روايات

رواية جواز صالونات الفصل الثاني 2 بقلم ملكة زماني

رواية جواز صالونات الفصل الثاني 2 بقلم ملكة زماني

رواية جواز صالونات البارت الثاني

رواية جواز صالونات الجزء الثاني

جواز صالونات
جواز صالونات

رواية جواز صالونات الحلقة الثانية

تانى يوم
رهف صباح الخير يا ماما
امها صباح النور ياحبيبتي
ابوها وانا مليش صباح الخير
رهف بحب ياصباح الورد والياسمين على احلى واجمل بابا في الدنيا
ابوها آه منك يا بكاشه
جت اختها من ورا أنا عوزه فلوس
ابوها حاضر اومال فين محمد
امها نايم جوا
ابوها مش عارف الواد ده حالو هيتصلح امتا
محمد جه من ورا أنا اهو ياحج مالك مزعل نفسك لي
ابوه يابني مش هتنزل تشتغل معايا
محمد ياحج منا قولتلك انا مش بفهم في اشغل بتاعك
ابوه تعالي وانا اعلمك
محمد بياس حاضر
رهف طب اطير انا بق
ابوها متتاخريش انهارده
رهف حاضر هاجي قبل المعاد
رهف نزلت
ابن عمها صباح الخير
رهف صباح النور عامل اية
معتز الحمدلله تعالي اوصلك في طريقي
رهف مش هينفع عشان بعدي علي اروى وبنروح سوا
معتز اول لما سمع اسم اروى عيونه لمعت عشان هو معجب بيها
معتز بلهفه بجد طب تعالي ونخدها في طريقنا
رهف استغربت لهفته عليها بس معلقتش عشان عرفه ابن عمها محترم
معتز سمعت انك جيلك عريس
رهف آه بس بيني وبينك انا اصلا رفضه
معتز لي على فكره انا عرفه هو شب كويس ومحترم وناجح في شغله
رهف هو بيشتغل ايه
معتز محامي
رهف اسمو ايه
معتز حازم
رهف نطقت الاسم بهمس حازم
ملك الو أنت فين
مازن داخل عليكي اهو
ملك تمام مستنياك
معتز وقف قدام اروى
اروى ركبت كل ده عشان سياتك تيجي
رهف بضحك يبنتي معتز هو الي اخرني
معتز بصدمه أنا
رهف بضحك آه
معتز آه يكذابه وكمل بخبث تعرفي أن رهف قالتلي نسيبك ونمشي بس انا مردتش
رهف بصدمه يخربيت الكدب
اروى بس يلا هنتاخر
معتز تحت امرك انتي تامري امر
اروى اتكسفت ونزلت وشها في الارض
رهف بسخريه اسمالله عاليك ياحلو ياطعم
معتز اتنحنح بحرج وشغل العربيه ومشي
حازم يلا يابت اتاخرت على المحكمه
هنا حاضر جايه اهو
حازم دخل خدها من الاوضه وخرجها العربية
هنا الله ياحزومي كل يوم كده
حازم بغيظ من بعد حزومي انتي تخرصي
هنا بضحك حاضر
مازن وصل عند ملك
ملك دخلت العربية وخديته بي الحضن عامل ايه ياقلبي مازن الحمدلله ياحبيبتي وشغل العربيه ومشي
حازم وصل أخته قدام الجامعه وشاف رهف نزله من عربيه معتز هي و اروى
حازم فضل وقاف باصص عليها لغايه لما دخلت الجامعه
عده اليوم بدون احداث
رهف وقفه قدام المرايه بتشوف نفسها لااخر مره وهي متوتره
أمها دخلت مش يلا
رهف بتوتر حاضر وخرجت وقدمت العصير وهي موطيه في الارض
أم حازم بسم الله ماشاء الله اي القمر ده حازم رفع عينو اووي لما شاف رهف فرح مش عارف اي سبب الفرحه
رهف بابتسامه شكراً ياطنط
ابو رهف طب نسيب العرسان مع بعض
رهف قعده بتفرك في ايديها
حازم احم عامله ايه
رهف اول لما رفعت عنيها بصتله بستغراب وبتشبه عليه حازم فهم هي بتفكر في ايه
حازم اه أنا الي كنت في المطعم
رهف نزلت عينيها بسرعه احم هو انت بتصلي
حازم آه الحمدلله انا يستي اسمي حازم عندي 25 سنه شغال محامي والحمد لله دخلي كويس وعندي شقه
رهف وانا اسمي رهف عندي 22 سنه في كليه اداب
حازم تشرفت بي معرفتك
رهف شكرآ
حازم أنا عن نفسي موافق وانتي خدي وقتك في أرد
رهف أنا هستخير ربنا وهبق ارد عليك
حازم بابتسامه تمام يلا بعد اذنك يلا يابابا
ابو رهف مانت قاعد يابني
حازم معلش يعمي مره تانيه انشاء الله ومشي
رهف دخلت الاوضه وهي مبسوطه مش عارفه لي
رهف انشاء آلَلَهّ خير ونامت
حازم طول الطريق بيدعي ربنا ان رهف توافق عليه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جواز صالونات)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *