رواية ندم بعد فوات الاوان الفصل الثاني 2 بقلم يارا علاء
رواية ندم بعد فوات الاوان الفصل الثاني 2 بقلم يارا علاء
رواية ندم بعد فوات الاوان البارت الثاني
رواية ندم بعد فوات الاوان الجزء الثاني
رواية ندم بعد فوات الاوان الحلقة الثانية
ابوها بجنون وعصبيه:امشي ازاي سبني اقتلها الزباله ال جابت ليا العار.
يزن قال بزعيق:ما قولت خلاص وبعدين هي بقت تخصني وانت ملقش الحق فيها.
ابوها:يكون احسن بردك مليش الشرف يكون عندي بنت زيها ومن النهارده بنتي ماتت.(قال كده وخرج كأنه ما صدق يحصل منها انا يزن ابتسم بسخرية عليه وبص لنسرين ال أغمي عليها وجسمها كان مليان كدمات وضرب طلع موبايله واتصل علي الدكتوره وقال بصرامه وأمر:ربع ساعه لو ملقتكيش قدامي هتشوفي ال هيحصل وقفل السكه وبعدين راح يقعد جنبها وفضل يبصلها .
فريده بسخريه:اي صعبت عليك.
يزن بضيق:مش تخطبي وتقولي انك جايه يا امي (قال كده وراح غطي نسرين)
فريده بسخريه: ياحنين اي بتغطيها وبعدين لي مخلتص ابوها يكمل عليها .
يزن ببرود:لان عارف انها سليمه وكفايه ال حصلها.
فريده بغل:لا مش كفايه لسه لازم تنتقم منها ولا انتي ولا اعرفك.
يزن بضيق:انسي يا امي هتفضل في الماضي يعني هي اي ذنبها.
فريده بعصبيه:انا عمري ما هنسي ولو انت مش عاوز تكمل يبقي تنسي اني امك.
يزن بتنهيده:خلاص هكمل بس متقوليش كده تاني
فريده :حاضر انا هنزل وهي لما تفوق ابعتها.
يزن:مش النهارده بكره انا هجيبها وانزل.
فريده:ماشي.(ونزلت وعدا ربع ساعه والدكتوره جات وبدأت تكشف علي نسرين وبعد وقت خلصت وقالت:انا خلصت.
يزن:تمام امشي.
الدكتوره بستغراب:مش عاوز تعرف فيها اي.
يزن بلا مبلاه:مش انتي كشفتي عليها وعملتي المطلوب.
الدكتوره:اه.
يزن ببرود:يبقي امشي .(قال كده وطلع فلوس وإدهالها وهي اخدتهم وطلعت وقالت بغيظ:قليل زوق وحيوان.
يزن:برطمي كمان.
الدكتوره خافت لما سمعت صوته وطلعت تجري ويزن بصلها ببرود وسخريه ودخل ياخد شور وبعدين طلع وراح ينام علي الكنبه .
(تاني يوم)
يزن صحي علي صوت عياطها وشهقاتها العالية بص عليها لأقها ضامه نفسها ف قال بغضب:بطلي عياط.
نسرين انتفضت وهو قام قرب منها وهي قالت برعب : متضربنيش بالله عليك انا والله ما حد لمسني قبلك .
يزن بقرف:وانا اصدقك بصفتك اي انتي المفروض تشكرني اني انقذتك من ابوكي وبعدين بطلي تمثيل و قومي خدي شور والبسي عشان تنزلي تخدمي امي.
نسرين بخوف:بس انا مش قادره جسمي كله بيوجعني.
يزن شالها ومتكلمش وراح علي الحمام حطها في البانيوا وقال:اظن كده ملكيش حجه اخلصي بق ولو اتاخرتي ف متلوميش الا نفسك (خرج من الحمام وهي دموعها نزلت بكسره وشغلت المايه واول ما نزلت المايه صرخت ويزن سمعها بس مهتمش.
بعد شويه نسرين خرجت وعنيها حمرا وكانت لافه الفوطه حواليها قربت من يزن ال كان بيبصلها ببرود وقالت بتوتر:فين الهدوم.
يزن:ادخلي اوضة الملابس هتلاقي الهدوم جوا.
نسرين هزت راسها ودخلت لبست هدومها وبعدين طلعت وهي لابسه عبايه بيتي ولافه الطرحه عليها وشكلها كان حلو يزن بصلها شويه وبعدين قام وقال:يلا ننزل.
نسرين هزت راسها وهو نزل وهي نزلت وراه .
____
(في شقة فريده)
يزن دخل لاقي أمه قاعده قرب منها وباس راسها وقال:صباح الخير يا ست الكل.
فريده بسخريه:قصدك مساء الخير لسه بدري انت والهانم.
يزن:حقك عليا انا جبتها اهو .
فريده بصت لنسرين بقرف:اي ال انتي لابسه ده انتي مفكره نفسك عروسه ولا اي شكلك نسيتي انك مش بنت وانا ابني كتر خيره ستر عليكي بدل ما كان فضحك.
نسرين دموعها نزلت بكسره وقالت:انا مغلطتش مع حد وانا متاكده من ده .
فريده ضربتها قلم وقالت بغضب: يعني انا ابني كذاب يا زباله.
نسرين صرخت فيها وقالت:اه كذاب انا عمري ما خليت حد يمسك ايدي انا اشرف منك انتي كمان مش مفتريه وبفتري علي الناس زيك.
يزن ضربها قلم وقال:انا امي بتفتري علي الناي طب ورحمة امك ما هرحمك النهارده.
قال كده وخلع حزامه ونزل فيها ضرم وشتايم وأمه كانت بتتفرج وشمتانه فيها بعد مده طويله بعد عنها وراح شدها جامد من شعرها وهي صوتها بيطلع بالعافيه ومش قادره تكلم راح هو وخدها حبسها في البدروم وقال:دي اخرت ال يجيب سيرت امي وده حاجه بسيطه ولسه يا بنت البواب أما خليتك تتمني الموت ومطلهوش ميكونش اسمي يزن الجابري.(قال كده وخرج وسألها في الضلمه )
أما نسرين كانت نايمه علي الارض ودموعها نازله وقالت بتعب:……
يتبع……
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ندم بعد فوات الاوان)