رواية ما يخبئه لنا القدر الفصل السابع عشر 17 بقلم زينب رشدي
رواية ما يخبئه لنا القدر الفصل السابع عشر 17 بقلم زينب رشدي
رواية ما يخبئه لنا القدر البارت السابع عشر
رواية ما يخبئه لنا القدر الجزء السابع عشر
رواية ما يخبئه لنا القدر الحلقة السابعة عشر
هيثم: قولت لا ي ملك
ملك: عشان خاطري ي دكتور اديني اي مقويات او اوقف علاج لحد العملية
هيثم بعصبيه: علاج اي اللى يوقف مش كفاية سايبك تكمليه برا المستشفى
ملك: ي دكتور انا فرحى بعد يومين وبجد مش قادره اقف على رجلى حتى
هيثم بقلق: ي ملك بلاش حالتك هتدهور استني لحد ما نعمل عمليه
ملك: تانى ي دكتور ساعدنى بقا واعتبرنى اختك الصغيرة
هيثم: طيب ي ملك تقدرى تيجي بكره اعمليك فحوصات واقولك علي التعليمات واقلل الجرعه عشان متتعبيش
ملك بتفكير: الساعه تلاته كويس عشان معايا معاد خمسه
هيثم: كويس هستناكى سلام
نامت ملك وهي بتدعى يشفيها ربنا وتعدي اليومين دول ومحدش يعرف وتانى يوم اخدت شاور ونزلت تقعد معاهم شويه
ملك باس خد ايمن: ازيك ي حجوج ي عسل انت
ايمن: الحجوج زعلان منك
ملك: ليه بس انا اقدر على زعلك
ايمن: مطنشانى خالص سي عمر خدك مننا
ادم دخل: عندك حق ي بابا دي اتغيرت خالص
ملك: بس ي سوسه انت ملكش دعوه بيه ي بابا ده عايز يزعلنا من بعض
ايمن: ي سلام
ملك حضنه: وحياتك متزعل غصب عني مشغوله
ايمن: المهم انك بخير ي حبيبتي
ملك: انا ميه فل وعشره
اسماء: بت انتى انا مش قولتك بلاش طريقه الكلام دي
ملك بصوت واطى: عاجبك كده اهي هتتخانق
ادم: سيبك منها دي سوفاااج
ملك بضيق: س اي اخويا سوفاااج انا سوفااااج ي..
اسماء بغضب: بت انتى هتردحى شايف بنتك وعمايلها ونبى دي عروسه وفرحها بكره انا عارفه عاجبه فيكي اي
ملك: كلى ي ماما عاجبه كل حاجه فيا ده انا قمر وست البنات وكل الرجاله تتمنى نظره منى
ادم: قمر بالستر واي كل الرجاله دي اكلم جوزك اعرفه
ملك ببراءه: شوف ي بابا بيضايقنى ازاي
ايمن بصدمه: شوف البراءه اللى في عنيها بتتكلم ببراءة ازاى ولا كانها كانت بتردح من شوية
ملك: حتى انت ي بابا لا انا اروح بيت جوزى ولا حد يقولى سوفاج ولا براءه
اسماء: بت تعالى هنا
ملك: اومرى ي هانم
اسماء: اخلصي اجهزى عشان ترجعى بدرى عشان ورانا حجات كتير
ملك: طيب
طلعت وغيرت هدومها وراحت المستشفى
ملك: أزيك ي نعمه
نعمه: الحمدلله انتى عامله ايه
ملك: نشكر ربنا هيثم جوا
نعمه: اااه مستنيكى
دخلت ملك وسلمت عليه
هيثم: فاطمه خدي ملك واعمليها التحاليل اللى قولتلك عليها
فاطمه: اااه طبعاً يلا ي ملك
اخدتها وعمله التحاليل ورجعت لهيثم على طول
ملك: بص بق…. عمر
عمر بصدمه: انتى بتعملى اي هنا
ملك بتوتر: ك ك كنت جايه اعزمه على الفرح واعزم نعمه وفاطمه انت بتعمل اي هنا؟
عمر: جيت اعزمه برضو ويشوف التحاليل واطمن
ملك بخوف: تحاليل اي
هيثم: تحليل عمر الحمدلله عمر اتعاف تماما من المرض
ملك براحه: الحمد الله الف مبروك ي حبيبي
فاطمه : دكتور تحليل م
هيثم: مش وقته ي فاطمه روحى دلوقتي
عمر: ازيك ي فاطمه اوعي متجيش الفرح
فاطمه: احنا نقدر ده فرح الغاليه عن اذنكم
عمر: طيب يلا ي ملك
ملك بتوتر:لا امشي انت انا لسه هسلم على كام حد اعرفه كده
عمر: تمام
ملك بتنهيده: قلب كان هيقف محسش بحاجه صح
هيثم:ي شيخه ياريت يحس
ملك: متقولش كده المهم هتكتبلى على جرعه اقل
هيثم: استنى نشوف التحاليل
بعد شويه دخل اسعد
هيثم: كويس انك جيت دي ملك كلمتك هنا كتير
اسعد: اهلأ وسهلا مش عارف اقولك مبروك على الفرح ولا الف سلامه
ملك بامل: قول ان فى حل
اسعد: بصي انا مش زي هيثم انا هكلمك بكل صراحه انتى رجعتى لنقطه الصفر وابقي بكدب عليكى لو قولتلك فى طريقه مضمونه او تكملى علاج ومش بقولك كده عشان تخافى
ملك بدموع: اومال عشان اي
اسعد: عشان تعرفى تاخدى قرار
ملك: قرار اي
اسعد: قدامك حلين اول حاجه في دكتور جاي من برا يعملك عمليه ياما تخفى وتبقي كويسه ياما بقا
ملك: ام’وت صح
اي بقا الحل التانى
اسعد: انك تسبيها على الله لحد
ملك بمقاطعه:ما امو’ت برضو صح
اسعد: الاعمار بأيد الله
هيثم بغضب: اسعد
ملك بحزن: سيبه ي دكتور ده بيقولي الحقيقه كانت واضحة من زمان بس انا اللى كنت عاميه
اسعد: انا متاسف بس انا عشان تعرفى تفكرى
ملك: عن اذنك
كتبلها هيثم على علاج مناسب حالتها وبعدين نزلت
هيثم: في حد يقول كده
اسعد: اومال عايزها تاخد امل على الفاضي وكمان مستحيل تكمل الفرح دي ممكن يحصلها حاجه
هيثم: اعمل اي انا وعدتها
اسعد: وعدك ومشاعرك مش هينفعوك لما مريضه عندك تم’وت كلم جوزها انا هفهمه
هيثم: خلاص انا هبقي اكلمه واقوله
قابلت مي وراحت البيوتى سنتر عشان بشرتها وخلصت على الساعه تمانيه وبعدين روحت كملت باقى عنايه بالبشره وفضلت تتكلم مع اهلها لحد ما نامت وصحيت تانى يوم على صوت الموبايل
ملك: امممم
عمر: ملك انتى لسه نايمه
ملك: امممم
عمر: طيب قومى مفيش وقت
ملك: عشر دقايق بس
عمر بملل: قومى ي ملك مفيش وقت ساعة وهعدى عليكى باي
ملك قامت اخدت شاور وغيرت ونزلت لقيت مامتها ومى جاهزين
ملك: طيب طالما صاحين مصحتونيش ليه
اسماء: حاولت معاكى معرفتش
مي: طيب يلا عمر برا مستنيكى من نص ساعه
ملك: طيب روحي انتى مع ادم جيبلى الفستان وتعالى على الفندق
اسماء: وانا هروح الاول بيتك اشوف لو ناقص حاجه
ملك بضيق: كل عارف البيت الا صاحبته
خرجت ملك وركبت مع عمر
عمر: كل ده ي ملك
ملك: معلش
عمر: طيب كل ده هيطلع عليكى
ملك: اقولك حاجه انا والله خايفه اوي
عمر: من اي
ملك: منك عمر ي حبيبى انت بتستحلفلى وكل حاجه لما نتجوز هوريكى هوريكى
عمر بضحك: متخفيش ي قلبى انا عمرى ما اذيكى
ملك: ي سلام
عمر بخبث: وطيب وذمتك حضني ياذي
ملك بخجل: لا
عمر: طيب انزلى ي فرولتى
ملك: عمر عايزه اقولك حاجه
عمر: قولى ي حبيبتى
ملك: انا بحبك اوي وبثق فيك اكتر من روحى
عمر: انزلى ي ملك احسن اخطفك على شقتنا دلوقتى
ملك بجراءه: انت تعمل اللى تحبه
عمر: اتمنى الجراءه دي تكمل لحد بليل
ملك بخجل: باااى
نزلت ملك ودخلت الفندق وبدئوا البنات في تجهيزها لحد ما وصلت مى وفي اخر اليوم دخل ايمن
ايمن بفرحه: تبارك الرحمن الف مبروك ي حبيبتي
اسماء:يحميكى من العين ي حبيب ماما
ادم: ي لهوى على الجمال ي خلق تصدقى خساره فيه
مي: لو سمعك دلوقتي
ايمن: بس ي واد يلا حبيب بابا عشان هو واقف على اعصابه تحت
ملك: يلا
نزلت ملك واول لما شافها عمر انبهر بجمالها وجمال الفستان حبس انفاسه من خفضات قلبه ولا ينكر غيرته من ذالك الفستان العين المكشوف اللى زاد جماله والميكب اللى زودها رقه
ايمن: خلى بالك منها ي عمر دي روحى
عمر بحب: في قلبى ي عمى متقلقش
اخدها عمر وقفوا يرقصوا سلوو
عمر: بغض النظر عن الفستان بس سرقتى روحى بجمالك
ملك بخجل: بجد شكلى عجبك
عمر: انتى من زمان عجبانى
ملك: والفستان في ايه بقا
عمر: قولى مفهوش اي مفتوح اوي غير ان مخليكى زي القمر
ملك: اصلا انا قمر من غيره
عمر: ي لهوى علي الغرور
ملك: ده مش غرور ده ثقه
بس انت برضو شكلك زي القمر
عمر: عارف عارف
ملك: مغرور
عمر بخبث: دي مش غرور ده ثقه
ملك بضحك: بتردهالى
عمر: صحيح غيرتى لون شعرك
ملك: ايوه وقصيته كمان
عمر بصدمه: نعم ي ختى ق قصيتي اي
ملك: عمر اهدي الناس
عمر بضيق: ناس اي بس بيطول بعد قد اي ده
ملك: مبيخدش وقت معايا متقلقش ثم انت عاجبك شعرى بس
عمر: انت كلك عجبنى ي جميل
ادم: ي عم الرومانسي الاغنيه خلصت من ساعة
قعدوا والكل طلع يبارك ليهم
فاطمه: الف مبروك ي ملك والله فرحنالك من قلبى
ملك بابتسامة: الله يبارك فيكي ي غالى
نعمه: مبروك ي ملك ويارب يتمم شف
ملك بمقاطعه: الله يبارك فيكي خديها ي فاطمه هتفضحنا
هيثم وآيه: الف مبروك ي ملك انتى وعمر ربنا يتمملك بخير
ملك بابتسامة: الله يبارك فيكم عقبالك ان شاءلله
هيثم: قريب إن شاءلله
عمر: ايوه ي دكتور بقا هنفرح فيك قريب
ملك: تفرح بيه ليه إن شاءلله هو الجواز وحش
عمر: هو انا لسه شوفته اقصد الجواز مفيش احسن منه
هيثم: ايوه كده اتعدل
آيه: اصلا انت واخد جوهره
عمر حضنها من وسطها: اغلى جوهره
آيه: يلا ي هيثم نسيبهم
ملك: ي عمر يلا نرقص عشان خاطري
عمر: اقعدي ي ملك
ملك: رقصه واحده بس
عمر: اقعدي احسن انهي الفرح ونمشي
ملك بتكشيره: مش فارقه
عمر خاف على زعلها: بينى وبينك يعنى انا زهقت من القاعده والمباركات ف يلا نرقص
ملك بفرحه: بجد
فضلوا طول الفرح عمر وملك وادم ومي يرقصوا وعمر دايما مقربها من حضنه خايف عليها من عيون الناس والكل كان بيتمنالهم السعادة لحد نهايه الفرح
ملك: خلاص بقاا ي ماما متعيطيش
اسماء: عشان خاطري خلى بالك من نفسك ومتجهديش حالك وخدي علاجك وكلى كويس و
ملك:متقلقيش هعمل كل ده
ايمن: كفايه بقا ي اسماء مبروك ي حبيبتى عيشت وشوفتك وانتى عروسه
ملك: ربنا يديك طولت العمر وتشوف احفاد احفادى
عمر: جماعه يلا بقا
ادم: اصبر مستعجل على اي
حبيبتى ايوه اتجوزتى وبقيتى مسئوله من راجل بس وقت متحتاجى حاجه انا في ظهرك اليوم اللى تبقي مضايقه ولا زعلانه من عمر تيجي تشكيلى
عمر: ما تهدي ي عم صلوا على نبى ي جماعه ده احنا متجوزين في نفس البلد مش هنهاجر
عائشة ببكاء:بس ي ولد خلى بالك من عمر ي ملك والله هو طيب وحنين ومش بيتعصب الا لو خايف عليكى
ملك: في عنيا ي ماما
عمر: يلا ونبى دول هيقلبوها مناحه يلا
ركب عمر وملك العربيه
ملك باستغراب: عمر انت ماشي كده ليه احيه انت هتروحنى بيت ابويا
عمر بضحك: انتى عبيطه ي بت انا هاخدك بيتنا
ملك: بس ده طريق فلتنا
عمر بابتسامة: ما انا واخد الفله جنبكم يعني بعدها بفلتين
ملك بصدمه: انت بتهزر صح
عمر: محبتش ابعدك عن اهلك زي ما قربتى امى وخلتيها تعيش معانا حبيت نسكن جنب اهلك
ملك حضنته: بحبك اوي
عمر بخضه: هنعمل حادثه ي مجنونه
وصلوا البيت وملك كان عاجبها زوقه جدا
عمر: انا هغير في الحمام لحد ما تغيرى هنا
ملك بخوف: طيب
دخلت ملك الدريسنج اللى كان قد الاوضه حرفيا لبست قمي’ص نو’م ابيض ولبست روب كبير تحاول تخفى مفا’تنها وراحت السرير بسرعه تستدعى النوم
خرج عمر وسرح فى جمالها وبعدين ابتسم على شكلها وهي بترمش برموشها وتستدعي النوم نام جنبها وحضنها جامد
عمر: على فكره مفيش داعى تعملى نفسك نايمه اصلا نمتى جنبك وفي حضنك واصحي على عيونك تكفينى عن اي حاجه
ملك باس خده: شكرا
ضمها ليه وغمض عينه ونام وهو في قمه سعاته انها في حضنه وملكه وتانى يوم صحيت ملك بكسل شافت عمر حضنها جامد وكانه هيفقدها باس خده وقامت اخدت شاور وغيرت هدومها واخدت علاجها ونزلت حضرت الفطار وطلعت
ملك: عمر حبيبى اصحي
عمر بنوم: اي الجمال ده انا هصحي كل يوم على الجمال ده
ملك بخجل:طيب قوم بقا انا جعانه اوي
عمر: هى الساعه كام
ملك:عشره
عمر: طيب وزمتك في عريس وعروسه يصحوا عشره
ملك وهي بتاكل: اه انا
عمر باس خدها: صباح الورد
ملك بخجل: صباح النور يلا نفطر بقا
فطروا وملك نزلت الفطار ورجعت ل عمر واول لما دخلت قفل التلفون
ملك باستغراب: بتكلم مين
عمر بشرود: لا ده ماما بطمن عليكى
ملك: ننام تانى بقا
عمر: نامى انتى بس انا معايا مشوار لازم اعمله
ملك باستغراب: مشوار اي دلوقتي
عمر: لما هاجى هقولك
ملك:عمر متقلقنيش في اي
عمر باس رأسها:متقلقيش ي حبيبتى هاجى بسرعه باى
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ما يخبئه لنا القدر)