روايات

رواية هوس سارة 2 الفصل السابع 7 بقلم أميمة تيتو

رواية هوس سارة 2 الفصل السابع 7 بقلم أميمة تيتو

رواية هوس سارة 2 البارت السابع

رواية هوس سارة 2 الجزء السابع

هوس سارة 2
هوس سارة 2

رواية هوس سارة 2 الحلقة السابعة

مازن ف اوضته متعصب جدا
دخلت شهد مالك يامازن انت متعصب ليه في حاجه مضيقك انت اتجوزتني غصب عنك صح
مازن رفع وشو وباص لشهد ليه بتقولي كده
شهد: اول مره تمد ايديك علي سيف مع انه كان بيضيقك علي طول
مازن: بتلبك امم اه بس المره دي غلط ف امي
وراح اخد هدوم من الدولاب ودخل الحمام
شهد: ياخوفي تكون متجوزني غصب عنك يامازن
بعد شويه خرج مازن من الحمام وراح قدام المرايا وسرح شعره
شهد: انت هتروح فين
مازن: هروح اجيب ماما ساره كفايا كدا مينفعش تفضل اكتر من كدا عند عمو احمد مهما كان دا راجل غريب
تحت
هاجر: انا هعلمك الادب يابن ساره انا تتكلم معايا بالاسلوب دا
ف بيت احمد
قاعدين علي السفره بيأكلو
ساره باصه لاحمد ف عينيه لسه بتحبني
احمد بدهشه هاا
ساره: بحبك تتجوزني
احمد: بصدمه مع إبتسامة بتهزري
ساره: لا انا محتاجلك جمبي علي طول بحس معاك بالامان مش هو دا الحب برضو كفايه انك كنت معايا لما الكل اتخلي عني انت سندي بجد
ايه رأيك
احمد بحماس قام وحضن ساره اكيد موافق بس ولادك
ساره: مش مهم
احمد: بدموع انا حاسس اني بحلم واخيراً ياساره اخيرا قولتيها وهتكوني ليا انا ياريت كنتي وافقتي من زمان
ساره: تقصد ايه اني كبرت انا عندي تمنيه وتلاتين سنه لسه صغيره
احمد: ايوا لسه صغيره وحلوه عارفه ياساره انتي غريبه جدا
ساره: باستغراب ازاي
احمد: انت قويه جداً بس لما يكون الموضوع متعلق بولادك بتضعفي
ساره: هما نقطه قوتي طالما جمبي ومعايا بس لو بعدو عني بضعف بس ياريت كان كل اللي عملتو ليهم جاب فايده ياحمد
وهنا
مازن: اممم انا جيت عاملين اية
ساره قامت وجريت حضنت مازن الحمدلله وحشتيني تعالي كل معانا
مازن: طيب انا جعان فعلاً وقعد معاهم علي السفره
ساره: اخبارك ايه وسيف كويس
مازن: اممم كويس انا جاي عشان ارجعك البيت خلاص مش عارف افضل ف البيت وانتي بعيد عني انتي عمرك مفرقتيني من صغري كفايا غياب كدا
ساره: يمكن دي مشكله سيف
اني كنت بعيد عنه
هرجعلكم بس لازم اعمل حاجه الاول وبصت لاحمد وابتسمت
بعد مرور ساعتين
ف الفيله
الكل علي السفره
عبير: اقعدي كلي يابنتي
شهد: لما مازن ييجي
وهنا صوت فزع الكل وخصوصا هاجر
الكل رفع وشو تجاه الصوت
ساره: عاملين اية رجعتلكم
الكل واقفو وكانو متجمدين مكانهم مصدومين
هاجر: مـ مين دي
ساره بضحك قربت من هاجر
مش عارفني
وبعدت عنها وبصوت عالي انا رجعت لبيتي تعبت شويه نفسيتي كانت تعبانه دخلتوني مستشفي امراض عقلي وقولتو اني مجنونه لدرجه اني كنت هصدق فعلاً اني مجنونه بس خلاص انا قدامكم اهو كويسه
وقربت من سيف اذيك ياحبيبي وحشتيني وزعلان منك متسألش عني
بس مش مهم انت ابني مش هفضل زعلانه كتير
اممم طيب طالما رجعت لبيتي ف في شويه تعديلات كدا هتحصل سمعت اني لما كنت ف المستشفى في حاجات كتير حصلت
طيب مش مهم تعالي يامنيه
امنيه هتعيش معانا هنا هيا وابنها اللي هو اخواك الصغير ياسيف تعالي يامصطفي
وفي مفجأه حلوه كمان
انا اتجوزت
اتجوزت احسن راجل ف الدنيا فضل معايا وجمبي ومتخلاش عني وساعدني ابقي كويسه احب اعرفكم احمد جوزي
هاجر: نعم ايه دا انت جايبه مين يعيش عندنا مين دول انت وهما تخرجو برا بيتي
مازن: ماما هاجر عيب مينفعش تتكلمي كدا
ساره: ششششش بتقولي ايه بيتك من امتي دا
الكل عارفين ان الفيله مكتوبه باسمي
هاجر: اه بس بالخداع
ساره: لا لا مسمحلكيش ازاي بالخداع جوزي هو اللي كتبها باسمي عمر كان جوزي فعلا مش كدا وكدا جوزي بجد
ولو مش عجبك اتفضلي انت اخرجي من بيتي والكلام موجه لاي حد مش هيا بس
عن اذنكم بقي هطلع اوضتي ارتاح شويه
ف اوضه ساره
دخلت وفضلت تتأمل اجزاء الاوضه ومبتسمه انا حاسه اني غبت كتير اوي
وبدموع انا مش راجعه احارب حد بس لازم ف الاول يفهمو اني لسه قويه ومفيش حاجه اثرت فيا بعد اللي حصل
وهنا الباب خبط
ساره لفت وشها
تعالي
شهد: حمدلله علي سلامتك وحشتيني بجد البيت مكنش حلو وانتي مش موجوده
ساره: شكرا ياحبيبتي انت كمان وحشتني
مازن: ماما انا اتجوزت شهد
ساره: بدهشه نعم امتي دا
مازن: انهارده بعدين هشرحلك المهم دلوقتي ارتاحي واي حاجه تحتاجيها اطلبيها من شهد علي فكره كانت عارفه انك كنت قاعده ف بيت عمو احمد انا طلبت منها متقولش لحد
شهد: طيب انا هنزل دلوقتي وسيبك ترتاحي شويه
مازن: وانا كمان هروح انام الوقت اتاخر
تصبحي علي خير
ساره: تلاقي الخير
وراحت فتحت الدولاب واخدت بيجامه ودخلت الحمام
ف اوضه سيف واقف قدام الشباك وباصص للسما بيتأمل النجوم وعينيه فيها دموع
وباصص للقمر
انت هتسبيني بجد ياسيرين معقول هونت عليكي يعني بسهوله كدا تمشي وتتخلي عني اه انا كنت غلطان لما عملت كدا بس انتي غلطك اكبر وسرح
🎬فلاااااش
عارف ياسيف
انا بحب اتأمل القمر وافضل باصلو بحس اني بشوفك فيه وانك معايا طول مانا شايفاه
سيف:بسخريه لا والله
سيرين: انت مش مصدقني طب والله بحبك وبشوفك ف القمر فعلاً او بيفكرني بيك
سيف: اهو اهو بيفكرني بيك معني كدا ان بييجي عليكي وقت وتنسيني
سيرين: بدلع لا ياشيخ دا اللي فهمتو من كلامي
طيب تصدقني ازاي طيب استنا
وواقفت
سيف: هتعملي ايه
سيرين: استنا بس
وبصوت عالي ودراعتها مفتوحه بحبااااك
سيف: بضحك يامجنونه الناس حولينا
سيرين: وايه يعني انا معملتش حاجه غلط
سيف: هتفضلي تحبيني علي طول مهمها حصل
سيرين: انت بتقول ايه انا عرفت معني الحب بسببك ان لاول مره ف حياتي احس اني عايزه اعيش مش عايزه العمر يعدي حسا اني طفله متعلقه بالعروسه بتعتها ومتعلقه بيها عايزاها ليها وبس لوحدها
سيف بتكشيره وش
ايه دا يعني انا بالنسبالك عروسه
سيرين برفع حاجب مع ابتسامه انت حبيبي وكل حاجه ليا
سيف: وانا اوعدك اني مش هكون لاي حد غيرك زي مانتي عايزه
سيرين: حتي لو مكنتش ليك انت مش هتكون لغيري
سيف: باستغراب انت ليه بتقولي كده تقصدي ايه
سيرين: لا متفهمنيش غلط
بااااك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هوس سارة 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *