روايات

رواية غموض امرأة الفصل الخامس 5 بقلم زينب رشدي

رواية غموض امرأة الفصل الخامس 5 بقلم زينب رشدي

رواية غموض امرأة البارت الخامس

رواية غموض امرأة الجزء الخامس

غموض امرأة
غموض امرأة

رواية غموض امرأة الحلقة الخامسة

اسلام: وحشتينى
غرام بخضه: انت اي اللى جابك هنا
اسلام باستغراب: في ايه ي حبيبتى ما انا معاكى من امبارح مش كنتى بتعيطى فى حض’نى
غرام: انا رجعت ليك تانى انا كنت قربت انسي الموضوع ده
إسلام: قومى بقا حضرتلك الفطار
غرام بضيق: اخرج وانا جايه وراك
غرام شافت ايدها لقيت مفهاش منكير وشعرها زي ما نامت
فضلت مضايقه ومش عارفه هتصرف فى الموضوع ده ازاى بس هديت لما افتكرت انها لما ترجع حياتها هتشوف الروايه هتتغير ولا لإ اخدت شاور ولبست بيجامه ضيقه وهى مضايقه انها بتلبس كده قدامه
إسلام: يلا بقا ي روان
غرام بضيق: تعالا اقولك حاجه
إسلام: اؤمرى ي قلبى
غرام مسكته من لياقه قميصه: من هنا لحد ما الكابوس ده ينتهى كلمه روان دي مطنقهاش فاهم
إسلام بحب: اول مره اقرب من وشك
غرام: بقولك ايه اتكلم عدل ومتقولش روان ولا حبيبتى ولا روحى ولا اي حاجه من الكلام ده انا اسمى غرام
إسلام بحب: فعلا غرام
غرام باستغراب وسابته: في ايه
إسلام: اصل انا واقع فى غرامك فعلا ولايق عليكى غرام
غرام بتوتر: احم انا خارجه افطر
إسلام بابتسامة: والله هتحبينى
غرام قعدت تفطر هى واسلام
غرام بتكلم نفسها: في ايه ي غرام ما تعقلى كده هتصدقى كلامه
إسلام: حبيبتى
غرام بضيق: وبعدين
إسلام: بقولك انا بحبك ومش مكسوف ولا مضايق ومتاكد انك هتحبينى
غرام ببرود: طيب بص بقا انا مبحبش حد في الدنيا دى كلها
إسلام: هتشوفى المهم احنا خارجين النهارده هنروح لمامتك وبابكى عشان نصلح اللى عملتيه امبارح
غرام: طيب
خلصوا فطار وقفت غرام قدام الدولاب تفكر تلبس ايه وفجاءه حست بهواء سخن جنب وشها لفت بوجها شافت إسلام وراها ومحاصرها بايده
إسلام: تحبى اساعدك تختارى حاجه تلبسيها
غرام: لا اصلا كل البس ده انا مش حباه
إسلام: مش زوقك
غرام: طيب ابعد كده
إسلام قرب: ليه
غرام بتوتر: انت بتقرب ليه
إسلام: انتى عارفه انك مراتى ولحد دلوقتي مقربناش من بعد
غرام بتوتر: تقصد اى
إسلام قرب بحب: قصدي
وفجاءه غرام ض’ربت إسلام في بطنه وبعدين وقعدت على الارض وقربت منه تمسك لياقه قميصه
غرام: تانى مره لو قربت منى هقت’لك الشغل ده مش مع غرام
إسلام: ي بت المجنونه انا جوزك ثم اي غرام اللى طالعه فيها دي
غرام: بقولك اي انا مش مرات حد
فجاءه إسلام قلب الوضع ونيمها على الارض ون’ام فو’قها
إسلام: فعلا انتى روح قلبى انا ومراتى انا بس ي غرام قلبى
غرام بتوتر: غرام قلبك
إسلام بيلعب فى شعرها: طبعاً غرام قلبى انتى مش عارفه انا بقالى سنين بتمنى ان اعيش معاكى في بيت واحد انا حبيتك من اول نظره ي غرام
غرام باستغراب: انت قولت غرام
إسلام: مش انتى قولتى متقولش روان تانى وبصراحه انا حبيت اسم غرام اكتر
غرام: طيب اوعى بقا عايز اغير هدومى
إسلام باس خدها وخرج اما غرام فضلت نايمه علي الارض مصدومه
غرام: انا غرام محمد الجارحى يتقالى كلام حب وينيمنى كده وكمان يبو’سنى طيب والله لطلع عينك ي إسلام
وقامت لبست فستان طويل قليلا ابيض مشجر بورود احمر ولمت شعرها وبقت بغايه الجمال
إسلام باعجاب: هتعملى فيا اي تانى كل ما بشوفك بعشقك زياده
غرام بضيق: بقولك اي اخلص خلى اليوم ده يعدى على خير
إسلام: طيب خلينا متفقين انك تبقى هاديه ولمى لسانك عشان ابوكي ده بيعشقك مش بس بيحبك وامك عندها الضغط ممكن يحصلها حاجه بسبب لسانك ده
غرام: طيب
طلعوا سوا وركبت عربيه إسلام وهما في الطريق شافوا اولاد كتير راكبين عجل وبيتسابقوا اسلام اخد باله ان غرام مركزه معاهم
إسلام: مالك
غرام: ابدا مفيش
إسلام: مش بتحبى العجل
غرام بحزن: انا بحب العجل اووى بقالى سنين مركبتهاش
إسلام: تصدقى اول مره اعرف وليه مش بتركبى
غرام بحزن: انا لو على النفسي ف انا نفسي اركب عجل ومستكلات وكمان حصان حاجات كتير بعد وفاة بابا وماما مبقتش اعملها
إسلام باستغراب: موت مين
غرام لاحظت انها نسيت انها في حياتها جديده ليها اهل: اقصد يعنى ان ا
إسلام: خلاص وصلنا
غرام براحه: الحمدلله
نزلوا سوا وقبل ما نضغط على الجرس والباب اتفتح وامها سحبتها لحضنها وفضلت بقا تب’وس وتحضن وبعدين اخدها ابوها وعمل نفس الحكايه وقعدها جنب بعض وفضل حض’نها وغرام مستغربه معقول في ناس بتحب كده
بسمه: متسبها بقا ي اكرم البنت وحشتنى
اكرم: لا روحى انتى حضرى الغدا
بسمه: عملتلك كل الاكل اللى بتحبيه ي روان وكمان عملتلك زيه تخديه بيتك انتى لسه عروسه واكيد لسه متعودتيش على شغل البيت
اسلام: انتى كده هتريحنى انا
اكرم:بس ياواد حبيبت بابا عامله ايه
غرام بصدمه من طريقتهم: انا كويسه
اكرم: قوليلي ومتخافيش الولااا ده مزعلك ولا عملك حاجه
إسلام: وبنتك حد يقدر عليها
اكرم: بس ي واد مالك ي حبيبتى؟ تعبانه؟ ساكته ليه؟
غرام: لا ابدا بس وحشتونى بس
اكرم شد على الحضن: حبيبتى وانتى والله
إسلام خدها من حضنه وقعدها جنبه: دى مراتى ي حج محدش ياخدها فى حض’نه غيرى
غرام قامت بسرعه وقعدت جنب بابها: لا انا هقعد جنب ب بابا
اكرم بحضن: حبيبت بابا
بسمه: يلا ي رورو الاكل جهز
قعدوا على السفرة ياكلوا في جو عائلى غرام مش متعوده عليه حبت جدا بسمه واكرم وحبوهم لبنتهم اللى اتحرمت منه وبعد ما خلصوا اكل جابت الحلو
بسمه: كلى ي حبيبتى
غرام بتردد: مش قادره ي ما م ماما خلاص مش قادره
بسمه: عملت ايه في بنتى ي اسلام البنت اكلتها ضعفت
اسلام: الله هو كل حاجه إسلام
اكرم: عارف لو جتلى شكوه منها هعمل فيك اي
غرام: متخفش عليا ي بابا
اكرم: حبيبت بابا
إسلام: طيب يلا ي روان عشان نمشى بقا
اكرم: ايه ده انتوا هتقعدوا لاخر اليوم
إسلام: معلش ي عمى مره تانى معايا شغل معلش
بسمه: خلاص ي اكرم سيبهم براحتهم
إسلام: يلا
غرام: يلااا
رجعوا البيت وغرام مكنتش فاهمة ليه بيحصل معاها كده طارق كان دايما بيكلمها عن العيله والحب والدفئ اللى بتحسه وسط اهلها وبرضو مكنتش تصدق ولا موافقه تعيش مع ولا مع عمها مع ان الاتنين خايفين عليها فضلت فتره في اوضتها لحد ما زهقت خرجت كان إسلام ماسك الاااب اول لما شافها قفله
غرام: بتعمل ايه
إسلام: بخلص شويه شغل معايا عشان بكره هنخرج نقضى اليوم برا
غرام باستغراب: هنروح فين
إسلام: دي مفاجأة بقا
غرام: امممم قربت تخلص
إسلام: خلاص قربت انتى كنتى عايزه حاجه
غرام بتوتر: لا كنت زهقانه فخرجت اقعد قدام التلفزيون شويه
إسلام بخبث: بس اي الحلاوة دي
غرام بضيق: انا ملقتش حاجه البسها ثم مش عارفه اي كميه الهدوم اللى مش محترمه دي
إسلام: مش محترمه ي بنت انتى مراتى والللللللله
غرام: انا هدخل الاوضه احسن
إسلام: طيب
دخلت غرام الاوضه وبعد شويه دخل إسلام ومع فشار وكمان الاااب
غرام: خير
إسلام نام جنبها: ابدا حابب نتفرج على فلم سوا
غرام بتوتر: شكرا مش عايزة اطلع برا بقا
إسلام: لا هنتفرج ثم دى اوضتى على فكره
غرام: إسلام برا
إسلام بحب: الله حلوه
غرام باستغراب: هي اي
إسلام: اسمى منك
غرام بضيق: قولت مبحبش الطريقه دي
إسلام بحب: قولى بتحبى اي عشان اغيرها
غرام: هي اي
إسلام: الطريقه
غرام بضيق: يستحسن تسكت
إسلام أعطاه الفشار وفتح الاااب وشغل فلم وسحبها فى حض’نه غرام اتخضت وحاولت تبعد معرفتش
إسلام: الفلم هيبقى كده احلي صدقينى
غرام بتوتر: لو سمحت ابعد
إسلام: اي ده ما انتى بتعرفى تكلمى بصيغه احترام اهو
غرام: وبعدين معاك
إسلام بياكل فشار: ركزى في الفلم ي روحى هيعجبك اوى انا متأكد
غرام استسلمت لرغبته وفضلت تتفرج مع وبدات تتاقلم على الفلم وكان جواها احساس براحه وهي فى حضنه ولكن نكرت وبعدت من حضنه عشان متضعفش وفي لحظه فى الفلم جات لحظه رومنسيه شهقت وغطت عنيها
إسلام بحب: في اي
غرام بخجل وبتحط ايدها التانيه على عينه: عيب متتفرجش
إسلام بابتسامة: عيب
غرام: ايوه اقفل بقا
إسلام: قفلت
فتحت عينها وشافت إسلام قفله فعلا وحط الاب على جنب وفجاءه نام فوقها
إسلام: عارفه بتبقى زي القمر وانتى مكسوفه
غرام: إسلام انت بتعمل اي
إسلام: ولا حاجه بس قوليلى انتى عمرك ما شوفتى مشهد زي كده
غرام: لا طبعاً حرام
حرام شرعا وتضعف الإيمان وتجلب الفقر على صاحبها وتغضب الله عز وجل
إسلام اتعدل: بس محصلش حاجه دي هو بس قرب من مراته وباسها ده شئ طبيعي يحصل بين زوجين ثم اللى بتحكى عنه ده لو شوفنا افلام ابا’حيه
غرام قعدت قدامه: الاتنين ميختلفوش عن بعض يعنى هسالك سؤال لما انت شوفت مشهد زي كده حسيت بايه
إسلام بخجل:….
غرام: اللى انت بتقول عليه شئ عادي وبيحصل بين اي زوجين عندك حق بس لوحدهم مش قدام حد حرك حاجه جواك وده اللى مينفعش لانه فلا يجوز للرجل أن يقبل زوجته أمام الناس عمومًا؛ لأن هذا يتنافى مع تعاليم الإسلام التي تحض علي الحياء، ولأن فيه عدم مراعاة للذوق والآداب العامة. نسأل الله – تعالى – أن يفقهنا في ديننا
إسلام: فهمتك انا اسف
غرام بابتسامة: متتاسفليش انا استغفر ربنا
إسلام بحب: حبك بيزيد فى قلبى كل يوم ي غرامى
غرام بخجل: احم طب اخرج برا بقا عشان عايزه انام
إسلام: متنامى ده سريرنا سوا
غرام: تؤ تؤ برا انا هنام لوحدي
إسلام: براحتك انا مش هضغط عليكى تصبحي على خير
غمضت عنيها وهي بتفكر فى كل احداث اليوم ومستغربه لانها ولا حاجه من اللى حصلت كتبتها وبقى عندها شك اكبر ان كل ده وراه حاجه وقررت تتاكد اول لما ترجع حياتها وتشوف الروايه هتتغير ولا لإ نامت بعد تفكير كبير اما عند اسلام كان عنده امل ان غرام تحبه زي ما بيحبها ويعيشوا زى اى زوجين طبيعين
صحيت غرام بتثاقل ومغمضه عنيها ودخلت الحمام وبدات تغسل وشها عشان تفوق واول لما فتحت عنيها وشافت اسلام انعكاسه في المرايا ولابس روب الاستحمام فضلت تصرخ وجريت على اوضتها
غرام: غبيه غبيه مش تاخدى بالك ثم انا المفروض اصحى في بيتى يوووه بقا هيقول عليا اي دلوقتي
اسلام: ولا حاجه عشان باختصار مراتى
غرام غمضه عينها: هتفضل اليوم كله بالروب كده امشي من قدامى
إسلام: لبسى فى الاوضه دي ي بنتى
غرام: طيب انا هخرج واسيبك براحتك
دخلت غرام تحضر الفطار وهي بتفكر ليه صحيت في بيت اسلام تانى لحد ما حسته واقف جنبها
غرام: في ايه؟
اسلام: في ايه انتى؟ بقالى ساعه واقف جنبك
غرام: مفيش حاجه
اسلام: روان
غرام.:…….
اسلام: مش بتردى ليه
غرام: كام مره اقولك اسمى غرام
اسلام بابتسامة: طيب ي روان حضرى الفطار بسرعه عشان خارجين
غرام بضيق: طيب بص بقا والله لو قولت روان تانى مفيش ولا فطار ولا نزول فاهم
إسلام: اخلصى ي رورو
غرام بعصبيه: والله وجاه اليوم اللى حد يعصبك ي غرام بس وحياتى لفرجك هعمل اي
خرجت وحطت الفطار على السفره ونادت على اسلام
غرام بابتسامة: اسلام ي اسلام
اسلام بقلق: خير إن شاءلله بتبتسمى وكمان بتنادى عليا ده انا كنت فاكر انك ناسيه اسمى
غرام بخبث: اتفضل عملالك فطار بايديا
اسلام: يسلم ايديكي ي روحى
غرام: بالهنا والشفا
اسلام اول لما داق الفول وشه قلب وفضل يشرب مياه كتير
غرام: في اي ي اسلام مالك
اسلام بضيق: انتى بتستهبلى ي روان ده شطه بفول مش فول خالص
غرام: روان امممم معلش بقا مكنتش اعرف انك مش بتحب الشطه خلاص كل بيض انا عملت بيض عيون هيعجبك اوى
اسلام: طيب
لم يختلف الوضع بعد ما اكل البيض لانها كانت حاطه ملح بطريقة تجيب الضغط اخد كوبايه اللبن يشرب شويه جرا بعدها على الحمام لانها كانت حطه بيضه فيها فضل فتره فى الحمام
غرام: الف سلامة عليك
اسلام بتعب: ااااه منك لله ي شيخه اي اللى انتى عملاه ده
غرام: على فكره اللبن مفيد بالبيض
اسلام بغضب: ابعدى عن وشى ي روان السعادى
غرام بضيق: بص بقا انا عملت كل ده عشان روان دي هتقولها تانى والله لخليك تبات في المستشفى
اسلام بعصبيه: لا انتى مجنونه بجد من يوم الفرح وانتى كل حاجه اتغيرت فيكى طريقتك كلامك لبسك انا مش هستحمل ده اوعى من وشى

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية غموض امرأة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *