روايات

رواية حزني وانكساري الفصل الثاني 2 بقلم هنا حسين

رواية حزني وانكساري الفصل الثاني 2 بقلم هنا حسين

رواية حزني وانكساري البارت الثاني

رواية حزني وانكساري الجزء الثاني

حزني وانكساري
حزني وانكساري

رواية حزني وانكساري الحلقة الثانية

شدها بقوه داخل المطبخ وبص للخدامين وقال مين حرق الاكل
الخدامين المدام هدي يا بيه
هدي برعب/والله انا سيباه سليم ومعرفش ازي انحرق
هو لم يسمع منها وجاب حله الارز المحوقه
فهد بغضب/خدي كلي فكراني كلب على شان اكل اكل محروق
هدي/والله ماحصل
فهد ضربها بالقلم وقالها اخرسي ويلا قدامي اكلي يلا
غصب عني كلت من الخوف انا معرفش مين حرق الاكل بس مش بتمنا حد يكون مكاني في اللحظه دي كنت باكل ودموعي علي خدي ماكنتش قادره ابلع من الألم تقريباً اكلت طبقين
فهد ببرود/خلاص كده كفايه بس صدقيني المره الجايه عقابك هيبقا شديد
سابها وراح غرفته بعد شويه ذهبت هدي إلي الغرفه على شان تنام علي الأرض وهي شيفاه بيتكلم في التليفون وبيضحك
وفجأة قالها
اذكروا الله
فهد/انزلي نام تحت في المطبخ
هدي بصدمه/ايه
فهد/زي ماسمعتي غوري نامي تحت واه اعملي حسابك بكره الدخ،له بتعتنا
هدي بصدمه وخوف/انت بتقول ايه
فهد/زي ما سمعتي كده انا صبرت عليكي كتير وده حقي
هدي/بس انا مش موافقه
فهد ببرود/مش بمزاجك
ذهبت هدي إلي الخارج كي تنام ولاكن لن يجد النوم طريق الى عينيها في الصباح كانت هدى بتجهز الفطار بعقل متشتت من كلام فهد امبارح طب هي ازاي هتوافق وهي عمرها مكان عندها فكره باللي هيحصل قطع شرودها دخول فهد
فهد/انا رايح الشركه وهفطر هناك جهزي نفسك النهارده بالليل
تركها ومشي وسابها محتاره وقلقانه في المساء رجع فهد من الشغل دخل الحمام اخذ شاور وطلع بشرت قصير فقط ندى على هدى دخلت هدى الغرفه انصدمت من المنظر اللي شافته قلبها هيطلع من مكانه من كتر الدق شافها مسهمه كده قرب منها وهي فايت على نفسها ورجعت لورا لحد ما حصرها بيني وبين الحيطه قرب من وشها وقال لها جنب ودنها مش يلا قال جملته وسحبها من ايدها ناحيه السرير
هدي بخوف ورعب/لا
فهد بغضب/انا مش باخد رأيك
وهجم عليها مثل الوحش بدون رحمه لم يسمع توسلاتها ولا يرى خوفها
هدي/انا في الوقت ده كأن روحي بتنسحب مني نسيت كل حاجه حتى مش فاكره انا مين كل اللي حساه وج،ع هو لا سمع اني،ني ولا سمعت توسلاتي ولا رحم دموعي كل اللي كنت عاوزاه في اللحظه دي هو اني اخلص منه لكن ده حصل بعد وقت بعد ما اخذ اللي هو عايزه بدون اي رحمه
قام فهد من عليها ونام من الناحيه التانيه ياخد نفسه وهدى لا حول لها ولا قوه ساكته ما فيش غير دموعها بتنزل بصمت قاطع ذلك الصمت
اذكروا الله
فهد بغضب/انت ازي مش بنت
هدي بفزع عدلت نفسها من على السرير وغطت نفسها بالملايه
هدي/انت بتقول ايه
فهد مسكها من شعرها بقوه وقالها
فهد/اللي سمعتيه يا روح امك عملتي كده مع مين
هدي ببكاء وخوف/حرام عليك ما اهو الدم
فهد بغضب/فكراني غبي دول نقطتين طبيعي من مم،ارسة العلا،قه يلا قولي غلطي مع مين
هدي برعشه/اقسم لك بالله ماحد قرب مني انا مش فاهمه حاجه
فهد وانا صدقت كده امال كنتي رافضه ليه من الاول
هدي/علي شان كنت خايفه
فهد/كنتي خايفه تنكشفي صح
هدي/لا والله اعملك ايه علي شان تصدق
فهد/انا اقولك تعملي ايه
نزل فيها ضر،ب بالقلام ومع كل قلم بيزل علي وشها يقولها
فهد /انطقي يا بت مين عمل كده
مع اخر قلم كانت هي في عالم تاني اغمي عليها
فاق علي نفسه لقي وشها كله دم جاب درس من الدولاب ولبسها ولبس وراح بيها المستشفي
دخل بيها الإستقبال وخدوها علي غرفت الكشف
كشف عليها
الدكتور قال/دي متعرضه للض،رب خلي خليا المخ تقف وسبب اغماء
فهد/طب اعمل حاجه خليها تفوق
الدكتور/انا مش مستني تقولي انا عملت اللزم بس مين عمل كده
فهد/شئ مايخصكش
سابه ودخل على هدى
اذكروا الله
دخل لقيها فاقت وباصه علي سقف الغرفة ماحستش بيه غير لما قعد جنبها بصت ليه برعب وفزع وهو لاحظ ده
فهد/انا هخلي الدكتوره تيجي تكشف عليكي وتشوف إذا كان حد لمسك ولالا وانت أصلا مابقتيش تلزميني
هدي/

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حزني وانكساري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *