رواية عشقت من اعتبروها اختي الفصل العاشر 10 بقلم جاسمين محمد
رواية عشقت من اعتبروها اختي الفصل العاشر 10 بقلم جاسمين محمد
رواية عشقت من اعتبروها اختي البارت العاشر
رواية عشقت من اعتبروها اختي الجزء العاشر
رواية عشقت من اعتبروها اختي الحلقة العاشرة
مدحت… شريف اهدي
شريف… والله لخليها تروح النهارده بفضيحها مش انا شريف الزناتي اللي واحدها ترفضه وتكون دايره علي حل شعره وعملالي فيها محترمه المهم الصور اللي معاك دي تتبعت لكل اللي في الجامعه ومكتوب عليها شوفوا اللي عامله فيها المحترمه دايره كيف علي حل شعرها مع واحد
مدحت… اممم ماشي وربنا يسترها 🌿🌿🌿
قدس خلصت محاضرات
فاطمه… بت انتي تعالي نروح الكافتريا واحكيلي يلا كل حاجه
قدس بغمزه… اشطااا وانتي تحكيلي في اي بينكم انتي ومروان
فاطمه بكسوف… عيله بارده اخلصي طيب
قدس… ههههه حاضر يلا
عند فهد
فهد… معتز الملفات فين بتاعت الصفقه
معتز… اهي ورجعتها كلها
فهد… تمام سيبها وروح شوف شغلك
معتز… فهد روحت المستشفي عشان تغير الرصاصه اللي خدتها في كتفك
فهد ببرود… هشوف لو عرفت اروح النهارده
معتز… نفسي افهم اي الاستهتار والتهور بتاعك ده ياخي خد بالك من نفسك
فهد… معتز مش فاضي للكلام سيبني اخلص شغل عشان هروح اجيب قدس من الجامعه
معتز برفع حاجب… وطبعا الاستاذ بيروح ويجي معاها من غير عربيه ولا حرص
فهد ببرود… ده اكيد ومش فهد اللي يمشي بحرص يلا روح شوف شغلك بقا
معتز بعصبيه…. ياالله عليك بجد انا زهقت من الكلام معاك علي ابو برودك ياشيخ
فهد… اممم شاطر خد الباب وراك بقا
معتز طلع من المكتب متعصب وراح مكتبه
فهد بعد ما طلع معتز خد نفس طويل ورجع يكمل شغله
بعد شوي عند قدس
قدس… هو ده كل اللي حصل ياستي
فاطمه وبصدمه… يالهوووي واللي اسمو شريف ده سكت كدا
قدس بستغراب… سكت كيف
فاطمه… قدس انا وانتي وكل الجامعه عارفين ان شريف مستحيل يتنازل عن حاجه عايزها غير لم ياخدها فانه يسكت بعد اللي حصل دي حاجه تخوف
قدس… عادي ومتكبريش الموضوع وفكك منه المهم انتي ومروان بتتكلموا من ايمتا وغمزتلها
فاطمه بكسوف… من فتره كنت قاعده بذاكر وببص لقيت اللي بيرن عليا
فلاش باااااك
كنت قاعده بذاكر ولقيت التلفون رن برقم غريب بصتلوا وسكت راح رن تاني وتالت رحت اتنهدت ومسكت التلفون ورديت
فاطمه… سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مروان… وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
فاطمه… مين حضرتك
مروان بهيام… واحد معجب بيكي ياقمر
فاطمه برفع حاجب… والمعجب ده ميعرفش ان في الوقت ده بكون بذاكر ومش فضيالوا
مروان برفع حاجب… وهو هيعرف منين
فاطمه. .. عشان المعجب بيكون عارف كل حاجه عن اللي معجب بيها يعني بتصحي ايمتا بتنام ايمتا وبتاكل ايمتا بتشرب ايمتا بتروح الحمام ايمتا والجامعه ايمتا و..
مروان بمقاطعه…. اي كل ده ليه ده دانا لو مهووس بيكي مش هعرف كل ده
فاطمه…. لا هو ده الاعجاب انت شكاك اصلا جي تهزر ومش معجب ولا حاجه ييلا سلام ياكداب
مروان بزهول… انا كداب
فاطمه…. اه كداب وستين كداب كمان
مروان بصدمه… طيب ان ما قولت لقدس انك بتقولي علي اخوها كداب مكنش انا مروان
فاطمه اول ما سمعت اسمه قلبه دق وبهدوء… هو انت مروان اخوي قدس
مروان… اه ياختي الكداب
فاطمه باحراج… انا اسفه والله مكنت اعرف ان انت مروان
مروان… اممم ماشي هعديها المره دي المهم
فاطمه… في اي واه صح انت جبت رقمي منين وبترن عليا ليه انت قليل الادب ومش محترم عشان ترن عليا
مروان بصدمه… انا قليل الادب ومش محترم
فاطمه خدت بالها من اللي قالته وحطت ايدها علي بوقها من الصدمه وقفلت في وشه السكه
وبعياط…. ياختي يعني اول ما الواد يحس علي دمه ويحس بي ابهدلوا كدا 😂
الحاضرررررر
فاطمه…. بس ياستي وبعدها رن وبدانا نتكلم عادي شوي بس طبعا لساني مش بيسكت ههههه
قدس بضحك… هههههه يخربيتك هموت
فاطمه… عبوشكلك انتي التاني يابت بارده زي اخوكي صح
مروان من ورهم… هو مين اللي بارد
فاطمه بصدمه… بت هو ده صوت اخوكي ولا انا عندي تهيوات
قدس بضحك… ههه لا اخوكي ياختي
فاطمه…. احلفلك بي اي اني مش قصدي عليك وعلي فهد
مروان قعد قدامها وبرفع حاجب… وهو انتي تعرفي فهد عشان تقولي عليه بارد
فاطمه بتوتر… ها اه صح انت معرفتش اللي حصل
مروان برفع حاجب… لا اي اللي حصل
فاطمه… عباس اتكسر وجبسوه ومراته ماتت
قدس قاعده هتموت علي نفسها من الضحك
ومروان بعصبيه… بت انتي بطلي هبل واخرسي احسن مكسرك زيو
فاطمه حطت ايدها علي بوقها… وعلي اي ياخوي السكوت حلو برضو
قدس… ههههه ياخوافه وتلفونها رن باسم فهد
فاطمه… الله يسهلوا
قدس. .. اخرصي ياجز. مه ده بيكون زي مروان
مروان بغمزه… زي برضوا عيب عليكي يامزتي
فهد من وره…. مرواننننننننن
مروان بلع ريقه بخوف… حد يخبيني بسرعه ياختييييييي بت يافاطمه اتشاهدي عليا يابت
فاطمه بضحك… هههههه هموت احسن احسن عشان حقي هيجي دلوقتي
فهد مسكه من لبسه زي الفر. ان….. انا قولت كام مره يحصل اي
مروان بخوف… اقسم بالله ياكبير غلطت لسان
فهد بعصبيه… تمام وانا هصلح الغلطه دي وراح ضر. به بوكس في وشه
فاطمه وقدس بصدمه… مروان
مروان حط ايدو علي وشه وبوجع… اااااه منك لله ياقدس يابنت ام قدس
قدس بعصبيه…. نعممممم ياعسل وهو انا كنت عملتلك اي يابو لسانين
مروان… مش انتي السبب… وقطع كلامه فهد
فهد… بس بس انتو الاتنين وانتي اخلصي يلا عشان تروحي وانت بطل تسرمحه وروح شغلك
مروان… اممم حاضر ياكبير
فهد خد قدس ومشي وفاطمه واقفه كاتمه ضحكتها
مروان بغيظ… اضحكي ياختي احسن تتقي تموتي
فاطمه…. ههههههههه هموت هموت
مروان… رخمه
فهد وهو ماشي هو وقدس
فهد… ها احكيلي عملتي اي النهارده
قدس… اممم معملتش حاجه حضرت محضراتي وقعدت ان والبت فاطمه في الكافتريا شوي نتكلم والواد مروان جه قعد معانا وانت جيت
فهد… اممم ماشي
قدس… ابيه فهد مالك حساك زعلان ومضايق في اي
فهد بصلها وسكت ولف وشه وكمل مشي
قدس مشت جنبه ومتردده تمسك ايدو وعماله تقرب ايدها عشان تمسك ايدو بس بتتراجه ومتوتر ومكسوفه وفهد حس انها عايزه تمسك ايدو بس متردده فسكت وسابها عشان تمسك ايدو لوحدها وتاخد خطوه وقدس فضلت تحاول ومتوتر لحد ما مسكت ايدو وفهد حس بقشعره في جسمه اول ما مسكت ايدو وبصلها بنظرها كلها حب وهي بادلته النظره دي وراح مسك ايدها جامد وتبت عليها
(بصوا انا مش عارفه اوصف اللحظه دي بس بجد لحظه انك تمسكي ايد اللي بتحبيه لحظه حلوه اوووي فاللي جربها يحكيلنا😂😂🙈)
بعد شوي
قدس.. ابيه فهد مالك
فهد… مافيش ياجميل
قدس سابت ايدو وخبطت في الارض برجلها زي الاطفال… لا في انا عارفه ايمتا بيكون في وايمتا لا
فهد ضحك علي تصرفها ورجع مسك ايدها… ههههه طيب هقولك بس توعديني ان متسبيش ايدي تاني انتي سامعه
قدس بفرحه… اشطاااا احكيلي يلا
فهد… حاضر ياستي (نسيب بقا الحبييه شوي ونروح للشرير 😂)
شريف… ها عملتي اي يامدحت
مدحت… كله تمام وبكرا الصبح هيتبعت صورها هي وهو لكل اللي في الجامعه
شريف بشر… اممم تمام ماشي داحنا هننبسط اووي بقولك صح
مدحت… اي
شريف… تعال نروح نسهر شوي مع الشله البت سوزي رنت عليا
مدحت… اممم يلا ياكبير
شريف بضحك… هههههه يلا
تاني يوم الصبح
قدس… بسسسس كفايه نزلني هنا يابيه
فهد… نفسي افهم بتحبي اسيبك بعيد شوي عن الكليه ليه
قدس… عشان الكلام يابيه كتير وكل واحد بيالف قصص علي مزاجه
فهد…. امممم ماشي روحي ولم تخلصي ابقا رني عليا
قدس…. امممم ماشي خلي بالك من نفسك
فهد… حاضر وانتي كمان
قدس… اشطااا
ونزلت من العربيه ودخلت الجامعه وهي ماشيه بتبص لقت الطلاب بيبصه عليها ويرجعه يبصوا في التلفون تاني ويبصولها بنظره سخريه وقرف كبرتلهم وراحت الكافتريا لفاطمه
قدس بمرح… صبح صبح ياعمهم
فاطمه بحزن… صباح الخير
قدس قعدت وبستغراب… مالك يافاطمه
فاطمه…. ها مافيش حاجه المهم يلا نروح المحاضره
قدس… لا استني لسه فاضل عشره دقايق اشرب فيهم قهوه ونطلع
فاطمه… لا يلا مش قادره اقعد عن
بنت من ورهم… ازيك يامحترمه
قدس بصتلها بستغراب وبصوت واطي لفاطمه… مالها دي
فاطمه… فككك يلا نطلع ومسكت ايدها عشان تمشي بنت وقفت قدامها
…. بس الواد اللي معاكي ده مزز اوووي متخليه يشوفلي صحبه او اخوه او اقولك هو مش هيبقا في زيه متسبهولي
قدس بستغراب… انتي بتقولي اي
البت رفعت التلفون في وشها وورتها صورها وهي في حضن صخر وصور تاني متفبرقه وهم بيبوسه بعض وصصور كتيررر سوء وقدس اتجمدت مكانها
البنت… هههههههه مالك سكتي يعني ولا عشان انكشفتي متخافيش عادي بس متعمليش علينا محترمه تاني وانتي مشوفتيش بربع جنيه تربيه
بنت تاني… سيبك منها مهو هيطلع اي من بنت اهلها ماتوا وهي صغيره وسابوها اكيد محدش كان فاضي يربيها يحرام ههههههه
قدس متحملتش واغمي عليها فاطمه بصدمه…. قددددددددس
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقت من اعتبروها اختي)