روايات

رواية ملاك الشيطان الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم رحمة أيمن

رواية ملاك الشيطان الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم رحمة أيمن

رواية ملاك الشيطان البارت الثاني والثلاثون

رواية ملاك الشيطان الجزء الثاني والثلاثون

ملاك الشيطان
ملاك الشيطان

رواية ملاك الشيطان الحلقة الثانية والثلاثون

كانت صاعقه نزلت على الجميع حين معرفتهم ان دانه وقعت من المنحدر ولا يوجد لها اثر نهائى…
~~~~~~~~~~~~~
وصل سيف ورسيل المشفى حين سماعهم بحادث دانه ومراد…..
سيف. دااانه فين؟
ايسل. دا. نه فى.. وانهارت فى البكاء
سيف وهو يتمنى ان يكون الذى تخيله غير صحيح
. داااااانه فين فيـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن اختى دااااااااانه
كان الجميع غير قادرين على التحدث بسبب ماحدث
مالك بحزن. دانه وقعت من على المنحدر ومحدش يعرف اذا كانت عايشه ولا لاه
نزلت هذه الكلمات على سيف مثل الصاعقه. ماذا يقصدون هل خسر اقرب شخص له هل خسر شقيقته الى الابد تؤامه راح للابد ولم يستطع ان ينقذه
هذا مستحيل دانه بخير اكيد اكيد بخير
_صرخ سيف صرخه قويه تجعل من قلبه حجر ان يتكسر تكسير من قوه صرخته…
سيف. ااااااااااااااااااااااه يااااارب تكون بخير يارب متحرمنيش منها يارب وانهار فى البكاء ….
وهذه كانت اول مره يرون بها المخادع منهار هكذا…
_اقتربت رسيل من سيف حتى تهدئه قليلا…
رسيل. سيف اهدى اكيد هى كويسه دانه قويه ومستحيل تسبنا وتمشى
ما ان قالت هذا حتى ارتمى سيف باحضانها وهو يبكى بشده على ما حدث فى شقيقته….
كانت تبكى رسيل فى صمت وهى تحتضن سيف…
……………………………………..
فى غرفه مراد…..
استيقظ مراد من المخدر….
مراد وهو يحدث نفسه. لازم الاقيكى يادانه مش هسيبك لازم ترجعيلى…..
خرج مراد من غرفته بالرغم من الالم الذى يوجد فى راسه ……………
مما صدم الجميع من خروجه وهو مريض…..
معتز. اهدى يامراد فريق البحث بى دور عليها
مراد بعصبيه. مش ههدى الا لم الاقيها سامع انا لازم ارجعها انت مشفتهاش يم وقعت من ايدى ومقدرتش الحقها….
مشفتش نظره عنيها وكانها بتترجانى ازاى انى انقذها
_انت متعرفش انا حسيت ازاى سعتها…
انا حسيت بشعور العجز ودا شعور صعب جدا جدا
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
فى مجهول………….
كان يجلس عثمان وبجواره مروه وبجوارهما مروان….
عثمان. برافوووو عليكى..
احنا لازم نحتفل على الانجاز ال عملناه فى عيله الكيلانى…
مروه. ايوه يابيبى احنا لازم نحتفل بحجتين الاولى انتقامنا والتانى جوازنا.. ههههههههه
مروان بتقزز منهما. انا عاوز اعرف اتجوزتوا ليه ومن غير متقولوا…
عثمان وهو يحتسى كوب من الخمر. علشان انا مزاجى كده وانت ملكش فيه فاهم انت مجرد مساعد بس
مروان. ازاى مساعد انا ابنك فاهم وانا مش مساعد حد
عثمان بغضب. لا مساعد وبس انا اساسا مش معتبرك ابنى بغض النظر عن امك الو**** دى انا اساسا مكنتش بطقها علشان كده كنت بضربها وبعتدى عليها كتير لحد ام ماتت
_برزت عروق مروان من شده الغضب. انا عارف انك ال قتلت امى علشان كده هخليك تحصلها انت والو*** ال جنبك دى وقام باخراج السلاح ووجه على عثمان ومروه ….
انا عرفت الحقيقه كلها وان اساسا مفيش عداوه بينى وبين عيله النصار والكيلانى انت بس كنت بفهمنى ان هما بيكرهونى اوى بس ال انا عرفتوا ان عمرهم ماكرهونى نهائى وان ايمان اساسا محبتكش علشان حد يخطفها منك انت ال خطفتها وحاولت تجبرها على الجواز منك بس جه الصقر والشيطان ومعتز وانقذوها منك ودا كان سبب جواز صقر من ايمان
انت واحد و****** اساسا وانا كنت مستنى الفرصه المناسبه علشان اخلص منك….
كان ينظر عثمان ومروه الى مروان برعب لان مروان حين يغضب لايرى امامه…
عثمان بخوف. اهدى بس نتفاهم
مروان. ههههههه نتفاهم لا مفيش تفاهم فى موت بس وداعا عثمان وقام باطلاق رصاصتين كان هدفها قلبه …..
ثم وجه السلاح باتجاه مروه…..
مروه برعب. لا لاه متعملش كده هعمل ال انت عوزه….
مروان. هههههه منا مش هعمل ال هيعمل هو الشيطان
وهيحاسبك على ال عملتيه فى بنته وال للاسف اكتشفت الحقيقه متاخر علشان كده ملحقتش انقذها منك….
_تعالى اربطها….
..: حاضر يامعلم
قام ذلك الشخص بربط مروه حتى يسلمها ل الشيطان..
مروان. انتى ادعى ربنا انوا ينجدك من الشيطان والعقرب والمخادع ….
مروه. لا باله عليك متعملش كده
مروان. هعمل انتى اساسا قليل عليكى كده….
_وتركها وذهب بينما هى ظلت تصرخ حتى لا يسلمها لهم….
مروان. عنكوا عليها ولو حاولت تهرب اضربوها بس من غير ماتموت فاهمين…..
…..: حاضر يامعلم
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
فى ايطاليا تحديدا فى الفيلا التى استاجرها مالك حتى يجلسوا بها……
سيف. اكيد ال حصل كان من فعل حد
مالك بتفكير. ايوه معاك حق لان فريق الشرطه قال انوا الفرامل كانت مقطوعه بس مين ال عمل كده
سيف. عثمان او مروان….
مراد. هلاقيهم وهيكون مصيرهم الموت اكيد….
فى اثناء ذلك رن هاتف مالك برقم غير معروف…
مالك. الو مين معايا
….: انا مروان ابن عثمان
وقت تحولت اعين مالك الى الاسود فو سماعه ان المتصل هو نفس الشخص الذى قتل صغيرته
مالك. بتتصل ليه واعرف انى هجيبك وهدفعك تمن ال انت عملتوا غالى اوى
مروان. بس مش انا ال عملت كده ال عمل كده هو… “مروه”
صدمه اصابت مالك فور سماعه اسم “مروه”
مروان. مش مروه بس مروه وعثمان انا قتلت واحد منهم وسبتلك التانى ارجع مصر علشان تخده
بسرعه وعلشان لازم تعرف حاجات كتير اوى….
مالك. انا راجع دلوقتى….
واغلق الخط….
كانت وجوه الكل مرسوم عليهم الاستغراب ماذا يقول؟
مالك. انا راجع مصر حالا….
سيف ومراد. نعم؟!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملاك الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *