رواية نسر القمر الفصل الثامن عشر 18 بقلم آلاء الرحمن
رواية نسر القمر الفصل الثامن عشر 18 بقلم آلاء الرحمن
رواية نسر القمر البارت الثامن عشر
رواية نسر القمر الجزء الثامن عشر
رواية نسر القمر الحلقة الثامنة عشر
بدرران :قمر هترووح معااايا
نسر بص لقمر بغضب :ما تتكلمي عاااايززه تروووحي
وافتكرري كلامي كووويس
قمر بعنااااد :ايوووه عااايزه اروووح واعلى ما في خيلك اركبه انا قررفت من الاستفزااز الي عاايشااه واسلووبك وهمجيتك انا عاايززه حد ياااخد باايدي للجنه مش للناااار
نسر بصرراخ :وليه ما حاااولتيش انتي تاااخدي بااايدي لجنتك انتي الي عااايزه حيااتك تبقى كدده
بدر :بس خلااااص انتو لاتنيييين ايه الجنااااان ده
بدرران :نهاااايته يا بدر بنتي هتيجي معاااايا ومش هسيبها هنا فااااهم
نسر :اقسم بالله قبل ما تخرررج من هنا لا هتكوونوا كلكوا مدفوونيين
ابتسااام :سيبها يا بني سيبها
ميس بغضب:انت متمسك فيها على ايه ده انت الف وحده تتمنااااك
نسر :مززززاجي طاالبها عاااايزها لسا ما شبعتش منها عجبكوووا كدده اكيييد لا منا بقووولكوا بحبها بحبها عايززها معااايا وفي حياااااتي وبص على قمر بغضب وحياااتك عندي لو خرررجتي من هنا لنفذ الي قولتهووولك
قمر بدمووع :عاايز اتكلم معااااك
نسر :انا سااابقك على فوووق
فعلا نسر طلع
ابتسااام :في ايه
قمر :ولا حااااجه هكلمه ونتفاااهم وننزل لاني خلاص قررفت عاايز الاقي حل للوضع المقررف ده
عند نسرر
دخلت قمر وقفلت البااااب
قمر :عااااايز ايه يا نسر واوعى تقووول بتحبني
نسر بغضب :وانتي ليه مش مقتنعه بده
قمر :لاني ما بحسش ده معااااك
نسر :_واللهي مجنوون بيكي
قمر بغضب :انت عااايزني لاني كااارهااك ومش مسلماااك رووحي باارادتي لما تااخد الي عااايززه هترررجع لنزوواتك انا عااااارفه سبني في حاالي كفاايا لجرووح الي سببتهااالي
نسر قررب منهاومسك وشها :انا بحببببك بحبببك اقولهالك باااي لهجه على شاااان تفهمي واوعدك من النهاااارده هعمل كل حااااجه انتي عايززاها هبعد عن كل حااااجه تأذيكي وتأذي عيااالنا
قمر بدمووع :لو بتبحني بجد سبني ابعد يا نسر انا تعباااانه جدا نفسيتي متحطمه انا جوووايا مكسووور جدا انا مش عايززه ابعد بالغصب تقوووم تأذي عيلتي الي المفرووض هما عيلتك كماااان
نسر بغضب :بقووووولك فررررررصه فررررصه وااااحده معقوووول كرررهتيني او عمررررك ما حبتيني من الاسااااس معقووول حب عمررررك ما يستااهلش فرررصه فرررصه يا قممر
قمر كاااانت متلخبطه لما بتبص في عنيه بتشوووف الغضب بس مش بتحس بحبه ليها هي مش مطمنه والحاااحه على فرررصه ملخبطها هي تااايهه بجد كررامتها الي دااسها برجليه واعتبررها بنت ليل للفرراش وبس ودلوووقت زررعلها عيااله بررحمها بالغصب يعني هي شخصيا ملهاش لازمه هي للفرراش وللخخلفه بس ده الي هوو حسسها فيه
قمر بدمووع :طلقني يا نسسر
نسر بصلها بغضب ومسكها من رقبتها كااان هيخنقها مووتك قصاااد بعدك
قمر كااانت بتسعل جاااامد ومش،بتااااخد نفسها
نسر بغضب :هتنززلي تحت وتقوووليلهم عاااايززاه وهديله فرررصه فاااهمه
قمر هززت رااسها باااه
نسر بعد عنها زي المجنوون ومسح على وشها بحنيه اشششش اهدي اهدي
انتي الي بتحددي معااملتي معاااكي هتكوون ازاااي يا قمر وما انصحكيش تجرربي غضبي انا مجننون زي ما بتقوولي وزي ما قلتلك قبل كدده ليس علئ المجنوون حررج
…………………………………….
عند عدي
فضل الصمت سيد المووووقف لحد ما ضرررب فووونه كااانت نوور كنسلها
وضرربت مرره والتااانيه والتالته وتلاقي الرفض
لانا استغررربت
لانا :هتقلق كدده حررام رد عليها او اديهااااني اطمنها
عدي :مليكش دعوووه
لانا :ايه البروود ازي بدمك ده دي خطيبتك حررام دي ضرربتلك كتير من اووول ما خررجنا
عدي وقف العررربيه وبصلها :خطيبتي انا يعني انتي ملكيش،دعوووه
لانا حااولت ما تبينش،ضعفها ودارت وشها الناااحية التااانيه :انا اسفه انت حر
عدي شغل العرربيه :كوويس كدده
بعد مدده وقف قدام ماااركت :عاايززه حاااجه من جووا تشرربي حاأاجه
عدي ملقااش،رد وسكوون بص عليها كاااانت نااااايمه وشعررها منثوور بعشوائيه علئ وشها زاادها جمااال فوووق جماالها الفتااان
عدي فضل باااصلها فترره مش،قاادر يبعد عينيه عنها وعنيييه على شفاايفها المنفوووخ للحظه كاان هيضعف وياااخدهم بقبله شغووووفه
عدي بغضب من نفسه :ايه الي بيحصلي ده استغفررر الله العظيم استغفر الله العظبم يا رب
نززل عدي من العربيه لكن خبط البااااب جاااامد ورااااه
لانا فاااقت واتخضت لكن لما شاافت المااركت عررفت انه نززل يجييب حاااجه فقررت تنززل تجيييب لرووحها قهوووه لكن قبل ما تنززززل رن فووونه فوونه كااانت نوور
لانا فعلا كاانت نور صعبااانه عليها وحذت رووحها مطررحها فقررت ترد عليها وتطمنها
نوور اول ما تفتح الفوون :_الووو عدي ما بتررردش ليه للدرجاادي زعلان
لانا :الووو انا لانا يا نوور ازيك
نور باستغرراب :لانا وبغصب انتي بتعملي ايه مع عدي
لانا :انا اسفه يا نوور انا وعدي رايحين لماما وباابا وبيت عمي بشررم لكن حبيت اطمنك على عدي على شااان كدده رديت
نوور بغضب :وعدي فين ما يطمنيش ليه
لانا :ما عررفتش تقوولها ايه تقوولها انه بيكنسلها
عدي نززل يشتري حاااجه وتلفوونه هنا
نور قفلت في وشها وهي متجننه
ولانا 😏:تعمل خييير شرا تلقى انا هبله الي ادخلت من الاووول ما عنها ما اطمنت اما انززل اجييب قهووه صدعتني بصراخها
وفعلا لانا نززلت كااان هوا جووا الماااركت وبتااع القهووه عالبااب فنززلت وطلبت اتنين قهووه
الرراجل بتااع القهووه :قهووتك ايه يا جميييل
لانا باقتضاب :اتنيين سااده
الرراجل غمززها :كل الحلاووه دي وساااده ما ينفعش واللهي طب عالريحه طيب
لانا بصووت عاالي نسبيا :ما قوولتلك ساااده
الرراجل بصووت واطي :بيكشفوا جسمهم وعاملين علينا شررفا عاالم اخر زمن
طبعا عدي كااان متااابع وهيتجنن والغضب هينفجر منه
عدي قررب عليها بغضب وهو بيصك على سنااانه كااانت هتتكسر :_اركبي العرربيه لا هحملك على قبرررك دلوووقت
لانا باستغرراب :في ايه مااالك
عدي بصرراخ :اطلللعي
الرراجل :في حاااجه يا بيه
عدي بتهديد :احترررم روووحك وما تبصش،على حاااجه مش ليك فاااهم يا كلب
الرراجل باستفزاز :الي مش عاايزنا نبص بيتحشم يا بيه ولا ايه
عدي بصله بغضب وضرربه بالبوووكس والكل اتلم
لانا خاافت وجررريت عالعررربيه
وعدي حصلها وشغل العررربيه ولانا اتصنمت وما نطقتش حرررف واااحد
وعدي بيتنفس جااااامد بطررريقه تخوف هنا ضررربت نووور
عدي ضررب برييييك جاااامد ومسك الفوووون
الوووووو عااايززه ايه
نوور بغضب :بتعمل ايه مع لانا لوووحدكم هاااه وانا اقوول ليه بعييييد ومش،سائل لقيت الي تعووضك
عدي بغضب :وايه الي عررفك ان لانا معاااايا
نور بصرراخ :ده الي يهمك انا مش شووويه ضرربتلك ولانا ردت
عدي ما سااابهااااش تكمل وقفل في وشها
طبعا انتو متوقعين منظرر لانا عااامل ازاااي هتعملها علئ رووحها 😂
لانا :عدي اهدا انا
عدي بغضب :مين الي ادالك الحق تمسكي فوووني وترردي على مكاالماااتي هاااه انا ما ردتش يبقئ مش عااايز اكلم حد ترردي انتي ليه انتي هتعقلي امتى
لانا :عدي انا اسفه لكن انا واللهي حبيت اطمنها بس حطيت رووحي مكاااانها كنت هقلق جدا
عدي بصراخ :انتي هتفضلي غبيه كدده لامتى هاااه
لانا الدمووع لمعت بعنييها :انا اسفه استحملني على ما نوووصل
عدي :انتي عملتيلي مشكله من لا شيء ايه الي هيقنع نوور دلوووقت ان انا وانتي مفيش بينا حاااجه وبمسخرره ولا انتي فعلا عملتي كدده على شااان تبعدينا عن بعض
لانا بغضب :انت بتقووول ايه
عدي رجع بظهرره لوورا :ايه مش انتي بتحبيني وعررضتي حبك عليا ودماااغك ما استحملش اشووف غيرك فحبيتي تبيني ده لنوور على شااان تبعد عني وتباااني انتي البنت المسكينه الخااايفه عليها وعاايزه تطمنها
لانا غمضت عينيها بألم وكسسرة قلب وبصت النااااحيه التااانيه :انا اسفه لوو عملتلك مشكله معااها ولو عايز اشووفها واشرحلها المووقف لما نررجع دلووقت خلينا نووصل بسلام ونكمل طرريقنا
عدي ما يعرررفش ليه كلاامها أثرر فيه وجررح قلبه وهو نفسه مش عاارف ليه بيتعصب لما بيشووفها
عدي اتنهد وشغل العرربيه ومشي
……………………………………
عند نسر
نززل وهو حاااضن قمر من كتفها
ابتسااام جرريت عليها :انتي كوويسه يا بنتي
قمر هزتلها رااسها باااه وهي شااارده
ميس :اييه يا ابتسااام ده جوووزها خاايفه عليها من وبيحبها جدا ليه الخوووف ده كله انا حااسه انكم مزودينها قوووي
ابتسااام بغضب :ميس لو بنتك مكااانها ترضي بالي بيحصل ده
بدر :بس ايه هتتخااانقوا قدااامنا وبص عليهم
قررتوا ايه انتو لاتنين
نسر ببرود :القررار عند قمرر انا راجل عاايز مرراتي وولادي
قمر بصتله بدموووع وقرربت من بااباها :لو بتحبني يا بااابا طلقني منه
نسر بصلها بغضب :ايه الي اتفقنا عليه فووووق هنفضل نعيييد ونزززيد
قمر بعياااط جااامد مسكت رقبتها بخووف :باابا ده مجنوون راح ما يخنقني لانوو عااايزني افضل معاااه صدقني انا بخاااف منه عااارف لو كنت عاندته شوويه بس كااان هيقتلني فعلا وبيقوولي في الاخر بحبك
بدر :يا بنتي اديه فرررصه هو بيعمل كددده من حبه فيكي
قمر :مش قااادره يا عمي مش قاااادره
ابتسااام بصت لنسرر قلبها وجعها عليه جدا شاافت بعنيه ألم عمررها ما حسته لحد
ابتسااام قرربت من قمر :اديه فررصه يا قمر انا الي بقووولك اديه فرررصه يا بنتي حررام الي بتعملوووه برووحكم ده
نسر قلبه وجعه للدررجاااادي كاارهاه
نسر :انا هسااافرر وهرجع اميريكا وانتي الي اختررتي يا بنت عمي وسااابهم وخرررج
ووووووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نسر القمر)