رواية انتقام السلطانه الفصل الخامس 5 بقلم شهد وائل
رواية انتقام السلطانه الفصل الخامس 5 بقلم شهد وائل
رواية انتقام السلطانه البارت الخامس
رواية انتقام السلطانه الجزء الخامس
رواية انتقام السلطانه الحلقة الخامسة
شمس ببرود تتنازل عن البيت والتمن هتكون سلامتك مامتك اي رايك والقرار ف ايديك
مالك بغضب لا طبعا احنا مش موافقين بيت اي اللي تخدو انتي هبله يبت ولا مجنونه
شمس بزعيق بقولك اي يالا انته لما تتكلم معايا عينك ف الارض يروح امك انته فاهم لحسن وديني ادفنك مكانك هنا ي ابن فردوس ناس متخفش بصحيح بلا هم
رفعت بسرعه اسكت ي مالك اسكت موافق ي شمس موافق واعملك كل حاجه لما امي تخرج بسلامه
شمس ببرود دلوقتي ي رفعت دلوقتي مفهوم دلوقتي بظل حيات مامي تروح
رفعت وطلع تلفونه واتصل بالمحامي الخاص بي تجيلي دلوقتي ومعاك تنازل بالبيت لشمس رفعت ودلوقتي حالان
ـ حاضر ي رفعت باشا هجيلك دلوقتي طب حضرتك ف البيت ولا ف المكتب
رفعت ف مستشفى ي منصور بسرعه تعامله بقا امي هتروح مني يلا
شمس جهزيلي لبس العمليات عشان ابدا وهجزي المريضه بسرعه ريان العقد يكون ف ايدك مفهوم انته محامي وعارف يروحي
ريان حاضر ياقلبي اتصدمتو صح اعرفكم حاجه صغيره عن ريان اتخرج من كلية حقوق وبقا اشهر محامي اذا كان فتركيا ولا فمصر
شمس وجهزت وداخلت غرفة العمليات وبدأت تشوف شغلها دكتوره وبتعد عن الانتقام عشان العهد اللي خدتو علي نفسها فكلية الطب وبعد وقت طويل اوي خرجت شمس وهي تعبانه بس مبينتش وبيجاد حس بيها وقرب منها
بيجاد وسندها انتي كويسه ي شمس فيكي حاجه طب حاسه بحاجه بتوجعك
شمس بحب مفيش حاجه والله كويسه متخفش ارهاق بس مش اكتر المهم عايزه اروح البيت انام
بيجاد طب ادخلي غيري هدومك ويلا نروح الشقه اللي خدنها ف ام البلد دي يلا قومي
سلطانه يلا ي ولاد عشان نروح البيت يلا ي هاني وهاني مسك ايديها وهي استغربت وركبوا العربيه وصلو الفيلا الي شمس خدتها من رفعت وداخلو قعدو فيها شمس وداخلت غرفتها هي ورفعت خرجت منها وهي بتبصلها بقرف
هاني سلطانه عايزك برا شويه ف الحديقه ينفع موضوع مهم اوي
سلطانه وخرجت معا اتفضل ي هاني سمعاك اتكلم في حاجه ولا اي
هاني بحب ومسك ايديها سلطانه أنا بحبك ومن واحنا عيال كمان ايام مكانتي عيله بظفرتين وتيجي تخليني اذكرلك ولحد ما اتجوزتي رفعت وانا كانت بحب واتجوزت ميرفت وجبت منها بيجاد والنصيب خدها مني وانتي كانتي فدماغي علي طول عارف اني ظلمت ميرفت
سلطانه ولسه بتستوعب يعني قصدك اي ي هاني احنا اخوات مش اكتر و لو بحس ناحيتك بحاجه فده مينفعش
كانوا الشباب والبنات متابعين الحوار من بعيد وزعلانين اوي
شمس امكم دي وربنا هاني هنون العسل ده يترفض جوزوني عمو هاني
بيجاد وضربها علي دماغها تجوزي ابويا طب كدا مش هتنفعي ليا واتجوزك ازاي أنا
ريان ده كل همكم أنا مش هسكت اكتر من كدا عمو هاني اكتر حد بيحب ماما ووقف جنبها وراح ليهم
سلطانه طب بعدين ي هاني نتكلم ريان داخل علينا
ريان أنا سمعت كل حاجه ومش عيب ي ماما تجوزي عمو هاني وانا مش هقولك عمو هاني تاني هقولك بابا هاني عشان انته فعلا كانت الاب لينا كلنا من أكبر حد فينا الاصغر حد فينا وافقي بقا يماما وانتي بتحبي عمو هاني كمان
شمس ايوا عمو هاني ابن حلال وكمان جدع وبيجبك وبيحبنا وكمان ابنه بيحبني
بيجاد ايوا بحبها اوي كمان قولتي اي ي ماما بقا وافقي عشان خاطري
قمر وحياتك ي مامي وافقي عشان خاطري بابا هاني طيب والله يماما
حور والله ابن حلال كمان ومش هتلاقي حد ف ظافره والله اسمعي مني
روح ايوا وانا اشهد ابننا هاني محترم وابن ناس وعنده ابن بيموت علي البت بنتك وكمان أبوه بيموت عليكي قولتي ايييي
سلطانه وضحكت موافقه ي هاني وكلهم فرحوا وحضنوها وهاني كمان من فرحته
هاني نجيب المأذون او اقولك كان في مأذون وانا جاي علي طريق لمحت اسمه اتصل بي دلوقتي يجي وخير البر عاجله صح ي عيال
شمس ايوا ي بابا هاني أنا معاك في دي ويلا عايزه احضر فرح امي
بيجاد ويكون الفرح فرحين وكتب كتابي علي شمس كمان
شمس وضحكت هزارك تقيل اوي يروحي وبتحب الهزار كمان متهزرش تاني يروحي
بيجاد بس انا مبهزرش أنا بتكلم جد وفعلا عايز اتجوزك يلا ي حج هاني رن بسرعه يلا
هاني ورن علي الماذون وجي فعلا
المأذون الشهاده الصحيه فين ي جماعه لو سمحت هاني وخرجها وسلطانه بصت بستغراب
سلطانه امتي وازاي مش فاهمه حاجه ممكن تفهمني
هاني هقولك بعدين ي سوسو يقمر انتي
المأذون والعريس والعروسه دول فين بتعتهم
بيجاد هو ينفع بكرا نجيهالك ي شيخ الله يسترك ويبارك فيك اصلي بحبها
الشيخ مرفوض ي ابني لازم الشهاده عشان كتب كتاب يتعمل
هاني معلش ي شيخ بكرا هنجبالك والله ربنا يخليك لعيالك
الشيخ امري الله وبدأ يكتب وفاق الجميع علي كلمة الشيخ بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير ان شاء الله الف مبروك
شمس وبيجاد حضنها ولف بيها مبروك ي شموستي اخيرا يبت اتجوزتك مبروك ينور عيني
هاني وحضن سلطانه وهو بيعيط اخيرا ي سلطانه اليوم ده جي اخيرا بقيتي مراتي اخيرا هنام ف حضنك واحكيلك كل حاجه بتحصلي مش مصدق نفسي ي سلطانه
سلطانه وحضنته ربنا يخليك ليا ي هاني أنا فعلا حبيتك معرفش عملت فيا اي خلتني احبك اوي يهاني
هاني وهو لسه ف حضنها متقوليش حاجه يقلب هاني ربنا يخليكي ليا ينور عيني
ريان احم مخلاص ي بابا هاني أنا بغير الله وانته عمال تحضن وتبوس فيها كدا قدامي أنا بغير علي امي مينفعش كدا وانت ي بيجاد شويه كدا هتبوس اختي متتلم يالا
شمس وضحكت انته مالك جوزي إلله حاشر مرخيرك لي ي سنجل
حور دلوقتي احنا سنجل إلله يرحم زمان كانتي زينا من دقيقه
قمر فكك منها ي حور ي اختي دي ست متجوزه وملناش دعوه بيها احنا هنخرج براحتنا من غير جوزي مش موافق
روح وافقق الراي ي اختي والله تستاهلي ي شوشو اخرت الجواز
سلطانه الله خلاص بقا انتوا الرابعه مسكتو ق اختكم عقبالكم يارب
هاني ولسه حضنها يلا سيبك من جوز المجانين دول وكانوا هيطلعو وقفوا علي صوت حد ورد هاني بغضب و………
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انتقام السلطانه)