روايات

رواية كيف احببتك الفصل الثالث 3 بقلم أميمة تيتو

رواية كيف احببتك الفصل الثالث 3 بقلم أميمة تيتو

رواية كيف احببتك البارت الثالث

رواية كيف احببتك الجزء الثالث

كيف احببتك
كيف احببتك

رواية كيف احببتك الحلقة الثالثة

اليوم الدراسي خلص
تولين واقفه علي الرصيف جنب المدرسة
فادي راكب الموتوسيكل بتاعو وواقف قدامها تعالي اوصلك
تولين مشت وسابتو
فادي: يخربيتك ايه ام التناكه دي
تولين فضلت ماشيه ووصلت عند مكان قريب من البحر في كراسي راحت اقعدت علي الكرسي وفضلت تبص للبحر
وسرحت
فلاش
مصطفى: انا بحبك قد كل نقطه مياه ف البحر دا
تولين: بجد
مصطفى: انا بعشقك هو ايه اللي بجد عندك شك
تولين: وانا بحبك وحضنتو ممكن تفضل معايا علي طول
مصطفى: انا مقدرش اعيش من غيرك اصلا
تولين: بحبك
وفجأ الموبيل بتاعها رن
مصطفى: مين
تولين: هاجر صحبتي ثواني ارد عليها
الو
هاجر: ايوا انت فين هتروحي الدرس
تولين: ايوا انا علي البحر عدي عليا
هاجر: حاضر
مصطفى: مين هاجر دي متكلمتيش عنها قبل كده
تولين: دي بقي اقرب صاحبه ليا دي اختي
مصطفى: بتحبيها للدرجدي
تولين: ايوا زمنها جايه هعرفك عليها
مصطفى: طيب
تولين: اهي جت
هاجر: مين دا
تولين: دا مصطفى حبيبي ومتفقين نتخطب وانا ف تالته ثانوي
هاجر: اممم طيب يلا نروح الدرس
تولين: يلا
انا همشي يا مصطفى باي
مصطفى: بأي
هاجر: انتي بتقابليه وتكلميه كدا عادي
تولين: احنا هنتخطب بعد سنتين
هاجر: اممم انتي حرا
تولين: تعالي تعالي نجيب غزل بنات
هاجر: يلا
وفضلو يتكلمو ويضحكوا لحد موصلو للدرس
باااك
تولين فاقت وفي دموع ف عينيها
ياريت معرافتكم علي بعض يارتني ماعارفتكم اصلا
كنت عايشه مبسوطه وبضحك علي طول انتوا مش هسامحكم بقيت اخاف من كل الناس بقيت اخاف اقرب منهم ومسحت دموعها
وقامت مشت✍🏻✍🏻✍🏻✍🏻✍🏻✍🏻✍🏻✍🏻✍🏻✍🏻✍🏻✍🏻✍🏻
ف بيت تولين
وصلت البيت ودخلت اوضتها
مروة: انت هتفضلي كدا لحد امتي انت ايه اللي حصلك مش بتاكلي معانا ولا تقعدي معانا في ايه
تولين: مفيش بكون مبسوطه لوحدي
مروة: طيب احكيلي يا حبيبتي في حد زعلك انا عملت حاجه ومش اخده بالي عمرو اخواكي زعلك
تولين: لا انا عايزه انام شويه واقوم آكل
طيب: انا هاكل احمد وهستناكي عشان نأكل سوا
تولين هزت رأسها بمعني ماشي
وقامت قفلت باب الاوضه
اه ياماما لو تعرفي ايه اللي حسااه او تفهمي وجع قلبي
بس فعلاً معاكي حق ان اتغيرت دي مش انا فين البنت اللي بتخرج علي طول وبتدلع علي مامتها وبتلعب مع اخوها الصغير وطول الوقت بتضحك
بعد شويه قامت غيرت هدومها وطلعت واخدت علي السفر ماما يلا نأكل
مروة: بجد حاضر ياروحي هقوم احضر الاكل
ومامتها جابت الاكل وبدأو ياكلو وبعد شويا انا شبعت يا ماما
مروة لمت الاطباق ودخلت المطبخ
تولين قامت ودخلت وراها المطبخ انا هغسلهم
مروة: بجد
تولين: ايوا وجابت الموبيل بتعها وسغلت اغاني وبدأت تغسل ف المواعين
بعد ربع ساعه
طلعت وقعدت علي الكنبه مع احمد
ايه رأيك نسمع فيلم كرتون
احمد: ماشي يلا نسمع ايه
تولين: اي حاجه
احمد: نسمع فيلم هرقل
تولين: موافقه
مروة طلعت شافتها قاعده مع احمد كانت مبسوطه اوي انها مدخلتش الاوضه دي بلاقها3شهور مش بتخرج من اوضتها
ودخلت جابت عصير وطلعت
مروة: خدي تولي اشربي العصير دا
خد ياميدو
تولين: ماما من زمان مقوليش تولي دي
مروة حضنتها انا مبسوطه اوي انك بدأتي ترجعي زي الاول
تولين ف نفسها انا بحاول عشان متزعلوش بس من جويا مش عارفه ارجع زي ماكنت
بعد ساعه عمرو رجع البيت
ايه دا تولين هانم تكرمت وقعدت معانا
تولين بصتلو وباتسمت
عمرو: كلتي
تولين: ايوا
عمرو: طيب انا جبتلك معايا ايه بقا
تولين بصتلو
عمرو: شوكلاته وشيبسي و اندومي ومولتو وشويه حاجات كدا كنت جيبهم عشان كنت فاكرك لسه ف الاوضه بس بما انك طلعتي انا هرجعهم تاني
احمد: لا انا عايز شيبسي
عمرو: بضحك لا دول لتولين بس
تولين اخدت الكيس وطلعت شيبسي وايدتو لاحمد
احمد حضنها انا بحبك اوي
تولين: وانا بحبك
عمرو: وانا بحبكم انتوا الاتنين انتوا اخواتي الصغيرين وحضنهم
مروة: كنت خايفه مرجعش اشوفكم كدا تاني
عمرو: قام حضنها انا جعان ياماما
تولين: انا هحضرلك الاكل
مروة هينيها دمعت
وتولين جابت الاكل وجات
عمرو بدأ ياكلو وبعدين قام اخد دوش وطلع قعد جامبهم علي الكنبه
بعد ساعتين
تولين: انا هقوم انام عشان المدرسه
ودخلت اوضتها
وقعدت علي طرف السرير انا اول مره اكون فرحانه بعد 3شهور اصلا المفروض مكنتش اعيش السنتين دول بالشكل دا
ونامت
تاني يوم كالعاده قامت واخدت دوش ولبست هدوم المدرسه ومشت
ف المدرسه
فادي علي باب المدرسه وقاعد علي الموتوسيكل بتاعو
وفضل باصص لتولين
وفنفسو البنت دي حلوه اوي كدا ازاي
تولين عدت من قدامو وتجاهلتو تماماً ودخلت المدرسه
فادي دخل وراها
نور: عامله اية انهارده يا تولين
تولين: الحمدلله بخير
هدي: ازيك يالولين
تولين: بخير عن اذنك
فادي: باصص لتولين ايه دا اشمعنا يعني سلمت علي البنت دي ودي مشت وسبتها
تولين: امبارح لاول مره انام كويس
نور: طيب الحمدلله انا عارفه انك قويه وهتعدي
تولين حضنتها يارب يانور
فادي قرب من تولين
ممكن نتكلم
تولين: شالت النضارة وبحده في ايه
فادي: مش هينفع هنا تعالي معايا وقرب منها ومسك ايديها
تولين: انت مجنون ولا ايه
فادي: ليه كده طيب
تولين: انا مش بكلم ولاد ومتحاولش تعمل كدا تاني ورفعت صوبعها اديك تعدي حدود وسابتو ومشت
فادي ابتسم لا دا انتي كدا هتخليني ابقي عايز اقرب اكتر ايه البنت دي فعلاً دي غير كل البنات
ساندي: انت واقف بتكلم نفسك
فادي: عايزه ايه
هايدي: تعالي ازيك
فادي: عايزني وغمزلها
ساندي: مسكت ايديه وشدتو معاها
ميرنا: احنا عايزين نعمل حفله وهنعزم كل بنات وبعض ولاد المدرسه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية كيف احببتك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *