روايات

رواية عشق الليث وغرام الفهد الفصل الثاني 2 بقلم إسراء زغلول

رواية عشق الليث وغرام الفهد الفصل الثاني 2 بقلم إسراء زغلول

رواية عشق الليث وغرام الفهد البارت الثاني

رواية عشق الليث وغرام الفهد الجزء الثاني

عشق الليث وغرام الفهد
عشق الليث وغرام الفهد

رواية عشق الليث وغرام الفهد الحلقة الثانية

عاد فهد إلى وجه الأعلى ويظهر على وجه التعب وصعدت خلفه اما فهد دلف إلى غرفته تم جلس على السرير بتعب كانت تقف على الباب وتنظر له وتقول
غرام…. انت كويس يا ابيه
فهد هو ينظر ليجدها تقف امامه لا يعلم كم من الوقت تاملها كان يشعر بالسعادة لانه أمامه
فهد.. تعالي يا غرام
دلفت إلى الغرفه ووقفت أمامه بارتبك هو يشر بيده إلى المقعد
فهد.. قعدى يا غرام
وجلست غرام أمامه هو ينظر ليها ويقول
فهد… ليه طلعتي تسألى مالي
غرام… علشان شكلك تعبان يا ابيه
ظهر على فهد الغضب من كلمة ابيه الذى يسمعها منها لماذا لا تحبه كما هو يحبها بل يعشقها من أن كنت صغيره ويقول خلاص يا غرام روحي علشان تعبان وعاوز انام
غرام… مش هتاكل يا ابيه
فهد.. خلاص هغير هدومي وانزل 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
وتخرج غرام من عرفه فهد وتنزل إلى الاسفل
صفاء.. كنت فين يا غرام
غرام… كنت فوق عند فهد
صفاء.. هو فهد وعمر رجعوا
غرام.. لا فهد بس
صفاء.. طيب يلا علشان العشاء صحيح فين عشق
غرام…. لسه مرجعتش وكلمتها قالت لي عندها محاضره هتخلص وتجي
صفاء… تراجع بسلامه روحي انده لعمك من اوضه المكتب
غرام… حاضر يا صفصف
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂لتذهب وتطرق الباب وتدخل وتجد عمها بيقرا في كتاب وينظر ليها احمد
احمد… تعالي يا قلب عمك من جوه
غرام…. وطي صوتك خالتو تسمعنا وتطلع عينى
احمد… ماشى يا بكاشه عايزة اى يا سيدتي الاميره
غرام…. يلا علشان العشاء
احمد…. يلا يا قمر
غرام.. عمو ممكن اطلب منك طلب صغير اوى
احمد… افكر
غرام… بجد بقى يا عمو
احمد… اطلبي اللي انتى عايزه
غرام… بصراحه انا عايزة انزل تدريب في شركه
احمد… بس كده وبعدين دى كمان شركتك انتى وعشق من ورث أخي
غرام… يعني انا موافق بجد
احمد… من امتى وانا بهزر يا بنت انتي. هاقول لفهد
ينزلك تدريب في الشركة
غرام… ربنا يخليك ليا يارب 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
بعد فتره ينزل ليث وفهد إلى غرفه الطعام ويرى ليث الجميع ماعدا عشق ويجلس فى مكانه هو فهد
يقول.. احمد… عامل ايه يا ليث يعني بقالنا شهر مشفتكش
ليث.. الحمد لله يا بابا بس كان فى قضية شغالين عليها
احمد.. ربنا يوفقك يا بنى
ليث.. وانت عامل ايه يا بابا صحتك عامله ايه
احمد… الحمد لله انت كمان هتعمل زى عشق كل شويه تقولي خلي بالك من نفسك وصحتك
ليث ربنا يخليك لينا يا رب
صفاء… كل يا ليث بقى وانت كمان يا فهد بالهنا والشفا
عمر… ماما هو انتى مش ملاحظه انك قلت لي ليث وفهد وانا لا 😂
وترد صفاء… على اساس انك مش بتاكل انت على طول فى المطبخ يا عمر 😂
عمر…. على فكره انتى مش امي انتى بتحبي ليث وفهد وغرام وعشق وانا لا انا حاسس انك جايبالي من قدام معبد يهودي🤔
ترد غرام.. انا انا متاكده اللي احنا لقيناك قدام معبد يهودي😂😂 صح يا خالتو
صفاء.. اخص عليكى يا غرام لا لا ده عمر حبيب قلبي
عمر.. ربنا يخليكي يا صفصف وهنا بنظر احمد إلى عمر ويقول ولد احترم نفسك ما فيش احد يقول لهايا صفصف غيري انت فاهم
عمر… حاضر يا حاج
فى هذه الحظه تدخل عشق عرفه الطعام وتقول
عشق…. السلام عليكم ورحمة الله
الجميع… وعليكم السلام ورحمة الله
وينظر لها ليث بغضب ويقول
ليث…. كنتى فين يا هانم لحد دلوقتي
عشق.. كان عندي محاضرة متأخره شويه
ليث…. المحاضره خلصت من ساعتين كنتى فين با هانم يا محترمه
عشق….. انا محترمه غصب من عنك.
ليث… ما هو واضح انك محترمه في واحده محترمه هتيجي الساعه 12 بالليل
عشق.. وانت مالك وينظر لها بغضب ويقول مالى ونص انتى فاهمة
هنا يقول أحمد بصوت عالي
هو انتو مش ملاحظين ان انا قاعد
عشق وليث… آسفين
احمد… كنتى فين يا عشق من ساعتين
عشق.. واللهى يا عمو كان فى كتب اجيبها عشان محتاجاها
احمد.؛. خلاص يا حبيبتي بس دى اخر مره تتاخري فيها بره
عشق… حاضر يا عمو
صفاء…. اقعدي كل يا حبيبتي
عشق.. مش جعانه يا خالتو انا هطلع انام مش عشان تعبانه
صفاء… خلاص ياعشق لما تصحي ابقي كلى
عشق… حاضر يا خالتو
وتذهب عشق هى تحول السيطرة على دموعها من نزل
فهد يقول بصوت واطي زودتها قوي النهارده ليه
ينظر لها ليث بغضب ويقول الجميع
ليث… انا خارج حد عايز حاجة
صفاء… لا يا حبيبي بس متأخرش
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂فى غرفه عشق
تجلس على السرير وتبكى من كلام ليث تم وتسمع صوت سياره ليث تخرج من القصر
عشق فى نفسها اكيد رايح لوحده من اللي بيسهر معهم تجلس عشق وتدعي ربها وتقول، 🤲 يا رب انا بحبه قوي يا رب اجمعني انا وهو في الحلال وهدي ويحميه يا رب ورجعوا عن الطريق الغلط اللي هو ماشي فيه يا رب ويغرس حبه فى قلبه 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
فى غرفه الطعام
فهد يقول لعمر نزل اعلان في الجرايد عن سكرتيره لان منال
هتتجوز وتسيب الشغل وانا مش لاقي حد مكانها
عمر… حاضر من بكره الصبح هنزل الإعلان
احمد هو ينظر لفهد ويقول
احمد….. لا لا يا فهد ما تنزلش الاعلان غرام هتنزل معك الشركه من بكره
فهد… بس يا بابا مش هينفع
احمد… انا قولت كلمه وفيش ناقش
وينظر إلى غرام ويقول بكره تنزلى مه فهد الشركه وهو هيفهمك كل حاجه
غرام.. حاضر يا عمو
عمر…. باغرام هتنزل معانا الشغل هتنورى الشركه
وينظر له فهد ويقول ممكن تخرس خالص
يقول فهد.. بكره تبقى جاهزه ساعه ٧ انتى فاهمة
غرام… حاضر يا ابيه وبنظر لها بغضب تم يذهب

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق الليث وغرام الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *