رواية نسر القمر الفصل التاسع عشر 19 بقلم آلاء الرحمن
رواية نسر القمر الفصل التاسع عشر 19 بقلم آلاء الرحمن
رواية نسر القمر البارت التاسع عشر
رواية نسر القمر الجزء التاسع عشر
رواية نسر القمر الحلقة التاسعة عشر
نسر قلبه وجعه للدررجاااادي كاارهاه
نسر :انا هسااافرر وهرجع اميريكا وانتي الي اختررتي يا بنت عمي وسااابهم وخرررج
ميس ندهت عليه :نسسسر نسسسر استنى يا حبيبي نسسسر
ميس بغضب بصت لقمر :لو ابنيسااافر من تاااني واللهي لاعيشك في جحيييم على الارض،انا ما صدقت استقرر هنا
قمر حطت ايديها على وشها:_ارحمووووني ابوووس ايديكم ارحموووني انا مليش ذنب بكل ده انا من اووول ما اتجوووزت وانا بضحي حد حس فيا حد جه وطبطب عليا
ابتساااام حضنتها جااااامد :اهدي يا قمرر اهدي يا حبيبتي وتعاالي البسي ونرووح ترتاااحي
بدر :خددها عندك تررتاح وبعدين ربنا يحلها
بدران :على شااان تبقى عااارف لوو حصل ايه انا مستحيل اسيبها ترجع لنسر
بدر اتنهد :سيبوووهم يرتاااحوا فترره ولكل حادث حديث
وفعلا ابتساااام ساااعدتها تلبس ورجعوا لبيتهم
…………………………
عند نسسسر
راح لمكاااااان فااااضي وصرررخ بعلوووو صوووتوا
وبغضب :واللهي يا قمر لاخليكي تبكي بدل الدموووع دم واللهي لاكسر قلبك باااكتر حاااجه هتحبيها عاااايززه البعد هبعد لكن مش،كتييير
ومسك فووونه وضرررب
الوووووووووو
مجهووول :ازييييك يا عم انت فين
نسر :عاااايزك تحجزلي اقررب طيااره طاالعه اميريكا وهكمل شغلي من هنااااك وغييير كدده قممر
مجهوول :مااالها قمر
نسر :عاااايزك زي ظلها فين ما تروووح هتكوون ورااها كل حاااجه توووصلني عنها اووول بااااول بتشووف مين بتاااكل ايه بتشررب بتناام فين كل حاااجه فاااهم
مجهوول :طيب،فهمني في ايه
نسر :بعددين احجززلي دلوووقت وهبقى اشررحلك بعدين
مجهووول :اووك سلام
………………………………..
عند عدي
كاااان ماااشي بالعررربيه لكن فجاءه وقفت
لانا بخوووف :في ايه
عدي ضررب لاستيررنج بااايده :ده وقته ده اووووف
لانا :_في ايه يا عدي
عدي بنررفزه :_خلص البنززززين واحنا في منطقه مقطوووعه ومفيش محطااات هنا
لانا بخوووف :يعني ايه هنفضل هنا لا يا عدي ابوووس ايدك انا بخاااف من الظلمه
عدي بصرراخ :اششششش اسكتي ايه راديووو اتفتح استني على ما اشوووف حل
عدي حاااول يضرررب على حد لكن مفيش تغطيه ابدا
عدي :اووووف وبعددددين هعمل ايه دلووووقت شوووفي فوونك في تغطيه
لانا حاووولت :لا مفيهوووش
عدي :وبعدين
لانا :معكيش بنزززين احتياااط بدولاب العررربيه
عدي 😏:لووو معااايا ما كانش حااالي
لانا :_اوووعى تقووولي هنفضل هنا في المكااان الموووحش ده انا هموووت
هنا خرررج صووت زي صوووت الديب ولانا مسكت بدرراع عدي بخوووف
عدي اررجووووك انا خاااايفه
عدي بص في عنييها المدمعه وحس بخوووف وبعد ايده بالرراحه ما تخااافيش،هلاقي حل
لانا انكمشت على روووحها
وعدي حاااول يجيب تغطيه مفيش فاااايده
ركب العرربيه :مفيش،تغطيه ابدا
هنا جه اتنييين بيتمطووحوا من الشرررب وقرربوا على العررربيه
لاناااا مسكت ايده بخوووف ودمووع :عدي انا خاااايفه
عدي :متخااافيش،انا هشووفهم
لانا بخووف على عدي :لا ارجووووك انا خااايفه يعملووولك حااااجه ما تنززلش
عدي بغضب :_ايه رائيك اتخبى زي الستااات
عدي نززل بغضب :عااااايز ايه انت وهووو
واحد منهم رفع المووس عليه وعينه هتااااكل لانا :عااايزين القشطه الي معاااااك
عدي بغضب :طيب نززل اللعبه الي في ايدك لا اعملك عملية قلب مفتوووح فيها دلوووقت
الرراجل باستهزاء :تجررررب
عدي بغضب :تحب تشووووف وبثوواني مسك الموووس منه وضررربه جااااامد ولانا ايدها على بوووقها من الخوووف
لكن الشب التاااني رااح للانا وفتح عليها البااب وحط المشرط على رقبتها
الشب :سيبوو يا هشررب من دمها قداااامك
عدي بغضب :شيل ايدك عنها يا كلب
لانا بدموووع :عدي الحقني .
الشب وهو بيلمس جسمها باسلوووب مقزز جنن عدي :تسيبوا ولا اتمتع بالجماااال الي قداااااامي ده
عدي مسك الشب ورماااه على الاررض
الزفت قداااامك سيبها هنا سمعووا صووت شرررطه
الشب الي في ايده لانا رماااها على عدي بسررعه و
وعدل نفسه
لانا حضنته بخوووف
عدي :اهددي خلااااص
الشررطي :في ايه وبتعملووا ايه بالمكااان المقطوووع ده
الشب باندفااع :عاالم اخر زمن يا بيه احنا كنااا ماشييين من هنا لقبنا لاتنيين دووول يماارسوا الرذيله قدااام الله وخلقوا ومش مكسوووفين من روووحهم
عدي بغضب :ايه الي بتقووولوا ده
الشب التااااني :اه واللهي يا سعاادة الباشا نااس ما بتحترمش رووحها وبناااات عااايززه الددبح
الشررطي :ايه الي بتعمله انت وهي في مكااااان مقطوووع زي ده
عدي :عرربيتنا خلصت بنززين ومفيش تغطيه ومفيش محطاااات يعني مفيش حاااجه من الي قاالوه صح
لانا بدمووع :واللهي هما الي تهجمووا علينا
الراجل :ما تردش عليهم يا بيه انت مشجيت من شووويه وشفته حاااضنها
الشررطي للانا وعدي :قداااامي على البوووكس انت وهي
عدي بغضب :انت بتخرررف بتقووول ايه
لانا بعيااااط جااامد مسكت ايد عدي :عدي ارجووووك انا خااايفه
عدي مسح على شعررره بغضب :بقوولك مفيش حااااجه من الي قاالوها دي
الشررطي :قداااامي عالبوووكس ولو مفيش حااااجه ايه الي يخلي شب وبنت مع بعض وفي عربيه لووحدهم وفي طرريق مقطووع
عدي :واللهي مررررراتي واعمل انا وهي الي عااايزينه في اي حته وفي اي وقت
لانا بصتله بصدددمه
الشررطي :يعني البنت دي مررراتك
عدي :اكييييييد
الشررطي :قسيمة الجوواز فين
عدي :اكييييد مش همشي وحااامل في ايدي قسيمة جووازي انت ممكن تاااخد بطااقتي على ما اجبلك قسيمة الجووواز
الشرررطي بغييظ :اديني بطااااقتك وبطاااقة المداااام
عدي :وعااايز ايه في بطااقتها هي اصلا بنت عمي غير انها مرراتي
الشررطي ‘هناااخد الاسم بس
جه الشررطي يمشي
عدي :استنى
الشررطي :في ايه
عدي بمسخرره :وبالنسبه للمسااطيل الي قدااامك انا عااايز اق م فيهم بلاغ كااذد وتشهير محصناات
الشررطي :حقك
الرراجل :لا يا بييييه ابوووس ايدك
الشررطي :قداااامي انت وهوو
عدي :في حاااجه تاااانيه
الشررطي :ايييه تاااني اتفضل
عدي :صح الشررطه في خدمة الشعب ولا ايه احنا هنا مقطووعين بنززين مش هنفضل للصبح هنا اكيييد
فعلا الشررطي،ساااعدهم يعبووا بنززين من سيااارة الشرررطه كل ده تحت نظرررات لانا المصدوومه من عدي
بعدما مشيوا الشرررطه
ركب عدي العررربيه
لانا بغصب :ايه الي قوولته للشرررطه ده
عدي بصلها ببروود :قووولت ايه
لانا بصدمه منه :انا مش مررراتك ازاااي تديهم اسمائنا وبطااقتك وتقوولهم هتجيلهم بكرره ومعاااك قسيمة جوووواز
عدي رجع بظهرره لوررا للشباااك :ايييه رائيك كنت اسيبهم ياااخدوووكي السجن ويحطووكي في البووكس ويمرمطووكي مع الي يسووا والي ما يسوواش
لانا :لا بس،بكررره هتعمل ايه ازااي هتروحلهم
عدي ببروود :دلووقت مستحيل نكمل لشررم احنا هنرووح ننااام في اي حته وبكرره من الصبح هخلي حد من صحااابي يزبطلي عقد جوواز بتاااريخ قديم وخلصت كدده
لانا :انا مش فااهممه يعني ايه
عدي بص في عنيها :يعني هنتجووز صوووري على ما نخلص من المصيبه دي وبعدين كل حد يرووح لحااله
لانا بغضب :مستحييييل انت بتقوووول ايه وبااابا وماااما
عدي :اووووف ما تصدعينيش اكيييد هقوولهم
لانا :عدي انت واااعي بتقووول ايه
عدي :بقووول ايه وبمسخرره مش ده الي كنتي عاايززه نتجووز واكووون ليكي اهوو هنتجوووز
لانا بغضب :اخرررس يا عدي اخرررس انت قلبك ده ايه حجر ما بتحسش
عدي طنشها وشغل العررربيه ومشي ورااحوا لفنددق وحجزز لكل وااحد اوووضه
عدي :ناااامي والصبااح ربااح
لانا بصتله بغضب ومشيت وهي بتسبه وبتكلم روووحها
وعدي اتنهد وفضل للصبح يفكرر بالمصيبه الي حط رووحه فيها
………………………….ً………
في الصبااح
في الفيلار
ميس بدموووع :بدرر اتصرررف خليه يرررجع انا مش هستحمل يبعد عني من تااااني ابوووس ايدك يا بدر
صقر :عمر قلي انه سااافر خلاص
بدر :ابنك ده عمرره ما هيعقل حد يسيب مرراته كدده حتى لو قاالتله مش عاايززاك على اوول موقف يسيبها ويمشي بعد ما زررعلها ده مجنوون الي استحملته البنت دي مفيش حد يقدر يستحمله
هنا ضرب عدي
بدر باستغرراب :ده عدي
ريم بلهفه :دي لانا معااه من امبااارح وبضرربلها تلفوونها ما بيعلقش
صقر :ولانا معاااه بتعمل ايه
بدر :الوووو اهلا يا ابني عااامل ايه
عدي :اهلا يا عمي بقوولك ايه يا عمي لو كنت قااعد مع حد اخررج عاايز اكلمك في حاااجه
بدر خرررج من عندهم :في ايه
عدي قص عليه كل حااااجه حصلت
بدر :اوووف هي المصااايب دي بتيجي منين يا رب ولانا فين دلوووقت
عدي :حجززتلها اووضه وتلاقيها ناايمه لكن انا فعلا مش عاارف اتصررف وامباارح ملقيتش غير الحل ده على شااان ما ياخدوناش البووكس معاهم اكيييد مش هسيبها تدخل مع مجرمين
بدر باحترام :عين العقل يا ابني
عدي :عمي انا عااارف انك تقدر تحل المووضووع كله بكلمه منك للشررطي ولا ايه
بدر خطررت في بااله فكرره وبخبث :بقوولك ايه احنا هندخل في سين وجيم على اخر الزمن ونبووض اسم العيله وخدلك فضااايح وقاال وقيل انت دلوووقت تاااخدها اي مأذوون وتكتب عليها وانا هززبطها اديني المأذوون هخليه يحطووا بتاااريخ قديم
عدي بصدمه :لكن يا عمي انا فرررحي بعد اسبووعين
بدر بحززن مصطنع :ايييه يا عدي هتسيب اسم السيووفي يتبعتر في الاررض وما تخاافش انا هكلم ابوووك ولما لانا تفوووق انا هكلمها
عدي :مش كده يا عمي لكن انا
بدر :يا سيدي نحل الاشكاال وبعدين كل حد يرووح لحاال سبيله ودي بنت عمك ولحمك ودمك
عدي بتردد :انشاء الله يا عمي هقوولك ايه الي هيحصل
بدر بعد ما قفل
ابتسم :اهووو هوه ده الي هيعيد تربيتك يا لاناا واللهي جت ليا بايدها وجريها انا كااان نفسي عدي للانا محدش هيااخد بااله منها زيه ده راجل من ظهر راجل
…………………………………
عند قمر
ابتسااام :يا بنتي كلي حااااجه على شاااان الي ببطنك على الاقل
قمر بدمووع :ماااما انا تعبااانه ومتلخبطه يا رب ما يكوون في حمل يا رب وبدمووع مقهووره تعررفي وجوود حمل يعني ايه يعني انا عمرري ما هخررج من دائررة نسر ابدا وهيحاااربني فيهم صدقيني
ابتسااام :يا حبيبتي يا بنتي كااان مستخبيلك فين ده كله لكن انتي غلطاااانه يا قمر
قمر :انا يا ماااما
ابتسااام :_ايوووه يا بنتي الحب بيغييير البني ادم وجوووزك بيحبك فعلا يا بنتي انا شفت بعنيه كسرره عمرري ما شفتها عند رااجل انتي كااان لازم تحاااولي تااخدي باايده للصح
قمر بدمووع :صدقيني كل ما كنت افكرر كدده يعمل حاااجه تكررهني فيه كل ما ييجي سكران او ريحة النسووان على هدوومه او ينااام معاايا بالغصب كل حاااجه يا ماااما كاانت بتووقفني عااارفه يعني ايه تخااافي تنااامي انا جه عليا وقت بخاااف انااام ليعمل فيا حاااجه وبدمووع بيقوول بيحبني عمل ايه يثبتلي الحب ده انا من لما اتكتبت على اسمه وانا ما بشوفش منه غير المذله والمهااانه واخرتها ايه يتحط،الووم عليا لانوو حبني ده حبه خووف يا ماااما
ابتساااام :ياااه يا بنتي كل ده بقلبك وسااااكته
قمر اتنهدت :ادعيلي يا امي ما يثبت الحمل
ابتسااام :استغفررري ربك يا قمرر دوول ضناااكي يا بنتي
قمر بقهر :هيأذيني فيهم يا ماااما انا عاارفااه صدقيني
ابتساااام اتنهدت :ناااني يا حبيبتي وارتاااحي ووكليها لربنا
قمرر نااامت بحضن والدتها
عند بدرران كااان قااعد في الصااله ضررب عليه بدر
بدران اتنهد :اهلا يا بدر ازيييك
بدر :اهلا يا حبيبي عااامل ايه
بدران :الحمدلله
بدر :عدي كلمك
بدران :كلمني وصدقني مش عااارف اعمل ايه هلاقيها منين ولا منييين .
بدر بمغزى :بنتي ما تشرفكيش يا بدرران انها تكوون مررات ابنك وووو تفاعل بقا علشان اكمل بسرعه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نسر القمر)