روايات

رواية احببت صقر جارح الفصل الخامس 5 بقلم بطوط رابح

رواية احببت صقر جارح الفصل الخامس 5 بقلم بطوط رابح

رواية احببت صقر جارح البارت الخامس

رواية احببت صقر جارح الجزء الخامس

احببت صقر جارح
احببت صقر جارح

رواية احببت صقر جارح الحلقة الخامسة

“وفى مكان اخر وسط الجبل وسط الثعالب والعقاارب وسط الثعاابين وووسط الذئاب البشريه صرخت صرخه قويه تستنجد خوفا من الحيوانات المفترسه دخل عليها رجل ولكن ليست بهئية رجل دخل عليها بهيئته المخيفه بعيناه الجاحظه كعيون الصقر رأت هيئته لم تعلم لماذا لم تخاف لماذا لم ترتعب من ذلك الرجل الذى يمتلك جسد مشدود وعروق بارزه والذى يرتدى عبائته الصعيديه وعمته قد زادته وسامه على وسامته اقترب منهااا والقناع مخفي وجهه وقد اظهر فقط عيناه الجارحه وهى تجلس فى مكاان مظلم للغايه لا يوجد به اي ضوء
دينا…”اعااااااا الحقووووني انتوو مين وعوزين مني ايه فكوووني اعاااا يااامامي الحقيني فكوووني ”
اقترب منها الصقر وقاال…. “بتنوووحي ليه ديلوك مش كونتي عاوزه تجابلي الصقر اهو جالك لحد عنديكي جوليلي بقا بتبكي ليه”
دينا بدمووع وخوف شديد من لهجته المخيفه وعيناه الحاده
وقالت…. ” بس بس انا انا ك كن كنت”
الصقرر… “بس بس ايه متنطجي وجولي انتي مين يابت انتي وعاوزه ايه”
دينا بدموع…. “ممكن تفك دراعي عشان بيوجعني اوي و و ممكن تشغل النور عشان فى صوت بيخوف اوي وانا خايفه ”
الصقر ولم يعلم لماذا حن ولاول مره من نبره صوتها الرقيق الذي يشبه صوت كروان الليل قرب اكثر وفى يده شعله النار لينير المكان قرب منهااا وعينه وقعت على هذا الملاك فتاه لم يرى ابدا مثلها ملامح بريئه وشعر بني به خصل شقراء كالذهب وعينان منتفخه من البكاء لونها اخضر مثل الاشجااار عين نادره لم يحدد اللون وشفايف كالون الورد انصدم من روئيتها ولكن لم يعلق وقرب منهاا اكترر صرخت ديناا صرخه قويه اسمعت كل ما فى الجبل
وقااالت….”لاااا ونبي انت هتعمل ايه سبيبني لااا ”
الصقر….”واه هعمل ايه يابت المركوب مش انتي اللي جولتي فكني وانا جربت منك عشان افوكك بتنوحي ليه بجا”
دينا بدموع….”انت كده هتفكني انت شكلك كده بتقرب عشان تكولني شكلك مخيف”
صقر بضحكه مكتومه…”شكلي مخيف فين ده بس انا عملتلك ايه ده انا بجرب بس عشان افكك مش انتي عاوزه تعرفي مين الصقر اهو قدامك”
دينا….”لالا خلاص مش عاوزه والله ماعاوزه ونبي سبني ونبي متقتلنيش ونبي متغتصبنيش ونبى فكني ”
صقر لم يقدر على ان يتمالك نفسه من الضحك وقد انفجرر مره واحده من الضحك
وقال….”اغتصبك ايه واجتلك ايه حد جالك اني بغتصب اطفال ولا ايه انتي واخده عني فكره غلط خاالص”
دينا بعياط شديد…”مش انت بتخطف البنات وبتاجر فيهم وكمان بتبيع مخدرات وكمان بتخطف الوزرا والناس الكبيره عشان تاخد منهم فلوس كتيرر”
صقر بعصبيه….”واه انا بتاچر فى البنات وكمان فى المخدرات ده انا مبشربش السيجاره عاد تجولى مخدرات وانتي كنتي ناويه تكتبي عني اكده فى المقاله بتاعتك”
دينا….”الصراحه اها منا معرفش عنك حاجه تانيه بس ممكن سوال”
صقر باستغراب…”اسالي”
دينا…”لا معلش ممكن تشغل النور الاول وتفك دراعي عشان واجعني اوي وبعدين اسئلك”
صقر بنفاذ صبر… “الله ماطولك ياروح منا كنت هفكك وانتي اللي جولتي لااعااا وصرختي”
دينا…. “لا منا كنت خايفه لما قربت فجأة كده يلا بليزز فك دراعي واجعني اوي وكمان انا عاوزه شنطتي عشان عاوزه اخد منها حاجات وعوزه مايه عشان عطشانه اووي”
صقرر قرب منها عشان يفك دراعها واتقابلت عنيهم فى نظرره طوويله نسي فيها صقرر كل خلافات العالم وفجاه فاااق وبعد بسرعه
وقااال… “واه انتي فاكره نفسك فى رحله ولا ايه مايه ومناديل وحاجات في ايه فووجي كده انتي مخطوفه”
دينا بعيااط وصوت عالي…..”اعااااا اعااااا اهئ اهئ خطفنس ليه اعاااا انا عملتلك ايه ونبي متقتلتيش…
ولم تكمل بسبب صووت الصقر العالي الذي اوقفهاا بصراخه
وقال….”وااااه تاني متجتلنيش و متغتصبنيش هاااه خلاص حفظنا جوولي حاجه جديده”
دينا وقد اعتدلت فى جلستها وقامت وقفت جمبه وحطت ايديها الاتنين فى وسطها وبصتله من فوق لتحت
وقالت….” اي ده هوو انت طووويل اوي كده ليه الله انت لون عيونك حلوه اوي…
صقر بدون قصد ضحك.وقال….” نعم ”
دينا بحرج وقد فهمت قالت ايه….”انا قصدي انت خطفني ليه وعاوز مني ايه عاوز فلوس اطلب عاوز كام بابي هيدفعلك كل حاجه عاوز حمايه حاضر بابي هيعملك اللي انت عاوزه ها اطلب”
صقر وقد تلونت لون عينه للون البني الغااامق من الغضب
وقال بصوووت كفحيح الافاعى….”عاوز روح ابوكي”
دينا بعدم استيعاب…”نعم
الصقر بنفس نبره الصوت المخيفه….”ايووه انتي سمعتي صووح انا عاوز روح ابوكي وانا چايبك اهنى عشان انتجم منه بسبب اللي عمله هنتجم وهاخد بتار ابوي”
دينا وقد امتلكها الرعب كلياا….”يعنى انت هتق..
ولم تكمل الكلمه وصرخت ووقعت مغمى عليها فوجد الصقر ثعبان صغير لدغ دينا حملهااا للصقر مسرعااا واخرج السم من قدمها وصرخ ل عيسى
وقال بصوووت هز الجبل….”حضر فرشه بسرعه ليها وانزل هات الحكيم بسرعه”
عيسى…”واه انت عملت فيها ايه ياكبير مش جولت مش هتاذيها”
الصقر بعصبيه….”واه بعد عن طريجي وروح هات الحكيم طوالي البت جرصها حنش ”
عيسى…” واه حاضر ياكبير”
وجيه الدكتور واداها حقنه مضاده للسم وكتب ليها على علاج وطلب من االصقر الاهتمام بيها جيدااا والراحه التامه…
وبعد ماخلصت ساندى المحكمه انتظرت بدر كتيرر ومجااش رنت عليه
الووو.
بدر…” اسف ياجلب اخوكي اني مجتش بس ”
وحكاا لها كل حاجه حصلت وزعلت منه ساندى لانه خطفهااا
بدر…”المهم ديلوك روحى الدار وحضرى خلجات من خلجاتك وجولي لامك انك معايا وعرفي امي اني مش راچع الليله وانا هبعتلك عم عساف ياجي ياخدك بس اهم حاجه البسي النقاب فاهمه”
ساندى…”حاضر ياخوى متجلجش هى اول مره يلا هروح الدوار اني عاوز حاجه”
بدر…”سلامتك ياجلب اخوكي خلى بالك من نفسك كويس وخلي امي تعمل وكل عشان البت”
ساندى…”حاضر مع السلامه”
وذهبت ساندى واخبرت نعمه زي مابدر قالها واستنت عساف وهى بره قدام البيت لقت..
خالد…”ساندى”
ساندى…”يخربيتك ايه جابك اهنى ”
خالد…”انا جاي لبدر”
ساندى…”عاوز ايه من بدر”
خالد…”دينا بنت عمي اتخطفت وهي كانت هنا”
ساندى بتمثيل الصدمه…”واه وهي ايه اللي جابها اهني وانت جي لبدر ليه واحنا مالنا”
خالد…”انا جاي عشان معرفش حد غيره جاي عشان يساعدني ”
ساندى….”انت اتجنيت انت عارف انت بتطلب ايه ومن مين”
خالد…”لا ماتجننتش ولا حاجه بس انا عارف بدر وعارف اخلاقه وعارف انه هيساعدني”
رن هاتف ساندى استاذنت من خالد ووقفت بعيد
ساندى…”ايوه يابدر خالد بيدور على دينا وجاي بيجول انك الوحيد اللي هتعرف تساعده”
بدر ببسمه…”خدي رقمو وجليلو انك هتكلميني وهتخليني اكلموو ويلا اجفي فى المكان اللي جلتلك عليه علشان عم عساف خلاص واجف هناك”
ساندى…”حاضر ياخوي مع السلامه”
واغلقت الخط وراحت لخالد وقالتله زى مابدر قال ومشي وهي راحت لعم عساف…
“وعند اسلام وعاشور”
اسلام…”ها يابوي فين الرجاله”
عاشور…”زمانهم چايين ياولدى اهم العربيه اللي جايه دي”
ووقت تسليم البضاعه…
وفجأة ضررب نااار عمم المكااان وصوووت الرجااله بيعلى
رجل ما…”اهرررب يااااعم عااشوور اهرب رچاله الصقر ماليه المكان اهررب”
جرى عاشوور واسلام وفجااااة….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت صقر جارح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *