روايات

رواية انتقام ماضي الفصل الثالث 3 بقلم ندى حسين

رواية انتقام ماضي الفصل الثالث 3 بقلم ندى حسين

رواية انتقام ماضي البارت الثالث

رواية انتقام ماضي الجزء الثالث

انتقام ماضي
انتقام ماضي

رواية انتقام ماضي الحلقة الثالثة

– هنا كانت بتغرقني انا شوفتها و
– هنا مين وشوفت ايه براحه
– استوعب هو بيقول اي ودخل جوا جري وليلي دخلت وراه لقت حلا في وشها
– كنتي فين
– كنت بشرب
– ناديت عليكي كتير
– مسمعتش وسابتها وخرجت برا
– طلعت ورا عز وبتحاول تفتح الباب والباب مقفول ،عز افتح الباب يا عز افتح
– ليلي سابته ونزلت تحت ودخلت المطبخ تشرب شافت خيال حد
– حلا انتي هنا ،حلا ردي عليا
– النور قطع مره واحده وليلي بدأ الخوف يتملك منها في حد هنا يجماعه يا حلا يا عز
– خرجت من المطبخ وقعدت علي الكرسي قامت بسرعه حست ان في حد قاعد وحاسه بحركه حد قريبه منها جدا
– مين هنا مين هنا بدأت تردد أيات من القرآن بصوت واطي وبدأت تعلي صوتها واحده واحده سمعت صوت صويت جامد وهي بتكمل قرآه ايه الكرسي وشافت خيال ست في منتصف العمر ووشها محروق حاطه ايديها علي ودنها وليلي من الرعب صوتها بيعلي اكتر واكتر لحد ما اختفا الصوره من قدامها والنور رجع تاني طلعت لعز لقت الباب مفتوح وسامعه صوت الدش في الحمام ،خرج من الحمام
– انت كنت قافل الباب ليه
– مقفلتوش خالص انا دخلت استحمي علي طول
– يعني اي الباب كان مقفول انا متاكده ومكنش راضي يفتح
– اي الدم الي نازل من جسمك ده مغرق الفوطه كلها
– فين ده
– لف ضهرك كدا
– لقت جرح كبير في ضهره فعلا
– انت كأنك م ض روب بسكينه
– انا مش حاسس بحاجه خالص
– الفوطه فعلا اتملت دم ليلي جابت شنطه الاسعافات وبتغيره عز البيت ده في حاجه غريبه
– احنا كل بيت هنروح هتقولي كدا
– لا يا عز انا شوفت واحده ست في المطبخ تحت وشها محروق كدا وفي حد كان قاعد علي الكرسي
– دي تهيأت مش اكتر
– هو اي الي تهيأت شوفتها بنفسي وغريقك الي من شويه ده عادي وضهرك الي جرحه مش مفهموم ده عادي برضو احنا لازم نروح مستشفى جسمك بينزف
– انا مش حاسس بيه فعلا
– عز انت لازم تقولي في ايه مين هنا دي ومين الست الي شوفتها مخبي عليا ايييه
– هو احنا كل شويه هنعيد ولا ايه مفيش غير الموضوع ده
– لحد ما اعرف في ايه بجد
– خلاص خليكي بقي كدا لان مش هتلاقي عندي رد
– يلا نروح المستشفى انا مش هسيبك تتصفي قدامي كدا
– ركبوا العربيه ووصلوا المستشفى
– الجرح ده من ايه
– منعرفش يا دكتور
– ازاي يعني ده جرح بسكين دي عايزه خياطه لا تقل عن ٣٠ غرزه
– الدكتور خيطه وكان مرهق جدا ،وصلوا البيت وحلا كانت مستنياهم اطمنت علي بابها وقعدت تعيط
بابا انت كويس
اطمني يا حلا هو هينام شويه وهيبقي كويس هطلعه وانزلك سندته وطلع نام ونزلت ل حلا
– بتعيطي ليه
– هو بابا تعبان اوي
– لا يحبيبي هو هيبقي كويس متخافيش اهدي وخدتها في حضنها وبطبط عليها وفجاه حلا زقتها جامد وقامت طلعت علي اوضتها جري
– ليلي استغربت وطلعت وراها وكان الباب موارب وشافت حلا وهي واقفه قدام المرايه وبتتكلم وكأنها بتكلم حد فعلا موجود معاها في الاوضه
– -صدقيني انا منستش حقك وهاخدهولك ،لا انا محبتهاش ولا حاجه انا بحبك انتي اكتر انا اسفه مش هنلعب سوي النهارده
– ليلي رجعت لورا من الخوف وراحت الاوضه عند عز وقاعده بتفكر حق اي وانتقام اي وليه الصبح تبقي كويسه وبليل لا في حاجه غلط ،في حاجه انا مش فاهمها ومين الست الي انا شوفتها دي تعبت من التفكير وبدأت تروح في النوم ،حست بحركة رجل في الاوضه وصوت جاي ناحية السرير ،مسكت في عز جامد وصوت الحركه بيهدى واحده واحده ماسكه ايد عز وشغلت نور الاباچوره بسرعه ملقتش حد قامت تبص في الاوضه مش لقيه فتحت سامعه صوت الباب بيتحرك حركه خفيفه راحت ناحيته وبتفتح الباب بحذر ودخلت الاوضه لقت الباب اتقفل عليها جريت علي الباب بتحاول تفتحته مش بيفتح وكأن حد قفل عليها من برا سمعت صوت صراخ عز بتحاول تشوف حاجه في الاوضه تكسر الباب لقت حديده بتسكر الاكره وسامعه صوت عز واصوات كتير برا
– – سيبوا انتو عايزين منه ايه سيبووووا انتو مين اصلا يا حلا يا حلا حد يلحقني حد يساعدني يا عز سيبوووا والنبي ه ي م وت منكم يارب الاكره اتكسرت وفتحت الباب نزلت جري لقت عز مربوط بحبل في رقبته وكأن حد كان بيحاول ي خ ن ق ه فكت الحبل من علي رقبته يا عز يحبيبي قوم يا عز انت كويس سمعت صوت نبض قلبه لقيته بيتنفس الحمدلله الحمدلله راحت تجيب مايه من المطبخ لقت الارض كلها دم وفي بصمات رجل حد جابت مايه بحذر وبتحاول تفوق عز سندته وطلعت برا خالص البيت وبترش علي وشه مايه عشان يفوق
– فتح عينه بصعوبه في ايه اي الي حصل وانا جيت هنا ازاي
– انت مش فاكر حاجه خالص
– لا ،اخر حاجه انا كنت نايم
– ليلي بصت علي العلامات الي على رقبته ،انت مش حاسس ان في حاجه بتوجعك
– لا ضهري شويه ممكن من النوم
– عز
– في اي يا ليلي
– يعني مش حاسس بحاجه انت مش شايف رقبتك
– مالها
– جابتله مرايه من جوا وشاف اثر الحبل الي في رقبته
– ده من ايه ده
– عز انت كان الحبل ملفوف حوالين رقبتك ازاي مش حاسس
– حبل
– اه
– انا هجبهولك تعالي اوريك
– راحت تشوفه مش لقياه خالص ،قعدت تدور عليه كان هنا والله انا شيلته من رقبتك كان هنا والارض دي كان فيها دم حتي بص ملقتش حاجه برضو
– لا انا مش مجنونه اقسم بالله كان في دم هنا
– استني هجيبلك الحبل عشان اوريك بدور عليه مش لقياه برضو
– يعني ايه اسمه اي ده بجد
– عز بتعب بجد انا تعبت منك ومن دماغك ومش قادر
– انا عايزه امشي دلوقتي والله ما هقعد والله لنمشي والله
– استني افتكرت الباب تعالي مسكت ايديه وراحت علي الاوضه لقت الباب متصل
– لا مستحيل مستحيل والله وانهارت من العياط والله لا بسم الله والله الباب ده انا كسرته انا عايزه امشي ارجوك ارجوك
– طبطب عليها لمي حاجاتك يلا
– طلعت لمت حاجتها وركبوا العربيه ومشيوا ورجعوا البيت
– دخلت البيت قعدت علي الكرسي وسانده دماغها وشغلت الراديو ونامت مكانها
– حلا بدأت تعابير وشها تتغير وجسمها يتشنج وحاطه ايديها علي ودنها وبتصرخ جامد ودنها بتنزل دم
– عز جري عليها ،زقته من علي السلم وقع علي دماغه اتفتحت وبدأ ي ن ز ف و

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انتقام ماضي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *