روايات

رواية عبور الضباب الفصل السابع 7 بقلم حور الهواري

رواية عبور الضباب الفصل السابع 7 بقلم حور الهواري

رواية عبور الضباب البارت السابع

رواية عبور الضباب الجزء السابع

عبور الضباب
عبور الضباب

رواية عبور الضباب الحلقة السابعة

واتفاجي بغضب لما سمع أن ليلي مش موجوده في المستشفي وقال بغضب اوماااال راحتت فيين هو أنا موقف شويه حمي’ررر عليها بس اقفل انا جاي شويه متخلفين وبعدين قفل بتعصب وبص لجمال وقاله
_حسابك لسه مخلصش يا روح امك هسيبك زي الكل’ب المزلول لوحدك يكش يطلعوا عليك وياكلوك وبعدين مشي وخد مازن معاه وجمال بزعيق
=فكنيي يعم انت يا وس’خ يا زفتتت يااا جدعااان حد يلحقنييييي .. وبعدين مازن ركب العربيه وهو قلقان وقاله
_هي ليلي كانت عندك !! عمران مشي بالعربيه وكان مركز في الطريق وقال
=اه ليلي كانت عندي في المستشفي و عملت حادثه بالصدفه قابلتها ومعرفش أن الوس’خ ابوك رماها وطلقها بس علي مين ده انا احر’ق بيه الدنيا بعد اللي عملوا وبعدين افتكر بصدمه وقال اصدق تلاقي ليلي عند عواد!!!!!!
في بيت عواد ليلي كانت بتخبط جامد وفضلت تقول افتح يا عواد افتح والا هطلبلك البوليس افتح ..عواد فتح ليها ببرود وقالها بملامح سازجه
_انتي اى اللي جابك هنا يا وليه مش قولتلك مش عايز اشوف خلقتك عندي ولا هو ناويه تلطيش علي دماغك ..مسكت في بغل وقالت
=مش جايه عشانك اصلا جايه عشان بنتي رحاب وفضلت تنادي عليها وقالها ببرود بنتك مش عندي وملكيش حاجه هنا يلا يست ربنا يسهلك برا …ليلي بغضب انت كداب بنتي عندك ومخبيها عليا مش هطلع غير ورجليها في رجلي مسك شعرها بعصبية وليلي اتوجعت وقالها هي اصلا مش بنتي عشان اخبيها بقا بتضحكي عليا يا بنتل الكل’ب وبستغفليني طول السنين دي كلها وبعدين ضربها علي وشها بغل وكمل كلامه أنا يتلعب بيا اناا لييي شيفاني واحد عبيط عايش معاكي ومش هعرف عمايلك السوده ام انك خبيثه وحربايه حاولت تزقه بوجع وقالتله ابعد عني يا حيوا’ن يا قذ’ر وهو فضل يضربها ضربات متتاليه وبعدين جابها في الاوضه ورماها علي السرير بغضب وقال بخبث اقسم بالله هخليكي تعيطي مني عشان بعد كدا تضحكي عليا يا رمامه وبعدين بدأ يقلع هدومه وقرب منها بشهوانيه وغضب وليلي فضلت تعيط وترجع لورا وقالت بحذر ابعد يا عواد انت دلوقتي طليقي وملكش حقوق عندي ابعد ضحك بسخرية وقال
=حقوق اى يا ابو حقوق هو انتي كنتي بتخليني اقرب منك كتير ده كل فين وفين عشان اقابل شكلك بس المرادي هاخد كل حقوقي منك اصل شايلهم لحد لما يجي الوقت ده واخدهم غصب عن اللي خلفوكي وبعدين مسكها وحواطها من كل النواحي وهي فضلت تزقه بقوه منها وتعيط وهو قافش فيها وبينهش ف كل جسمها .. وعمران جري بالعربيه باقصي سرعه ووصل لبيت عواد ونزل من العربيه وجري بسرعه وطلع البيت اتفاجي الباب مفتوح عمران دخل بخوف سمع صوت ليلي بتعيط من ناحيه الاوضه عمران دخل عليهم لاقاها عواد بيعتدي عليها بغل منه عمران باعلي صوته وزعيق وجري عندهم وقال اااه يا وس’خ ابعد عنها يا زبا’له وبعدين شاله عنها وفضل يضرب في بقوه وليلي قامت بتشهق منها وعياط وخبت نفسها وهي بتترعش وعمران اكتفي بالضرب لحد لما عواد أغمي عليه وبعدين عمران خد نفس بغضب وقام وقرب من ليلي وقالها انتي كويسه بص عليها لاقاها بتنز’ف من كل جسمها حته حتي الجروح اتفتحت تاني قلق عليها لما شافها مش بتتكلم قالها تاني ليلي انتي كويسه ردي وبعدين قعد جنبها وقالها متخافيش أنا جنبك اهو بص عليها لاقاها بتقفل عينيها بوجع وقالت أنا عايزه انام رمت دماغها علي مخده وعمران استغرب منها بخوف وقالها لا متناميش قومي يا ليلي بنتك رحاب موجوده ومعايا ..ساعتها ليلي كانت نايمه ومسمعتش اى جمله منه اتفاجي عمران بمازن وهو جايب البوليس وجاي عمران قلع الجاكيت وخبي جسم ليلي وسمع مازن وهو بيشاور علي أبوه وقال هو ده يا باشا زي ما حضرتك شايف اعتدي علي امراه بعد طلاق منه وخالف قواعد القانون في حق المواطن المدني وهذا يعتبر زنا بعد الطلاق ده غير كمان كان بيعتدي عليا بالقسوه والضرب والاهانه باسوء الشتايم ومعاليك زي ماانت شايف وبعدين قلع التيشيرت وكشف التشوهات الضرب علي جسمه وقال بص حضرتك شايف جسمي منه مشوفتش يوم راحه كل يوم لازم يبقا ف زعيق وضرب علي الصبح بدون اى سبب وكان بيعمل معاها كدا بردو ده غير كمان كان مقضيها شرب وسكر وستات كان فاتح دعا’ره في شقتنا ساعتك وحسبي الله ونعم الوكيل … الظابط بمجمود فوقوه وخدوه علي البوكس… عمران بجمود في واحد كمان قذ’ر زيه اغتص’ب بنتي وكان متفق معاه في العمليه مشبوهة دي ومعايا كمان دليل وهو بيتعرف بعملته الوس’خه دي … الظابط بجمود تمم اتفضل حضرتك معايا وريني مكانه فين …
=عمران بتنهيده هودي بس المدام المستشفي زي ماانت شايف حضرتك كان بيعتدي عليها ولازم نلحقها ع المستشفي الظابط سامحله وبالفعل خدو عواد للقسم وعمران اطمن علي ليلي وسابها في المستشفي وحذر للممرضين أنها متخرجش من وراهم وان لسه حسابهم مخلصش معاه بسبب اهمالهم عليها …عمران راح للقسم وأثبت بدليله أن اللي اعتدي علي بنته هو جمال وراحوا للمكان اللي هو في جمال وكان متغرق في د’مه من عمران وبالفعل خدوه وراحوا بيه للقسم وقلب عمران ارتاح أن خد حق بنته بأفعاله الشخصيه وان خلاص بنته بقت ف حضنه بعد فراقها وتجاهله علي موضوعها أنها بنته ومن د’مه نسي كل حاجه بمجرد ما بقت قدامه وهتبقي موجوده في نظره كل ثانيه بعد غيابها عليه خد عهد علي نفسه أنه هيعوضها عن كل اللي فات في الحب والحنيه والسعاده خلاص هيمارس حياته الابوه عليها أما ليلي حياتها معاه انتهت من زمان ومعتقدش هيرجعلها بعد اللي عملته..عدي اربع تيام وبالفعل رحاب رجعت تمارس حياتها الشخصيه وأنها قدرت تنسي اللي حصلها …عمران خبط علي الاوضه والدكتور النفسي سامحله يخش وعمران كان مبتسم وكان مخبي حاجه ف أيده من ورا وقرب منها وقالها ازيك يا رحاب عارفه جبتلك اى !!! رحاب ابتسمت وقالت جبت اى يا عمو متشوقه اوي … عمران بيفكر بهزار وهو مبتسم وقال ممم خمني كدا …ياسين ضحك وقال متقولها يا عمران بلاش الشوقه دي ياأخي… عمران ضحك جامد وقال لاا عشان تعبت ف الهديه دي ولفيت الدنيا عشان اجيبلها هممم يلا يا رحوب خمني …رحاب بلهفه وهي بتفكر جبت شوكولاته صح !!؟ عمران ضحك جامد وقال لا بردو فكري تاني معاكي فرصه وبعدين هقول..حاولت تفكر تاني وقالت جبت عروسه !؟! عمران هز رأسه وقال لا وبعدين طلع الهديه وقال شوفت جبتلك اى رحاب فرحت جامد وقالت الله بجد كان نفسي اوي العب في الاي باد بس بابا مكنش بيخليني العب عليه خالص وكسره مني كمان لما جيت العب عمران اتنهد وقال انتي خلاص مش هتشوفيه تاني هتعيشي معايا بعد كدا …رحاب باستغراب طفولي اومال بابا فين وماما أنا عايزه مامي اشوفها ممكن توديني عندها …عمران بص علي ياسين بقله الحيله وبعدين بص عليها وقالها تعالى اوديكي عندها وقال مش انت خلصت الجلسه معاها ولا لسه ..ياسين ابتسم وقال لا جلسه انهارده خلصت تقدر تاخدها يا عمران وبعدين بص لرحاب وقال المره جايه مستنيكي يا رحاب زي ما اتفقنا ماشي ..رحاب حضنته وقالت ماشي وبعدين عمران خدها وراح بيها عند ليلي فتح الاوضه ودخل بيها كانت ساعتها ليلي نايمه وباصه للسقف ووشها منطفي ومفهوش اى روح قاعده علي الصمت بس ..ولكن اتفاجت لما بنتها جريت عليها كانت بنسبالها صدمه وفرحه في نفس الوقت خدت رحاب في حضنها وفضلت تبو’س فيها بحب ودموعها نزلت علي وشها وعمران كل ده كان واقف ومراقب لحظتهم كان عنده شعور حلو لما لاقي ليلي وبنتها في حضنها نفسه ياخدهم ويبعدهم عن العالم ده كله ويخبيهم في قلبه بدون علم اى حد بس ازاي وواخد عهد علي نفسه أن عمره ما قلبه يحن تاني ليها دي مش اذيتني دي دفنتني حي بذنوب كدابه وكلها وهم دي قت’لت روحي وكسرتها ازاي الم الجروح دي وعديها بسهوله !!!اتنهد مره واحده وسمع ليلي بتقول أن ده ابوكي الحقيقي والتاني كان جوزي بس كنت حامل فيكي كنت ساعتها متجوزه ابوكي ده اللي هو واقف قدامك اهو انسي ابوكي التاني عشان ده مش حقيقي الحقيقي قدامك وبيحبك من كل قلبه وهيفرحك و هيلعب معاكي وهيخرج ويجبلك حاجات حلوه ..رحاب بطفوله يعني بابا التاني مكنش بابا واللي هناك ده بابا !!! ابتسمت وقالت ايوه ده ابوكي عايزاكي متخافيش منه خالص زي ماانا بحبك هو كمان بيعشقك اكتر مني رحاب ابتسمت وجريت علي عمران وقالت باباااا أنا اصلا كنت بحبك وحبيتك اكتر لما عرفت انك بابا بحبك اوي .. عمران ابتسم وقال ده انا اللي بحبك جدا يا رحوب اخيرا سمعتها اكتر حاجه فوقتني عن الكسره اللي خدتها هي الكلمه دي وبعدين رمي نظراته علي ليلي بندم وشفقه وليلي اتحرجت من نظراته اللي كلها وجع وكسر وخزلان وندم بيغرز في القلب بدون شفقه بصت علي الارض ودموعها ماليه وشها بدون صوت سمعت صوت عمران وهو بيقولها أنا خدت حقك وخدت حق بنتك ودلوقتي هما ف القسم وتحكم عليهم يعني تقدري تخدي راحتك من غير قلق ..بصت عليه بندم وقالت متشكرا يا عمران ع تعبك معايا انا اسفه بجد نفسي تسامحني … عمران بسخريه خلاص يا ليلي مفيش داعي نتسامح دي بنتي وانا باخد حقها وبعدين كل حاجه منتهيه من زمان والصفحه اتقفلت وبالمفتاح كمان انسي خلاص المهم بنتي تيجي لعندي وانتي لو عايزه تيجي لعندي مفيش مشكله هشوف شقه تانيه واسيبك تخدي راحتك… ليلي بدموع بس يا عمران قطع كلامها مفيش بس عايزه تيجي عندي اهلا وسهلا بس كدا كدا بنتي هتبقي عندي مش عايزه عندك شقه عواد رمي كلمته وبعدين قال لرحاب خليكي ماما هخلص كام حاجه في الشغل وهاجي اخدك رمي كلمته وهو دموعه محبوسه في عنيه واول لما طلع دموعه نزلت غصب عنه …عدي ايام كتير وليلي وفقت تعيش في بيت عمران هي ورحاب كانت متجهزه نفسها عشان ابوها ياخدها ويفسحها زي كل مره طبعا ليلي استغلت الفرصه ولبست حاجه تغريه كانت لابسه عبايه ضيقه وسايبه شعرها وحاطه مكياج أبرز جمالها الطبيعي واول لما عمران خبط ليلي رجعت شعرها لورا وظبطت نفسها وفتحت وقالت يلا يا رحاب بابا جيه ساعتها عمران بلع ريقه واتصدم بجمالها دي هي ليلي حبيبته بتاعت زمان دي اتغيرت ورجعت احلي من الاول فضل يبص عليها كتير من جمالها وليلي اتحرجت وقالت ازيك يا عمران معلش رحاب جايه اهي .. عمران بجمود وبص علي صد’رها المفتوح وقالها ببرود جسمك باين من قدام يا هانم استري نفسك ليلي بلعت ريقها بكسوف وقالت أنا اسفه بجد وبعدين رحاب جت وخدها وبص علي ليلي اخر نظره وبعدين مشي …عدي ساعات وهو بيفسح بنته وليل دخل عليهم واتفاجي لما ليلي رنت عليه عمران فتح بجمود وقال عموما انا جايين و …. اتصدم وهي بتعيط وبتقول الحقني يا عمران تعالى بسرعه
وبعدين صوتت ااااااه مش قادره الحقنيي ووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عبور الضباب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *