روايات

رواية احببت ملاك الفصل السادس 6 بقلم ملك ابراهيم عبدالجيد

رواية احببت ملاك الفصل السادس 6 بقلم ملك ابراهيم عبدالجيد

رواية احببت ملاك البارت السادس

رواية احببت ملاك الجزء السادس

احببت ملاك
احببت ملاك

رواية احببت ملاك الحلقة السادسة

يقين بعيط وصدمه: عمو محمد وعمو ادهم
محمد وادهم بصدمه: يقين
قمر بعيط: ملاك هتموت
محمد بخوف: ملاك فين
يقين بعيط وهي بتشاور علي منال: الشريره دي حبست ملاك في اوضه وحسه
ادهم بعصبيه: اوضه وحشه ازاي يعني
قمر بدموع: اوضه تعذيب اي حد يغلط يدخلها وملاك معملتش حاجه والله العظيم
محمد بعصبيه وهو بيبص لمنال: الاوضه دي فين انطقي
وقبل ما منال ترد دخلت عاليه الملجأ
عاليه: اهلا بحضرتك وبصت ليقين بصدمه لما لقتها بتعيط وجريت عليها وقالت ماما الحقي ملاك
ادهم استغرب لما يقين قالت لعاليه ماما
عاليه بعصبيه: هي فين
منال بخوف: هي غلط وانا حبستها وكنت هخرجها والله
وقبل متكمل دخل جاك وماسك زينب من ايدها جامد وهي كانت بتعيط
جاك بسخريه: لا حضرتك ملاك معملتش حاجه الواطيه دي هي اللي كدبت وقالت ان ملاك عايزة تهرب وانا سجلتلها
منال اتصدمت هي وقمر وكلهم
منال بسرعه: تعالوا معايا بسرعه نخرجها
وجريوا كلهم علي الاوضه
منال فتحت الاوضه لقت ملاك واقعه علي الارض والكلب عضها من ايدها وايدها كانت بتنزف جامد
يقين جريت عليها وهي بتعيط: ملاكي اصحي متسبنيس لوحدي 😭
عاليه بعصبيه: والله العظيم لو حصلها حصل هدخلك السجن يزباله انتي
قمر بدموع: اطلبوا الاسعاف
ادهم بعصبيه: هي كده كده اصلا هتخش السجن
وكلهم خرجوا من الاوضه
وملاك وعاليه وقمر ويقين وادهم وجاك وبراء راحوا المستشفى ومحمد ومنال راحوا القسم
***********************************
في المستشفى عند ملاك
كلهم واقفين قلقنين علي ملاك ويقين وقمر كانوا بيعيطوا والدكتوره خرجت وكلهم جريوا عليها
عاليه بخوف: ملاك عامله ايه دلوقتي يدكتوره
الدكتوره بتعب: هي الحمدلله احنا ادنها حقن كتير عشان عضها كلب وهي دلوقتي كويسه
عاليه بتنهد: تمام شكرا لحضرتك
وكلهم دخلوا عشان يطمنوا علي ملاك
عاليه جريت عليها حضنتها وهي بتعيط: ملاك حبيبتي اي اللي حصلك سبتي البيت انتي ويقين ليه
ملاك بتعب: بعدين هقولك يماما وحشتيني اوي بجد
عاليه بحب: انتي كمان
ويقين نطت علي السرير قعدت علي رجل ملاك وقالت بدموع: كده يملاكي كنتي عايزة تسبيني
ملاك بأبتسامه: عمري مهسيبك يقلب ملاكك
قمر بأبتسامه: حمدالله على سلامتك يملاك الحمدلله انك بخير عمو ادهم وعمو محمد تقريبا صح يا يقين
يقين بأبتسامه: ايوه
وكملت قمر بأبتسامه: هما اللي انقذوكي وجاك كشف الحقيقه في الوقت المناسب
جاك: ايوه زينب هي اللي راحت قالت كده
ملاك بأبتسامه: شكرا ليك يجاك وشكرا ليك يعمو ادهم
جاك بأبتسامه: مفيش شكر بينا احنا اخوات
ادهم: العفو يملاك وبعدين بص لعاليه وقال مدام عاليه لو سمحتي ممكن نتكلم شويه لوحدنا
عاليه: اه طبعا اتفضل
وخرجت هي وادهم
عاليه بأستغراب: خير يا ادهم بيه
ادهم بجديه: حضرتك انا لما روحت الملجأ روحت عشان ادور علي جميله بنت عمي لاني زمان ودتها الملجأ بسبب حاجات حصلت كان ممكن تتاذي وانا كنت خايف عليها
عاليه بتفكير: طيب هي اسمها اي بل كامل
ادهم: جميله محمود البحراوي
عاليه بخوف: طيب هي عندها كام سنه
ادهم: 17سنه
عاليه في نفسها: مستحيل لا لا وبعدين كملت عادي لا حضرتك ملاك بنتي مش بنت حد تاني
ادهم بصدمه: ثواني كده يعني ملاك هي جميله
عاليه بعصبيه: ملاك بنتي انا واختي وكل حاجه
ادهم بهدوء: طيب حضرتك اهدي وفهميني هي ولا لا
عاليه بدموع: هي بس لو سمحت سبهالي انا بحبها اوي بجد وانا اصلا مبخلفش وهي بنتي وكل اللي ليا صحيح انا مش كبيره اني اخلفها يعني عشان عندي 30سنه وهي 17بس بجد بحبها اوى وبعتبرها بنتي هي ويقين
ادهم بحزن: والله يمدام عاليه انا بقالي فتره بدور عليها وحتي حصل موقف معايا انا وملاك ويقين كده
عاليه بأستغراب: موقف اي
ادهم حكلها اللي حصل
عاليه بخضه: ينهار اسود عمل فيها حاجه
ادهم بسرعه: اطمني الحمدلله محصلش حاجه
عاليه بتنهد: الحمدلله
ادهم بهدوء: طيب احنا هنعمل ايه دلوقتي لازم تعرف بس حضرتك لازم تعرفي حاجه تاني
عاليه: اتفضل
ادهم بحزن: ابو ملاك كان شغال مع ناس في شغل مشبوه وللاسف ضبروا لعمي محمود ومراتو حادثه وماتوا وانا لحد دلوقتي معرفش مين الناس دول
عاليه بدموع: يحبيبتي يملاك ابوكي وامك كمان ماتوا طيب خلاص انا امها سبهالي
ادهم بأبتسامه: حضرتك علي عيني والله وملاك ممكن تقعد معاكي عادي عشان في خطر عليها لو رجعت بس طالب منك حاجه واحده بس
عاليه: اتفضل
ادهم: عايز اعرفها الحقيقه
عاليه: طيب ممكن بلاش دلوقتي عشان هي تعبانه وكده
ادهم: تمام اللي تشوفي
عند ملاك
ملاك بتسال: طيب يقمر انتي هتقعدي فين مدام الملجأ هيتقفل
قمر بأبتسامه: هنروح ملجأ تاني اسمو ملجأ الهدي
ملاك بأبتسامه: ماشي يحبيبتي وانا هجي اشوفك وانت يجاك خد بالك منها
جاك بأبتسامه: من غير متوصيني في عيني
براء بحزن وهو بيبص ليقين: هتوحشيني اوي يا يقين
يقين بدموع: وانت كمان يبراء لغم (رغم) انك لخم(رخم) بس والله حبيتك
براء جري عليها حضنها
براء بحزن: وانا كمان والله بحبك
ملاك بأبتسامه وعنيها دمعت: يالهوي علي حب الطفوله دهو يناس
جاك بضحك: طب يلا يعم روميو عشان هنمشي
براء بحزن: انا مش هنسيك يا يقين ولما اخرج هتجوزك علي فكره
يقين بضحك: ماسي ان شاءلله مستنيك يا براء
وقمر وجاك وبراء مشيوا علي الملجأ الجديد
ودخل ادهم وعاليه
عاليه بأبتسامه: يلا يحبيبتي عشان نمشي
ملاك خافت وارتعشت وقالت بتوتر: لا لا بلاش
عاليه بأستغراب: ليه يحبيبتي
ملاك بتوتر: هقولك بعدين
ادهم: طيب متقولي دلوقتي يملاك حد عملك حاجه هناك
ملاك بخوف: وانت مالك
عاليه بهدوء: ملاك عيب كده يحبيبتي قولي في ايه
ملاك بدموع: في ان انتي لما سافرتي هما بقوا يعملوني انا ويقين اوحش معامله وكانوا عايزين يجوزوني عيسي غصب عني عشان كده هربت انا ويقين وكونا بندور عليكي وبعدين روحنا الملجأ وحصل اللي حصل
عاليه بعصبيه: والله لهوريهم كلهم ولاد الكل*ب دول
ادهم بعصبيه: مين عيسي ده
ملاك بدموع: ابن عمي المفروض يعني
ادهم ببرود: كان عايز يتجوزك ليه بقا ان شاءلله
ملاك بدموع: كان عايز يخد مني اللي هو عايزو بعدين يرميني في الشارع انا ويقين ويقول لماما عاليه اني اتخطفت
ادهم بعصبيه: وحياه امي لا اوري ابن******ده
عاليه بتوعد لعيسي: خلاص يحبيبتي انا هخدك شقه محدش يعرف مكانها خالص وهبعتلك داده خديجه تقعد معاكي هناك ماشي
ملاك بأبتسامه: ماشي يماما
يقين بنعاس: اممممم انا عايزه انام يلا نمسي بقا
عاليه بأبتسامه: حاضر حبيبتي هروح اشوف الدكتور لو ينفع يكتب لملاك علي خروج ولا لا
يقين: ماسي يماما
وعاليه خرجت تسأل الدكتور ينفع ملاك تخرج ولا لا والدكتور قالت ينفع وكتبتهالها علي علاج تخدو وخروج وملاك وعاليه خرجوا وراحوا الشقه اما ادهم فاراح القسم
*********************************
عند ادهم في القسم
ادهم دخل لمحمد وقال بجديه: عملت اي مع منال
محمد بهدوء: لا متقلقيش اعترفت وخدت يومين وبعدين هتتحول علي النيابه والولاد اللي كانوا في الملجأ راحوا ملجأ اسمو الهدي والمشرفه اللي هناك كويسه جدا والملجأ كمان جميل جدا هاا عملت اي
ادهم اتنهد برتياح وقال: الحمدلله لقيتها
محمد بصدمه: بتتكلم جد طيب مجبتهاش معاك ليه طلعت مين
ادهم بحزن: طلعت ملاك
محمد بصدمه: ملاك ازاي انت متأكد
ادهم بحزن: ايوه متاكد سألت مدام عاليه في الاول مكنتش عايز تقول بعدين قالتلي
محمد بتنهد: طيب قولتلها ولا لا
ادهم: لسه لما تخف ان شاءلله هقولها عشان لازم تعرف بس الاحسن انها تفضل مع مدام عاليه عشان في خطر عليها زي مقولتلك وانا خايف عليها
محمد: تمام اللي تشوفو وبعدين قولت خايف عليها
ادهم بحزن: ايوه يمحمد خايف عليها وبحبها من وهي طفله كمان
محمد بأبتسامه: بقا ادهم البحراوي يحب يجدعان
ادهم بضحك: اه شوفت
محمد بتسال: اه صح هتعمل اي مع نهله
ادهم بخبث: نهله دي حسابها معايا انهارده وادينا لقيت ملاك اهو من غير محتاجها في حاجه او اكلف نفسي وادفع عشره مليون جنيه
محمد بجديه: طيب خد بالك من نفسك اللي اسمها نهله دي باين عليها مش سهله
ادهم بغرور: متقلقش يا ابني علي اساس انك متعرفنيش يعني
محمد بضحك: لا وعلي اي اعرفك
ادهم وهو بيقوم: تمام انا همشي بقا
محمد بأستغراب: هتروح فين
ادهم بخبث: هروح مشور مهم
محمد بشك: هتروح لنهله صح
ادهم بخبث: ايوه ولوحدي يمحمد لو سمحت
محمد بعند: وانا مش هينفع اسيبك لوحدك
ادهم: محمد لو سمحت سيبني علي راحتي وانا لو احتاجتك هكلمك
محمد بيأس: تمام خد بالك من نفسك
ادهم بأبتسامه: ان شاءلله
ومشي
عند نهله
وصل ادهم وطلع علي السلم وخبط علي شقه نهله كتير مردتش وبعدين كسر الباب ودخل الشقه وفضل يدور علي نهله ودخل اوضه النوم ولقه…………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت ملاك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *