روايات

رواية نغم الفصل الثاني 2 بقلم إيمان محمد

رواية نغم الفصل الثاني 2 بقلم إيمان محمد

رواية نغم البارت الثاني

رواية نغم الجزء الثاني

نغم
نغم

رواية نغم الحلقة الثانية

مالك .انتو كنتو فين ي نغم انا مردتش اسئل لمياء عشان عارف إنها مش هتقول الصراحه كنتو فين بصراحه ي نغم
نغم .كنا عند الدكتورة كنت انا تعبت شويه والست هانم خدتنى للدكتور
مالك . طب انتى كويسه ي نغم مالك فى اي
نغم . لو سمحت ممكن تمشي مينفعش نتكلم او تسئلني عن حاجة انت دلوقتى راجل متجوز وميصحش
مالك . انتى عارفه ي نغم انى مش بحبها ومغصوب عليها
هى مسئله وقت وهطلقها ي نغم استحملينى الفترة دى بس انا عارف انك بتتعذبي بسببها
نغم دموعها كانت هتنزل وتنهار …..عن اذن حضرتك وبتسيبه وبتمشي
لمياء بتشوفهم واقفين سوا والله لحاسبك وبتروح بترن على ابوها
ايوة ي بابا الزفته اللى جبتها تشتغل عندى عشان اكسر نفسها وكرامتها بتكيد فيا قدامى
ابو لمياء. سبيها عليا واتفرجى ف هدوء انتى ي بنتى هتشوفه اللى هعمله فيها
لمياء بابتسامه مكر ماشي ي بابا اما نشوف
نغم قدام المرايه بعيون محمرة جدا غرقانه بالدموع عيناها التى لم تعد تتحمل من كثرة الدموع والوجع والوحدة والعذاب
نغم اللى كانت طيبه كانت على اد حالهم اهلها كانو كل دنيتها
وف الكليه اتعرفت على مالك حبته وحبه بعض وي ريتهم ما كانو اتقابلو وي ريتهم بدأت تتذكر نغم كل ما حدث
ف الكليه …….
نغم . امتحان وزفت انا مش مذاكرة حرف
مالك. طب بوصي هحاول اساعدك بس خلى بالك معايا
نغم . لا ميصحش ومينفعش الدكتور هيكون واقف
مالك. مالكيش فيه انتى بقا يلا بس ندخل الامتحان
وبيدخلو مع توتر الامتحان وكثرة الاسئله الا ان مالك حاول مساعدة نغم بكل الطرق تبقى فقط كام سؤال وفجأة
الدكتور . انت بتعمل اي حضرتك وبتغششها ليه انا لازم اعملكم محضر غش حالا
مالك. لو سمحت هى ملهاش زنب انا اللى كنت بحاول اطلب منها المساعدة وهى كانت بترفض
الدكتور. تمام وبيعمل فيه محضر ……يلا اتفضل بره
نغم . بتحس انها السبب وبكدا هو اتأذئ بسببها اول ما بتطلع من الامتحان بتروح تدور عليه ف كل حته بتلاقيه قاعد حاطط رجل على رجل ومش همه اي حاجة من اللى حصلت
نغم بدموع انا اسفه جامد ي مالك انت بجد صديق وأخ كويس
مالك بيقوم انا متقوليش اخ مش بحب الكلمه دى ولا تقولى صديق
نغم بتلبك امال اقول اي
مالك بينزل على ركبته انا بحبك ي نغم تقبلي تتجوزيني
نغم بصدمه اتسعت عينيها
مالك. تقبلى تتجوزيني قولى ي نغم
نغم لسانها مش بينطق وبتسيبه وبتمشي وبيكون ده اخر امتحان ف الفاينل وبكدا معتدش بتروح الكلية تانى
بتعدى الايام
ي ماما ي ماما الباب بيخبط ام نغم
بعد مرور ايام
ام نغم . افتحى ي بنتى الباب شوفى مين بيخبط
نغم . حاضر
بتفتح الباب وبتشوف قدامها مالك
نغم .مالك انت بتعمل ايه هنا
مالك . خدى ب الورد ده ي ست هانم نستينى كدا بعد الكليه ولا كانى غششتك امسكى بس عشان هدخل اقول لمامتك تعاقبك واخدك واتجوزك هى فين خالتو
نغم بتبقى واقفه ف حالة صدمه انت بتقول اي 🙂
مالك . متقولش وسعى بس كدا انتى وبيدخل
مالك . السلام عليكم
ام نغم. وعليكم السلام ي ابنى اتفضل اقعد تشرب اي
مالك . عايز اشرب شربات انا مش عايز ارغى كتير انا معجب اوووى ب نغم ووصلت لمرحله ما بعد الإعجاب وجاي طالب القرب منك ي خالتو انا والله بحبها واشيلها فعيونى ولو عشان تسئلو عليا ف انا أدى ملف كامل عنى واسئله بردو
وبيجى تلفون ل مالك وبيكون من ابوه
ابو مالك . تعالى بسرعه ي مالك ليك عندى مفاجأة متتاخرش وبيقفل الفون ف وشه قبل ما يسمع رده
مالك . معلش ي خالتى كان نفسي اقعد اكتر من كدا بس بابا رن وعايزنى ضرورى المرة الجايه اجى مع عيلتى والله قمر الام وبنتها
ام نغم . انت بتعاكس وبتعاكس بنتى قدامى ي ولد
مالك بضحكه . لا بقول الحقيقه يلا سلام اشوفكم قريب ث جماعه وبيمشي
ده كله ونغم واقفه مصدومه هو اي اللى حصل دلوقت
ده جيه بجد.
ام نغم دخلى الورد ده جوة ي بنتى ولما ابوكى يجى نبقى نتكلم
نغم . حاضر
نغم بتدخل اوضتها بترمى نفسها ع السرير وبتخبى وشها ف المخدة من الخجل
بعد كام يوم
بتكون ام نغم اتكلمت مع ابوها وحددو ميعاد عشان يشوفوه فيه
اسماعيل. فين بقيت اهلك ي ابنى هما لسه ف الطريق
مالك. لا بابا مشغول جامد ف الشغل ومعرفش يجى ف جبت ماما معايا
اسماعيل. ربنا معاه ي ابنى
وبيقبل ابو نغم ب مالك من بعد موافقه نغم بيعدى كام يوم
على قرايه الفاتحه وبيجي يوم اللى هيروحو يجيبه فيه الدهب
مالك. كل خاتم بتلبسيه بتحليه ي حلوتي
نغم بابتسامه خجل اممممممم
بعد ما بيخلصه وبيروحو كلهم بتكون نغم فرحانه جدا
مالك. بابا عامل حفله ي نغم بسبب نجاح الصفقه والشراكه اللى تمت اي رايك تيجى معايا
نغم . موافقه بس خلى بابا يوافق لو عرفت
مالك . هيوافق
مالك . لو سمحت ي عمى ممكن اخد نغم بابا عامل حفله وكدا وعايزها تكون معايا وحضراتكم
ابو نغم . مش هينفع ي ابنى انت عارف انه امى نغم عندها السكر ولازم تاخد الدوا بتاعها وترتاح شويه خد نغم ي ابنى بس متتاخروش الساعه عشرة تكون ف البيت ي ابنى انا واثق فيك خلى بالك على نغم ي ابنى وبيمشو
ف الحفله
نغم . اللبس اللى انا لابساه مش لايق نهائى على جو الحفله
مالك .مش مهم قمر ف كل حالاتك
نغم بابتسامه كل بعقلى حلاوة كل
ابو مالك بيمسك المايك وبيبدأ يتكلم وهنا كانت الصدمه
بينده على مالك يجي ليه وبينده على لمياء
مالك ب استغراب ع المسرح ف اي ي بابا
ابو مالك .انهاردة الفرحه فرحتين الشراكه وخطوبه ابنى وبنتى لمياه
مالك بصدمه . نعممممممممم
نغم بتبقى واقفه بدموع …….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نغم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *