيقبل رأسها: حاضر هخليهم يجيبهولك أه صحيح مامتك وعمي عايزين يشوفوكي وماما وبابا وفري عايزين يشوفوكي
ندي بتعب: طيب أنا بقيت كويسة الي حد ما دخلهم يا ميرو
مراد بحب: حاضر هدخلهم …. ودخلوا نادية وعلي وبعدين الباقي
نادية: عاملة ايه دلوقتي يا ندى
ندي: أنا كويسة جدا ياجماعة والله أهم حاجة أنا عايزة أشوف نوح
علي: هنيجيبوا دلوقتي يا حبيبتي بس بيعملوا شوية فحوصات
ندي بتعب: ماشي يا ماما …… وبعدين الممرضة جابت نوح في العربية الصغيرة وشالته بلطف وخلت ندي تشيله
ندي بفرحة: بسم الله ما شاء الله شبهك يا مراد …. ونوح بدأ يفتح عينه
مراد وهو بيقبل رأسها: فعلا شبهي أوي
ندي وهي بتقبل أنف نوح الصغيرة بلطف: حبيب قلبي ما شاء الله يا مراد شبهك بنفس لون عينك الخضرة الفاتحة ولون شعرك
علي ونادية وسليم وثريا وليل في صوت واحد: يتربي في عزكوا
ندي وهي بتقبل خد نوح: يا حبيبي ربنا يخليك يا روحي
فريدة: ندوش أنا عايزة أشيله
ندي وهي بتديهولها بحرص شديد: خلي بالك منوا يا فريدة
فريدة بضحك: انا عمتو متخافيش عليه …. وفريدة شالته ومسكت إيده بصابعها وقالت: ياخلاثي على القمر
وغزل وصلت المستشفي وليل طلعها علي الأوضة في الأسانسير ووصلوا الأوضة ودخلوا وغزل سلمت علي الكل
غزل وهي بتسلم علي ندي: ألف مبروك يا ندي يتربي في عزك
ندي بإبتسامة: الله يبارك فيكي يا غزولة إن شاء الله ربنا يقومك بالسلامة
غزل: إن شاء الله إن شاء الله فين البيبي
فريدة: أهوا يا غزل …. وغزل شافته وقبلت خده
غزل بإبتسامة: الله وأكبر بسم الله ماشاء الله عليه يتربي في عزكوا
ليل وهو ماسك إيد غزل وقال بهمس: مش كفاية واقفة ولا إيه يلا تعالي أقعدي الدكتور قال متقفيش كتير
غزل وهي ماسكة إيده: ماشي يا ليو …. وفعلا قعدت علي الكرسي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حبي الوحيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *