رواية نسر القمر الفصل السابع عشر 17 بقلم آلاء الرحمن
رواية نسر القمر الفصل السابع عشر 17 بقلم آلاء الرحمن
رواية نسر القمر البارت السابع عشر
رواية نسر القمر الجزء السابع عشر
رواية نسر القمر الحلقة السابعة عشر
نسر بصووت يخووف :انتي قووولتي لحد اننا هنا
قمر بصتله ببروود :لا قوولت للانا بس
نسر شد على ايده بغضب :لوو حد جه هنا او قوولتي حاااجه هفررمك يا قمر
نززل نسر فتح واتصدم:عمي
بدران :ازيك يا ابني عاااملين ايييه
ابتسااام بخوووف:بنتي فين ماالها قمر ايه الي متعبها
نسر بتووتر :هي كووويسه انتو ازااي عرفتوا اننا هنا
ابتسام زقته ودخلت :مش وقت الكلام ده دلوووقت
هنا قمرر نزززلت تجررري على ماااامتها
نسر بغضب وصراااخ :قمتي من سريرك ليه
ابتساااام حضنتها جااااامد
قمر بدموووع :مااااما خديني من هنا ارجووووكي
بدرران قررب منها :في ايه يا حبيبتي انتي كووويسه
قمر بدمووع هزت راسها بلا
بدرران فتحله درااعاته ومسح على شعررها بحنييه
اهدي يا قمرررري اهدي يا حبيبتي في ايه مااالك في حد عملك حااااجه
ابتساااام قرربت من نسر بغضب :انت عملتلها ايييه هاااه وليه مخبيها هنا وليه تفضل بالسرررير
نسر حاااول يتحكم بغضبه على شااان يلم الليله :مفيش حااجه يا مررات عمي حبيت ارتاااح انا ومرراتي وناااخد على بعض حررام يعني
قمر بعدت عن والدها :بااابا انا مش عااايزاه ارجوووك طلقني منه ارجوووك انا من بدااااية جووازنا ما شفتش يوووم عدل معاااه ارجوووك يا بااابا
نسر بصرراخ وغضب :قمممر اخررررسي
قمر بغضب اكبر :مش هخرررس مش هخرررس خرست كتير وسكتت كتيييير بااابا ابن اخوووك مجنووون فعلا مجنون ده بيبدل مليوون وش بثاانيه انا بخاااف منه انا بخاااف علئ نفسي معااااه
بدرران بمغزئ مسكها من كتاافها :بيضررربك
قمر هزت رااسها بلأ
ابتسااام :بيعملك ايه
قمر بدمووع وقهر :ما بيسألش عني وبيشرب قوووي وكل يووم مع ست وفي الليل يجي عليا وينااام معااايا بقررفه بالغصب وما بيسألش عن شعوووري انا عااارفه انكم مصدوومين لكن ده حاالنا من اوول يوم جوواز لينا
وبدمووع مقهوووره :بااابا انا حاااولت اصبر واتحمل على شاااانك انت وعمي لكن واللهي ما قدرت تعبت واللهي تعبت
بدرااان بص لنسر بغضب :يااااااه دي الاماااانه الي اديتك ياها
نسر بغضب :انا عملت كل حااااجه علئ شااالن ارضيها لكن بنتك عنديه جدا انا بعدت عن كل الزفت الي بتقووول عليه وبغضب لكن لما عرررفت ان بنتك المصوون منعاااني اكوون اب وبتاااخد منع حمل اتجننت واتهبلت ازاااي تستغفلني انت يا عمي ترضى تعمل كدده
بدران بصدمه :كنتي بتاااخدي منع حمل واحنا كلنا منتظرين حفيد يحمل اسم العيله
قمر بغضب ودمووع وكسره :ازااااي عااايزني اخلف من واااحد بيعاااملني كأني جااريه لمتعته ازاااي ازاي اجيب ولاد واضلمهم معاااايا
وبقهر انت عااااارف عملي ايه وبقهر اكبر ده عملي عملية زراااعه وانا مش حااااسه بحااااجه
ابتساااام حطت ايدها على بوووقها بصدمه :انتي بتقووووولي ايه
قمر بدموووع :ايوووه يا مااااما من يووومين فووقت وانا بالمشفئ وعرفت انه عملي عملية زرراعه وبكدده عاااقبني اني خدت منع حمل فزرع ولاده بررحمي تخيلي مااااما ده مجنووون وبصت لنسر الي عملته ده مفيش عااااقل يعمله انت لاززززم تتعاالج
بدرران بصدمه :يعني انتي دلوووقت حاااامل
نسر بغضب :ايووووه حاااامل حاااامل مني وبعيااالي وهتجبيهم يا قمر بكيفك او غصب عنك فاااهمه
بدرااان قرررب منه كان هيضررربه بالالم
نسر مسك ايده بغضب وعيووونه حمرا :صدقني قبل ما تتمد عليا هتتقطع وانسى،انت ميييين فاااهم
بدرران بغضب :انت فعلا قليل الرباااايه وانا الي هربيك ابتساااام سااعدي قمرر تلبس انا مش،هسيبها هنا ثاااانيه واحده
نسر بغضب:في اليووووم الي هتبعدوووها عني هتقروا فاتحتها صدقوووني
ابتساااام :سيبها يا ابني هي مش قدك قمر ارق من المعااامله دي ارجوووك يا نسر سيبها لحااالها
نسر قرررب من قمر ونززعها من ايد والدتها :قمر مررراتي ومحدش يقدر يبعدها عني فاااهمين غير كده حااامل بعيااالي ولا يمكن اسيبها او اتخلى عنها
بدرران بصله بغضب ومسك فوونه وضررب على بدرر
بدر كاان قااعد مع ميس
بدر اول ما شاف اسمه ابتسم
ميس 😏
بدر :الوووو اهلا بالغاالي ازيك
بدرران بغضب :بدر دلوووقت تجييني وتشووف صررفه لابنك لا واللهي البوليس ما بينا فاااهم
بدر :اهدى يا بدران فيه اتكلم
بدران :مش وقت كلام دلوووقت تعالا شاااليه …..وهتفهم كل حاااجه
بدر :طيب اهدى وانا مسااافة السكه هكوون عندك سلام
ميس :في ايه مالك
بدر :مش عااارف اكييييد ابنك عااامل مصيبه مع قمر ده الي فهمته من بدرران
ميس :مهو نسر مسااافر
بدر :مش عااارف انا هرووح هنااتك واشوووف
ميس :طيب استنى انا هاااجي معاااك مش هسيبك لوووحدك
بدر:طيب بسررعه
…………………………..
عند نسر
كااان متجنن كل حاااجه عملها ضااعت
نسر بغضب :اطلعي استرريحي يا قمر الدكتوور قاال ما تقووميش عن السرررير
قمر بصرراخ :مجنوووون واللهي مجنووون
ابتسااام حست بلهفة نسر عليها من عنيييه
ابتسام :تعااالي استريحي على ما يووصل عمك
قمر :انا مش رايحه في حته غير لما تشفولوا حل انا مش هبقئ معاااه فااااهمييين
بدرران بغضب :اطلعي اوووضتك وبصرراخ كان لاززم من البدايه تيجي تقووليلي يا باابا وضعي معااه كده وكدده
نسر قعد ببرود :كلامكم ده لا هيقدم ولا هيأخر لو عاايزين بنتكم تعيش لازم تقنعووها تدي حياااتنا فررصه مش تمشوا معاها بالعبط، بتااعها
بدرران:انت تخرس خااالص على ما يووصل ابووك ويشووفلك صرررفه
نسر :هحترررم انك عمي واكبر مني بس لكن لو حد غيرررك اتكلم كده كنت دفنته
بدرران بصله بغضب وبص علئ ابتسااام :طلعي بنتك اوووضتها
قمر طلعت مع والدتها وهي بتعييييط،
ابتساااام نيمتها عالسرير
قمر :خليكي جنبي يا ماااما ارجوووكي
ابتسااام :اهدي يا بنتي كل حاااجه هتتحل انشاء الله ابوووكي مستحيل يسمح بحاااجه تحصلك
قمر بدمووع :ماااما فعلا نسر ما بقاااش طبيعي يا ماااما واللهي بقيت بخاااف افضل انا وهو باااوضه وحدده بخااف لو عااندته او قلتله حاااجه يعمل فيا حاااجه تأذيني
ابتسااام حضنتها جااامد ومسحت على شعررها :اهدي يا حبيبتي اهدي
فجاءة اتفتح الباااب ودخل نسسسر
قمر اتخضت جاااامد واتمسكت بواالدتها
نسر :لو سمحتي يا مررات عمي عااايز مرراتي في حاااجه
قمر هزت لمااامتها بلا
ابتسااام :اخزي شيطااانك يا نسر واخرررج برره البنت بتترعش منك
نسر وهو بيجز على سنااانه وبيبص لقمر :عاااايز اتكلم معااااكي بس
قمرر:سيبني في حااالي انا مش عااايز اتكلم معااااك
نسر بغضب :مررات عمي اطلعي بررا بلاش اطلعك بطررريقه ما تعجبكيش
ابتسااام بصت لبنتها وقمرر خاافت على مااامتها عااارفه ان نسر يعملها
قمر بدمووع :اخرررجي يا مااااما
ابتسااام :اوووعئ تأذيها
نسر كااان بيبصلهم بغضب وبيتنفس جاااامد
ابتسااام خررجت لكن فضلت علئ الباااب
ونسر قررب من قمر مسك درراعها :ايه الي عررفهم اننا هنا
قمر :ابعد عني
نسر :واللهي يا قمر لو حاااولتي تبعدي لانهي عيلتك كلها واخوووكي همسح اسمه من النقااابه وابوووكي هررفده من شغله وبعد ده كله هتفضلي معااايا وانت عاااارفه اني اقدر على كل الي قووولته
وبغضب انسي انك تبعدي لا هتخسرررري كل حاااجه دي نصيحه مني
قمر بصدمه :انت ايه قووولي انت ايه
نسر بغضب وصرراخ :انا واااحد حب وقلبه اتحرررك ولما اتحررررك وذااب ليكي انتي انتي بترجعيه حجر زي الاووول اديني فرررصه فرررصه وحدده اتغيييير فيها كفاااايه ابووووس ايدك ومسك وشها بجناااان انا بعشقك انا بحبك واللهي بحبك امتى وازاااي وليه ما اعرررفش انا بلحظه لقيت نفسي بفكرر فيكي بطررريقه تخوووف عااايزك كل لحظه كل دقيقه مش عااايزك تبعدي عني كررهان اي حاااجه غيييرك ادينا فرررصه
قمر بخوووف من حااالته :ابعد عني ابعد ارجووووك
نسر بغضب كسر فااازه جنبه :ما تخاااافيش انا بكرره النظرره الي بعنيكي دي بتخليني عاااايز العن اللحظه الي سببت الخووف ليكي
ابتساااام كانت بتخبط جااااامد
هنا جه صوووت والده
بدر :افتح يا نسر نسر افتح
ميس :افتح يا حبيبي افتح
نسر مسك درااعها :هتطلعي تغييييري رائيك تمااااما يا واللهي يا قمرر لا تشوفي ايام اسود من قرررن الخروووب
قمر هزت راااسها باااه
نسر فتح الباااب ببرووود وابتساااام جررريت علئ بنتها
ابتساااام :عملك حااااجه
قمر هزت رااسها بلأ وهي مصدووومه من جناااانه لكن خلاص مش هتخاااف ولا هتفضل معااه مهما يحصل
بدر بغضب :في ايه حد يفهمني في ايه
نسر بغضب :مررراتي محدش له دعووه بيها لادفنها قدااامكم وقتي فاااهمين
ميس :اهدى يا حبيبي وفهمنا في ايه
بدرران :انا اقووولكم في ايه بعيييدا عن المعااامله الزفت الي بتتعاااملها بنني ابنك المصووون مخدر قمر وعامل ليها عملية زراااعه من غير ما تعرررف تخيل وقاااحته وصلت لفين
بدر :مستحييل انت بتقووول ايه مزبوووط الكلام ده يا قمر
قمر بصت لنسر الي باااصلها بغضب
قمر مسحت دمووعها :ايوووه يا عمي ارجوووكم ارحموووني الي انا استحملته مع نسر مفيش ست تقدر تستحمله انا من الب ايه قلتلكم الجووازه دي فاااشله لكن انت يااا عمي اصررريت خلاص ابوووس ايديكم ارحموووني وبصت لنسر وانت يا نسر هتلاقي غييييري ميت وحده ارجووك سبني في حاالي انا وانت من البداايه اتفقنا ان كل حد ليه حياااته وبدمووع لكن فجاءه حب يقلب الوووضع وابتدا يحبني زي مااا بقووول وحبه جناااان ومفيش،عقل يستحمله انا تعبت واللهي تعبت ارحمني
نسر بغضب :يعني عاااايزه نررجع زي الاووول كل حد عااايش حياااته وملوووش،دعووه بالتاااني هااه عجبك اني كل يوووم مع واااحد عااجبك اني كنت بشرررب ولما بعدت عن ده كل مش عاااجب بنتكم مين المجنووون فينا قووولولي انا فعلا هتجنن مش عااارف ايه الي يرررضيكي
قمرر عيطت جاااامد بحضن مااامتها
بدر :اهدوا وانزلوا تحت نتفاااهم
ميس بخبث :نسر هو انتو مش كنتو متفقين ما تخلفوووش،دلوووقت ايه الي حصل يا ابني
نسر فهم لمامته :الي حصل اني عاندتك يا امي على شااانها وبالاخر اكتشف انها بتاااخد منع حمل وحااارماااني اكووون اب مين يقبل بالكلام ده انا ابقى غلطاان اني عااايزها ام ولااادي وبص لبااباه
باابا انت جووزتني بالغصب مش،كدده وقوولتلي اتعدل ولما اتعدلت عاايزين تاااخدووها مني ده بعدكووا فاااهمين قمر ليا ومش،هسيبها لثااانيه واحده
ميس بلؤم :وده ينفع يا قمر تاااخدي منع حمل يا حبيبتي وتمنعي نسر يكوون اب وتمنعينا نكوون اجداذ وانتي عاارفه احنا قد ايه بنستنئ اللحظه دي
قمر بصتلهم بصدمه ازاااي كدده قلبووا الموضوووع عليها
قمر بدمووع :انتووو ايه قوولولي انتو ايه
بدران :حتى لوو بنتي راااكبها الغلط زي ما بتقووولوا انا مش هسيبها معااه انا مش هسيب بنتي مقهووره وقلبها مجرووح علئ شااان قلب الاستااذ نسر انا مش،هسيبها معاااه بعد كدده وولادك الي زرعتهم ببذنها زي ما بتقووول اووول ما تخلف هديهملك اشبع فيهم
نسرر بغضب :انا ومرراتي محدش هيبعدنا عن بعض،فاااهمين
بدر :انزلوا تحت نتكلم الوووضع كده مش،هينفع وانت يا بدرران اهدئ كله هيتحل
قمر فضلت ماااسكه بااايد مااامتها ونززلتها معااها والكل نززل فضل نسر وميس
ميس قرربت منه :انت هببت ايه هاااه
نسر بتهديد :_ماااما اوووقغي معاااايا ولا هررتكب جررريمه وتخسررريني فاااهمه
ميس بغضب :وجاااي تقووولي دلوووقت هزبط،ايه ولا ايه انت مخرررب الدنيا
نسر بصلها بغضب ونزززل
عند بدران كااان عدي كل شووويه بيضرربله وما بيرردش
ضررب على والدته
عدي :ايوووه يا ماااما انتووو فين قلقتوووني فووقت من النوم ما لقيتش حد في البيت
ابتسام :اكلمك بعدين يا حبيبي احنا مع عمك
عدي :قلقتيني في حاااجه
ابتسام :بعدين يا عدي سلام
عدي قلق جددا وراح لبيت عمه
لانا اتصدمت لما شاافته كاانت قااعده مع ريم
عدي :السلام عليكم
لانا وريم :وعليكم السلام
عدي :امااال باابا وعمي فين
ريم :ما اعررفش،عمي وخاالتي جاالهم اتصاال من عمي بدرران وخررجوا بسررعه انا قلقااانه صرراحه
عدي بقلق :هيكووون حصل ايه ومااما وباابا مش،في البيت
عدي استغررب من بروود لانا
عدي :لانا اتكلمي في ايه انتي كناي عندنا في البيت وبعدين مااما وباابا خررجوا ودلووقت عمي في ايه
لانا :مااا اعرررفش
ريم جاالها اتصاال ودخلت
عدي بغضب مكتووم :لانا في ايه
لانا :قووولتلك ما اعررفش هو بالعااافيه
عدي بصلها بغضب ومش ولانا قلقت فعلا وحصلته
كان عدي ركب العرربيه ركبت جنبه
عدي اتنهد :اتكلمي
لانا قصت عليه الي قاالته قمر
عدي :يعني هما ما ساافروش،اصلا
لانا :الي فهمته من قمر لا انهم في البلد
عدي :_تعررفي الشااليه ده فين
لانا :ايووه كنا بنرووحه احيااانا بالاجااازات
عدي :تعرررفي طررريقه
لانا :ايوووه
عدي :_هتروووحي معااايا لاني ما اعرفش،الطررريق بدلي هدووومك
لانا بصت على هدووومها :_ومااال هدووومي
عدي بغضب :بطنك كله بررره اييييه عاااادي كددده
لانا 😏:_واللهي ده لبسي عاايزني ارروح معاااك مش،هبدل حاااجه مش،عااايز هنززل عاادي واعررف الطريق لووحدك
عدي شغل العرررربيه بغضب ومشي
لانا :ايييه خفف السرررعه انا بخااااف
عدي وهوو بيشد عالدريكسوون :تخررسي على ما نوووصل فاااهمه
لانا باستفزاز😏:ولو خررست مين الي هيعررفك الطررريق
عدي بصلها بغضب وهي بقت زي الكتكوت المبلووول 😂
………………………………..
بدر بحنيه :ايه الي عاايززاه يا بنتي
قمر :عاايزه اطلق يا عمي
نسر :ده في قبرررك انشاء الله
بدر بغضب :انت تخرررس،خاالص
نسر رفع حاااجبه :لا ابوووس ايدك يعني جووزي وطلقني ده الناااقص نااام معااها بداالي كماااان 😏مهو انت الي بتقرر حيااتي انا شااايف
بدر بغضب :اخرررس انت كدده بتزززيد الدنيا هباااب
بدرران :قمر هترووح معااايا
نسر بص لقمر بغضب :ما تتكلمي عاااايززه تروووحي
وافتكرري كلامي كووويس
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نسر القمر)