روايات

رواية ملاكي البرئ الفصل الثاني عشر 12 بقلم آية الريس

رواية ملاكي البرئ الفصل الثاني عشر 12 بقلم آية الريس

رواية ملاكي البرئ البارت الثاني عشر

رواية ملاكي البرئ الجزء الثاني عشر

ملاكي البرئ
ملاكي البرئ

رواية ملاكي البرئ الحلقة الثانية عشر

س ← الدكتور اكيد حكا ل زين انو ملك حامل طبعا 🙃
ج ←صـح 🥳
س ←سلمى خايفة تعمل محضر لانها كدااابة طبعا 🫠🫠
ج ← طبعـا صـح 🥳 ، بـس مـش دا الجـواب بـس نُـص الاجـابـه التـانـي هنعـرفـه فـِ البـارتـات الجـايـه 🤗 ♥️
Om Adam
س ←ممكن يكون رحيم شغال ف قضية مخدرات أو تجارة أعضاء
ج ← هنشـوف فـِ البـارتـات الجـايـه 🤗 ♥️
س ←اكيد على هيلاقى ملك وهى مش هتوافق ترجعله
ج ← هنشـوف فـِ البـارتـات الجـايـه 🤗 ♥️
س ←ممكن الشخص اللى رحيم مصدوم بيه حد قريبهم وعينه ع خديجه
ج ← غـلـط 🤷
س ←ممكن تكون سلمى مطلوبه في قضية وخايفه تكشف عن نفسها
ج ← هنشـوف فـِ البـارتـات الجـايـه 🤗 ♥️
هـمـا دُول اللي جـابـوا ع سُـؤالـي فِـ البـارت اللي فـات 🤗 ♥️
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
” فـِ فيـلا زيـن ”
زيـن بِـ استـغـراب : مـدام !! واعـراض اي !!
الدكـتور بـِ ابتـسـامـه : المـدام حـامـل يـَ زيـن بيـه ودي اعـراض بسيـطـه
زيـن بِـ صـدمـه : حـامـل !!
الدكـتـور بـِ ابتـسـامـه : فـِ حـاجـه يـَ زيـن بيـه ولا اي ؟!
زيـن بِـ غـضـب رهيـب : بـرااا ومفـيش مخلـوووق يعـرف بـِ دا يـلااا بـراااااا
خـرج الدكـتور مُـسـرعـاً خـوفـاً ع حيـاتـه لان الجـميـع يعـرف مـاذا يفعـل زيـن عنـدما يغضـب
” خـارج الغُـرفـه ”
هُـدي بـِ قـلـق : هـمـا مـالهـم اتـاخـروا لـي ؟!
نـور بـِ غـيـظ : معـرفـش مـرضـاش ادخـل معـاهـم لـي !!
هُـدي بـِ غـيـظ : دا كُــل اللي همـک !!
ثُـم خـرج الدكـتـور مُـسـرعـا ونـادت عليـه هُـدي ونـور لكـن كـان قـد اختـفـي فـَ دخلـوا الغُـرفـه
هُـدي بـِ قـلـق : هـو فـِ اي يـَ زيـن يـَ ابنـي الدكـتور دا مبيـردش عليـنا لي ؟! وملـك كُـويسـه ؟!
♪♪ بــقــلــمــي آيـــه الريــــس ♪♪
ولكـن لـم يـرد زيـن ع احـد وخـرج مُـسرعـا كـالاعصـار
نـور بـِ قـلـق : لا حـول ولا قُـوه الا باللـه هـو النـاس معـدتـش بتـرد ع حـد ولا اي !!
” فـِ فيـلا الـمـنشـاوي ”
رحيـم بـِ صـدمـه : خديجـه !! هُـو فـِ اي ؟!
ردت واحـده مـن الخـدم
سمـاح بـِ ابتـسـامـه : أصـل خديجـه هـانم هتسـافـر المـانيـا وهتسـتقـر هنـاكـ
رحيـم بـِ غـضـب : ومـين أن شاء الله اللي سمحـلگ بـِ دا
كـمـال بـِ خُـبـث : انـا يـَ رحيـم
رحيـم بـِ غـضـب : اي !! ازاي تـوافـق بـِ المهـزلـه دي ؟!
كـمـال بـِ خُـبـث : هـي عـرضـت عليـا الفكـره وانـا وافـقـت وكمـان هـي كبـرت وبقـا ليهـا حُـريـه الاختيـار
رحيـم بـِ غـضـب : وانـا مـش مـوافـق
خديجـه بـِ ابتـسـامـه : ميهـمنـيش رأيـك !!
رحيـم بـِ غـضـب : والمـانيـا لـي أن شاء الله عشـان تصيعـي هنـاک
خديجـه بـِ نـرفـزه : مسمحـلكـش المُـحتـرم محتـرم لو حطـوه فيـن
رحيـم بـِ غـضـب : انـا ميهمـنيـش امـرک اصـلا اعمـلي اللي تعمليـه
وخـرج مُـسرعـا مـن البيـت
خديجـه بـِ دمُـوع : شُـوفـت يـَ عمـو دا بيقـول ميهمـهـوش امـري دا حتـي ممسكـش فيـا !!
كـمـال بـِ حـنـيـه : اهـدي يـَ ديجـا يـَ حبيـبتـي رحيـم هيجـيب اخـره انـا عارفُـه
” فـِ مكـان شبـه مهجـور ”
بعـد أن وصلـت البضـاعه وسـار كُـل شـئ حسـب الخطـه
محمـود بـِ ابتـسـامـه : فيـن الحـلاوه بتـاعتنـا بقـا يـَ زعيـمه ؟!
اعطتـه الزعيـمه بعـض مـن الامـول
محمـود بـِ تنهـيده : بـس دا قُـليـل يـَ زعيـمه !!
الزعيمـه بـِ غضـب : قُـليل اي يـَ محمـود دا انـت كُـنت بتنـام وبتـاكـل مـن الـشـارع زي الكـلاب !!
نـظـر لهـا محمـود بـِ حُـزن امـا سـيّـد نظـر لهـا بـِ غضـب رهيـب
نظـرت الزعيـمـه لـِ سـيّـد بـِ طـرف عينـيهـا ثُـم قـالـت
♪♪ بــقــلــمــي آيـــه الريــــس ♪♪
الـزعيمـه بـِ حِـده : فـِ حـاجـه يـَ سـيّـد ولا اي ؟!!
سـيّـد بـِ ضـيـق : لا خـالـص
” عنـد زيـن ”
كـان قـد ذهـب الـي الشـركـه وظـل يُـكسـر كُـل شـئ مـن حـولـه
﴿ ملحُـوظـه : زيـن فـِ مكتبـه ﴾
زيـن بِـ غضـب : حتـي البنـت اللي حبيـتهـا طلعـت كِـدا !!
ثُـم رنّ ع نـور التـي ردت علي الفـور
زيـن بِـ غضـب : ممنـوع البـت ملـك تمشـي فـاهمـه يـَ نُـور !!
نـور بـِ قـلـق : مـاشـي يـَ زيـن بـس فهمـنـي فـِ اي ؟!
ولكـن لـم يجـبـها زيـن واقفـل فـِ وجـههـا
نـور بـِ غـيـظ : هُـو فـِ اي واللـه يـَ زيـن لاطلّـع عليـكـ القـديم والجـديـد
زيـن بِـ صـوت عـالـي : عـاااااصـم
دخـل عـاصـم مُـسـرعـا
عـاصـم بـِ احتـرام : اوامـركـ يـَ زيـن بــاشـا
زيـن بِـ جُـمـود : عـايزكـ تجيبـلي كُـل المعـلومـات الصغـيـره والكبيـره عـن ملـك أحمـد الجـبـراوي مـن سـاعـت م اتـولـدت ع الدنيـا لغـايـه م جـت مـع نُـور اخـتي الفـيلا
عـاصـم بـِ احتـرام : حـاضـر يـَ زيـن بــاشـا
وخـرج عـاصـم للبحـث عـن م طلبـه منـه زيـن
♪♪ بــقــلــمــي آيـــه الريــــس ♪♪
زيـن بِـ تنهيـده : اهـدي يـَ زيـن متتسـرعـش فـِ الحُـكـم عليهـا ﴿ إن بعـض الـظـن إثـم ﴾ افـرض مغتـصبـه ولا حـاجـه ؟! انـت اصـلا معتـرفتيـش بـِ حـاجـه عشـان هـي تقـولـكـ ع امـور خـاصـه بيـها زي دي
” بعـد ثـلاث سـاعـات ”
” فـِ فيـلا الـمـنشـاوي ”
عـاد رحيـم فـَ وجـد البيـت هـادئـاً ووجـد سمـاح تُنـظّـف السـفـره
رحيـم بـِ استـغـراب : امـال البيـت هـادي كِـدا لـي يـَ سمـاح غريبـه يعنـي خديجـه مبتنـامـش الا امـا تصـدعـنـا كُـلنـا !!
سمـاح بـِ حُـزن : ………….
رحيـم بـِ صـدمـه : إنتـي بتقـولي اي ؟!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملاكي البرئ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *