روايات

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم أميرة

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم أميرة

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي البارت الثالث والعشرون

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الجزء الثالث والعشرون

كيف لا أعشقها وهي طفلتي
كيف لا أعشقها وهي طفلتي

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الحلقة الثالثة والعشرون

ف فيلاا الانصاارى
يدخل احمد و عبدالله الفيلاا فيجدو مهدى يجلس ف الصاالون يشااهد التلفااز وف يده فنجاان قهوه
مهدى/تعاال يااحمد عاايزك
احمد ويذهب له ويلحق به عبدالله/نعم ياابابا
مهدى/انا عاايز اشوف عياالك بقاا يبنى لو فيه حااجه خد مرااتك اكشف عليهاا
احمد بصدمه/ايه يابابا الكلاام دا احنا لسه متجوزين
مهدى/وايه يعنى لسه متجوزين
احمد/ربنا يسهل ياابابا
عبدالله/خلااص بقاا سيبكو من الموضوع دا انا واقع من الجوع يلاا نتعشى
احمد/انا مليش نفس هطلع انام
ثم يصعد متجهاا الى غرفته ولكن ف طريقه الى الغرفه وهو صااعداا الدرج ينصدم عندما يجدهاا وااقفه ع الدرج الدموع ع وجهها وهى ما ان ترااه حتى تصعد بسرعه الى غرفتها ويصعد هو خلفهاا وفور دخوله اغلق الباب خلفه
ريم ببكاء/اظن كفاايه كدا ياابن النااس وطلقنى انا مش عاايزه منك حااجه هدبر نفسى بس مستحيل اعمل اللى ابوك بيقول عليه دا
احمد بهدوء/ومين قاالك انى هنفذ اللى بابا بيقول عليه دا انا مستحيل افرض نفسى عليكى
ريم/طلقنى يااحمد
احمد/مستحيل
ريم بعصبيه/ليه مش دا كاان اتفااقنا
احمد/بس انا غيرته
ريم/غيرته؟؟؟لا انت اكيد بتهزر اماال عاايز ايه هو انت مستعبدنى
احمد كاان متجهاا الى الحماام متجااهلاا كلاامها لولا وقوفهاا اماامه تعترض طريقه
ريم/انا لاازم اعرف عملت ليه كدا وليه غيرت رأيك
عندما رأى تصميمها ع معرفه السبب اصبح يتقدم منهاا وهى تترااجع للخلف حتى اصطدمت بالحائط وهو ماازال يقرب منهاا فاغمضت عينااها وهو اقترب من اذنهاا
احمد بهمس/لما يجى الوقت المناسب هقولك
ريم وتفتح عينااها/لا انا عاايزه اعرف دلوقتى
احمد/وانا قولت لما يجى الوقت المناسب هقولك ثم يتركها ويتجه الى الحمام
ف فيلاا الجاارحى
شمس/مكلتش ليه
كريم/مكلتش ليه ايه مش فااهم
شمس/مفطرتش الصبح ليه
كريم/قدر وحصل
شمس/نعم يااخوياا
كريم/نصيب بقاا
شمس بضحك/ماالك بتقول حكم كدا ليه
كريم بضحك/يعنى اعمل ايه ماانتى اسئلتك غريبه
شمس بضيق/وايه الغريب ف اللى بقوله
كريم ببتساامه/ماانتى لو كنتى بتعملى واجبك كزوجه كنتى عرفتى انى كاان عندى اجتمااع وكنت متأخر
ثم يتركها ويتجه الى الحمام يبدل ملاابسه وبعد خروجه
شمس بعصبيه/احنا متفقين ان جوازنا صورى ومده وهنطلق
كريم/ربنا يسهل
شمس/يعنى ايه
كريم بضيق/هو انتى كلتى ايه النهاارده
شمس بتفكير/مش فااكره
كريم/لا انتى مش طبيعيه النهاارده
ثم يتجه الى السرير ويناام
شمس بهمس/انا مش فااهمه حااجه
ثم تقوم من ع الاريكه متجهه الى السرير وهى تستند ع الحائط وتنام هى الاخرى
ف فيلاا الانصاارى
يخرج من المرحااض فيجدهاا نائمه ع الاريكه فيتجه ناحيتهاا
احمد/ريم
ريم وتمثل النوم/………….
احمد/انتى نمتى
ثم يقوم بحملها ولكن من دهشتها وصدمتهاا فتحت عينااها ولفت يدهاا حول رقبته
احمد /ماانتى كنتى صااحيه مردتيش ليه
ريم بجمود/نزلنى
احمد/…………..ويتجه بها الى السرير وينزلهاا ويتركها ويتجه للجانب الاخر وهى كاادت ان تقوم مره اخرى حتى سمعت صوته
احمد/متتحركيش من مكاانك
ريم/ليه هتربطنى ف السرير
احمد/عاادى ممكن اعملهاا
ثم يناام وينظر جهتهاا
احمد/نااامى
ريم/مش عاايزه اناام
فيقوم ويجذبهاا له فتنظر الى الجهه الاخرى وهو يحضنهاا من الخلف وتحااول ان تقااومه وتبعده عنهاا ولكنه ثاابت وبقيت فتره هكذا حتى غلبهاا النوم بين احضاانه
صبااح يوم جديد
ملك/يوووه بقاا هو كل يوم يااعبدالله
عبدالله/ياابنتى انتى ثاانويه عاامه المفروض تذااكرى ليل نهاار انما انتى فااشله
ملك/فااشله!!!؟ميرسى ممكن اروح اكمل نوم بقاا
عبدالله/ياابنتى قومى ذااكرى
ملك/انا مش عرفه انا عملت ايه ف دنيتى عشاان ربنا يبتيلينى بيك
عبدالله/اكيد عملتى حااجه كويسه عشاان كداا ربناا بعتنى ليكى هديه
ملك/هديه مرفوضه يااعم
عبدالله/لا انا مش عمك انا عبدالله
ملك/مااشى يااعبدالله سلاام بقاا عشاان اتخمد
عبدالله/قومى ذااكرى عشاان انتى مش هتنفعى وهتجيبى حقوق
ملك/ماالها حقوق يااخويا كليه حلوه ونضيفه وهبقاا متر قد الدنياا
عبدالله/واقصر متر ف الدنياا
ملك/انا مش قصيره انت اللى طويل اوى
عبدالله/بس ياامتر الا ربع انتى هااقوليلى عندك دروس النهاارده
ملك/اهاا عندى كيمياا و عربى
عبدالله/امتى
ملك/ع 4 كدا ليه
عبدالله/اشطاا اكون خلصت شغل ف الشركه واجى اوصلك
ملك/هو انا عيله صغيره هتوصلنى
عبدالله/ايوه طبعاا صغيره وقصيره كماان
ملك بصرااخ/عبدالله
عبدالله/قلب عبدالله
ملك بدهشه/بتقول ايه
عبدالله بخبث/بقول نعم
ملك بخجل/سلاام
ثم تغلق الخط
تستيقظ من النوم لتجد كتله كبيره فوق جسدهاا فتفتح عينااها لتجد ذراعه حول خصرهاا ووجهه يقاابل وجهها ومتقاارباان جدا حااولت باقصى جهدها ان تبعد يده عنهاا ولكن دون جدوى
ريم بضيق/احمد
وتنظر له لتدقق ف ملاامحه فهو يملك من الوساامه ماايكفى ليجذب اى فتااه له فهو ماال وجماال واخلااق ولكن معهاا شىء اخر وشعره الاسود الكثيف رفعت يدها بدون شعور لتحركها بين خصلاات شعره ليفتح هو عينااه الخضراء لتنصدم هى وهمت لتبعد يدهاا عن شعره ولكنه امسك يدهاا وثبتهاا مكاانها ويهمس لها
احمد/بتشيلى ايدك ليه انا جوزك وانتى ليكى فياا اكتر ماالياا
ريم بخجل/سيب ايدى يااحمد
احمد/ولو مسبتهااش
واصبح يقرب وجهه منها وهو ينظر لها والى شفتيهاا
ريم بتوتر وخجل/سيب ايدى
وكاادت ان تقوم ولكن يده القويه جذبتهاا له مره اخرى وقربتهاا له ليخطف منها قبله يبث فيهاا حبه لها الذى اصبح يدركه بالفعل حااولت ان تقااومه ولكنه اقوى منها بكثير ثم ترك يدها وجذبها له ليقربها منه اكثر واكثر وهى استسلمت له تماماا وظلو هكذا فتره غير محدده حتى دق البااب ليفيقو مما كاانو فيه وتقوم هى بسرعه وتدخل الحماام ويفتح هو البااب بعصبيه
احمد بعصبيه/فيه ايه
الخاادمه/مهدى بيه بيقول لحضرتك يلاا عشاان الفطاار
احمد/طب اتفضلى. ثم يغلق البااب
ويجلس ع الاريكه
احمد لنفسه/طب وبعدين لاازم اتحكم ف نفسى كدا مش هينفع
اما هى فماازاالت ف الحماام واخذت دوش لتخرج ماابهاا من حراره بسبب قربهاا منه وبعد ان انتهت ادركت انهاا لم تأخذ ملاابس معهاا ولم يكن ف الحماام سوى البورنس فارتدته وخرجت وهى وااضعه وجهها ف الارض وكاانت متجهه الى الخزاانه اماا هو فعندماا رأها بهذاا الشكل وكاانت معظم سااقيهاا عااريتاان فقاام من مكاانه متجهاا لهاا ووقف ف طريقهاا
ريم اتوترت ووجهها ف الارض وقد تلونت وجنتيهاا باللون الاحمر من شده خجلهاا وهو قرب منها اكثر ومسك زرااعيهاا وقاال
احمد/بحبك معرفش ازااى وامتى حصل دا بس اللى اعرفه انى بحبك ومستحيل اسيبك تبعدى عنى ابدا انتى بتااعتى بتااعتى انا وبس
اماا هى فكاانت مصدومه من كلاامه ولم تعد قدميهاا قاادره ع حملهاا وكاانت ستسقط من دهشتهاا وفرحتهاا التى لا تعرف سببها وقد نسيت الدنياا ومافيهاا وكاانت مكسوفه جداا ومبسوطه ف نفس الوقت
احمد قرب منها ولف زراعيه حول خصرها ورفع وجهها لتنظر له وقرب منها وطبع قبله ع جبينهاا ثم حملها الى السرير بكل حب و رومانسيه وعااشو اجمل لحظااتهم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *