روايات

رواية عشق الوحوش الفصل الخامس 5 بقلم أمل مبروك

رواية عشق الوحوش الفصل الخامس 5 بقلم أمل مبروك

رواية عشق الوحوش البارت الخامس

رواية عشق الوحوش الجزء الخامس

عشق الوحوش
عشق الوحوش

رواية عشق الوحوش الحلقة الخامسة

” في قصر المحمدي ”
كنا وقفنا البارت الي فات لما زين وسيلا كانوا قاعدين وحد دخل فجأه عليهم
اهلا اهلا يا صحاب البيت انا جيت بيبصو زين وسيلا لمصدر الصوت بيقف زين بفرحه زين بفرحه : فهد وبيروح عليه وبيأخده في حضنه وبيبادله فهد الحضن بحب كبير فهد: وحشتني اوي اوي يابرنس عامل ايه
زين بفرحه : الحمد الله يا حبيب اخوك وانت ايه اخبارك مقولتليش ليه انك نازل
واخر مره حكيت معاك قولت انك نازل منزلتش ليه خوفتيني عليك اوي وفضلت اتصل بيك تليفونك بيكون غير متاح .
فهد : انا كنت نازل فعلا بس حصل مشاكل طلع فيه طرف تالت في الجريمه وكان لازم يتقبض عليه عشان لو كنا سبناه كان هيحاول يهرب صحابه وكسرت التليفون عشان دي كانت أوامر عشان مكنش لازم يعرف انو احنا بنحاول نقبض عليه .
زين : ربنا معاك يا حبيب اخوك ويحميك يارب
فهد : تسلملي يا حبيبي بجد وحشتني جدا وايه اخبار سيلا هيه فين لسه بيلف لقيها قاعد ساكته
وسيلا من ساعة ما وصل وهيه فرحانه مع زعلانه مع مضايقه وشعور متلغبط لكن الي عارفه انها زعلانه جدا منه لانه كان بيتصل ديما علي زين ومكنش بيتصل عليها
ولا بيسأل عليها وهوه هيسأل عليا ليه انا اها بحبه فعلا بس هوه ميعرفش ومش عايزه أوجهه لانو عرفت اصلا انه مش بيحبني عشان تلت سنين مش بيسأل لو بيحبني فعلا كان كان اتصل عليا وسأل وشكلو انو الحب الي في قلبي ليه يندفن
ومحدش هيعرف عنو حاجه بتفوق من تفكيرها علي صوته .
فهد وهوه بيبص عليها بتركيز : سيلا مالك من ساعه ما جيت مسلمتيش عليا ولا سألتيني حتا عامل ايه .
سيلا وهيه بتقف قدامه بجمود وبتحبس دموعها : اهلا يا ابيه حمدالله علي سلامتك .
فهد : أبيه ومن امتا بتقوليلي أبيه مانت بتقوليلي فهد علي طول
سيلا بجمود : لاء فهد دي لما كنت صغيره لكن دلوقتي فيه احترام ولازم ادي كل حد احترامه وانت أكبر مني وفي مقام زين اخويا يعني اقولك أبيه مش كده بردو 😒😏.
فهد وهوه مركز انو صغيرته اتغيرت جدا عليه وانو فعلا قصر معاها جدا بس هوه مش هيسمح انها تبعد عنو او تبصله علي انه أبيه : اها فعلا معاكي حق
كل ده وزين بيبص عليهم بتركيز وسايب اخته تتصرف في حياتها عشان هوه عارفه انها قدها واختيراتها صح وعمرها متعمل حاجت غلط تزعله منها .
سيلا : طيب انا طالعه فوق
فهد : متقعدي شويه معنا
سيلا بإستفزاز : اسفه يا أبيه لازم انام عشان عندي جامعه الصبح ومش فاضيه😒😒
فهد بعصبيه وهوه فهمها أنو قصدها عليه وبيقرر يستفزها : عادي ولا يهمك حبيبتي تقدري تطلعي .
سيلا : تمام انا طالعه زين عايز حاجه حبيبي
زين : لا يا حبيبتي تقدري تتطلعي وبتبوس سيلا زين من خده وهيه طالعه وده كله
فهد وماسك نفسه بالعافيه منها ومن تصرفتها.
وبتطلع وبتدخل غرفتها وبتترمي علي سريرها وبتفضل تعيط جدا وهيه عارفه انو
بيقولها حبيبتي علي انها زي اختها وبتنام من كتر التعب من العياط .
وبعدها بيطلع فهد وزين بيقعدوا في الجنينه يحكو كتير وبعدها بيروح فهد الفيلا بتاعته وبيطلع زين جناحه ينام .
وعلي فكره يا جماعه الفيلا بتاعت فهد جنب قصر المحمدي لانو فهد قريب زين بس من بعيد وغير انو كانت فيه شغل بين ابو فهد وابو زين لكن فهد محبش هندسه ومكملش مع زين ودخل حربيه لكن مبعدوش عن بعض ابدا عشان ابوا زين
جد فيلا جنب قصر المحمدي عشان يكونو قريبين من بعض .
**************************
” بنروح عند ماسه ”
بالليل بتكون ماسه في اوضتها بتحكي مع ليان وبيكون أدهم قاعد في الصالون علي اللابتوب بيشتغل عليه وبتكون قاعده معاها مامته بتشاهد التلفزيون.
إلهام : بقولك ايه يا دومي
أدهم : امممم أدامن قولنا دومي يوبا اكيد فيه موضوع مهم ويارب ميكنش الي في بالي قولي يا ماما .
إلهام وهيه بتمثل الزعل : عشان بقولك يا دومي وبدلع ابني حبيبي تقولي كده انا زعلانه منك
أدهم وهوه بيسيب الشغل وبيحكي معاها : خلاص انا اسف يا ست الكل ودلعيني براحتك زي مانتي عايزه ها قولي عايزه تقولي ايه .
إلهام وهيه بتستعد: ايه رأيك في مريم بنت عمك احمد
أدهم وهوه عرف هيه بتحكي علي ايه : في ايه ياماما مش فاهمه
إلهام وهيه عارفه انو فاهمها : في جوازها منك يا أدهم
أدهم بتنهده : تاني يا ماما مش احنا حكينا في الموضوع ده وقولنا لما يجي وقته
إلهام : وده وقته يا حبيبي عايز افرح بيك محدش عارف قاعد فيها قد ايه العمر مش بأدينا .
أدهم بحزن : بعد الشر عليكي يا حبيبتي متجبيش السيره دي تاني وإنشاء الله هتعيش وهتجوزيني وهتشوفي احفادك وتربيتهم وتفرحي بيهم يارب .
إلهام : يعني بجد موافق عليها
أدهم : علي مين
إلهام : يوه يا أدهم رحمه بنت عمك أحمد
أدهم : لاء طبعا مقولتش كده
إلهام : طيب مانت قولت انك موافق تتجوز
أدهم : ايوا وافقت اتجوز لكن مش رحمه لاء حد تاني
إلهام : بجد يا أدهم يعني انت بتفكر في واحده عجباك
أدهم : يعني ياحبيبتي لسه اعرفها
إلهام بفرحه : ربنا يخليها من نصيبك يارب وافرح بيك يا حبيبي
أدهم : يارب يا ستي الكل
إلهام : طيب انا هدخل انام يا حبيبي عايز حاجه
أدهم : تسلميلي ياماما أدخلي استريحي انتي ومتنسيش تأخدي دواكي
إلهام : ماشي يا حبيبي تصبح علي خير
أدهم : وانتي من أهل الجنه يا حبيبتي وبتدخل إلهام تنام بعدها أدهم بيقل اللاب وبيروح غرفة ماسه بيخبط علي الباب بتكون ماسه خلصت كلمها مع ليان وماسكه التليفون شويه .
ماسه : أدخل
أدهم : بتعمل ايه فاضيه
ماسه : أيه ده أدهم باشا بيسأل بنفسه علينا 🤣🤣
أدهم : يا شيخه مانا بسأل عليكي علي طول المهم فاضيه
ماسه : لسه مخلصه مع ليان وفاضيه ياسيدي
أدهم بإستعجاب : ليه كنتي بتعملي ايه مع ليان
ماسه : كنت بحكي معاها
أدهم : انتو علي طول رغي مش بتتعبو المهم كنت عايز اخد رأيك في موضوع
ماسه بهزار : اوبا أدهم باشا جي بنفسه يأخد رأي في موضوع 🤣🤣
أدهم بعصبيه : مااااااااسه
ماسه وهيه بتسكت عن الضحك: خلاص خلاص هتقفش ليه قولي ها ايه الموضوع
أدهم وهوه بيقعد جنبها : هوه ممكن حد يعجب بحد من اول مره يشوفه فيها او ممكن يحبها
ماسه : هوه اها فيه إعجاب من اول نظره وده لما يكون حب صادق
أدهم : بجد يعني مش مبالغه
ماسه : لاء مش مبالغه خالص وبتحصل كتيررر المهم قول مين هيه
أدهم : هقولك بس اوعي حد يعرف لحد متأكد من مشاعري والموضوع يتم
ماسه : عيب عليك ياباشا سرك في بير
أدهم 😒😒: انتي هتقوليلي عارفه انا البير بتاعك المهم هيه واحده اسمها زينه جديده في المستشفي واحده تحسيها كده ملاك من عالم تاني هاديه جدا ومتحرمه
وجميله جدا اممممم .
ماسه : اههه دانت شكلك وقعت ومحدش سما عليك وجي تقولي معجب 🤣🤣🤣
أدهم وهوه بيفوق من سرحانه : مختلفه خالص تحسيها حاجه مميزه
ماسه : ربنا يخليها من نصيبك يارب وافرح بيك يا احلا دومي في الدنيا كلها
أدهم : مش مصدق ماسه بتتدعيلي
ماسه : تصدق انك بارد اني نصحتك وبدعيلك يلا اطلع يا حبيبي عايزه انام
أدهم بضحك عليها : خلاص خلاص بهزر يلا تصبحي علي خير حبيبتي
ماسه: وانت من اهل الخير حبيبي وبتنام ماسه وبيطلع أدهم وهوه مبسوط جدا عشان زينه دخلت حياته .
**************************
” يلا نروح عند جاك ”
كان جاك وكريس قاعدين مع بعض بعد العشا عشان بيكملو تصميم للمشروع .
كريس : جاك هوه انت بتحب ريهام بجد يعني مش زي البنات الي تعرفهم في بريطانيه .
جاك بجديه: هوه ليكي حق انك تستغربي عشان انتي شوفتي اني اتعرفت علي بنات كتير لكن ريهام شفتها مختلفه عنهم خالص وغير أنها محترمه ومتستحملش انو حد يمس شرفها او يقول عنها أي كلمه مش محترمه يعني هيه ده الي تقدر تكون أم لأولادي وانا مستريح ومطمئن.
كريس بفرحه لاخوها : ربنا يخليها من نصيبك ياحبيبي انا كنت بسأل عشان ريهام طيبه جدا ومتستحملش انو حد يكسر قلبها وغير انو انا بنت زيها واقدر احس بيها .
جاك : تسلميلي يا حبيبتي بس يحن قلبها بس عليا يارب
كريس: اعذرها ياحبيبي واحده سامعه انك تعرف بنات كتير ودنجوان اكيد مش هتكون مطمنه ليك اديها انت بس وقت وقرب منها واتعمل معاها بحب وهيه اكيد هتحبك .
جاك : يارب يا كريس وانا اعملها أكبر فرح واعوضها عن حياتها كلها تسلميلي ياحبيبتي ربنا يخليكي ليا يارب واشوفك احلا عروسه في الدنيا .
في الوقت ده بيدخل إدوارد .
إدوارد : هاي انا جيت
جاك : اهلا كنت فين وتأخرت ليه
إدوارد : قابلت واحد صاحبي كان اديلي مده مشوفتهش وقعت معاها شويه
جاك : تمام
كريس : تمام شباب انا طالعه انام عايزين حاجه
إدوارد : لاء حبيبتي تصبحي علي خير
كريس : وانتو من اهل خير وبتطلع غرفتها
جاك : يلا نطلع ننام عشان هنروح الشركه بدري عشان نشرف علي الشغل
إدوارد : تمام يلا تصبح علي خير
جاك : وانت من اهل الخير
وبيطلع جاك وإدوارد كل واحد لجناحه وبينامواااا .

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق الوحوش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *