رواية هوس سارة 2 الفصل الخامس 5 بقلم أميمة تيتو
رواية هوس سارة 2 الفصل الخامس 5 بقلم أميمة تيتو
رواية هوس سارة 2 البارت الخامس
رواية هوس سارة 2 الجزء الخامس
رواية هوس سارة 2 الحلقة الخامسة
سيف داخل البيت ومتكلمش
وطلع علي اوضتو علي طول
هاجر: مالو دا مش كان بيقول هيسافر يغير جو كام يوم دا اللي غابو يوم ورجع يعني
هاله طلعت ورا سيف تشوف مالو
ف اوضه سيف
قاعد علي طرف السرير وعينيه مليانه دموع
دخلت هاله ممكن اقعد معاك
سيف مسح دموعو اه اتفضلي
هاله: مالك ايه اللي مزعلك
سيف: بعياط دخل ف حضن هاله هيا كمان سبتني ياماما
هاله: مين هيا
سيف: سيرين حبيبتي بس انا الغلطان مش هيا اعتذرت منها بس هيا مش راضيه تسامحني
هاله: انت بتحب وهو اللي بيحبو بيعيطو كدا وبعدين انت راجل وكبرت امسح دموعك يومين وترجعو زي الاول واحسن
سيف: لا هيا قالتلي انها هتنساني ومش عايزني اكلمها او اقرب منها تاني
هاله: يسلام وايه يعني عادي تروح واحده تيجي غيرها
فكك منها انت عايز تتجوز هشوفلك ست ستها
سيف: بدموع باصص لهاله بس مفيش زيها ولا انا هحب حد بعدها
انا اللي غلطت ف حقها وقولتلها كلام كتير جراحها بس انا كنت متعصب
هاله: طيب رن عليها
مازن: مش هترد
هاله: حاول بص ياحبيبي انا اه عجزت بس فاهمه وكنت يوم من الايام بنت وصغيره وحلوه وبحب زيكم برضو
اي بنت بتكون محتاجه اهتمام ساعات بتكون عايزه تعرف درجه اهميتها عندك وحبك ليها وارهنك انها اكيد دلوقتي مستنايك ترن عليها
سيف: اه بس دي قالتلي انها بقت بتكرهني
هاله: عشان انت وجعتها مش انت قولتلي قولتلها كلام جراحها متسبهاش لو بتحبها ومتأكد انها بتحبك
سيف: بفكر اسيبها تهدي الاول وبعدين ابقي اكلمها
هاله: لا ياحبيبي دا اكبر غلط كلمها دلوقتي وهيا متعصبه وهيا منهاره والنار ولعه لو استنيت عليها لما تهدي او تفوق لوحدها مش هتحتاجك بعد كدا
حتي لو رنيت ومردتش عليك اول ماتهدي بقي وتشوف انك حاولت تكلمها هتعرف انها فارقه معاك وانها غاليه عندك زن افضل زن عليها متسبهاش لدماغها لحبيبي
سيف: حاضر
هاله: طيب انا هنزل بقي…..
سيف حاول يرن علي سيرين اكتر من ست مرات ومردتش علي المكالمه
سيف: كمان شويه هرن تاني مش هرتاح غير لما تكلمني لازم ترجعلي
ف اوضه شهد
الموبيل بتاع مامتها رن
شهد: ماااما ماما
عبير: ايه ياحبيبتي في حاجه
شهد: موبيلك بيرن
عبير: الو ايوا عامله اية
اه اتدلق عليها الزيت……..
…………….
وبعد شويه
عبير قفلت المكالمه وملامح وشها اتغيرت فجأه
شهد: في ايه ياماما خالتي قالتلك ايه
عبير: بدموع ولا حاجه
شهد: في ايه ياماما
عبير: بغضب قالتلي ان ابنها مش موافق يتجوزك وغير رأيو بعد معرف ان الزيت اندلق عليكي وجريت من الاوضه وهيا بتعيط وهيا خارجه خبطت ف مازن
مازن: في ايه علي مهلك
ودخل لشهد
في ايه مامتك مالها بتعيط ليه
شهد: بدموع ابن خالتي كان عايزني واتكلم عليا انو عايز يتجوزني يعني بس لما عرف اني بقيت مشوها مبقاش عايز يتجوزني
مازن: بحزن انت بتحبي
شهد: لا
مازن: خلاص ف دهيه انتي اي حد يتمناكي
شهد:بدموع اي حد
مازن: بإبتسامة اه اي حد انت مش عارفه قيمه نفسك
بعد مرور شهر
عند ساره بدأت حالتها النفسيه تتحسن
احمد: ايه رأيك نروح نتسوق
نشتري شويه حاجات للبيت وكام طقم ليكي
ساره: انا عايزه ارجع بيتي
احمد: ايه الكلام اللي يزعل دا بقي يعني دا مش بيتك
ساره: اقصد عند ولادي
احمد: حاضر الوقت قرب وهترجعي حاضر
عندسيف
واقف قدام بيت سيرين مستنيها تخرج
بعد مرور نص ساعه
سيرين خرجت
سيف: استني ياسيرين وقرب منها مسك ايديها وحشتيني
سيرين: عفوا انت مين
سيف: بطلي بقي والله عرفت غلطي واديكي عقبتيني
شهر مش بتكلمني ومش بتردي عليا كفايه بقي
سيرين: امشي من هنا احسنلك وشدت ايديها من ايديو
سيف: باستغراب ايه دا دبله
ايه دا ياسيرين
سيرين: مش عارف ايه دا دي دبله اتخطبت لابن عمي
سيف: بدموع بتهزري صح
انت بتعملي مقلب عشان تنتقمي مني او تغيظيني
سيرين: ابداً والله انا اتخطبت مش كدا احسن ولعلمك بيخاف عليا اوي ومش بيجرحني ولا بكلامو ولا افعالو
ومشت
سيف رجع مسك ايديها تاني سيرين استني
سيرين ضربت سيف كف جامد انت ازاي تتجرأ تمسك ايدي غور من وشي
سيف: بدموع اه انتي بترديلي الكلام اللي قولتهولك انا موافق اعملي كل اللي انتي عايزاها بس متسبنيش
سيرين: بصتلو بقرف ولفت وشها ومشت
سيف بصوت عالي سيرين انتي وعديني مش هتكوني لحد غيري وانهار ارجوكي بلاش تسبيني ارجوكي سيرين
ولكن سيرين مشت وفضلت مكمله ومردتش عليه
بس كانت بتعيط ف صمت
ف الفيله
الكل قاعدين ف الجنينه
هاجر: انا بفكر اخطب لمازن عايزه افتحو ف الموضوع دا
هاله: كويس اهو البيت ترجعلو الفرحه شويه
هاجر: تقصدي ايه البيت مالو ماهو حلو خالص اهو
وانت يا شهد ياحبيبتي ابقي وقعيلك شاب ف حفله خطوبه مازن يتجوزك ياحبيبتي
شهد بدموع جريت عشان تدخل جوا
مازن كان طالع في ايه ياشهدبتعيطي ليه ومسك ايديها
هاجر: عشان قولتلها تشوف واحد ف حفله خطوبتك وتتجوزو
مازن: بغضب انت ازاي تكلميها كدا وبعدين خطوبتي ازاي من غير ماعرف
هاجر: كنت هفتحك ف الموضوع
مازن: محدش ياخد قرارت عني دي حياتي انا ومش عايز اي حد يضيق شهد فاهمني الكلام ليكم كلكم
عبير: متتعصبش علي امك هيا معاها حق مين هيوافق يتجوزها دا ابن خالتها اللي كان عايزها مبقاش عايزها
مازن بص لشهد وهيا منهاره بين ايديه
وبصوت عالي انا هتجوزها.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هوس سارة 2)