روايات

رواية نسر القمر الفصل الرابع 4 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الفصل الرابع 4 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر البارت الرابع

رواية نسر القمر الجزء الرابع

نسر القمر
نسر القمر

رواية نسر القمر الحلقة الرابعة

نسرر اتنهد :عمي انا عااايز اكلم قمر على انفرراد
عدي بغضب :كلمها قدااامنا
نسسر بمسخرره :ايه ابو عيوون ملوونه بيغييير علئ اخته ولا ايه
عدي بغضب :اخرررس يا نسر لان الي بيحصل ده كله مش عاااجبني
بدرران بغضب :بس اخررسوا انتو لاتنين وبصرراخ قمر خددي عرريسك وخشي الصاالوون
قمر كااانت بتترعش رغم قووتها ودخلت ونسسسر حصلها
قمر قعدت والدمووع متحجرره بعنييها
نسسر بمسخرره :ايه القطه بتترعش كدده ليه
قمرر بصتله بألم من قلبه الحجر
قممر حاااولت تبين العكس :اتفضل يا ابن عمي انت الي طلبت نتكلم
نسر حط رجل على رجل :هو انا المفرووض اني قااعد بقنعك بالجوواز مني لكن الوواضح ليا ان انا وانتي مش طاايقين بعض وحياااتنا مختلفه تماااما
قمر بجديه :الخلاااصه عاايز ايه
نسر :لوو فضلنا نررفض للصبح مش،هيسمعووا منا لان الي بدمااغهم هيعملووه احنا هنتجوووز لكن كل حد هيعيش حياااته انتي ملكيييش باااي حاااجه بعملها وانا مليش دعوووه فيكي نهائي
انا وانتي زووجين باااوضة النووم يعني عالفراش وبس
قمر فتحت عينيها من جرئته ووساااخته
نسسسر :هههههههه ما تتخاااضيش،اوووي كدده دنا لسئ بسخن بس
وكمل
رايح فين جاااي منين سهررت مع مين شرربت ايه ملكيييش دعوووه عيشي حياااتك
قمر بدمووع :انا مش عااايزاااك انت راااجل وتقدر ترفض عررضهم ارجووك يا نسر وحيااات الدم الي ما بينا ما تتمم الجووازه دي
نسر بغيييظ :حااااولت على قد ما اقدر لكن باابا دماااغه قفل بما انه قااال كلمه هينفذها
قمر :وانا مش هقررن مصييييري بحياااة مصيرها الفشل انا عندي طمووح وعاايز اووصله
نسر :وانا مش همنعك اعملي كل الي انتي عاايزاه مش همنعك يعني اعتبرري رووحك مش متجوووزه انا قوولتلك جووازنا في اووضة النووم غير كده مفيش لا تحشرري نفسك بالي بعمله ولا هحشر نفسي بحاااجه تخصك
قمر :كلكوا بتقوولوا كدده لكن اوول ما أكون على اسمك هيبقى ليك فيا وانت هتعمل كل الي انت عاايزه وانا هيبقى النفس محسووب عليا وهتعملي فيها راجل
نسر بغضب مكتووم :انا رااجل غصب عنك فااهمه والي قولته مش هكرره ليكي حيااتك وليا حيااتي ولو عاايززه تشووفي رجوولتي اوريهاالك دلوووقت
قمرر بصدمه :انت ازاااي كدده انا بنت عمك
نسر ببرود :فكك من الحووار ده قووولتي ايه
قمر :مووافقه بشررط
نسر :كماااان يا مصبر الووحش على الجحش ايييبه أءمررري يا سنيووريتا قمر
قمر بدمعه مقهووره :مش،هتقرربلي ابدا هنعيش اخووات
نسر :هههههههههه وغمززها وده ينفع يا بنت عمي ده حتى عيبه بحقي
قمرر :قوولت ايه
نسر :قوولت لا ولو مش عاايزه اطلعي قووليلهم شررطك عاادي جدا
قمر بدمووع :وانت ايه الي يفررق معاااك ما انت بتنااام مع مليووون وحده في اليوووم عااايزني تعمل فيا ايه
نسر ببروود :بررضه نجررب طعم الحلاال عاامل ازاااي ولا ايه
قمرر ساابته وخرررجت
بدرران بلهفه :قوولتي ايه يا بنتي
نسر كاان واقف ومتكتف ببروود عند الباااب
بدر :اتكلمي يا قمر
عدي :وواضح جدا انها مش عاااايززاه مش عاايزه اتنين يرغوا فيها
قمر بدمووع :مش عااايزااه يا بااابا
نسسر زقف ببرررود :قوولولها بقى مش عاايزاااني ليه
قمرر بصتله بصدمه وبنفسها :اكيييد مستحييل يقوول شررطها
بدر :ليه يا بنتي
قمر مسحت دمووعها :صدقني يا عمي جووازه فاااشله من قبل ما تبتدي ارجووك ما تضغطش عليا اكتر من كدده
ابتسااام :خلاص يا جمااعه الجوواز قسمه ونصييب
نسسر بنذااله :ليه بس يا بنت عمي دنا هحااافظ،عليكي اكتر من رووحي صرراحه انا بالاوول رفضت لكن لما فكررت قوولت هي دي الي تقدر تشيل اسمي وانا مطمن
قمر بصتله بدمووع
بدران :ليه مش عااايززاه يا بنتي
قمرر بصت لباباها المقهوور ومش عايز يخسر اخووه لكن بنفس الووقت مش هتضحي برووحها مع واحد في كمية حقااره ما حصلتش
بدر :ايه يا قمر اديييه فررصه يا حبيبتي
قمر بدمووع :يااا جماااعه ما اقدرش ما اقدرش ده بيقووولي كل حد يعيش حيااته ومحدش لوو دعووه بالتاااني
نسر ضحك بمسخرره وبنفسه هوو ده :ياا جمااعه واااحده بتقوولي لو هنتجوووز هنعييش اخووات ومش هتقرربلي عاايزني اقوولها ايه
بدران بغضب :معقووول انتي يخررج منك الكلام ده يا قمر ده الي ربيتك عليه
قمر بصدمه :كدااااب يا باابا انا قوولت كدده لانه
نسر ما سابهااش تكمل وبااندفااع :القررران ما بينا يا بنت عمي مش انتي بتعررفي ربنا كوويس احلفي ان الكلاااام ده ما حصلش
قمر مسحت دمووعها بقهر :اعملوا الي عااايزينه انا مووافقه وساابتهم ودخلت
لانا حصلتها وهي مووجوعه من الي بيحصل
بدر :ايه رائيك يا بدران
بدرران :مش عاااارف
ميس بغييظ :وبعدددين ده نسسسر الف وحدده تتمناااه انا حاسس روحي بعزا
بدر بصلها بغضب سكتها
بدران :اعمل الي انت عااايزه يا بدر لكن في اليووم الي هحس ان بنتي متهاانه او مذلووله اقسم بالله العظيم ما هسيبها في بيتكم يوووم واحد
عدي بغضب :الي بيحصل ده جناااان
صقر:عدي اهدئ العشرره صدقني بتوولد المحبه
بدر :ما تخاافوش صدقووني هنحطها جووا عنينا والخميس فررحهم كل حاااجه جاااهزه ليه التأخير
ابتسااام بدمعه :ليه العجله دي سيبووهم يتخطبوا ويتعررفوا على بعض
بدر :الخطووبه ما بتجيبش غير المشاااكل
عند قمر حضنت لانا جاااامد
لانا :واللهي نسسر كوويس قووي وقاابل انه يتغييير وانا متأكده انه هيتغييير على ايدك
قمر :اخووكي مؤذي اوووي بكلامه ونظرراته وكل حاااجه انا خااايفه منه انا وهو مختلفين قوووي وبقهر انا عااايزه حد يخااف ربنا فيا مش عاايزه حد يااخدني للناار بايديه
لانا ما عررفتش تقوول ايه هي معااها حق
هنا خبطت ابتسااام
ابتسااام بحززن على بنتها :ابووكي بينده عليكي امسحي دمووعك وحصليني
قمر مسحت دمووعها وعدلت حجااابها وخررجت ولانا حصلتها
قمر :اتفضل يا باابا
بدرران :اقعدي يا حبيبتي هنقرأ الفاااتحه
قممر بمسخره بصت للجمييع ولنسر الي غمززها لما جت عينه في عينها :تأكدوا بعد فترره هتقرأووها على رووحي
بدران :وبعددين خلااص يا قمر ده ابن عمك وهيحااافظ عليكي ده سندك يا بنتي
قمر :اعملووه الي عاايزينه
بدر :يبقى نقرأ الفااااتحه
قراءوا الفااتحه والكل بااركلهم
نسر حب يغييضها اكتر :ايه رائيكم بمناااسبه القعده الكررريمه دي نكتب الكتااااب
بدر :طب واللهي فكررره ايه رائيك يا بدراان
بدرران :ليه العجله دي
بدر :ده كتب كتاااب يا اخوويا مش فرررح بس على شاان الولاد ياااخدوا راحتهم
قمر ما اتكلمتش لانها عررفت انه ابتدا حرربه معااها وفعلا كلمووا مأذوون وجه كتب الكتاااب
المأذوون :يا بنتي انتي مووافقه على نسر بدر محمد السيووفي يكوون جووزك على سنة الله ورسوووله
قمر دمعتها نززلت وفضلت ساااكته
عدي كاااان متجنن من الوووضع كله
بدران :اتكلمي يا بنتي
قمر بصت لباباها:موافقه
المأذوون :باارك الله لكما وبااارك عليكما وجمع بينكم بالخيييير
نسسسر قرررب منها وباااس دماااغها وهي غمضت عينيها بألم
كم تمنيت تلك اللحضه كم تمنيت ان اكوون ان اكتب على اسمك كم حلمت انا ابقى بجااانبك لقد كسررت كل احلامي لقد حطمتني لقد لعنت قلبي الذي نبض يووما لاجلك
نسر :اهلا فيكي بجحيمي
قمر بصتله بعينيها الجميله المقهووره
الكل باااركلهم
ابتسااام :مبااارك يا حبيبتي يا رب يجعل ايااامك كلها شبه وشك الجمييل ده
ميس بتررفع :مبرروك
قمر اكتفت بابتسااامه
بدر :ايييه يا ام عددي العشا فين وحشنا اكلك
ابتسااام :السفرره بتجهز من عنيا
بدر :ما نسيب العررسان لوووحدهم على ما يجهز الاكل ونطلع الجنييينه
نسر حط رجل على رجل ببررود وخررج سيجاااره :واللهي تعملوا معرروف
صقرر :يخررب بيت جرئتك يله
نسر قربله :صح دبسوني فيها يشربوا بقى
صقر :يخررب بيت تناااكتك
طبعا الكل خررج
فضل عدي
نسرر :ايييه يا عددي منووور يا حبيبي دي مرراتي دلوووقت مش هااكلها
عدي بصله بغضب وسااابه وهو متجنن وهو مااشي خبط بلانا
عدي :هوو انا نااقص يا ربي
لانا اتنهدت وكملت طريقها
عند نسر بعد ما خررج عدي قفل الباااب
وقعد مكاانه ببرود
مبروووك
قمر ما بصتلوووش :الله يبااارك فيك
بثوواني نسسر شدها عليه وقعدها على حجرره
قمرر بغضب :ايه الي انت بتعمله ده سيبني
نسسر وهو مااسكها جااامد باايد وبأيده التاانيه بيدخن وبينفخ في وشهاا
اضن مرراتي دلووقت يعني عاادي تلمسي جووزك
قمرر حااولت تبعد عنه لكن كااان ماااسكها جااامد
قمرر:ارجوووك ابعد عني ابعد
نسسر مسك ايدها وباااسها :ايدك ناااعمه قوووي وبلحضة قلعها الحجااااب ونزززل شعررها الحررير الذهبي بانسيااااابيه
نسسسر مسكه وشمه :تعرررفي اتي بعشق الشعر الطوووويل
قمررر بدمووع :ابعد عني انت لا يمكن تكووون طبيعي
نسر وهو بيقبل فيها قبل صغيييره على رقبتها :تعررفي انك جمييله وجسمك قنبله
قمر زقته جااامد ودمووعها بتنززل :ابعد عني ارجوووك ايه كمييية الوسااخه الي فيك دي
نسسر ضحك جاااامد :هههههههههههههه هو انا لما بقررب من مرراتي ببيقى وسخ هههههه امااال لو لو تشووفي الوسااخه على اصوولها هتعملي ايييه
قمر بتهديد مسحت دمووعها:نسسر اوعى تقررب مني كدده مرره تااانيه
نسر كااان بيقررب منها لحد ما اتحشررت عند الحييطه وحااوطها باايديه لاتنين
واديني قرربت هتعملي اييييه هاااه
قمرر كااانت هتصرررخ قررب عليها بسررعه وخد شفااايفها بقبله دااااااميه وهي بتخبطه على صدرره
نسر بعد عنها :ههههههه رحمتك لما حسيت انك فقدتي النفس بس ما تتعوديش على كدده
قمر بقهر :انا بكررررهك
نسر غمززها :الشعوور متباادل يا بنت عمي وادداها بووسه بالهوووا وخرررج
قمر تاابعته بقهر وقفلت الباااب ورااه :ياااا رب يااا رب
بعد مدده استغفررت وعدلت نفسها ولبست حجااابها وخررجت
بدرران :كنتي فين يا بنتي كل ده
قمر ببروود :كنت بصلي يا بااابا
نسسر :اهم حاااجه تكووني اتووضيتي
عدي عررف قصده ومسك نفسه عنه بالعاافيه
بدران :وهو في صلاه من غيرر وضو يا ابني
نسر :ههههه لا انا بس بأكد عليها يا عمي
ابتسااام :اتفضلوا يا جمااعه العشا جاااهز
هنا ضررب فوون عدي
عدي :الووو
الدكتوور المشررف :ازييك يا دكتور عدي
عدي :الحمدلله تماام في حاجه يا دكتور
الدكتوور:في حااله طارئه وعاايزينك دلوقت بالمشفى
عدي :اها انشاء الله تص سااعه بالكتير وهكووون موجود باذن الله
الدكتوور:انشاء الله بانتظاارك
بدران :في ايه يا ابني
عدي :طالبيني في المشفى
ابتسااام :انت ما لحقتش ترتااح يا ابني
عدي :دي اروواح ناااس يا ماااما انا هطلع اصلي العشا واروح المشفى
قمر بقلق :طب كل حاااجه الاوول
عدي :هاااكل بالمشفى عن اذنكم
بدر :ربنا يكمله بعقله مثاال للشب الملتززم
ابتساام :يااا رب
ميس كاانت بتبصلهم بغييظ وحقد
بدران :طيب يالله اتفضلوا السفرره جاااهزه
الكل رااح السفرره وقمر كاانت هتمشي نسسر
مسك ايدها وبووقااحه :شفااايفك فرااووله يا بنت الايييه
قمر غمضت عينيها ببألم ونززعت ايدها منه ومشيت
نسر :ههههههه الخجل حاااجه جديده عليا برررضه وبنفسه انا ازااي ما كنتش واخد باالي من الاوونوثه الطااغيه الي قداااامي دي دي صااروخ ارض جوو هاااكلك قرريب يا قطه
اتعشووا بجوو متكهررب بعض الشيء
بدر :الاكل تحفه يا مررات الغاالي تسلم ايدك
ابتساام :بالعاافيه على قلووبكم
نسر :وقمر بقى طباااخه زيك يا مررات عمي
بدران :خطيبتك بقى ليها في كل حاااجه دي القهووه ليها طعم تاااني منها
ميس 😏
صقر :ههههههه دي ريم ما بتعررفش تعمل حاااجه انا هحسدك كده
نسر :ههههههههه يا روووحي يا قمر
قمر بصتله ببرود وكملت اكلها
خلصوا اكل وشربوا القهووه
بدر :نستأذن احنا بقى
بدران :لسى بدرري
بدر :بدري من عمررك اشووفك بكرره انشاء الله نروح الشبكه
بدران :انشاء الله
بدر رووح بيته ونسسسر رااح الملهى وقضى الليل بملذاات محررمه
…………………..
في الصباااح
بدر كااان بيخبط على نسسسر
نسر بنعس :ادخل
بدر :بقااالي سااعه بخبط ايه كل النوووم ده
نسر بنعس :صدااع جااامد عاايز انام
بدر :قووم يا حيلتها هنرووح نجيييب الشبكه
نسر عدل رووحه وقعد :يعني لازم اكوون موجود
بدر بصرراخ :بسسسرعه
فعلا لبس ونززل وراحوا لبيت بدرران خبطووا ودخلوا
بدر :امااال عروووستنا فينا
ابتسااام :لسى نااايمه
نسسر بمكر :لا بقى سيبوولي الطلعه دي
بدران :هتعمل ايه
نسسر :بعد اذنك اصحيها يا عمي دي مرراتي يعني
ابتسااام :لكن ما يصحش
بدر :سيبيه يا ام عدي دي مرراته خليها تاااخد عليه
بدرران :بس هي هتداايق
نسر قاام :عندي المووضووع ده ما تقلقووش ودخل بدوون ما يخبط وقفل البااب
كانت نااايمه لكن نص جسمها مكشوووف
ووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نسر القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *