روايات

رواية ملاك الشيطان الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم رحمة أيمن

رواية ملاك الشيطان الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم رحمة أيمن

رواية ملاك الشيطان البارت الثالث والعشرون

رواية ملاك الشيطان الجزء الثالث والعشرون

ملاك الشيطان
ملاك الشيطان

رواية ملاك الشيطان الحلقة الثالثة والعشرون

ذياد. ايماااااان فوقى ياحبييتى فوقى
ذهب ذياد واحضر كاس ماء وقام برش البعض منه على وجهها حتى بدا تستافيق..
_بدات تفتح عيناها واحده تلو الاخرى
كانت تحاول تذكر ماحدث معها قبل اغمائها
شهقت ايمان بصدمه حين تذكرت ماحدث معها وان طفلتها بخطر
ايمان وهى منهاره من العياط. ذياااد انا عاوزه بنتى رسيل فاهم وال عمل كده انا هقتله
فاهم ومبقاش انا الشرسه ان ماجبت ال عمل كده
ذياد حاضر ياحبييتى يالله بينا نروح المستشفى عندها
ايمان. يالله بسرعه
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
فى المستشفى حيث تم نقل رسيل على التورلى “العربه” الى غرفه العمليات لان حالتها خطره
الدكتور مازن. جهزو غرفه العمليات بسرعه علشان هيا فقدت دم كتير يالله
_اسرعوا الممرضات بتنفيذ اوامره برعب وخوف لانه دكتور مازن الهوارى الذى لايعرف الرحمه لمن يقوم بإرتكاب الخطاء فى العمل…
دكتور مازن. اعملولها تحاليل دم بسرعه وشوفو
فصيله دمها ايه وجيبو كياس دم ليها سامعين
الممرضه. حاضر يادكتور….
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
سيف . تالا انتى المفروض تعملى عيادتك الخاصه امتا
تالا. الصراحه معرفش لسه ملاقتش مكان كبير وحلو يعنى علشان اعملو عياده
ادم. علفكره انتى دكتوره ممتازه وانا بفتخر بانك اختى
بس برضو انا مهندس برمجيات ممتاز صح
سيف.. انت بارد اوى علشان كل مره تقول كلمه حلوه وبعدين تقفلها بقرف ذيك..
ادم. بس…
لم يستطع اكمال ادم جملته بسبب تلفون سيف ال رن فجاه
سيف. اسكت خلينى اتكلم الاول..
_الو اذيك ياصقر
فى حاجه؟
_الحق ياسيف رسيل عملت حادثه وهيا فى مستشفى******
وهيا محتاجه نقل دم بسرعه ومحتاجين متبرع علشان كده اتصل بلعيله كلها وقولها تيجى
_نزلت هذه الكلمات على سيف مثل الصاعقه
انهار سيف ارضا فى البكاء لانه لم يستطع ان ينقذها لم يستطع ان يكون معها والان هى فى خطر وهذا خطاه لانه لم يستطع انقاذها……
سيف بصوت مبحووح من كثره البكاء. يااااااااااااااارب احميها يارررررب
كل ذلك تحت انظار ادم وتالا اللذان منصدمون من انهيار سيف بهذا الشكل والذى يعرف عنه انه لايخاف احد وانه من اقوى رجال المخابرات
ادم. سيف مالك فى ايه؟
ومين الحصلوا حاجه!
سيف. رسيل عملت حادثه وهيادلوقتى فى العمليات ولازم نروح هناك لانها محتاجه متبرع بالدم…
ومن غير كلام يالله بسرعه لازم نوصل بدرى هناك…
ركب كل من تالا وادم وسيف السياره..
بينما سيف كان يقود السياره بسرعه كبيره
وهو يفكر هل ممكن ان يكون الحادث بفعل شخص ام حادث عادى…
اذاى بفعل فاعل اقسم ان من فعل ذلك فسوف يندم بشده على مافعله 😈
~~~~~~~~~~~~~~~~
كان القلق يرسم وجه كل من موجود هنا وخصوصا وجه ايمان وسيف
سيف وهو يفكر…
_انا لازم اعرف مين ال عمل كدا وال عمل كدا لازم يدفع الثمن غالى اوى. .
ايمان بصوت عالى. هو ليه محدش طلع يطمنا انا
عاوزه افهم…
ذياد. اهدى ياايمان كل حاجه هتبقى كويسه…..
ايمان بعصبيه وبنفاذ صبر. اى اهدى دى انت مفكرنى مجنونه
_انا عاوزه اعرف ليه مفيش حد طلع يطمنا لحد دلوقتى هاا
وكمان مين ال عمل كدا انا لازم اعرف والا ورحمه امى هعرف اجيبوا ومحدش هيخلصوا من ايدى وبكدا يبقى انتوا عاوزين شخصيه بنت المخابرات الشرسه تظهر من جديد
سيف. انا هعرف مين ال عمل كدا وانا ال هقتلوا بإيدى
ايمان. لاه انا ال هنتقم منوا لانو تجراء وحاول يقتل طفلتى رسيل.
سيف. بس
_مبسش ياسيف انا عارفه انك بتحبها لكن دا مينفعش انا امها وانا ال هاخد حقها وبطرقتى وانا هعرف مين ال عمل كدا بس تفوق رسيل
بس
ذياد فى نفسه. لازم الاقى ال عمل كدا قبل ايمان والا هتقتل ال عمل كدا بابشع طريقه ولن تكتفى بقتله بس وهتعذبوه كمان قبل ماتقتلوا….
فى اثناء تفكير ذياد خرج الطبيب مازن من غرفه العمليات
ذهب اليه. ذياد. هى بنتى كويسه؟
مازن. ايوه الحمدلله بس هيا دلوقتى عندها كسر فى زراعها الايسر وبعض الكدمات الكبيره فى جسمها لكن هتبقى كويسه مع مرور الوقت ولازم تتلقى الراحه التامه والعلاج الطبيعى علشان الكدمات… ال فى رجليها ودراعها
بس لازم دلوقتى نتصل بالشرطه…
سيف مش لازم لانهم جم فعلا
مازن باستغراب فين؟
سيف. كلنا هنا ضباط مخابرات
انا المخادع ضابط المخابرات
وانا الصقر والدها وبرضه ضابط وانا اسر رائد فى الشرطه
وانا الملاك الاسود وبرضه ظابط مخابرات
سيف. يعنى من الاخر كلنا ظباط يعنى مش شرط تتصل وسيب الباقى علينا ماشى يابطل
تالا. انا هخش اطمن عليها يمكن يكون فى حاجه واجعاها ولاحاجه
مازن بتريقه. معلش بس هيا خرابه ولا حاجه يعنى علشان اى حد يدخل
تالا ببرود. لا طبعا بس الكلام دا يتقال لاى حد غيرى لانى اكبر دكتور جراحه فى مصر
مازن. روحى العبى بعيد ياشاطره
تالا بهدوء ماقبل العاصفه. مانصحكش تتمادى فى كلامك علشان متندمش مش تالا اسر النصار ال حد يكلمها كدا فاهم واوعى من وشى كده والعب بعيد ياشاطر مع ال قدك
“ههههههه يسلام على قصف الجبهات😜”
مازن بتوعد لها وهو يتحدث فى داخله. انا هندمك على ال عملتيه ياتالا مبقاش انا مازن الهوارى ان ماندمتك….
…………………………………………………
فى غرفه رسيل دخلت تالا عند رسيل
تالا. رسيل انتى عامله ايه دلوقتى…….
ريسل بتعب بعض الشئ. كويسه ياحبيبتى
بس اى ال كان بره دا انتى كونتى بتتخانقى مع مين. ؟
تالا. ياستى دا دكتور بارد اوى وكمان متكبر ومغرور اوى وشايف نفسه..
_وكمان وقح صح !
ردت تالا من دون ان ترى من تحدث
ايوه وكمااان
شهقت بصدمه حين رات مازن خلفها….
تالا. انت اى الجابك.
مازن. شئ ميخصكيش خالص على فكره
تالا. لاه يخصنى
علشان المفروض يا دكتور يامحترم تخبط على الباب قبل ماتدخل صح
مازن. انا علفكره خبطت كتير بس الرك على
ال مش بيسمع انا دخلت يم الانسه رسيل قالت
ادخل بس انتى مسمعتيش علشان كنتى بتتكلمى زى الراديو….
رسيل. هههههههه خلاص اسكتوا شويه انتو عاملين زى القط والفار كده ليه
مازن. انتى دلوقتى كويسه ياانسه رسيل
رسيل. ايوه شكرا جدا لاهتمامك
مازن. العفو.
_تالا حسابنا مخلصش وهخليكى تندمى على كلامك ال قولتيه برا ده علشان مش مازن الهوراى ال يتقلو كده
تالا. امشى يابابا من هنا اتكلم مع ال قدك بس
ذهب مازن وهو يخرج من اوزنيه نارا من شده
الغيظ من هذه الفتاه التى سوف تجننه
🤯
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
وقد عادت شخصيه الشرسه فتاه المخابرات من جديد
الشرسه. اسمع كويس ال هقولك عليه سامع
لازم اعرف مين ال عمل كده سامع ولا لاه
والا الثمن هيبقا حياتك
……_حاضر يافندم المعلومات هتبقى عند حضرتك كمان ساعه
ايمان. اتمنى ذلك…
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
فى مجهول….
مجهول واحد. ايه ماتت ولا لاه
مجهول اثنين. للاسف لاه بس دلوقتى احنا فى خطر علشان فتاه المخابرات الشرسه”ايمان”و المخادع علشان دول مبيرحموش حد…
مجهول واحد بغضب. انت انا مبخفش من حد فاهم ومش هاممنى حد انا عاوز انتقم من الصقر هو و فتاه المخابرات…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملاك الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *