روايات

رواية انتقام السلطانه الفصل الثاني 2 بقلم شهد وائل

رواية انتقام السلطانه الفصل الثاني 2 بقلم شهد وائل

رواية انتقام السلطانه البارت الثاني

رواية انتقام السلطانه الجزء الثاني

انتقام السلطانه
انتقام السلطانه

رواية انتقام السلطانه الحلقة الثانية

فاقت سلطانه وهي ف مستشفى وف ايديها محلول والدكتور جنبها
_ الحمدالله على سلامتك ي مدام والف مبروك ولد زي القمر الناس اللي جبوكي هنا برا
سلطانه بتعب بناتي عايزه بناتي ااه
_ أهدي متخفيش بناتك كويسين متقلقيش وطلع جبلها بناتها والناس اللي ساعدوها
سلطانه وحضنتهم فيكم حاجه حصلكم اي حاجه الحمدالله يارب شكرا اوي ليكم
_متقوليش كدا ده وواجبنا عن اذنكم والف مبروك والف سلامه لحضرتك يمدام وسبوها وهي خرجت وهي تعبانه عشان مكنش معاها تكمل مصاريف المستشفى وقربت ومن كشك صغير
سلطانه ممكن اعمل مكالمه صغيره لو سمحت ربنا يباركلك
اتفضلي ي مدام وسلطانه خدت التلفون _
سلطانه بدموع الحقني ي هاني أنا سلطانه ف مكان …… تعاله ساعدني ارجوك
هاني بخوف سلطانه بنت عمي الي معايا الو طب خليكي مكانك ي سلطانه أنا جاي بسرعه
سلطانه عشان خاطري تعاله بسرعه ي هاني وقفلت وشكرت الراجل وقالتله هتجيب فلوس المكالمه وهو صعب علي حالها وقالها لا وادها اكل من معا وهي شكرته
روح انا مبحبش بابا ولا عيلتي عشان خلونا نمشي ف شارع نعيط ومن غير هدوم ولا حتي لعبتي
سلطانه بشر هوريهم عذاب وفقر مبقاش أنا سلطانه هدوقهم المر هوريهم عذاب سلطانه يعني اي وبعد وقت وصل هاني وخدها
هاني فهميني حصلك اي واي اثار الضرب دي ضربك ي سلطانه ردي عليا
سلطانه هحكيلك وبدأت تحكي أنا مش هرجع غير وانا بنتقم منهم واحد واحد وهما وعيالهم علي عذاب عيالي ده هوريهم بنات السلطانه وعيالها
هاني متخفيش ي سلطانه احنا بعد جوازك انقطعت اخبارك وعمي كان كتبلك ورثك زيك زي اخواتك الله يرحمهم وقالي ادهولك وخلاص انتي جيتي
سلطانه وقلعت دهبها الدهب ده تبيعو وعلي مبلغ ابويا هفتح مشروع اكبره عشان ادخل عيالي اكبر مدراس وكليات
هاني متخفيش وانا معاكي ي سلطانه وصلوا البيت وداخلو ومكنش في حد
سلطانه باستغراب أنا اللي اعرفو انك متجوز ومخلف امال فين عيالك
هاني بحزن ربنا يرحمها ماتت من سنتين ومعايا ولد وحيد بس دلوقتي ف المدرسه وشويه وجاي
سلطانه وقعدت علي كنبه بتعب اه اخيرا ارتحت من عذاب كبير اوي وهم علي قلبي اخيرا
هاني خلاص ي سلطانه انسي وابداي فكري هنعمل معاهم اي
سلطانه بشر كل خير كل خير ي هاني هوريهم عذابي
بيجاد بابا أنا جيت هو احنا عندنا ضيوف اهلا
سلطانه تعاله يحبيبي أنا خالتك سلطانه بنت عم ابوك
بيجاد بفرحه انتي طنط سلطانه عارفك وسلم عليها انا كويس الحمدالله وسلم علي بنات سلطانه وعينه جات علي شمس كانت هادئه عكس عادتها
بيجاد هما دول توام يطنط شكلهم حلو اوي وشبه بعض
سلطانه بابتسامه لا حور اكبر بخمس شهور او سته و اريان لسه مولود امبارح
بيجاد انتوا هتقعدو معانا هنا صح وبص لهاني صح يبابا
هاني اه يحبيبي ودول هيكونو اخواتك وبعد مرور سنوات كبروا بنات السلطانه وبدأ العب والانتقام
شمس وقعده علي مكتب وقالت بزعيق يعني اي في مشاكل ف قسم الأطفال انتوا اي ف خلال دقيقه تكون المشكله اتحلت يشوية بهايم مشغالهم معايا مفهومم يلا اعرفكم دكتوره شمس اكبر دكتوره جراحه وعندها اكبر مستشفيات
روح مسمعش صوت واحد فيكم انتوا فاهمين أنا هبدا المحاضره اشوف وحده بتتكلم جنبها أو ولد بيحاول يهزر هزعلكم مفهوم أنا معنديش هزار اعرفكم دكتوره روح كلية فنون جميله اكبر رساما
حور بحزم الورق يجي علي مكتبي مفهوم يلا وقولي لشركه تحضر دلوقتي مفهوم يلا انتي لسه هتبصيلي امشي حور مهندسة ديكور اكبر مهندسة ديكور عندها شركة هندسه وديكورات
قمر يعني اي الصفقه راحت من ايديكم اي مشغله معايا بهايم ولا اي يلا امشو من قدامييي انتوا الاتنين ودلوقتي الملفات تجيلي علي مكتبي والقهوه يلا قمر عندها اكبر شركة إدارة أعمال
ريان ماذا تقصد ي احمق انته ابتعد عن طريقي احسنلك مفهوم هيا بينا فريال ريان ها ما رايك جمال اعطيني العصير الخاص بي ريان اشهر ممثل ف تركيا وعنده شركة تمثيل كبيره ف تركيا وف مصر
سلطانه وكانت قعدت علي مكتب كبير بتابع شركات ومصانع كبيره وداخل عليها هاني
هاني اي يسلطانه سرحانه في أي انسي خلاص ي سلطانه انتي بقيتي اكبر سيدة اعمال وعيالك اكبر ناس ف البلد انسي بقا وعيشي حياتك
سلطانه بكره اتجاه العيله انسا اي ي هاني انسا كسرتي كل يوم ولا دمعتي انسا اني بعت ابويا عشان اعيش معا انسا اني وقف قدامكم كلكم وقالت هتجوز رفعت يعني هتجوزه انسا ضرب حماتي ليا ولا انسا ضرب عيالي وانا شايفه عيالهم محدش يقدر يعملهم حاجه قولي انسا اي
هاني بحزن علي حالها طب أهدي طيب متعصبيش نفسك هيحصلك حاجه أهدي
سلطانه أهدي علي اي ولا اي ي هاني أهدي اني شايفه بناتي كبرو من غير اب أهدي أن بناتي كل وحده فيهم كبرت وبتنسا اهل ابوها انسا اي بس ي هاني أنا بندم اني جبتلهم اب زي ده
هاني ملكيش ذنب ي سلطانه ده نصيب وقدر منقدرش نقول كدا
سلطانه أنا اضربت ف نص الليل ومشيت بهدوم البيت وهي متبهدله ومتقطعه بسبب الضرب وبناتي خارجين من غير حتي شبشب ف رجلينا ماشين والحمدلله اني كان معايا دهبي عارف يعني اي ماشيه ب اربع عيال والخامس ف بطني وهو مع مراته انسا اي بس يهاني أنا شوفت كتير اوي وعيالي كمان ودلوقتي كبرو كل واحد فيهم بقا لي شخصيه
هاني ربنا يبارك فيهم الحمدالله انهم معاكي ي سلطانه دول بالدنيا
سلطانه الحمدالله دول عندي بالدنيا بيجاد نازل امتي صح متصلش عليا انهارده
هاني مشغول شويه انهارده ميعرفوش أن حد بيسمعهم وخرجت وهي متعصبه ورنت علي مكالمه جمعيه وقالت بخبث و……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انتقام السلطانه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *