روايات

رواية وماذا بعد ذلك الفصل الخامس 5 بقلم جنى هاني

رواية وماذا بعد ذلك الفصل الخامس 5 بقلم جنى هاني

رواية وماذا بعد ذلك البارت الخامس

رواية وماذا بعد ذلك الجزء الخامس

وماذا بعد ذلك
وماذا بعد ذلك

رواية وماذا بعد ذلك الحلقة الخامسة

عمر وصل وانا ركبي بتخبط في بعض ومش عارفه شكلي قدامه اي دلوقت
-شكرا انك جيت
-انتي خايفه تتكلمي لي أنا شوفته بعيني وواضح اوي أن نيته مش كويسه
-عمر ارجوك أنا جيباك بس اعتذرلك عن سوء التفاهم لكن مفيش اي حاجه من اللي في دماغك
-انتي جيباني عشان كده؟
سكت ومقدرتش انطق ومش عارفه اقول اي قاطع سكوتي ده عمر
-انا مش هقدر اعرف واحده زيك حتي ك زميله أنا آسف
بصتله ودموعي نزلت ومشيت وسيبته مشيت في الطريق وانا قرفانه من نفسي انا انسانه ضعيفه مش عارفه اخد حقي من وانا عيله قد كده ومش قادره اتكلم بس كل ده بسبب بابا أنا مش قادره اسامحه خلاني انسانه ضعيفه مليش حد وكل سكوتي ده بسببه بسببه هو
_____________________________
بعد مرور سنه
اصعب سنه مرت عليا امتحنت واتخرجت ولقيت شغل ولما اتاكدت اني هقدر اجيب شقه ايجار جبت وقررت ابعد وكانت اصعب سنه تعدي عليا عمر بعد عني ومبقتش اعرف حاجه عنه واستحملت سنه من قرف جوز خالتو ومكنش معايا في كل ده غير سيليا
خالتو دخلت عليا الأوضه لقتني بلم هدومي وكل حاجتي بهستريه في الشنطه
– ا انتي بتعملي اي يابنتي انتي رايحه في حته
-اه ياخالتو أنا أجرت شقه صغيره كده جنب الشغل الجديد
-شقة اي يابنتي انتي مش هتقعدي لوحدك انتي عبيطه
-خالتو أنا خدت. قراري خلاص
لقيت جوز خالتو دخل علينا
-تمشي تروحي فين انتي عبيطه
-لا أنا مش عبيطه أنا عاقله ومدركه كويس أنا بعمل اي
-مفيش مشي من هنا انتي لو فاكره أن ملكيش حاكم ف لا
-انت مالك بيا انت ملكش اي علاقه بيا فاهم
دخل ياسين علينا وقاطع كلامنا بزعيق
-انتي بتكلمي ابويا كده لي ياليله ف اي
-ابوك ميستاهلي غير الطريقه دي يا ياسين وسبوني بقي
دخل في الكلام جوز خالتو
-انتي أقل ما يقال عليكي انك قليلة الأصل أنا اللي ربيتك تكلميني كده
خالتو ردت عليه
-اهدي يامحمد في اي
بدأت أنهار من العياط ومقدرتش اسكت اكتر من كده وجت في دماغي كل الذكريات الوحشه
-انت تخ*رس خالص سامع تخ*رس خاللص ربتني مين انت اح.قر انسان شوفته في الدنيا كلها أنت كرهتني في نفسي وفي حياتي كلها
بصلي بصدمه مكنش مصدق اني ممكن انطق قاطعنا ياسين
-انتي اتج*ننتي خالص انتي ازاي تكلمي ابويا كده
-ابوك اللي بيتحر*ش بيااااا ابوك اللي من وانا صغيره بيعمل حاجات غريبه وكله بيقنعني أن ده زي ابويا ابوك اللي مره واتنين وعشره يخش عليا اوضتي وانا نايمه ويقولي معلش يابنتي اصل بالغلط ابوك اللي كان عايز يدخلني الشقه لوحدي معاه بالعافيه وانت وخالتو مش موجودين
ياسين خر*س خالص وكان مصدوم من كلامي وجوز خالتو اللي كان مصدوم ومش عارف ازاي أنا نطقت بكل ده وخالتو اللي كانت مش قادره تقف عليي رجلها من الصدمه وانا كنت منهاره من العياط الصمت ده خلص لما لقيت ياسين بيمسكني من ايدي وبيز*عقلي
-انتي ازاي تقولي علي ابويا كل ده واضح أن عقدتك من ابوكي خلتك تتخيلي حاجات مش موجوده ده جزات الراجل اللي شال شيله مش شيلته
ردت عليه أبوه
-سيبها يابني دي واحده مطمرش فيها العشره
جريت علي خالتو وقعدت اعيط
-خالتو انتي مصدقاني صح انتي اكيد مصدقاني ده انا بنتك ياخالتو أنا اتولدت علي ايدك
لقيت خالتو بصتلي ب اسف وقالتلي
-امشي من هنا ياليله امشي مش طاي*قه اشوف وشك
بصتلهم كلهم بنظرة حزن وقسوه وخدت شنطتي ومشيت
روحت علي شقتي سيليا كانت مستنياني هناك
-خالتك اي اللي مصدقتيش انتي بتهزري
-ا ا ا أنا تعبت من كل حاجه
-ليله أنا ممكن اروح اقولهم أنا شاهده معاكي علي قرف الراجل ده كله
-لا ياسيليا خلاص كل حاجه انتهت خالتو وياسين هيفضلو مصدقينه انتي مش متخيله هو عامل نفسه ملاك قد اي
عيط اكتر واترميت في حضنها
-انا محتجاكي اوي جنبي
-انا جنبك متقلقيش من حاجه.. انتي هتقعدي لوحدك ازاي
قاطع كلامنا تليفون من مالك (مالك ابن صاحب الشركه اللي انا شغاله فيها وشغال معانا في الشركه)
-هاي يامالك في حاجه ولا اي بترن في وقت متأخر
-ليله صوتك ماله انتي كنتي بتعيطي
-لأ أنا كنت نايمه بس انت بترن في حاجه ولا اي
سكت شويه
-هه لا ده انا رنيت غلط انا اسف
-تمام
-تصبحي علي خير اشوفك بكره
قفلت مع مالك
-عبيط ده ولا اي
-مش يمكن كان عايز يسمع صوتك يا لولا
-يسمع صوتي اي انتي عب*يطه
-بيحبك مثلا ومش أنا اللي بقولك كلامك عليه هو اللي يثبت
-قولتلك كذا مره أنا مش بفكر في حد وهو بيعاملني ك صديقه وبس
-ماشي ياستي أنا هسكت والايام هتورينا
سكت شويه
-متعرفيش حاجه عن عمر؟وحشني اوي!!!
البارت كبير اهو قولولي بقي رايكوا في الروايه عشان اكمل❤️ لو النهايه حزينه هتدايقوا؟؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وماذا بعد ذلك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *