روايات

رواية نسر القمر الفصل الحادي عشر 11 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الفصل الحادي عشر 11 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر البارت الحادي عشر

رواية نسر القمر الجزء الحادي عشر

نسر القمر
نسر القمر

رواية نسر القمر الحلقة الحادية عشر

نسر شررب الكاااس على دفعه وااحده وقااام
قمر كاانت خاايفه جوواها لكن اتصنعت القووه طنشته وقلعت حجااابها وكاانت هتدخل الحماااام
نسر شدها عليه وقبلها بنهم وهي هستفررغ من ريحته
هنا خبط البااب ودخلت ميس متجننه
نسر بصلها بغضب واتكلم بصرراخ :انا سمحتلك تدخلي
ميس بغيييظ :انت ومرراتك متفقين ما تخلفوووش دلوووقت
نسر بغضب :مااااما اطلعي بررا مش عااايزه اتجنن دلوووقت
قمر كاانت خاايفه لبست حجاابها وكاانت هتخرج
نسر مسك درراعها بغضب :رااايحه فين انتي لاااخرى
نسر بصراخ :ماااما لوو سمحتي عاايز قمرر في حااجه
قمر كاانت بااصه لميس بدمووع كاانت خاايفه من هيئته مع انها ما عملتش حاااجه
ميس بغضب :انا مش خااارجه من هنا غير لما افهم الكلام الي قاالته مرراتك
نسر حاااول يتحكم بغضبه وبص علئ قمر :هببتي ايه
قمر بخووف :انا
ميس :قاالت انكم مش عااايزين تخلفوا دلوووقت وانتكم متفقين على كده
نسر بصووت يخووف :مش هي قاالت كدده يبقى اكيييد مش هتتكلم من دمااغها يعني فعلا انا مش،عااايز عيااال دلوووقت
ميس بصتله بغضب وخرررجت قفلت الباااب
قمر اوول ما خررجت ميس دخلت بدلت هدوومها كاانت عايززه تهررب منه باااي طرريقه ونسر كااان متجنن بررا
اوول ما خررجت كاان نسر سااند عالحييطه وبيدخن
قمر بخوف حقيقي :نسسر ارجووك تهدا انا خااايفه بجد
نسر بنضرره تخووف كاان بيقرب منها :مش عااايزه تخلفي مني
قمر هزت برراسها خوفا من هيئته بلا ودمووعها بتنزل
نسر :اماااال ليه قوولتي كدده ليها
قمر بكدب بدمووع :لانها هتفضل تتطااردني عمال علئ بطاال على حكاااية الحمل دي
نسر شدها بجناان :يعني انتي ما عندكيش اعترراض عليا وعايزه تجيبي عياال مني
قمر هززت رااسها بااه بخووف نسر بقى مجنوون ومش عاارف يتحكم بتصررفاته ابدا وهي فعلا بقت بتخاااف منه
نسر قررب منها يقبلها قمر فعلا ما كاانتش طااايقه ريحته وريحة الشررب فاايحه في كل حته
نسر كااان بيقبلها بررغبه شدديده وقمرر بتحاااول تبعده لحد ما خلاااص كااانت هتستفررغ
قمر كااانت بتضررربه على صدرره :ابعد عني ابعد يا مجنووون ابعد
نسرر كااان ماسكها جااامد
قمرر ضرربته برركبتها على بطنه ماا كانتش طاايقه ريحته وجررريت زي مااا هي وفتحت الباااب
جريت لاااوضة لانا
نسر اتووجع من ضرربتها وحصلها وهو متجنن
قمر كااانت بتبص ورااها وبتخبط جااامد على لاناااا بخووف ..
لانا افتحي بسررعه انا قمر افتحي
لانا فتحت بسررعه :في ايه
ولسى هتكمل شاافت نسر متعصب وجي من بعيييد
قمر اداارت ورااها
نسر بغضب:تعاالي الاووضه معااايا حاالا
قمر بدمووع :ابعد عني يا نسسر انت بقيت مش طبيعي انا خااايفه منك
لانا :اهدووا في ايه
نسر بغضب:اسألي المحترررمه الي خاارجه بررا اووضتها قاالعه
هنا جه بدرر والكل اتلم على صووتهم
بدر :في ايييه
قمر :عمي خليه يبعد عني ابوووس ايدك انا خااايفه منه
بدر بحكمه طيب خشي جووا الاووضه وانت يا نسسر معااها
وانتي يا لانا سيبينا في اووضتك شوويه
لانا بقلق:حاااضر يا بابا
وفعلا دخلت قمر ونسر كاان متجنن
بدر :في ايه ماالكم
قمر مسكت ايده ودمووعها بتنززل شلال على خدها :عمي من البداايه كاانت جووازتنا غلط وانا قبلت على شاانكم على شاان انت وباابا ما تخسروش بعض وبدمووع عمي انا خلاص مش قاادره استحمل اكترر من كده نسر اصعب من اي بنت تستحمله انا مليت واللهي مليت مفيش حااجه بتعجبه انا بخااف على نفسي وانا معااه
نسر بخبث ومكر :ليه كل ده لاني بقوولك ما تخررجيش وانتي لابسه كدده لانه في رجاااله في البيت
قمر بصتله بصدمه :كدااب يا عمي واللهي كدااب انت عاارفني انا مستحيل اخررج كدده
نسر كااان عاارف ومتأكد انها مستحيل تقوول سبب الخنااقه :طيب ايه الي يخلي ست تهررب من جووزها وتخررج بالشكل ده هااه ولا هوو عند وخلاص
بدر :ما يصحش يا بنتي بررضه تخررجي كده هوو بيغيير عليكي والغيييره معنااها الحب
قمر بصت لعمها بقهر :انا اسفه يا عمي انا هررجع اووضتي فعلا انا غلطااانه
نسر بمكرر:استني هنا هوو انتي هتخررجي كدده اذا كاان خنااقتنا كلها على هدوومك استني اخررجلك حااجه من دولاب لانا
وفعلا نسر خررج حااجه من دولاب لانا ولبسته بملامح باارده وكاانت هتخررج بصت لعمها
قمر بصت لعمها بألم حقيقي :لما تمشوا بجنااازتي هتحسووا فيا وقتها
بدر :يا بنتي اهدي اي زووجين ممكن تحصل بينهم مشاااكل وغييره وكلام من ده
قمر بصتلهم بمسخره وراحت اووضتها
بدر بغضب :عملتلها ايه يله
نسر :زي ما سمعت
بدر بغضب مسكه من قميصه :خد باالك منها يا وسخ وبطل الطريق الي انت ماااشي فيه وما تفتكررش اني اعمى عن الي انت بتعمله فااهم النسووان والشررب وغيرره وغييره اتعدل لا هعدلك بطريقتي
نسر ساابه وطلع اووضته
كاانت قمر بتعييط جاامد وكاانت مقهووره فعلا
نسر قرررب منها ولاوول مرره بحنيه قعد قداامها ومسك ايدها
قمر نزعتها منه
نسر :انا اسف
قمرر بقهر :طلقني ابووس ايدك انا تعبت
نسر :صدقيني ما اقدرش
قمر بصرراخ :ليه ليه عاايزني تعمل بيا ايه انت هدتني كررهتني بحاااجه اسمها رجااله انت بتعررف بدل الووحده عشرره وعاايش حيااتك مش بحااجتي عاايزني ليه ابعد عني ارجووك
نسر بصرراخ اكببببر :لاااااني حبيتك
قمرر بصتله بصدمه
نسرر غمض عينيه ومسح على شعرره :صدقيني من فترره كبيرره ما لمستش،ست غيرك من يووم ما ابتديت احس بمشااعر تجااهك وانا ما بلمسش غيرك
قمر ضحكت جااامد وعييطت جااامد ونسسر مصدووم من حااالتها دي
قمرر بدمووع :يااااااااه بكييييير قووووي وضحكت بدمووع تعررف زماااان كنت بحسد اي حد يقررب منك كنت بغييير عليك كاان نفسي اكووون جنبك حتى لوو اشووفك كل يووم مبسووط بس كااان ده كفااايا عليا
وبدمووع مقهووره كنت بقوول لنفسي اززاي في وحده تبقى معااك وما تبقاااش سعييده كنت بتمنى اكوون مكاانها على شااان اقدر اسعدك
وبقهر كنت اتمنى ان احلااامي تيجي على مقاااسي وبدمووع انت كنت حلم كبييير اوووي عليا
وبدموع وقهر لكن لمااا عاااشررتك وقرربت منك وعيشت معاااك في اوووضه وحدده بددمووع كررهتك كررهتك قووي بقيت بنفرر منك بكرره ريحتك وبدمووع بقيت بتمنى انك ما تررجعش على القصر على شاان ما تقربليش
نسر كااان واقف ومصدوووم من كلامها معقوول كااانت بتحبه
نسر :قمر انا
قمر بدمووع :ما تتكلمش صدقني الكلااام ده لوو ما كااانش،خررج مني كااان هيخنقني انا فعلا كنت بحبك قووي ومش من يووم ويوومين لا من زماان قووي لكن اقسم بالله العظيم دلوووقت ما بكرره حد قدك
نسر :قمرر انا اسف سااامحيني وسيبينا نبتدي من جدديد كأننا توولدنا دلووقت ارجووكي اديني فرررصه يا قمرر انا كنت غبي فعلا غبي
انت عررفتيني يعني ايه حلالي تكووني ليا بس ومش لحد غيييري قمرر فررصه وااحده فررصه وصدقيني هثبتلك العكس وهبطل شررب وابعد عن كل حاااجه تأذيكي
قمر بدمووع :يااا ريتني اقدر كنت اتررميت دلووقت في حضنك وقوولتلك خلااص لكن انا كرررهتك وبدمووع واللهي كرهتك سبني يا نسسر وهتلاقي غيري كتييير
نسر قررب منها وهي بتبعد لحد ماا حااصررها :صدقيني هررجعه يدق ليا من تاااني
قمر قعدت على الاررض وعيطت جاااامد
نسر قعد على ركبه قدااامها :قوومي ارتااحي وفكرري بكلاامي وصدقيني هتغييير
قمر مسحت دمووعها بدوون ما تبصله وراحت تنااام ودموعها على خدها
………………ً…………
عدا يوومين
والاحداااث على ما هي وقمر بتنفر من نسر وهو بيحاااول يقررب منها
في الصبااح كاان الجميع بيفطر
بدر :فين مرراتك يا نسر
نسر وهو بياااكل ببرود :كاانت تعباانه شوويه وما فااقتش الصبح وما حبتش افووقها خليها ترتاااح
بدر :طيب يا بني جيبلها دكتوور يكشف،عليها
نسر :تعب عاادي مش محتااج دكاتره
صقر :نسر حصل ايه في صفقة العماار الاخيييره
نسر :ما تقلقش كله متززبط بالملي هترسى علينا
بدر :يا بني قوول انشاء الله
نسر :انشاء الله
ميس بنفااذ صبر :انا عاايز اكلمك قدااام ابووك برودك قااتلني
بدر باستفهاام :في ايه
ميس بغضب :البيه ومرراته متفقين ما يخلفوووش دلووقت واحنا واخدينها ليه نتفررج على جمااالها ولا ايه
نسرر :ماااما مالكيش دعووه حااجه بيني وبينها ما حدش يحشر رووحه بينا
بدر :يعني ايه مش،عاايزين تخلفووا
نسر :احنا مأجلين المووضووع ده شوويه
بدر :ليه الواد هيقرربكم من بعض بدل ما انتو بعااد كده ويجي حفيد يملى علينا البيت
نسر بنفااذ صبر :يبقى اسمعوا احنا لا اتفقنا ولا هبااب وعدم حملها من ربنا وقاالت كدده لمااما على شاان ما تفضلش تلقح عليها كلام على الطالعه والنااازله
ميس بغيظ :واللهي تووقعت وانت يا اهبل سااكتلها ليه هااه ما نااخدها للدكتوور نشووف قصتها ايه
نسر :ماشي حاااضر هااخدها
نسر :انا رااايح الشرركه سلاااام
وصقر جه يحصله
ريم حصلته :صقر
صقر كلمها بجفا وهو دايرلها ظهرره :عاايزه ايه
ريم بدمووع :هتتأخر
صقر بمسخرره :هه يهمك
ريم برجاء :ما تتأخررش
صقر ساابها وخرررج
………………………………
عند قمر
فاقت كانت تعباانه صدااع بدمااغها من يوومين ما بتنااامش كوويس تعباانه نفسيا وجسديا
قاامت خدت شااور تنعش،نفسها وخرررجت وقررت مش هترووح الجاامعه
دخلت خدت شااور سرريع وخررجت ضررب فوونها كاانت لانا
لانا :صبااح الخيير انتي فين
قمر بتعب :تعبااانه ومش هرووح الجااامعه رووحي انتي وبلغيني لو في حاااجه
لانا 😏:وعلى ايه انا كماان مليش نفس ارووح انا هعمل قهووه بنفسي لحضررتك وطاالعلك
قمر :اوووك
لبست فستااان اسوود علئ قد جسمها بيتي قصييير وفرردت شعرررها وقعدت تلعب بالفوون على ما تيجي لاانا
لانا خببطت ودخلت
لانا :صبااحو فل
قمر بابتسااامه :تعاالي ادخلي
لانا :اتفضلي
قمر :تسلم ايدك
لانا تربعت قداامها :قووليلي بقى فيكي ايه هااه مش،طبيعيه ونحفاانه جدا ودايما حزينه
قمر :تعبت من كل حاااجه وقررفانه من كل حااجه
لانا :نسر صح
قمر اتنهدت :هوو فيه غييره تعبت بجد يا لانا مليش،خلق للمنااهده ولا الصراخ ولا حااجه حتى دمووعي نشفت قررفت فعلا حيااتنا دي مش حيااه ومن البداايه كانت غلط
لانا قرربت منها حضنتها بتأثر :اهدي يا قمرر صدقيني نسر صحيح صعب لكن بااين انه فعلا معجب فيكي
قمر بدمووع :كاارهاه يا لانا واللهي كاارهااه مش،طاايقااه لما بيقربلي بحس اني بتخنق وما بصدق يبعد عني علئ شاان اجيب الي ببطني
لانا :ياااه للدرجااادي
قمر :واكتر صدقيني انا عمرري ما كررهت حد ولا عمرري عرفت معنا الكلمه دي غير لما كررهت فعلا وتخيلي الي اكوون كارهااه جووزي الي المفروض،مفيش بينا غير المووده والرحمه
لانا اتنهدت وعاارفه كل كلمه بتقوولها طاالعه من قلبها
لانا :انتي هتقلبيها غم انسي خلينا نتبسط
قمر مسحت دمووعها :وانتي
لانا باصطنااع عدم الفهم :انا مااالي انا كوويسه جددا
قمر رفعت حااجبها :معقوول حب السنيييبن دي كلها راااح بلحظه كده
لانا :ههههه امانه عليكي ما تجيبيلي السيرره دي لان قلبي بيتكسر من جديد خليني اتنااسئ انه مووجود اصلا انا بحااارب نفسي اني افتح صفحه جدديده بحيااتي مش مووجود بقااموسه اسمه ولا شكله
قمر :يا حبيبتي يا لانا تأكدي ان ربنا هيعووضك بالي احسن من عدي
لانا :يا رب
لانا :تعااالي نخررج انا قررفاانه ومش طاايقه رووحي
قمر :مليش نفس بحاااجه
هنا خبط باابهم
قمر :ادخل
ريم بابتساامه رقيقه :ازييكم يا بناات
قمر :اتفضلي يا ريم
دخلت ريم وقعدوا مع بعض ورغووا كتيير ولاوول مرره قمر تخرررج من الموود الي عايشااه مع نسسر وفضلوا للمسا على حالتهم دي
ريم بتحفييز :ما تيجووا نررقص نخررج بررا جوو الرجااله شووويه
لانا :واللهي فكررره
قمر :لا انا ماليش على الرقص والحاجات دي
ريم :انتي بس اووقفي وجسمك هيكمل 😂
وفعلا لانا شغلت اغااني بصووت عاالي وابتدت ترقص
وقووموا قمر بالغصب على اغنية ميلي بخسررك صووبي ميلي
وابتدت قمر تررقص بكسووف ولفت الشاال على وسطها لكن بعد مدده نسيت نفسها وخررجت كل طااقتها بالرقص والبنااات بيزقفوولها ومصدوومين من شطاارتها بالرقص كانت بتررقص بااحترراف
مش واااخدين بااالهم من الي واااقف على البااااب وعينيه على قمر واززاي بتتماااايل ومبسووطه جدا عينيه كااانت نظررتها تخووف ليها فعلا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نسر القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *