روايات

رواية ملاكي البرئ الفصل السادس 6 بقلم آية الريس

رواية ملاكي البرئ الفصل السادس 6 بقلم آية الريس

رواية ملاكي البرئ البارت السادس

رواية ملاكي البرئ الجزء السادس

ملاكي البرئ
ملاكي البرئ

رواية ملاكي البرئ الحلقة السادسة

و تاني يوم صحيت وفطرت ومسكت التِلفُون ادور ع شُغل ولـِـحـظِـي الحِـلـو لـقـيـت اعلان عن شِـركـه الـجـارحـي إنهم بحاجه لِـ سِكـرتـيره والمُرتب كُـويس جداً فنزلت بِسُرعه رُحت الشركه وطلعت ورُحت لِـ البنت الواقفـه قُريب من مكتب المُديـر
مـلـك بِـ ابتسامه : لو سمحتِ أنا جايه أقدّم ع الاعلان النازل عن السِكـرتيـرة
لقِتها بتبُصلي من فُوق لِـ تحت بِـ قرف وبِـ صراحه البنت كان لبسها ضـيـق و قُـصـيـر اووي
ومش هي بس اللي كِـدا ، دا كُـــل البنات اللي فِـ الشركـه زيها كِـدا
البنت بِـ قرف : هو انـتـي مِفـكـره إن شركتنا بِتقبل بالاشكال اللي زيكـ كِـدا .. وبعدين اي القرف دا !!
بـــقــلــمــي آيـــه الريــــس
قالت كِـدا وهي بتمسك طـرحِـتـي وبترميها لِورا
﴿ هي الطرحه متخلعتش هي بتمسكها من حيث بتكون مرميه ورا ضهر ملك وبترفعها وتسيبها ، دا مقصـدي ﴾
زعلت واتضايقت جداً حتي الشُغل الوحيد اللي لقيتُه اجالي عائق فيه بسبب اني محترمه ولبسه طـرحـه
دِمُـوعِـي نزلت وقلتلها :
يعني انا كِـدا اترفضت ؟!!
البنت بِـ غضب : اه اترفـضـتِ ويلا امشي من هنا
طلعت اجري ودِمُـوعِـي بِـ تنزل بغزاره
لقيت الاسانسير مشغُـول ، نزلت من ع السِـلـم
وانا بجري اتخبطـت فِـ واحد كان لابِـس بـدلـه وشكلـه أنيـق وكان بـايـن خالص إنّه شغّال هِنـا
بـس لِــحـظِـي الـوحِـش وقعت مِـنّـه كُـــل الملفّات اللي كانت فِـ ايده
كان لسه جـاي يـتـنـرفـز عليـا وعفاريـت الدُنـيـا بـتـّنـطـط فِـ وِشُـه بـس تعـابـير وِشُـه اتغيرت فِـ لحظه للاستـغـراب والـقـلـق
فِـ حاجه جِـذبتـُه لِـيـها ، هو مفهمش حتي هو قلق عليها لي !! ولا عرف هو زعل ع عياطها لي !!
نزلت بِـسُـرعـه لمّتلُه الملـفـات وادتهاله وقُلتله :
أنا اسفه بجـد مكُنتـش اقصُـد
الراجل : انتي بتعيطي لي ؟!
ملك بِـ حُـزن : أنا متقبلتش فِـ الوظيـفـه
الراجل : لي ؟!
ملك بِـ حُـزن : عشان .. عشان أنا مُحـجـبـه … البنت اتريقـت علـيا
الراجل بِـ ابتسامه : إسمك اي ؟
ملك : ملك …. ملك الجبراوي
الراجل بِـ ابتسامه : معاكي زين الجـارحـي .. صاحـب شركـات الجـارحـي جـرُوب
ملك بِـ صـدمـه : يعني .. يعني .. أنت …
زين بِـ ضـحـك : اه اه انا صـاحـب الـشركـه اللي أنتي واقفه فيها دلوقتي
ملك بِـ دِمُـوع : أنا اسفه والله اني اتخبـطـت فِـيـكـ و … و ….
زين بِـ ابتسامه : قُلتلك ولا يهـمك وطُـول ما انتي موجوده مع زين الجـارحـي ممنوع دِمُـوعـك دي تنزل … ويلا بقا يـ ملُـوكـه عشان نبدأ الوظيفـه دلوقتي
ملك بِـ فـرحـه : يعني انت قبلتـنـي !!
بـــقــلــمــي آيـــه الريــــس
زين : اه ويلا تعالي ورايا لأحسن اغيـر رأيي لأن شكلك كتيره الكلام
ملك بِـ مـرح : لا و ع اي الطيّب احسن .. اديني قفـلت بُوقي اهو
زين اخد ملك وراحوا عند السِـكـرتـيـره اللي بتعمل interview مع المُوظفين اللي مقدمين ع شُغـل وأول م زين دخـل وقفت بِـسُـرعـه وراحت نـاحيتُـه بِـ ابتسامه وقالتله :
تـؤمـر بِـ حاجه ي زين بـاشـا
بس البنت معالـم وِشـها اتغيرت لِـ غضب رهيـب اول م شافـت ملك داخـلـه
البنت بِـ غضـب : انتي ي بنتي مُتخلـفه مش انا قُلتلـك غُوري من هنا
زين بِـ غـضـب : أنا اللي اقول هِـنـا مين اللي يمشي ومين اللي م يمشيش ي هـايـدي وطُول م انا موجود صُـوتـك مسمعوش فـاااهـمـه !!
هـايـدي بِـ خـوف : فاهمه ي زين بـاشـا فااهمه
زين بِبرود : وعـقـابـاً ليكي ………..
هـايـدي بِـ صـدمـه : لي ي زين بـاشـا كِـدا !!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملاكي البرئ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *